Skocz do zawartości

Sauna zbudowana własnoręcznie


Recommended Posts

Gość wolfik36
Genialne - i to mi się właśnie podoba. Osoby z nutką zapaleńca i mniej strachu przed wyzwaniem. Już niedługo także będziemy z żoną planować i budować saunę w dużej łazience na poddaszu.
Pozdrowionka:)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Jestem w trakcie rozmów z pewną firmą , chcemy zrobić sobie saunę suchą fińską, choć zastanawiamy się nad "mokrą" z piecem z parownikiem.

Wg. właściciela firmy ważne jest ocieplenie oraz wentylacja.
Jak rozwiązaliście ten problem?

Jak sprawdza się po latach kupione przez państwo drewno do sauny?

Pozdrawiam...
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
Gość realista
Wszystko fajnie, ale przedstawiony kosztorys jest niepełny. Brakuje oświetlenia, sterownika, akcesoriów kąpielowych itp. Ponadto podana cena pieca nieco nierealna (obecnie 1200zł). Pewnie rzeczywiste koszty to 3500, ale 5500zł :-)
Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...
Gość eksploatacja
koszty eksploatacji też sa zaniżone
rozgrzanie=6kW x 45 min= 4,5 kwh
pobyt= powiedzmy samo grzanie ok 15 min( piec sie wlacza i wylacza, czyli mamy
6kWh na jedno saunowanie koszt energii-
40-60gr/ kWh
to mamy ok 3 zl za jedno saunowanie.
Link do komentarza
Gość procent
Co do zanizonych kosztów energii należy zauważyć kiedy artykuł był pisany. Od tej pory mogło się "nieco" zmienić ;-) Treść artykułu przypomina natomiast faktycznie posty kryptoreklamiarzy na rożnych forach. Zachęca ukrywając to co ukryte jest "drobnym drukiem"...
Link do komentarza
  • 10 miesiące temu...
Cytat

Wszystko fajnie, ale przedstawiony kosztorys jest niepełny. Brakuje oświetlenia, sterownika, akcesoriów kąpielowych itp. Ponadto podana cena pieca nieco nierealna (obecnie 1200zł). Pewnie rzeczywiste koszty to 3500, ale 5500zł :-)


Tak się tworzy mity, że samemu zrobi się tanio.

Dziś są inne ceny, mimo że rok 2012 nie jest odległy.
Drewno 1500 zł? Z wymiarów wynika, że to około 20 m.kw. po 45 zł za m.kw.
Przede wszystkim, gdy kupuje się boazerię przeznaczoną (i suszoną) specjalnie do sauny
to trzeba się liczyć ze stratami więc trzeba doliczyć około 10%.
A gdzie koszt kantówki na konstrukcję ścian, gdzie koszt wełny, folii aluminiowej? Taśmy do łączenia folii? Wkręty, gwoździe? A gdzie koszt drewna na ławki? A profile konstrukcji do ławek? Listwy wykończeniowe (maskujące). Widzę drewniane panele na podłodze, też kosztują. Na luzie ściany i ławki będą kosztować 2500-3000.

Teraz drzwi (1200), piec (niech 1000), kamienie do pieca (HELO ma oddzielnie), kratki wentylacyjne, lampy, przewody w izolacji silikonowej do oświetlenia, oprawki, osłony drewniane, akcesoria (cebrzyk z chochlą, termo/higro, klepsydra, zagłówki. Spokojnie dojdzie 3000-4000, więc liczcie, że sauna to 6-7 tysięcy.

Nie liczycie wielu drobnych rzeczy, które wpływają na cenę.
Jak się idzie do marketu budowlanego i bierze wiele drobiazgów w czasie remontu to nigdy Was nie zaskakuje suma przy kasie??? Kilka małych rzeczy w koszyku a total wywołuje zdziwienie.

