Skocz do zawartości

Mam zamiar docieplić dom inaczej !


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Będę wdzięczny za pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej docieplenia domu od wewnątrz .
Posiadam dom z początku lat 70 -tych zbudowany od wewnątrz :
Gazobeton 24 , pusta przestrzeń 2-3 cm , cegła pełna czerwona oraz styropian 8 cm od zewnątrz Poddasze użytkowe : Gazobeton i styropian 10 oraz tynk silikatowy od zewnątrz .
Dom posiada piwnicę użytkową którą też chcę docieplić od wewnątrz ponieważ żona zamierza zaadoptować na pomieszczenia gospodarcze .
W sieci jest dużo negatywnych wypowiedzi dotyczących tego systemu dociepleń ponieważ podobno punkt skraplania rosy przesuwa się na mur .
Okna w całym budynku wymienione z pakietem 3 szybowym z PCV ,Poddasze wełna skosy 25 cm oraz w jętkach 30cm Lambda 0,36 jeszcze na etapie dociepleń .
Co do ogrzewania kocioł na gaz lub na eko groszek z podajnikiem lecz na chwilę obecną nie podjąłem ostatecznej decyzji .NA parterze będzie tylko podłogówka z czujnikami w pomieszczeniach i sterownikiem .
Piętro całe w grzejnikach jedynie łazienka podłogowe ogrzewanie .
Poddasze całe w podłogówce z czujnikami temperatury i sterownikiem
.Rozpisuje się odnośnie ogrzewania ponieważ cały dom będzie ogrzewany niskimi temperaturami 28-33 'C w całym systemie grzewczym nawet na grzejniki ponieważ mam zamiar je przewymiarować co pozwoli na ciągłą pracę kotła na niższych nastawieniach temperatury .
Zastanawiam się nad dociepleniem wszystkich zewnętrznych ścian styropianem lub wełną między stelaże po czym przykryć folią alu a na to płyty KG . Na poddaszu zacząłem już docieplać ścianę kolankową lecz zastanawiam się nad tym czy wełna może stykać się z gazobetonem może trzeba ją zamienić na styropian ?
Jeśli ktoś posiada doświadczenie i przerabiał podobny temat jak mój bardzo proszę o wszelkie pomocne informacje dotyczące docieplenia styropianem lub wełną .
Wiem że istnieje system dociepleń z bloczków ytong lecz z uwagi na cenę nie biorę ich pod uwagę choć wiem że się nadają do tego celu . Sprawna wentylacja jest istotna więc prawdopodobnie będzie mechaniczna z rekuperacją lecz jeszcze to przekalkuluję bo budżet ograniczony ,a potrzeb mnóstwo .
Z góry dziękuję za odpowiedz

DSC01446.jpg

Edytowano przez colargol (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Będę wdzięczny za pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej docieplenia domu od wewnątrz .
Posiadam dom z początku lat 70 -tych zbudowany od wewnątrz :
Gazobeton 24 , pusta przestrzeń 2-3 cm , cegła pełna czerwona oraz styropian 8 cm od zewnątrz Poddasze użytkowe : Gazobeton i styropian 10 oraz tynk silikatowy od zewnątrz .
Dom posiada piwnicę użytkową którą też chcę docieplić od wewnątrz ponieważ żona zamierza zaadoptować na pomieszczenia gospodarcze .
W sieci jest dużo negatywnych wypowiedzi dotyczących tego systemu dociepleń ponieważ podobno punkt skraplania rosy przesuwa się na mur .
Okna w całym budynku wymienione z pakietem 3 szybowym z PCV ,Poddasze wełna skosy 25 cm oraz w jętkach 30cm Lambda 0,36 jeszcze na etapie dociepleń .
Co do ogrzewania kocioł na gaz lub na eko groszek z podajnikiem lecz na chwilę obecną nie podjąłem ostatecznej decyzji .NA parterze będzie tylko podłogówka z czujnikami w pomieszczeniach i sterownikiem .
Piętro całe w grzejnikach jedynie łazienka podłogowe ogrzewanie .
Poddasze całe w podłogówce z czujnikami temperatury i sterownikiem
.Rozpisuje się odnośnie ogrzewania ponieważ cały dom będzie ogrzewany niskimi temperaturami 28-33 'C w całym systemie grzewczym nawet na grzejniki ponieważ mam zamiar je przewymiarować co pozwoli na ciągłą pracę kotła na niższych nastawieniach temperatury .
Zastanawiam się nad dociepleniem wszystkich zewnętrznych ścian styropianem lub wełną między stelaże po czym przykryć folią alu a na to płyty KG . Na poddaszu zacząłem już docieplać ścianę kolankową lecz zastanawiam się nad tym czy wełna może stykać się z gazobetonem może trzeba ją zamienić na styropian ?
Jeśli ktoś posiada doświadczenie i przerabiał podobny temat jak mój bardzo proszę o wszelkie pomocne informacje dotyczące docieplenia styropianem lub wełną .
Wiem że istnieje system dociepleń z bloczków ytong lecz z uwagi na cenę nie biorę ich pod uwagę choć wiem że się nadają do tego celu . Sprawna wentylacja jest istotna więc prawdopodobnie będzie mechaniczna z rekuperacją lecz jeszcze to przekalkuluję bo budżet ograniczony ,a potrzeb mnóstwo .
Z góry dziękuję za odpowiedz

