Skocz do zawartości

jak odizolować słupy n wykuszu


Recommended Posts

A ta ściana, pod którą stoi ta donica nie zacieka - może zabudowana jest jakimiś szafkami i nic nie widzisz - na razie icon_rolleyes.gif
Nie ma izolacji od tarasu icon_rolleyes.gif jak było w projekcie? A może rzeczywiście to "samoróbka", nie uwzględniona w projekcie, wylana wprost na gruncie, bez izolacji poziomej, bez dylatacji...

A hydroizolacja rzeczywiscie "bąbowa" icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
No niestety , tragedia jest po zewnętrznej stronie ,hydroizolacja wywinięta pod okapnik drzwi tarasowych i na ścianę budynku pod styropianem prawdopodobnie nie istnieje.

To jest przyczyna ,woda leje się po drzwiach tarasowych od zewnątrz ,w czasie deszczu i po izolacji styropianowej w te szczeliny ,a skutek taki że ma Pan skruszoną przez mróz wylewkę tarasu ,a tynk gipsowy od wewnątrz budynku kapilarnie podciąga wodę i doszło do jego rozkładu .

Dodatkowo bardzo duże prawdopodobieństwo przemarzania . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

To co zrobić,jak to naprawić?

Rozwiń  


Od wewnątrz ,skuć tynk gipsowy ,zastąpić go tynkiem wapienno-cementowym przeszpachlowanym gladzią ,ale najpierw na zewnątrz
trzeba zrobić hydroizolację wywiniętą pod okapnik drzwi tarasowych (pod próg) i na ścianę budynku na słupy pod styropianem.

Ze zdjęć wynika również że glify przy drzwiach są nierówne ,trzeba by jeszcze dołożyć styropianu na zewnątrz zasłonić bardziej futrynę drzwi tarasowych . Wykluczyć przemarzanie.


  Cytat

Animus - odczytujesz z kryształowej, czarodziejskiej kuli ?

Rozwiń  
Mam w domu kilka : icon_mrgreen.gif
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
czyli mamy niezgodność opinii
animus proponuje nałożenie kolejnej czy bardziej należałoby wpisać pierwszej warstwy izolacji tarasu
ja optuję za rozwaleniem tarasu i poprawieniem wszystkich warstw na właściwe
Animus od wewnątrz proponuje tynk cementowo wapienny zamiast gipsowego
mnie gipsowy nie przeszkadza o ile nie będzie wody pod posadzką
no to teraz zagadka kto ma rację ?
Link do komentarza
  Cytat

Tam na zdjęciach nie ma żadnego "dowodu" na to, że woda jest "opadowa" - moja kula tego nie widzi.

Dostrzegam jednak (niewyraźnie w kuli) że przyczyna może być wewnątrz budynku - to "odrzucona" kondensacja lub (zamiennie) przeciek z rury, bądź np. z dachu.

Rozwiń  




hmmmmmm
żeby się dowiedzieć czy miałeś rację to zabezpieczenie musiałoby być "mojowato" wykonane ,
tylko że ono wykluczyłoby wszystko co da się wykluczyć z "twoimi" przypuszczeniami włącznie :P
natomiast ograniczenie się tylko do grzebania wewnątrz to strzelanie sobie w stopę i proszenie o kolejny remont
podobnie jak ograniczenie dzialań tylko od zewnątrz
Link do komentarza
  Cytat

Tam na zdjęciach nie ma żadnego "dowodu" na to, że woda jest "opadowa" - moja kula tego nie widzi.

Dostrzegam jednak (niewyraźnie w kuli) że przyczyna może być wewnątrz budynku - to "odrzucona" kondensacja lub (zamiennie) przeciek z rury, bądź np. z dachu.

Rozwiń  

Bo jesteś dopiero po pierwszej kuli ,zajrzyj do drugiej.


Jak to ma nie przemarzać Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Może się mylę ale wydaje mi się że ten element który opisałeś jako" futryna równo ze styropianem" to jest prowadnica rolety.

Rozwiń  

Prowadnicę to widać na pierwszym planie, ale ona jest przykręcona do futryny.
Gdyby była przysłonięta częściowo styropianem (glifem ze styropianu) to mostek cieplny w tym miejscu byłby znacznie zredukowany.
Link do komentarza
  Cytat

na ile cm wjechać styropianem na prowadnice?

A jakbym chciał w przyszłości na taras położyć polbruk to na klei czy na suchy beton?

