Skocz do zawartości

Pomoc w zrobieniu wentylacji


Recommended Posts

Napisano
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak zrobić prawidłowo wentylację nawiewną - wywiewną grawitacyjną lub mechaniczną. Bez odzysku ciepła. W załączniku dodałem projekt domu. Tam gdzie jest zaznaczone komin wentylacyjny jest podłączony do jednego kanału pok,1 i kuchnia, w tym kominie są dwa kanały, drugi kanał jest podłączony do kominka. Dodam, że w prawym narożniku łazienki jest zrobiona dziura w suficie i jest wprowadzona na dach rurą 100. Proszę o przesłanie mi rozwiązania technicznego jak prawidłowo zrobić wentylację. Dom jest ogrzewany piecem na miał.

DSC01446.jpg

Gość stach
Napisano
Cytat

Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak zrobić prawidłowo wentylację nawiewną - wywiewną grawitacyjną lub mechaniczną. Bez odzysku ciepła. W załączniku dodałem projekt domu. Tam gdzie jest zaznaczone komin wentylacyjny jest podłączony do jednego kanału pok,1 i kuchnia, w tym kominie są dwa kanały, drugi kanał jest podłączony do kominka. Dodam, że w prawym narożniku łazienki jest zrobiona dziura w suficie i jest wprowadzona na dach rurą 100. Proszę o przesłanie mi rozwiązania technicznego jak prawidłowo zrobić wentylację. Dom jest ogrzewany piecem na miał.


Nie jestem specjalistą w sprawach wentylacyjnych, ale po przeczytaniu Twojego postu nasuwa mi się mnóstwo pytań icon_rolleyes.gif , bez odpowiedzi na nie tylko jasnowidz może Ci pomóc icon_rolleyes.gif
Dodałeś w załączniku ZARYS układu POMIESZCZEŃ, a nie - jak piszesz PROJEKT DOMU. Nie ma żadnych wymiarów (aby obliczyć np. kubaturę pomieszczeń), informacji gdzie jest ten piec na miał, jak wysoki jest ten dom, czy masz sąsiada nad sobą, czy strych jest dostępny (ułożenie przewodów nawiewowych), czy jest miejsce, gdzie mógłbyś umieścić czerpnię i wyrzut powietrza, napęd układu mechanicznej wentylacji... itd, itp...
Napisano
Jest to mieszkanie, mieszkamy w 4 osoby. Obok nas jest sąsiad przedzielony ścianą. Problemem jest brak wentylacji nawiew i straszny grzyb na ścianach i wilgoć ok 70 - 85 %. Nad naszą częścią jest strych nie zagospodarowany tzn. nikt nie mieszka nad nami ale można normalnie chodzić po strychu. Piec jest w innej części budynku. Mieszkanie we wszystkich pokojach jest obniżone sufitem podwieszanym z płyt g/k i ocieplony wełną mineralną więc można rozmieścić przewody wentylacyjne nad stelażem. Dodałem poprawiony układ pomieszczeń. Dlatego proszę o pomoc jak rozwiązać problem i zamontować wentylację i chce to zrobić małym nakładem finansowym.

DSC01446.jpg

Napisano
Dla tego mieszkania potrzebna jest wentylacja o wydajności min. 120m3/h.

Układ do wentylacji jest bardzo wredny. Raczej wentylacja grawitacyjna odpada. Może być wentylacja mechaniczna wywiewna, wywiewno-nawiewna z rekuperacją lub bez. Na siłę wentylacja hybrydowa.

Określ co chcesz mieć i za jaka kasę.
Napisano
Myślałem o wydatku max do 2000 zł. rury ocieplane będę miał więc nie liczę tego do tej kwoty. Nie wiem jaki układ wentylacji zastosować dlatego liczę na jakieś propozycję i rozwiązania. Ktoś mi mówił, żebym zrobił z jednej strony nawiew i doprowadził z jednego miejsca od wentylatora nawiewnego czwórnik i 3 kanałami wyszedł na pokoje. W pok. 1 zaizolował kratkę wentylacyjną i wywiew grawitacyjny przez kuchnie i łazienkę ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie i jeśli dobre to jakie wentylator nawiewny zastosować.
Napisano
Proponuję wykonanie wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej z rekuperacją, zrównoważoną, w oparciu o proste centrale np. LUNA, czy Vents VUT 200 H mini.
Uważam, że ze względu na układ pomieszczeń i ich "specyfikę" każde z nich powinno mieć nawiew i wywiew. Rozdział powietrza poprzez rozdzielnice - z zastrzeżeniem, że wywiew z kuchni i łazienki oddzielną "nitką".

