Skocz do zawartości

Tapeta z włókna szklanego


Recommended Posts

Napisano
Mam małe pytanie.
Kupiłem tapetę z włókna szklanego i zamierzam okleić nią ściany wykonane z płyt MFP. Wszystkie łączenia i dziury wgłębienia po śrubach już zaszpachlowałem i wygładziłem. Dodatkowo zamierzam wszystkie łączenia i rogi pokryć specjalną taśmą (chyba też z włókna szklanego) i mam pytanie. Czy przed położeniem tapety muszę jakoś zagruntować te płyty czy już sama tapeta z klejem wystarczy ??
Napisano
  Cytat

Mam małe pytanie.
Kupiłem tapetę z włókna szklanego i zamierzam okleić nią ściany wykonane z płyt MFP. Wszystkie łączenia i dziury wgłębienia po śrubach już zaszpachlowałem i wygładziłem. Dodatkowo zamierzam wszystkie łączenia i rogi pokryć specjalną taśmą (chyba też z włókna szklanego) i mam pytanie. Czy przed położeniem tapety muszę jakoś zagruntować te płyty czy już sama tapeta z klejem wystarczy ??

Rozwiń  


Przeczytaj instrukcję użycia kleju - na pewno wymagane jest gruntowanie icon_smile.gif Przed gruntowaniem trzeba grubym płótnem ściernym zeszlifować powierzchnię płyty.
Napisano
  Cytat

Mam małe pytanie.
Kupiłem tapetę z włókna szklanego i zamierzam okleić nią ściany wykonane z płyt MFP. Wszystkie łączenia i dziury wgłębienia po śrubach już zaszpachlowałem i wygładziłem. Dodatkowo zamierzam wszystkie łączenia i rogi pokryć specjalną taśmą (chyba też z włókna szklanego) i mam pytanie. Czy przed położeniem tapety muszę jakoś zagruntować te płyty czy już sama tapeta z klejem wystarczy ??

Rozwiń  


Płyty odtłuścić , przetrzeć papierem ściernym i zagruntować.
Tapeta z włókna szklanego w trakcie klejenia powinna być przesiąknięta klejem na wskroś.
Po wyschnięciu jeszcze raz Pokryj klejem - wsiąknie - bez obaw icon_biggrin.gif.
Końcowe pokrycie klejem zwiąże drobniutkie włoski włókna co zapobiegnie pyleniu tapety (wdychanie pyłu fiberglas'u jest szkodliwe ! ) i zmniejszy zużycie farb.
Napisano
  Cytat

Przeczytaj instrukcję użycia kleju - na pewno wymagane jest gruntowanie icon_smile.gif Przed gruntowaniem trzeba grubym płótnem ściernym zeszlifować powierzchnię płyty.

Rozwiń  

Co do zeszlifowania nie czepiam się bo to oczywista oczywistość icon_biggrin.gif ale z gruntem to już nie taka prosta sprawa bo płyta MFP sama w sobie nie jest chłonna.
Napisano
  Cytat

Co do zeszlifowania nie czepiam się bo to oczywista oczywistość icon_biggrin.gif ale z gruntem to już nie taka prosta sprawa bo płyta MFP sama w sobie nie jest chłonna.

Rozwiń  



No i ma Pan rację bo gruntowanie MFP to zbędna praca. Po co gruntować nienasiąkliwą płytę. Co więcej. Zadaniem szlifowania jest powiększenie warstwy „sczepnej”. A w przypadku MFP nie ma takiej konieczności i potrzeby. Proszę sprawdzić powierzchnię. Jedyna rzecz absolutnie konieczna to klej na bazie rozpuszczalników. Żeby przypadkiem nie kleić na wodorozcieńczalnym.
Gość stach
Napisano
  Cytat

edyna rzecz absolutnie konieczna to klej na bazie rozpuszczalników

Rozwiń  

Nie mam pewności, ale watpliwość, czy jakiś (nie wiem czym klejone są wióry w płycie icon_redface.gif ) rozpuszczalnik nie będzie ingerował w strukturę płyty icon_confused.gif Woda z kleju jakoś przez tapetę odparuje, będzie miała dość ograniczony czas kontaktu z odporną na wilgoć przecież płytą icon_rolleyes.gif
Jeśli wiesz coś konkretnego, to napisz nam icon_rolleyes.gif
Napisano
Nikt nie ma racji!
1. Gruntować czy nie? To zależy! Jednym z powodów gruntowania jest m.in konieczność związania podłoża, więc jeśli płyty są nowe, niezakurzone i czyste, mozna sobie darować, w przeciwnym razie zalecałbym jednak gruntowanie.
2. Na tapetę z włókna szklanego nie nanosi się kleju!!! Klejem pokrywa się powierzchnię nośną i to grubo, aby sucho kładziona tapeta "plywała" na niej i dawała się swobodnie przesuwać.
I uprzedzam, ze bez rolki dociskowej, ciężko usunąć wszystkie pęcherze powietrza.
Napisano
  Cytat

Nie mam pewności, ale watpliwość, czy jakiś (nie wiem czym klejone są wióry w płycie icon_redface.gif ) rozpuszczalnik nie będzie ingerował w strukturę płyty icon_confused.gif Woda z kleju jakoś przez tapetę odparuje, będzie miała dość ograniczony czas kontaktu z odporną na wilgoć przecież płytą icon_rolleyes.gif
Jeśli wiesz coś konkretnego, to napisz nam icon_rolleyes.gif

Rozwiń  


Płyta jest wilgocioodporna ale jako materiał drewnopochodny, nie jest obojętna na wodę. Wg zalecenia producenta dodatkowa penetracja wodą w jakiejkolwiek postaci nie jest wskazana. Stąd ich wyraźna sugestia o stosowaniu do MFP kleju na bazie rozpuszczalnika.
Napisano
  Cytat

Płyta jest wilgocioodporna ale jako materiał drewnopochodny, nie jest obojętna na wodę. Wg zalecenia producenta dodatkowa penetracja wodą w jakiejkolwiek postaci nie jest wskazana. Stąd ich wyraźna sugestia o stosowaniu do MFP kleju na bazie rozpuszczalnika.

Rozwiń  


Nie tapetowałem płyty na ścianie, ale oklejałem tapetą rożne półeczki z płyty, więc mogę stwierdzić, że zastosowanie mocniejszego kleju do tapet - wodnego - nie ma wpływu na płytę. Ze względu na to, ze czas oddziaływania wody jest krótki, a poza tym woda ma możliwości szybkiego odparowania. Oczywiście, nie zalecałbym kleju do tapet papierowych czy winylowych, tylko specjalne.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dokładnie oczyść powierzchnię i odtłuść to gruntowanie sobie podarujesz. Kleje do tapet z włókna szklanego stanowią wodorozcieńczalne płynne zawiesiny składające się ze spoiwa, którym jest najczęściej dyspersja polioctanu winylu, napełniacze, niekiedy pigmenty. Twoja płyta nie będzie miała z nimi problemu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...