 

Link do komentarza
  • 4 lata temu...
Gość saunowicz
Koszt prądu pominę. Nas w 2018 roku sana wyszła pewnie z 6 koła i własna robota. Sam piec 9KV z zewnętrznym sterownikiem to z 1,6 koła. Sauna wewnątrz ma z 120x170 i 205 wysoka. Na dłuższej ścianie 2 ławy a na bocznej tylko dolna. Ławy z Abachi, a to też droższe niż olcha, chyba 16zł/mb. Do tego kanały wentylacyjne, zasuwy, samo okablowanie niepalne to 2-3 stówy mi wyszło, głośniki, lampki, raszka na podłogę, podgłówki do leżenia, wiadro, łycha, wskaźniki temp i wilgotności, klepsydra, izolacja w postaci folii i wełny. Tych drobiazgów jest naprawdę sporo, a każdy kosztuje. Poczytając nieco w necie to wykonanie naprawdę jest proste :)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Wybór odpowiedniej powłoki ochronnej dla blachy trapezowej jest kluczowy dla zapewnienia jej trwałości, estetyki oraz odporności na różne czynniki zewnętrzne. Powłoki te różnią się między sobą pod względem ochrony przed korozją, trwałości koloru oraz odporności na uszkodzenia mechaniczne. Najtrwalsze są powłoki poliuretanowe z gwarancją do 50 lat! Powłoki mamy opisane na stronie: https://pruszynski.com.pl/produkt/powloki-ochronne/ a pełna kolorystyka podana jest przy każdym produkcie, np. dla blachodachówki MODUS: https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/modus/ Ceny dostępne są w cenniku, lub w wycenach w hurtowniach współpracujących: https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-29
    • Raz w miesiącu trzeba zużyć całą wodę,  lub wygrzać do temperatury 55*C. 
    • Twoje pieniądze, ty wybierasz.
    • Sufit, ok. Ale ściany nie, pomniejsza przestrzeń życiową i ciągle generuje koszty remontów.
    • Komentarz dodany przez Budowlaniec Mirek: Rozumiem, że jest to materiał reklamowy, jednak należy sprostować ważne sprawy, jakie zostały mocno skrzywione. 1. Nieprawdą jest, że papy bitumiczne trzeba układać w dwóch warstwach. Prawie każdy producent pap posiada w swoim asortymencie po kilka odmian pap do układania w systemie jedno warstwowym. 2. Co do łatwości montaży, to można powiedzieć, że jest całkowicie odwrotnie. Wiadomo, że prawidłowy montaż jest piętą Achillesową dla wielu wykonawców. Jednak montaż pap jest łatwiejszy i nie wymaga tak skomplikowanej znajomości wykonania wielu elementów. Papę przygrzewa się całą powierzchnią do podłoża, więc trzyma się wyjątkowo mocno, a membrana? Każdy łącznik mocujący membranę PCV do podłoża przebija ją, a to powoduje powstanie potencjalnego miejsca przeciekania wody. Papy nie potrzeba przebijać aby ją zgrzać do podłoża. Kolejny element to połączenia papy czy membrany z obróbkami dachowymi. Membrany trzeba bardzo dokładnie przykleić do tych obróbek, bo inaczej będą miejsca przecieku, wręcz jest konieczne wykonanie łatek które będą uszczelniały. A dobrze przygrzana papa z widocznym wypływem masy od razu pokazuje prawidłowość wykonania połączenia. 3. A gdy nawet przyjmiemy, że papę należy układać w dwóch warstwach, to ta niedogodność daje wielką przewagę gdy zaczniemy porównywać sposób montażu i gwarancję szczelnego wykonania pokrycia. Przy układaniu dwóch warstw papy zakłady pierwszej warstwy są przesunięte względem zakładów drugiej warstwy. To daje gwarancję całkowitej szczelność, nawet gdyby jakiś zakład był wykonaniu mniej starannie. Natomiast membrana układana w jednej warstwie wymaga wyjątkowo uważnego łączenia pasów membrany, bo każda nieuwaga od razu odbije się brakiem szczelności i woda będzie zalewała wnętrze budowli. Więc co jest łatwiej zamontować - bezdyskusyjnie papa jest zwycięzcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...