Skocz do zawartości

Sauna zbudowana własnoręcznie


Recommended Posts

Gość wolfik36
Napisano
Genialne - i to mi się właśnie podoba. Osoby z nutką zapaleńca i mniej strachu przed wyzwaniem. Już niedługo także będziemy z żoną planować i budować saunę w dużej łazience na poddaszu.
Pozdrowionka:)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Jestem w trakcie rozmów z pewną firmą , chcemy zrobić sobie saunę suchą fińską, choć zastanawiamy się nad "mokrą" z piecem z parownikiem.

Wg. właściciela firmy ważne jest ocieplenie oraz wentylacja.
Jak rozwiązaliście ten problem?

Jak sprawdza się po latach kupione przez państwo drewno do sauny?

Pozdrawiam...
  • 7 miesiące temu...
Gość realista
Napisano
Wszystko fajnie, ale przedstawiony kosztorys jest niepełny. Brakuje oświetlenia, sterownika, akcesoriów kąpielowych itp. Ponadto podana cena pieca nieco nierealna (obecnie 1200zł). Pewnie rzeczywiste koszty to 3500, ale 5500zł :-)
  • 5 tygodnie temu...
Gość eksploatacja
Napisano
koszty eksploatacji też sa zaniżone
rozgrzanie=6kW x 45 min= 4,5 kwh
pobyt= powiedzmy samo grzanie ok 15 min( piec sie wlacza i wylacza, czyli mamy
6kWh na jedno saunowanie koszt energii-
40-60gr/ kWh
to mamy ok 3 zl za jedno saunowanie.
Gość procent
Napisano
Co do zanizonych kosztów energii należy zauważyć kiedy artykuł był pisany. Od tej pory mogło się "nieco" zmienić ;-) Treść artykułu przypomina natomiast faktycznie posty kryptoreklamiarzy na rożnych forach. Zachęca ukrywając to co ukryte jest "drobnym drukiem"...
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Wszystko fajnie, ale przedstawiony kosztorys jest niepełny. Brakuje oświetlenia, sterownika, akcesoriów kąpielowych itp. Ponadto podana cena pieca nieco nierealna (obecnie 1200zł). Pewnie rzeczywiste koszty to 3500, ale 5500zł :-)


Tak się tworzy mity, że samemu zrobi się tanio.

Dziś są inne ceny, mimo że rok 2012 nie jest odległy.
Drewno 1500 zł? Z wymiarów wynika, że to około 20 m.kw. po 45 zł za m.kw.
Przede wszystkim, gdy kupuje się boazerię przeznaczoną (i suszoną) specjalnie do sauny
to trzeba się liczyć ze stratami więc trzeba doliczyć około 10%.
A gdzie koszt kantówki na konstrukcję ścian, gdzie koszt wełny, folii aluminiowej? Taśmy do łączenia folii? Wkręty, gwoździe? A gdzie koszt drewna na ławki? A profile konstrukcji do ławek? Listwy wykończeniowe (maskujące). Widzę drewniane panele na podłodze, też kosztują. Na luzie ściany i ławki będą kosztować 2500-3000.

Teraz drzwi (1200), piec (niech 1000), kamienie do pieca (HELO ma oddzielnie), kratki wentylacyjne, lampy, przewody w izolacji silikonowej do oświetlenia, oprawki, osłony drewniane, akcesoria (cebrzyk z chochlą, termo/higro, klepsydra, zagłówki. Spokojnie dojdzie 3000-4000, więc liczcie, że sauna to 6-7 tysięcy.

Nie liczycie wielu drobnych rzeczy, które wpływają na cenę.
Jak się idzie do marketu budowlanego i bierze wiele drobiazgów w czasie remontu to nigdy Was nie zaskakuje suma przy kasie??? Kilka małych rzeczy w koszyku a total wywołuje zdziwienie.

 

  • 4 lata temu...
Gość saunowicz
Napisano
Koszt prądu pominę. Nas w 2018 roku sana wyszła pewnie z 6 koła i własna robota. Sam piec 9KV z zewnętrznym sterownikiem to z 1,6 koła. Sauna wewnątrz ma z 120x170 i 205 wysoka. Na dłuższej ścianie 2 ławy a na bocznej tylko dolna. Ławy z Abachi, a to też droższe niż olcha, chyba 16zł/mb. Do tego kanały wentylacyjne, zasuwy, samo okablowanie niepalne to 2-3 stówy mi wyszło, głośniki, lampki, raszka na podłogę, podgłówki do leżenia, wiadro, łycha, wskaźniki temp i wilgotności, klepsydra, izolacja w postaci folii i wełny. Tych drobiazgów jest naprawdę sporo, a każdy kosztuje. Poczytając nieco w necie to wykonanie naprawdę jest proste :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...