Każdy inny rodzaj wentylacji ani nie będzie sprawny i co ważniejsze zimą będzie pizgało zimnem po nogach jak nic, albo nie będzie wentylacji.

Przy samodzielnej instalacji (co nie powinno być trudne, z uwagi na obniżony sufit) można to wykonać w kwocie od 2.000zł (na LUNIE) lub od 3.000zł na Ventusie (lepsze rozwiązanie).
Do wyrzutni wykorzystać istniejący kanał w łazience, czerpnię zrobić z przeciwnej strony.
Rozdzielacze umieścić nad dużym pokojem, a centralę pod sufitem w korytarzu.

Napisano (edytowany)
Można się pokusić na uproszczenie rozkładu anemostatów, tak aby nawiew był w poniszczeniach czystych, a wywiem w brudnych, ale
- jaka funkcje pełni pokój "2",
- jaka funkcje pełni pokój "3",
- korytarz jest pomieszczeniem zewnętrznym, czy wewnątrzklatkowym?
Rozdział wydajności strug w tym przypadku powinien być dojść precyzyjny, tak aby łazienka nie wysysała więcej niż powinna
(pokój nr3 i tak poda tyle ile będzie miał nastawione).
Minusem będzie/może być przedostawanie się zapachów z kuchni do łazienki.

Aby temu zaradzić można ewentualnie przebić przetokę z pokoju "1" do łazienki dla zbilansowania nawiew - wywiew.


edit: literówka Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Można się pokusić na uproszczenie rozkładu anemostatów, tak aby nawiew był w poniszczeniach czystych, a wywiem w brudnych, ale



wtedy, w zasadzie, wszystkie drzwi (oprócz wejściowych) muszą mieć "dziury", a to nie tylko "przewiew" ale i odgłosy.


Ps. Taki układ, to koszmar wentylacyjny.
Napisano
Pokój 2 i 3 są pokojami do spania i dziennymi tak samo jak pok. 3. Przez korytarz się wchodzi z dworu i można z niego wejść albo do pok.3 lub do kuchni czyli można powiedzieć, że jest wewnątrz mieszkania. Więc panowie co polecacie w tej sytuacji zrobić, bo rozumiem, że wentylator nawiewny ze sterownikiem i nawiew do pok 1,2,3 a wyjście przez kuchnie i łazienkę nie wchodzi w grę?
Napisano (edytowany)
To może jakoś zadziałać, lepsze to niż nic, ale:
- drzwi od kuchni do łazienki muszą być szczelne,
- pozostałe drzwi muszą mieć szczelinę wentylacyjną nie mniejszą jak 200cm2 (łazienki i kuchni) i nie mniej jak 80cm2 dla drzwi z pokoju 3 do pokoju 1.
- zlikwidować kanał wentylacyjny przy kominku (bo ponoć jest) - ale to nie jest wskazane,
- wentylacja ma być ciągła, a to wyklucza otwieranie lub rozszczelnianie okien w pokojach.

dopisałem:

Drzwi z pokoju 1 do korytarza, są traktowane jako prowadzące do kuchni - stąd 200 cm2. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Gość stach
Napisano (edytowany)
Cytat

Przez korytarz się wchodzi z dworu i można z niego wejść albo do pok.3 lub do kuchni [...]


Z rysunku wynika, że do pokoju 1 icon_rolleyes.gif to jest tutaj mało istotne, ale tak dla jasności to piszę Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak dokładnie znowu błąd. Wejście do domu jest przez korytarz i później do pok.1 albo do kuchni i na resztę pomieszczeń. Zrobiłem na rysunku poprawki czy można w ten sposób rozpieścić kanały wentylacyjne kolor zielony i czy czerpnia może być w tej konfiguracji, że wkuje się z boku ściany? Proszę jeszcze o informację jaki wentylator nawiewny kupić ewentualnie jakiś jeszcze sterownik i jaka średnica rury bo rozumiem, że ma być rura ocieplana i w suficie montuje anemostat na końcu kanału a wyciąg w kuchni i łazience zwykła kratka?

