Skocz do zawartości

Drewniany domek letniskowy na za dużej podstawie betonowej


Recommended Posts

Witam wszystkich!

Jestem nowym użytkownikiem forum, mam pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi w opcji szukaj.

Mam zamiar postawić drewniany domek (oto link strony z domkiem)
http://allegro.pl/domki-ogrodowe-domek-let...4025554274.html
na przygotowanej podstawie betonowej o wymiarach 8x6 metrów, podstawa stoi już kilka lat bo poprzedni właściciel działki miał zamiar się budować. Mój nowy domek ma podstawę o wymiarach 5x5 m. Mam pytanie jak najlepiej go postawić żeby woda nie dostawała się pod domek?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Kurde normalnie to widywałem domki drewniane na bloczkach betonowych - ale to bez fundamentu.
Tu bym dał po prostu papę/folię izolacyjną pod ściany - o ile fundament wystaje ponad grunt

PS. Dokładnie tak jak na linku do aukcji ;)


Wg mojego toku myślenia to papa czy folia nic nie pomoże bo płyta ma większe wymiary zewnętrzne niż sam domek, i jeżeli dom się postawi bezpośrednio na tej płycie to i tak przy ulewnych deszczach czy opadach śniegu woda będzie wchodzić pod dom.
Jedyne rozwiązanie to postawić na bloczkach, aby odizolować go od tej płyty i tym samym będzie ten domek miał szczelinę wentylacyjną . Oczywiście pod bloczki połóż papę czy folię aby bloczki nie podciągały wilgoci.
Link do komentarza
Cytat

Tak można uszczelnić, ale jak mimo to wleci tam woda to drewno pomimo impregnacji w końcu zgnije zmurszeje pojawi sie grzyb pleśń itd. Poprostu nie wiem czy dać pod spód pape folie czy postawić go na bloczkach?

W płycie wykuć kilka otworów 10x10 cm w miejscach gdzie stoi woda po opadach ,żeby woda schodziła samoczynnie , obmurować dookoła tego domku jedną lub dwie warstwy bloczków szczelnie ,tak żeby z pozostałej części płyty woda nie wlewała się pod domek i pomiędzy drewno i bloczki położyć papę.W ściance z bloczków wstawić kratki wentylacyjne.
Link do komentarza
Cytat

powiedz
Proszę
Powiedz - że to taka nie pomocna porada - tylko takie pierdu,pierdu....kombinowanie!


A po co inwestować pieniądze i nadlewać ze spadkami warstwę na płycie ,tego i tak nie będzie widać, tylko wykuć pod domem ,żeby deszczówka tam nie rozlewała się nie stała ,jak się dostanie ,bo będzie parować w podłogę domku .
Gdyby cała płyta chowała się pod domkiem to nie było by problemu.
Ale jak prosisz to napiszę to takie pierdu,pierdu....kombinowanie! icon_lol.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Gość mhtyl
Cytat

A nie można na ten beton nałożyć blachę z tym, że należy ją tak ułożyć żeby była pod delikatnym kontem lub tak ją wygiąć żeby jej środek był wyżej względem rogów blachy i woda by sobie spokojnie spływała.


icon_biggrin.gif
Chyba nie wiesz o czym piszesz.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...