Skocz do zawartości

Ziemia orna -Zabudowa zagrodowa


Mario71

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam wszystkich użytkowników tego forum.
Mam pytanie, jestem właścicielem ziemi ornej 1ha, ziemia klasy 3.Chciałem przekwalifikować na działki budowlane, ale niestety w gminie brak jest planu zagospodarowano przestrzennego i powiedziano mi że mogę złożyć wniosek o warunki zabudowy zagrodowej.Czy po otrzymaniu zgody nie będzie problemu z podzieleniem później na np 6 mniejszych działek?Czy to dobra kolejność?
Ziemia jest w kształcie prostokąta 45 szerokość -250 długość, jeden wjazd z drogi krajowej.Ile muszę przeznaczyć na drogę i ile z tego można zrobić działek? Edytowano przez Mario71 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Wiem, ale można podzielić na poniżej 0,5h i wtedy wystarczy decyzja gminy.



Niestety nie - w ubiegłym roku zmieniły się przepisy.

Teraz każdy obszar gruntu klasy I - III wymaga zgody ministra rolnictwa na przekształcenie.
Napisano (edytowany)
Chodzi o doradzenie mi jakie w moim przypadku będzie najlepsze rozwiązanie.

Cytat

Nic nie piszesz o otoczeniu. Jest tam gdzieś blisko inna zabudowa? Bo coś mi się wydaje, że zabudowa zgrodowa, to jednak różni się od handlu działkami.



Na przewciw głównej drogi są zabudowania ( droga gminna ), a po mojej stronie dwie działki wcześniej jest zabudowa.

Edytowano przez Mario71 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ps. A stare przepisy mówiły o zwartym obszarze, a nie obszarze działki, czyli też trzeba było mieć zgodę.



Nie bardzo rozumiem, mógłbyś jaśniej ?
Napisano
Budować jako rolnik (jeśli spełniasz wszystkie warunki "bycia" rolnikiem" i owszem.
Przekształcić na budowlane i ewentualny podział na działki z prawem do zabudowy - za zgodą ministra.
W stanie obecnym, można podzielić na działki nie mniejsze jak 3.000m2 i też na nich budować będą mogli rolnicy (tylko).

Napisano
Cytat

Budować jako rolnik (jeśli spełniasz wszystkie warunki "bycia" rolnikiem" i owszem.
Przekształcić na budowlane i ewentualny podział na działki z prawem do zabudowy - za zgodą ministra.
W stanie obecnym, można podzielić na działki nie mniejsze jak 3.000m2 i też na nich budować będą mogli rolnicy (tylko).


Przekształcić na budowlane , kiedy przez złożeniem wniosku o zabudowę zagrodowa?
Napisano
Mieszasz pojęcia - zabudowa zagrodowa dla rolników, nie jest związana ze zmianą przeznaczenia gruntu - nawet pod domem grunt jest dalej rolny.

Podałem 3 różne i możliwe warianty.

Napisano (edytowany)
W mojej gminie były cztery sąsiednie działki (budowlane) do sprzedania, po podziale własnosci gminnej. Kupił je jeden gość, dziany facet i chciał je scalić, żeby mieć więcej terenu, bo położenie miały dość atrakcyjne. A wtedy burmistrz pokazał mu figę i zapowiedział, że dopóki pełni urząd, żadnego scalenia nie bedzie, bo po to je wydzielił, żeby nie scalać. No i są sobie działki, facet ma za dużo pieniedzy, żeby budować dom na małej, bo to poniżej jego ambicji. Chciał postawić dom częściowo na jednej i częściowo na drugiej. Ale gmina się nie zgodziła.

Stąd też mój post. Gmina nie wyda Ci warunków zabudowy dla trzech działek, bo potrzeby mieszkaniowe jako rolnik będziesz miał zaspokojone po wybudowaniu jednego domu i to wszystko. Nic im nie zrobisz, jak Ci nie pozwolą budować na następnych. Ot, taka polityka. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
1. Przepisy już od dawna stanowią, że nie można wydać decyzji o WZiZT jeśli grunt wymaga decyzji o przekształceniu, a tam jest grunt III klasy - czyli pod ochroną, czyli wymagana jest decyzja, a teraz dodatkowo zgoda ministra.

2. Zabudowa zagrodowa dla rolników, nie wymaga przekształceń gruntu.

3.. Rolnik to taki ktoś kto ma;
- wykształcenie rolnicze,
- posiada nie mniej niż 1ha użytków rolnych,
- prowadzi w danej gminie gospodarstwo rolne - mogą wymagać 5 lat,
- jest w niej zameldowany (uznaniowo w gminie sąsiadującej) - mogą wymagać 5 lat.

4. Na tej ziemi, raczej, nie da się zarobić (jako budowlanej).



Ktoś Cię wpuścił w nieplewione maliny icon_evil.gif
Napisano
Cytat

..... mam 0,992h ,



icon_eek.gif

Cytat

Ziemia jest w kształcie prostokąta 45 szerokość -250 długość,



45 x 250 = 1,125 ha.

Jak masz ponad 5 lat (musi być Twoja własnością, lub w dzierżawie) to załapujesz się na zaliczenie stażu w rolnictwie, równoznacznym z wykształceniem rolniczym - bo prowadziłeś gospodarstwo rolne.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...