DSC01446.jpg

Napisano
Zwracam uwagę na to, bo ważne:

Cytat

Tam gdzie jest zaznaczone komin wentylacyjny jest podłączony do jednego kanału pok,1 i kuchnia,



+ drugi kanał wentylacyjny dla kominka.

Pytanie jak ma być wentylowana kuchnia ?
Napisano
Pok.1. komin wentylacyjny będzie zatkany od strony pokoju i wtedy będzie tylko kanał wywiewny przez kuchnie plus okap nad kuchenką gazową, natomiast kominek będzie używał drugiego kanału.

Pok.1. komin wentylacyjny będzie zatkany od strony pokoju i wtedy będzie tylko kanał wywiewny przez kuchnie plus okap nad kuchenką gazową, natomiast kominek będzie używał drugiego kanału.
Napisano
Cytat

Pok.1. komin wentylacyjny będzie zatkany od strony pokoju i wtedy będzie tylko kanał wywiewny przez kuchnie plus okap nad kuchenką gazową, natomiast kominek będzie używał drugiego kanału.



icon_eek.gif to jak zmusisz powietrze, aby zapitalało przez szpary w 2 drzwiach, a nie przez komin wentylacyjny kominka?

Już pomijam, że mniejszy opór będzie miało ujście przez komin spalinowy kominka, niż przez 2 drzwi.
Gość stach
Napisano
Cytat

icon_eek.gif to jak zmusisz powietrze, aby zapitalało przez szpary w 2 drzwiach, a nie przez komin wentylacyjny kominka?

Już pomijam, że mniejszy opór będzie miało ujście przez komin spalinowy kominka, niż przez 2 drzwi.



A czy nie jest, broń Boże tak, że komin wentylacyjny kominka = komin spalinowy kominka icon_eek.gif
Napisano
To jak to zrobić, żeby było poprawnie bo już nie rozumiem. Myślałem, że do pok 1,2,3. jest nawiewane powietrze a wywiew przez kuchnie i łazienkę. Podpowiesz jak to dobrze rozwiązać i odpowiesz na pozostałe pytanie "Proszę jeszcze o informację jaki wentylator nawiewny kupić ewentualnie jakiś jeszcze sterownik i jaka średnica rury bo rozumiem, że ma być rura ocieplana i w suficie montuje anemostat na końcu kanału a wyciąg w kuchni i łazience zwykła kratka? "

Komin wentylacyjny łączy kuchnie i pok 1. i wychodzi na dach. Są dwa kanały. Pierwszy kanał jest podłączony do kominka, który jest rzadko używany, a drugi komin wentylacyjny jest połączony razem z pok.1 i kuchnią + okap w kuchni jest połączony do tego samego kanału.
Napisano
Czyli tak jak chce zrobić nie zadziała prawidłowo? Czy mógłbyś mi zaznaczyć jak zrobić tą wentylację jak ty proponujesz na tym moim schemacie?
Gość stach
Napisano
Cytat

Czyli tak jak chce zrobić nie zadziała prawidłowo?



Cytat z bajbagi:
"Proponuję wykonanie wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej z rekuperacją, zrównoważoną, w oparciu o proste centrale np. LUNA, czy Vents VUT 200 H mini.
Uważam, że ze względu na układ pomieszczeń i ich "specyfikę" każde z nich powinno mieć nawiew i wywiew. Rozdział powietrza poprzez rozdzielnice - z zastrzeżeniem, że wywiew z kuchni i łazienki oddzielną "nitką"."

Napisano
Cytat

.....straszny grzyb na ścianach i wilgoć ok 70 - 85 %.