Dziękuje wszystkim za zajęcie się tematem i udzieleniem porad,będzie chwila czasu to te słupki trochę rozgrzebie i zobacze co tam w trawie piszczy.

Rozwiń  

Ile wlezie styropianu tyle daj ,a pod okna tarasowe progi trzeba zrobić ze styroduru ,żeby zakryć posadzkę,całość trzeba przykryć hydroizolacją zbrojoną taśmami ,polbruk można dać na suchy beton ,ale pod nim musi być drenaż ,odprowadzenie wody od budynku ,a to już tam się chyba nie zmieści. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
no to wtrącę swoje ... icon_eek.gif

nowość to żadna, iż "folia atlasa" nie na daje się na hydroizolację w takich warunkach klimatycznych, w łazienkach ciekną a co dopiero na tarasie... hydroizolacja na cokole nie istniała nigdy jak widać, chyba że ktoś papę pod styropian wsadził ale nie uwierzę w to jak nie zobaczę

Ogólnie winne są fasety typowe dla tego typu ekspertyz z magicznej kuli
nic dodać nic ująć i tylko zbierać kasę na naprawę tarasu

co do wnętrza - skuć tynk ( jeśli widać już zbrojenie skorodowane naprawić) chemicznie zablokować sole w betonie
wykonać qasiprzeponę ciśnieniową z 4 stron jednorzędową, wykonać tynk ( najlepiej tracony na początek ale czas goni jak się domyślam) więc c-w

jeśli to taras na gruncie warto pamiętać o drenażowym odprowadzeniem wody, jak na razie ktoś nie miał pojęcia co robi na tym tarasie
Link do komentarza
  Cytat

icon_eek.gif pierwsze słyszę. Powiedz to mojej łazience, bo już 2 razy dzięki tej folii nie zalałem sąsiadów.

A może moja bidulka o tym nie wie - ale cicho, sza, bo jak się dowie to zacznie przepuszczać. icon_cool.gif

Rozwiń  


widocznie masz taśmy w narożnikach wsadzone .... no to połowa sukcesu
na tarasie jakoś ich nie widać ....

a co do atlasa folii w płynie i uszczelnienia ( nawet takie cuda na co dzień spotykam)

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  Cytat

icon_eek.gif pierwsze słyszę. Powiedz to mojej łazience, bo już 2 razy dzięki tej folii nie zalałem sąsiadów.

A może moja bidulka o tym nie wie - ale cicho, sza, bo jak się dowie to zacznie przepuszczać. icon_cool.gif

Rozwiń  


Drogi ExP,

Folia to folia - jeśli dobrze i fachowo położona wewnątrz budynku, a tak położona jest (po efektach widać icon_lol.gif ) u bajbagi, wodę trzyma i chroni przed niezadowoleniem sąsiadów, niezależnie od firmy produkującej folię (no chyba, że kupiona jest w jakimś markecie icon_confused.gif ).

Wspomniałem o produkcie Atlasa, ale nie o folii, a o WODERZE DUO - dwuskładnikowym wyrobie hydroizolacyjnym, produkowanym na bazie cementu, wypełniaczy mineralnych i domieszek modyfikujących, oraz emulsji - wodnej dyspersji tworzyw sztucznych, który wymieszany i odpowiednio zaaplikowany, w odpowiedniej powłoce zapewnia bardzo dobrą ochronę przed wodą ( karta techniczna: http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2306_20140109_095554.pdf )
Link do komentarza
  Cytat

Drogi ExP,

Folia to folia - jeśli dobrze i fachowo położona wewnątrz budynku, a tak położona jest (po efektach widać icon_lol.gif ) u bajbagi, wodę trzyma i chroni przed niezadowoleniem sąsiadów, niezależnie od firmy produkującej folię (no chyba, że kupiona jest w jakimś markecie icon_confused.gif ).

Wspomniałem o produkcie Atlasa, ale nie o folii, a o WODERZE DUO - dwuskładnikowym wyrobie hydroizolacyjnym, produkowanym na bazie cementu, wypełniaczy mineralnych i domieszek modyfikujących, oraz emulsji - wodnej dyspersji tworzyw sztucznych, który wymieszany i odpowiednio zaaplikowany, w odpowiedniej powłoce zapewnia bardzo dobrą ochronę przed wodą ( karta techniczna: http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2306_20140109_095554.pdf )

Rozwiń  


a czy ktoś mówił tu szlamach i mikrokrzemionkach albo izolacjach laminowanych lub elastomerowych ??? jeszcze nie icon_lol.gif
wiesz powiem Ci tak nie ważne czym ważne jak ...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...