Skocz do zawartości

Ukrycie rur


Recommended Posts

Napisano
Witam, jest to mój pierwszy post więc prosze o wyrozumiałość, nie bardzo wiem czy w dobrym dziale zadaje pytanie...

Pytanie wiąże się z tymi rurami w rogu, nawet nie wiem jak je poprawnie nazwać, chodzi oto jak je ukryć? Jakby co to zabudowa z suchego tynku, czy takie inne skomplikowane pomysły odpadają bo za bardzo nie chce się z tym trudzić. Proszę o pomysły. :P

DSC01446.jpg

Napisano
Ja bym się 2 razy zastanowił zanim bym je ukrył - tu rury CO - jak masz kapilary na grzejnikach (choć tu ich nie widzę ) to tu masz dodatkowe ciepło nieopomiarowane.
Ale jak już bardzo ci zależy to tak jak joks radzi kartongips nawet na stelażu drewnianym bądź aluminiowym systemowym- ale ja bym tam dodał małe kratki wentylacyjne u dołu ( nawiew) i góry (wywiew).
Kartongips ma tą zaletę, że w przypadku awarii rur po prostu kasujesz tą ściankę - na 99% to by było najsensowniejsze rozwiązanie
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
daj listewki po obu stronach rury przykręć pasek płyty gipsowej i pomaluj tylko zaznacz miejsca wkrętów żeby w razie czego łatwiej było je znaleźć.
Napisano
Mam kiepski wzrok ... i nie widzę dokładnie. Coś jest na środkowym odcinku tych rur ? Czy to tylko plama na zdjęciu ?
Gość stach
Napisano
  Cytat

na środkowym odcinku tych rur

Rozwiń  


Jest tam wspawana gałązka zasilająca grzejnik, zawijająca się i wprowadzona w ścianę i schodząca skosem w dół (zamurowana w ścianie) w miejsce wlotu do grzejnika. icon_lol.gif
Napisano
Ja miałem podobną sytuację u siebie w jednym z pokojów (nie w łazience) i rozwiązałem go montując stelaż na wkręty i do tego płytę k/g, całość po pomalowaniu wyglądała jak od zestawu
Napisano
Ja bym pomyślał o zrobieniu drewnianego regału w tym miejscu mozliwością ukrycia tej gałażki za ... np. ksiązkami.
Jak to w mieszkaniu - szkoda kazdego centymetra powierzchni, który zajmie płyta regipsowa obejmująca całość tego orurowania.

Za grzejnikami montujesz ekrany styropianowe ?
Napisano
Wyszło to tak, pomalowałem po prostu rurki z 4 razy a wcześniej je przeszlifowałem,

"Mam kiepski wzrok ... i nie widzę dokładnie. Coś jest na środkowym odcinku tych rur ? Czy to tylko plama na zdjęciu ?"

To był zwinięty w kłębek kabel od internetu, który szedł od góry przez sufit.

"Za grzejnikami montujesz ekrany styropianowe ?"

Były wcześniej zamontowane folie aluminiowe, które za komuny miały za zadanie odbijać ciepło w stronę pokoju, o ile się dobrze orientuje. Ściągnąłem je zupełnie i wywaliłem.

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...