Szkoda pieniędzy na wełnę bez wentylacji pomiędzy ścianą a wełną .Styropian będzie trochę lepszym rozwiązaniem z wentylacją mechaniczną ,strop żelbetowy czy drewniany ?
Napisano
Cytat

Szkoda pieniędzy na wełnę bez wentylacji pomiędzy ścianą a wełną .Styropian będzie trochę lepszym rozwiązaniem z wentylacją mechaniczną ,strop żelbetowy czy drewniany ?



Czyli sugerujesz że może coś się dziać pod welną a pustakiem może trzeba ją zamienić na styropian .
Jeśli dam folię przed przykryciem plytami KG to para nie powinna przenikać do wewnątrz tak mi się bynajmniej wydaje .
Gdy chodzi o strop to nad piwnicą jest z ukladanych cegiel na docisk i zalane są betonem ,a co kawalek idzie szyna metalowa .Trochę jak nie z tej epoki lecz ja tego nie budowalem ,poza tym pozostale dwa stropy są z pustakow akerman a wience betonowe .
Napisano
Cytat

Czyli sugerujesz że może coś się dziać pod welną a pustakiem może trzeba ją zamienić na styropian .
Jeśli dam folię przed przykryciem plytami KG to para nie powinna przenikać do wewnątrz tak mi się bynajmniej wydaje .
Gdy chodzi o strop to nad piwnicą jest z ukladanych cegiel na docisk i zalane są betonem ,a co kawalek idzie szyna metalowa .Trochę jak nie z tej epoki lecz ja tego nie budowalem ,poza tym pozostale dwa stropy są z pustakow akerman a wience betonowe .

Para wodna w izolację cieplną może przenikać nie tylko od wewnątrz ,dlatego izolowanie cieplnie budynku od wewnątrz jest trudne.
W takim budynku ze stropami ceglanymi ,czy z innego materiału dobrze przewodzącego ,skuteczność izolacji cieplnej będzie dużo niższa,ciepłe powietrze gromadzące się w górnej strefie będzie stykać się z zimnym niezaizolowanym cieplnie sufitem.
Napisano
Cytat

Para wodna w izolację cieplną może przenikać nie tylko od wewnątrz ,dlatego izolowanie cieplnie budynku od wewnątrz jest trudne.
W takim budynku ze stropami ceglanymi ,czy z innego materiału dobrze przewodzącego ,skuteczność izolacji cieplnej będzie dużo niższa,ciepłe powietrze gromadzące się w górnej strefie będzie stykać się z zimnym niezaizolowanym cieplnie sufitem.


Moje sufity nie będą narażone na ucieczkę ciepła poniewarz nad każdym mam kolejną grzaną kondygnację .
Napisano
Cytat

Moje sufity nie będą narażone na ucieczkę ciepła poniewarz nad każdym mam kolejną grzaną kondygnację .

A Twoje sufity połączone są ze ścianami zewnętrznymi czy nie ?
Napisano
Cytat

A Twoje sufity połączone są ze ścianami zewnętrznymi czy nie ?



Dom jest murowany nie budowany metodą szkieletową .
Pewnie Pan zmierza do mostków cieplnych .
Napisano
Cytat

Dom jest murowany nie budowany metodą szkieletową .
Pewnie Pan zmierza do mostków cieplnych .

Dokładnie ,w miejscu połączenia stropu ze ścianą nie da się zamontować izolacji od środka ,ale zasłania się montując ją kawałek sufitu ,w tych miejscach może dochodzić do kondensacji.

To pytanie powinno paść już wcześniej:
dlaczego nie udało się zamontować izolacji cieplnej od zewnątrz ?
Napisano
Cytat

Dokładnie ,w miejscu połączenia stropu ze ścianą nie da się zamontować izolacji od środka ,ale zasłania się montując ją kawałek sufitu ,w tych miejscach może dochodzić do kondensacji.

To pytanie powinno paść już wcześniej:
dlaczego nie udało się zamontować izolacji cieplnej od zewnątrz ?


Czyli rozumiem jeśli ocieplę ścianę zewnętrzną i na suficie docieplę jakiś 1 metr przykryję to folią powinno być dobrze . Na suficie nie będzie styropian bo dam sufit podwieszany .
Może ktoś docieplał ścianę wełną między stelaże lub demontował takie docieplenie będę wdzięczny za wypowiedz w tej kwestii .
Napisano
Nie odpowiedziałeś na pytanie: dlaczego nie można wykonać ocieplenia na zewnątrz!

Co to znaczy: na suficie nie będzie styropian bo dam sufit podwieszany. Czy mam rozumieć, że chcesz na sufit, pomiędzy profile również dać wełnę? Nie polecam...