Pytanie "pomocnicze" - gdzie ten grzyb jest najstraszniejszy ("pokaż" ściany z występowaniem tego osobnika).
Napisano
Dodałem w załączniku gdzie jest najwięcej. Mam pytanie bo całą centralę luna 200 chciałbym zamontować w pok.3. i chodzi mi o to jak ją rozmieścić w których częściach mają być nawiewy a gdzie wywiewy. Wiem, że napisałeś wywiew z kuchni i łazienki oddzielną "nitką"." ale nie wiem za bardzo jak to zrobić więc mógłbyś mi to narysować.

DSC01446.jpg

Gość stach
Napisano
A jak to mieszkanie ulokowane jest wg stron świata?
Napisano
Cytat

Zrobiłem na rysunku poprawki czy można w ten sposób rozpieścić kanały wentylacyjne kolor zielony i czy czerpnia może być w tej konfiguracji, że wkuje się z boku ściany? Proszę jeszcze o informację jaki wentylator nawiewny kupić ewentualnie jakiś jeszcze sterownik i jaka średnica rury bo rozumiem, że ma być rura ocieplana i w suficie montuje anemostat na końcu kanału a wyciąg w kuchni i łazience zwykła kratka?


To nie zadziała, albo w najlepszym razie zadziała ale słabo.
Już pomijam fakt że grozi praktycznie co zimę wylęganiem grzyba w związku z wyłączeniem wentylacji... bo wieje (pizga zimnem).
Twoja świadomość (jeśli do niej dojdzie) w tym temacie, że tak się może stać nic nie zmieni , bo pozostała część rodziny w przewadze liczebnej i tak przeforsuje swoje odczucia.
Reszta pytań ma drugorzędne znaczenie.
Na czym się skupić żzeby to wszystko miało ręce i nogi zostało już wyżej napisane.
Napisano
Ściana północna go góry na rysunku. Wiem dlatego postanowiłem zrobić to na systemie luna ale chce wiedzieć czy mogę go zamontować główna centralę w pok.3. i jak rozmieścić przewody , w których miejscach na rysunku tylko proszę o tą pomoc.
Napisano
Centrala wentylacyjna w pokoju sypialnym?... masochizm.
Przecież taka centrala nie jest bezszelestna, a dodatkowo brak "tła" w nocy potęguje efekt.
Centrale umieszcza się w pomieszczeniach nieprzeznaczonych na stały pobyt ludzi.
Najlepszy i najrozsądniejszym miejscem jej lokalizacji jest korytarz... o czym pisał bajbaga.

PS
Proponowane przez Ciebie rozmieszczenie anemostatów świadczy o kompletnym braku rozeznania co czym się je.
Jedynie w pokoju "2" jest on prawidłowo zlokalizowany.


W pokoju "1" - nawiew między oknami,
w pokoju "3" - nawiew w przeciwległym narożniku przy ścianie północnej.

Dodatkowo zaślepić kanały (wywiewy) WG, a anemostaty wywiewne zlokalizować w łazience i kuchni (też o tym już było).

Napisano (edytowany)
Można, choć dobrze byłoby przeliczyć strugi.
Tyle że takie rozwiązanie posiada minus w postaci możliwości przenoszenia dźwięków przez kanały między pokojami.
Dla zminimalizowania tego zjawiska konieczne by było umieszczenie rozdzielacza kilka metrów przed anemostatami.
Niejasne jest dla mnie rozwiązanie wywiewów z pomieszczeń brudnych/mokrych.

PS.
Unikaj załamań duktów pod katem prostym (znaczne zwiększenie oporów przepływu strugi powietrza). Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Czy tak będzie dobrze?



Tak dla rozjaśnienia, o czym mowa, przykładowy schemat takiej (podobnej) instalacji:



Przy czym:
- raczej proponuję wykonanie na skrzynce rozdzielczej, a nie na "jednym przewodzie" (przynajmniej nawiew),
- drzwi (wszystkie) będą musiały być "podcięte" (powierzchnia netto "szpary" 200cm2),
- otwór przewodu wentylacyjnego w pokoju 1 (z kominkiem) zamknięty kratką z "zaworem" zwrotnym,
- kanał wentylacyjny w kuchni zaślepiony.

Mimo wszystko uważam, że zrównoważenie wentylacji w każdym pomieszczeniu, sumarycznie, da lepszy efekt (dla tego przypadku).




