Skocz do zawartości

zawór do dobijania powietrza do hydroforu


MrTomo

Recommended Posts

Napisano
Mam taki zestaw przy hydroforze jak na zdjęciu.

DSC01446.jpg


Muszę go trochę przerobić, bo na zaworku jest nieszczelność.
Spotkał się ktoś z jakimś gotowym fabrycznym zaworem tego rodzaju?
Generalnie powietrza nie dobijam, wystarczała mi poduszka, ale zaworek przydawał się przy wypuszczaniu wody ze zbiornika.
Napisano
Kiedyś coś podobnego widziałem w jakimś sklepie.
Sądzę, że bez problemu kupisz coś podobnego albo takie samo.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Zawór załatwiony.
Mam inny problem - nie będę nowego tematu zakładał.

Po nabiciu (zwykła poduszka powietrzna) układ ładnie trzyma ciśnienie (4 bar)
Trochę długo nabija (w poprzednich latach jakoś szybciej).
Problem zaczyna się gdy odkręcę wodę. Ciśnienie spada do 2 bar i załącza się pięknie pompa.
Co z tego - dopóki nie zamknę odpływu wody pompa ciągnie non stop, ciśnienie jest stale 2bar.

Co mogło się stać?
Wyczyściłem filtr, był trochę zapiaszczony.
W rzece kosz na miejscu, czysty. Wąż 0,5 m pod wodą. To nawet więcej niż niejednokrotnie bywało.

Nie mam pomysłu.
Napisano
Zużycie pompy, mniejszą ma wydajność albo coś z wyłącznikiem ciśnieniowym jest nie tak.

A tak z ciekawości jaki i gdzie ten zawór kupiłeś?
Napisano (edytowany)
Nie kupowałem - bo nie znalazłem w żadnym z lokalnych sklepów.
Uszczelniłem korek kawałkiem gumy - okazało się, że ucieka obok korka - wystarczyło.

Wyłącznik w porządku.
Pompę używam trzeci (3) rok.
Używałem kilkanaście razy raptem w całym tym okresie.
Chyba, że pomimo filtra osadowego zalazła jakimś piachem?
Jest to możliwe? Chyba jeśli już, powinien przelecieć do zbiornika?

Tak się zastanawiam - czy może być to związane z proporcją ilości wody do wielkości poduszki? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Jeżeli wcześniej pomimo okręconego kranu hydrofor się wyłączał (czyli nadążał z uzupełnieniem wody) a teraz nie wyłączą się to jakby nie patrzeć nie wyrabia się z dostarczeniem wody. Powód może być z włącznikiem ciśnieniowym i to nie z powodu , że jest zepsuty , tylko z powodu złego ustawienia ciśnienia do wyłączania.
Jeżeli poduszka miała by wpływ to jedynie przy napełnieniu pustego zbiornika, dłużej by pompowała bo większa ilość wody była by potrzebna, a potem to już tylko uzupełnianie .
Spróbuj nabić większe ciśnienie, np do 6 atm.
Ale kończąc to nie jest to jakaś wielka, niepokojąca usterka, może spokojnie sobie tak pracować, nie jeden hydrofor tak pracuje, szczególnie taki co ma tylko jedną sekcję.
  • 7 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Za niedługo trzeba będzie uruchomić podlewanie.
Rozebrałem dzisiaj pompę.
Wszystkie elementy na miejscu i w doskonałym stanie!

Zaczynam się zastanawiać czy mój problem nie bierze się z zamontowania filtra antypiaskowego.

wygląda on tak:

DSC01446.jpg



Niby przyłącze ma 1" ale potem jest jakby zwężenie i przechodzi to prawie w 1/2"?
Przepływ ma to mieć około 80l/min.

Czy tu nie robi się wąskie gardło?
Myślę, że może opór za duży się robi?

Wodę ciągnę z rzeki oddalonej o 30m.
Zamontowałem go, żeby piasek nie dostał się to łopatek pompy.

Może lepszym rozwiązaniem byłoby zamontowanie filtra 1 i 1/4" o przepływie 125l/min takiego jak tutaj:

DSC01446.jpg



lub wręcz takiego filtra siatkowego 1" lub 1 i 1/2"?:

DSC01446.jpg



Co myślicie? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Mnie przekonuje podany przez ciebie trop o przewężeniu. Zanim kupisz nowy filtr, można by sprawdzić jak to wszystko działa całkiem BEZ filtra, na próbę. Jeśli będzie równie kiepsko, to można przypuszczać, że problem nie w tkwi w przekroju filtra. Drogą selekcji.

Potem może by sprawdzić krótszy zasięg? Może pompa straciła wydolność i lekko słabsza jest?

Może zapakowana rura? Mi w rurę (szlauch ogrodowy) wlazły kiedyś mrówki i zrobiły tam mrowisko. Zatkały, motyle nogi, szlauch dokumentnie.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Przerobiłem układ.
Wywaliłem cały osprzęt ze zbiornika, zostawiłem tylko odpowietrznik.
Wodę z pompy zamiast węża w oplocie 1" dałem rurę 1" (wąż ma jednak średnicę mniejszą niż rura)
Zamiast filtra antypiaskowego dałem filtr siatkowy.

Wygląda, że działa.
Po nabiciu po 24h ciśnienie trzyma.
W trakcie pracy też nadąża z nabijaniem.
Pod 4 bar zaczyna mulić, więc zmniejszyłem dobijanie do 3,6 bar.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...