Skocz do zawartości

Ziemia orna -Zabudowa zagrodowa


Mario71

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam wszystkich użytkowników tego forum.
Mam pytanie, jestem właścicielem ziemi ornej 1ha, ziemia klasy 3.Chciałem przekwalifikować na działki budowlane, ale niestety w gminie brak jest planu zagospodarowano przestrzennego i powiedziano mi że mogę złożyć wniosek o warunki zabudowy zagrodowej.Czy po otrzymaniu zgody nie będzie problemu z podzieleniem później na np 6 mniejszych działek?Czy to dobra kolejność?
Ziemia jest w kształcie prostokąta 45 szerokość -250 długość, jeden wjazd z drogi krajowej.Ile muszę przeznaczyć na drogę i ile z tego można zrobić działek? Edytowano przez Mario71 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Wiem, ale można podzielić na poniżej 0,5h i wtedy wystarczy decyzja gminy.



Niestety nie - w ubiegłym roku zmieniły się przepisy.

Teraz każdy obszar gruntu klasy I - III wymaga zgody ministra rolnictwa na przekształcenie.
Napisano (edytowany)
Chodzi o doradzenie mi jakie w moim przypadku będzie najlepsze rozwiązanie.

Cytat

Nic nie piszesz o otoczeniu. Jest tam gdzieś blisko inna zabudowa? Bo coś mi się wydaje, że zabudowa zgrodowa, to jednak różni się od handlu działkami.



Na przewciw głównej drogi są zabudowania ( droga gminna ), a po mojej stronie dwie działki wcześniej jest zabudowa.

Edytowano przez Mario71 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ps. A stare przepisy mówiły o zwartym obszarze, a nie obszarze działki, czyli też trzeba było mieć zgodę.



Nie bardzo rozumiem, mógłbyś jaśniej ?
Napisano
Budować jako rolnik (jeśli spełniasz wszystkie warunki "bycia" rolnikiem" i owszem.
Przekształcić na budowlane i ewentualny podział na działki z prawem do zabudowy - za zgodą ministra.
W stanie obecnym, można podzielić na działki nie mniejsze jak 3.000m2 i też na nich budować będą mogli rolnicy (tylko).

Napisano
Cytat

Budować jako rolnik (jeśli spełniasz wszystkie warunki "bycia" rolnikiem" i owszem.
Przekształcić na budowlane i ewentualny podział na działki z prawem do zabudowy - za zgodą ministra.
W stanie obecnym, można podzielić na działki nie mniejsze jak 3.000m2 i też na nich budować będą mogli rolnicy (tylko).


Przekształcić na budowlane , kiedy przez złożeniem wniosku o zabudowę zagrodowa?
Napisano
Mieszasz pojęcia - zabudowa zagrodowa dla rolników, nie jest związana ze zmianą przeznaczenia gruntu - nawet pod domem grunt jest dalej rolny.

Podałem 3 różne i możliwe warianty.

Napisano (edytowany)
W mojej gminie były cztery sąsiednie działki (budowlane) do sprzedania, po podziale własnosci gminnej. Kupił je jeden gość, dziany facet i chciał je scalić, żeby mieć więcej terenu, bo położenie miały dość atrakcyjne. A wtedy burmistrz pokazał mu figę i zapowiedział, że dopóki pełni urząd, żadnego scalenia nie bedzie, bo po to je wydzielił, żeby nie scalać. No i są sobie działki, facet ma za dużo pieniedzy, żeby budować dom na małej, bo to poniżej jego ambicji. Chciał postawić dom częściowo na jednej i częściowo na drugiej. Ale gmina się nie zgodziła.

Stąd też mój post. Gmina nie wyda Ci warunków zabudowy dla trzech działek, bo potrzeby mieszkaniowe jako rolnik będziesz miał zaspokojone po wybudowaniu jednego domu i to wszystko. Nic im nie zrobisz, jak Ci nie pozwolą budować na następnych. Ot, taka polityka. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
1. Przepisy już od dawna stanowią, że nie można wydać decyzji o WZiZT jeśli grunt wymaga decyzji o przekształceniu, a tam jest grunt III klasy - czyli pod ochroną, czyli wymagana jest decyzja, a teraz dodatkowo zgoda ministra.

2. Zabudowa zagrodowa dla rolników, nie wymaga przekształceń gruntu.

3.. Rolnik to taki ktoś kto ma;
- wykształcenie rolnicze,
- posiada nie mniej niż 1ha użytków rolnych,
- prowadzi w danej gminie gospodarstwo rolne - mogą wymagać 5 lat,
- jest w niej zameldowany (uznaniowo w gminie sąsiadującej) - mogą wymagać 5 lat.

4. Na tej ziemi, raczej, nie da się zarobić (jako budowlanej).



Ktoś Cię wpuścił w nieplewione maliny icon_evil.gif
Napisano
Cytat

..... mam 0,992h ,



icon_eek.gif

Cytat

Ziemia jest w kształcie prostokąta 45 szerokość -250 długość,



45 x 250 = 1,125 ha.

Jak masz ponad 5 lat (musi być Twoja własnością, lub w dzierżawie) to załapujesz się na zaliczenie stażu w rolnictwie, równoznacznym z wykształceniem rolniczym - bo prowadziłeś gospodarstwo rolne.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...