Ps. Pewnym problemem (w takiej konfiguracji) będzie uzyskanie w łazience minimalnej wymiany 50m3/h Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Poprawiłem i czy tak może wyglądać. Mam jeszcze pytanie kanał w kuchni zaślepiam a w pok.1 kratka z zaworem zwrotnym a kuchenka gazowa ma normalnie być podłączona do tego kanału wentylacyjnego? A czy na korytarzu też ma być jakiś nawiew czy wywiew?

DSC01446.jpg

Napisano
Schematycznie tak, szczegółowo w żadnym razie.
Przepustnica zwrotna jest dedykowana do kominka (chyba że ma własne doprowadzenie powietrze do spalania), ale o co Ci chodzi z tą kuchenką?
Kanał wentylacyjny powinien byc zaślepiony od góry tak by nie dochodziło do wychładzania tego fragmentu ściany za którym się znajduje.
Korytarz/przedsionek będzie wentylowany powietrzem przepływającym z pokojów do wywiewu w kuchni, więc nie musisz tan dawać żadnego anemostatu.
Ale można też dodać odnogę wywiewną o małej strudze dla dodatkowego usuwania wilgoci z odzieży wierzchniej (w określonych sytuacjach) i zapachów obuwia.
Nie wiem tylko czy sam to wszystko ogarniesz tak by działało należycie, ale trzymam kciuki icon_wink.gif
Napisano
Nad kuchenką gazową jest okap i on ma wchodzić do kanału wentylacyjnego czy do centrali? Przewody wentylacyjne na tym rysunku mogę tak poprowadzić jak jest narysowane czy inaczej?
Napisano
Mimo że można stosując określone rozwiązania podłączyć okap do WM, to nie jest to wskazane.
Za to jest wskazane zainstalowanie przepustnicy zwrotnej na kanale wywiewnym okapu.
Bez niej okap będzie dziurą w dachu.

Co do układu rozłożenia kanałów to tak jak napisałem wyżej:
- schematycznie tak, szczegółowo w żadnym razie.
Bajbaga też już wspominał o skrzynkach rozdzielczych, jak również o tym że w Twoim przypadku zrobienie wentylacji zrównoważonej dla każdego pomieszczenia może być łatwiejsze (dla Ciebie).
Oprócz długości poszczególnych nitek trzeba też brać pod uwagę wielkość strugi/poszczególnych strug (m3) do/z pomieszczeń.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam jeszcze raz. Mam pytanie czy można jeszcze inaczej rozwiązać tą wentylację bez stosowania centrali z rekuperacją? Ktoś mi radził, żeby zastosować tylko wentylatory typu TD nawiew i wywiew? Dlatego proszę o radę czy tak można i czy to zadziała? A kanały puściłbym na strychu.
Napisano
Wszystko można, tylko ktoś musi to spiąć aby właściwie działało, a ściślej ujmują - było wentylacją.

Bez urazy, ale nie sądzę, abyś na tym etapie wiedzy o wentylacji, mógł to wykonać sam i na dodatek małym kosztem.
Napisano
Wiem, że zrobienie czegoś dobrze bez wiedzy na dany temat jest trudne, dlatego zwracam się o pomoc na forum, żeby zasięgnąć rady znawców danego tematu. Dodałem rozmieszczenie przewodów na strychu i chciałbym się dowiedzieć czy takie coś ma rację bytu i czy zadziała. Jak zrobić sterowanie wentylatorami?

DSC01446.jpg

Napisano
Nie widzę żadnego sensu takiego wykonania wentylacji.
Różnica między nim, a centralą z rekuperacją jest taka, że zaoszczędzasz na jednym przewodzie (około 10m) -będzie też kulawo ale lepiej.

Wepnij w ten "schemat" np. Lunę, a będzie działało sprawniej i z bezproblemowym sterowaniem.
Napisano
Czyli rozmieszczenie w ten sposób przewodów wentylacyjnych zda egzamin? Myślałem o wentylatorach typu TD bo ktoś doradził mi, że centrale nie opłaca mi się montować bo mam ogrzewanie na CO.
Napisano
Cytat

Czyli rozmieszczenie w ten sposób przewodów wentylacyjnych zda egzamin? Myślałem o wentylatorach typu TD bo ktoś doradził mi, że centrale nie opłaca mi się montować bo mam ogrzewanie na CO.



icon_eek.gif

Jakoś nie chce mi się dalej odpisywać - wiesz lepiej, masz własnych doradców ...............

W zasadzie wszystko w tym zakresie już zostało napisane - masz wybór - wybierz.
Napisano
Cytat

Wiem, że zrobienie czegoś dobrze bez wiedzy na dany temat jest trudne, dlatego zwracam się o pomoc na forum, żeby zasięgnąć rady znawców danego tematu. Dodałem rozmieszczenie przewodów na strychu i chciałbym się dowiedzieć czy takie coś ma rację bytu i czy zadziała. Jak zrobić sterowanie wentylatorami?



Co z tego, że się zwracasz o pomoc do znawców danego tematu, jeśli olewasz ich rady icon_evil.gif .

Bez rekuperacji będziesz wyłączał nawiew, szczególnie w chłodne i zimne dni i noce, bo będzie - jak pisze jeden z userów - pizgało, a jak nie "nawiejesz", to nie będziesz miał co "wywiać" icon_confused.gif , czyli nie będziesz miał wentylacji icon_rolleyes.gif ...
Bez rekuperacji, po pierwszych rachunkach za grzanie w zimne dni i noce będziesz ograniczał wywiew, żeby zaoszczędzić , czyli nie będziesz miał wentylacji icon_rolleyes.gif .

Podejrzewam, że za 3-4 zimy różnica w kosztach zbudowania układu wentylacyjnego z rekuperacją się zwróci, w porównaniu z eksploatacją układu z samymi wentylatorami, nie wspominając już o korzyściach w walce z wilgocią i grzybami icon_rolleyes.gif

Zresztą, jeśli miałbym firmę zakładającą wentylację, na pewno nie zdradziłbym Ci wszystkich "tajemnic", bo wtedy straciłbym chleb dla siebie i rodziny icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Ok czyli jeślibym montował luna200 to rozmieszczenie w ten sposób przewodów wentylacyjnych jest prawidłowe?



W poście #10 bajbaga napisał:
"Uważam, że ze względu na układ pomieszczeń i ich "specyfikę" każde z nich powinno mieć nawiew i wywiew. Rozdział powietrza poprzez rozdzielnice - z zastrzeżeniem, że wywiew z kuchni i łazienki oddzielną "nitką".

A jaki układ kanałów masz na ostatnim rysunku icon_eek.gif icon_question.gif
Napisano
Cytat

Podejrzewam, że za 3-4 zimy różnica w kosztach zbudowania układu wentylacyjnego z rekuperacją się zwróci, w porównaniu z eksploatacją układu z samymi wentylatorami, nie wspominając już o korzyściach w walce z wilgocią i grzybami icon_rolleyes.gif



Stachu.

Ja nie znam aż tak wełnistego instalatora, który za mniej niż 1.000zł spiąłby (elektrycznie) te dwa wentylatory, umożliwiając jako taką "sterowalność" takiego układu.

Mając to na uwadze + fakt, że wentylatory musiały by być "silent", to cena przewyższa koszt zakupu centrali i niekoniecznie tylko najtańszej Luny.
Napisano
Cytat

Ok czyli jeślibym montował luna200 to rozmieszczenie w ten sposób przewodów wentylacyjnych jest prawidłowe?


Już pisałem... poglądowo tak, fizycznie nie... na żadnym z dwóch ostatnich rysunków.

Cytat

Dodałem rozmieszczenie przewodów na strychu i chciałbym się dowiedzieć czy takie coś ma rację bytu i czy zadziała. Jak zrobić sterowanie wentylatorami?


Strych oczywiście nieogrzewany.
Jak zamierzasz izolować dukty wentylacyjne?


Cytat

Czyli rozmieszczenie w ten sposób przewodów wentylacyjnych zda egzamin? Myślałem o wentylatorach typu TD bo ktoś doradził mi, że centrale nie opłaca mi się montować bo mam ogrzewanie na CO.


Powiedz temu komuś że rachunki za ogrzewanie będziesz mu przesyłał... przestanie głupio doradzać.
Koledzy już napisali czemu i skąd się będą brały.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...