Nie będzie dobrze według pomysłodawców tego rozwiązania: zalecają wentylację pomiędzy wełną a ścianą. Otwory wlotowe wentylacyjne na dole ściany, otwory wylotowe u góry ściany (specjalne kształtki). pamiętaj, że folia paroizolacyjna nie stanowi absolutnej bariery dla pary wodnej, a tylko spowalnia jej przenikanie. Sprawę załatwia dopiero dobra wentylacja mechaniczna domu.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano



Co to znaczy: na suficie nie będzie styropian bo dam sufit podwieszany. Czy mam rozumieć, że chcesz na sufit, pomiędzy profile również dać wełnę? Nie polecam...
Sufit podwieszany bez jakiegokolwiek docieplenia , a ściany zewnętrzne mimo to że są docieplone od zewnątrz 8 cm styropianem docieplę między stelaże styropianem . Dodatkowo dam folię z aluminiową powłoką .

Sprawę załatwia dopiero dobra wentylacja mechaniczna domu.
[/quote]

Przekalkulowałem sprawę z wentylacją mechaniczną i uważam że minimum 20 tysięcy z rekuperacją to kwota którą nie warto inwestować w remont ,za tą kasę mam okna na cały dom z pakietem trzyszybowym z kolorem obustronnym . Zimą grzałka która dogrzewa wymiennik itd . Zawsze wietrze pomieszczenia rano i wieczorem przed snem jak nie kopci sąsiad a na wentylacji mechanicznej nie miał bym na to wpływu i dym z komina w domku icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Co to znaczy: na suficie nie będzie styropian bo dam sufit podwieszany. Czy mam rozumieć, że chcesz na sufit, pomiędzy profile również dać wełnę? Nie polecam...
Sufit podwieszany bez jakiegokolwiek docieplenia , a ściany zewnętrzne mimo to że są docieplone od zewnątrz 8 cm styropianem docieplę między stelaże styropianem . Dodatkowo dam folię z aluminiową powłoką .

Sprawę załatwia dopiero dobra wentylacja mechaniczna domu.


Przekalkulowałem sprawę z wentylacją mechaniczną i uważam że minimum 20 tysięcy z rekuperacją to kwota którą nie warto inwestować w remont ,za tą kasę mam okna na cały dom z pakietem trzyszybowym z kolorem obustronnym . Zimą grzałka która dogrzewa wymiennik itd . Zawsze wietrze pomieszczenia rano i wieczorem przed snem jak nie kopci sąsiad a na wentylacji mechanicznej nie miał bym na to wpływu i dym z komina w domku icon_smile.gif

Czyli ściany zewnętrzne są docieplone od zewnątrz 8 cm styropianem?
A jednak ocieplasz teraz od wewnątrz .
Rozprowadź przy tej demolce przynajmniej rury do wentylacji mechanicznej w mieszkaniu resztę podłączysz jak dojdziesz do kasiory .

Wentylacja mechaniczna czy zwykła powietrze masz takie same nic się nie zmienia ,a ilość wymian można zmniejszyć tak jakbyś miał zwykła wentylację ,ale nie polecam.
Sąsiad nie będzie wiecznie dymić ,naucz go jak spalać paliwo stałe to mu się opłaci .
http://czysteogrzewanie.pl
http://czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/ Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie walczę z niczym, ani z nikim. Nawet z Tobą nie walczę. Bądź spokojny.
    • Dobrze wiesz, ze miało być "A jak twój problem"? Rozumiem, dalej walczysz. Przecież ja grzecznie przeprosiłem za off'a i nie miałem zamiaru ciągnąc tematu dalej. Są widocznie takie i tacy, którym na tym zależy. Temat żyje, może pojedzie więcej osób.
    • Balkon ma zdecydowanie bardziej zadanie dekoracyjne niż funkcjonalne. Jest dosyć szeroki i na zdjęciach widać, że ma on tak jakby wnęki w jedną i drugą stronę, które są szerokości 20-30 cm. Ani tam się nie można zmieścić ani w żaden sposób wykorzystać. Odnośnie ptasich odchodów, mamy z tym ogromny problem i jestem świadomy, że to nie wygląda dobrze, ale to jest efekt ok. dwutygodniowej nieobecności w mieszkaniu. Gołębie są plaga i potrafią na tym balkonie założyć gniazdo w dwa-trzy dni jak się nie pilnuje. Teraz całą powierzchnię odkryłem kolcami ale i tak jak jest jakiś zawzięty, to potrafi na tych kolcach się zadomowic. Odnośnie balustrady, nie ma opcji żeby ją usunąć/zmienić. Budynek jest wpisany do ewidencji zabytków i jest to element niezmieniony w ramach elewacji. Jeśli chodzi o większych pracach na tym balkonie blokuje nie mam trochę wyczucia na co mogę sobie pozwolić a co musi zrobić wspólnota, która jest wyjątkowo bierna jeśli chodzi o jakiekolwiek prace remontowe, więc liczyłem, że może udałoby się coś z tym balkonem podziałać, bez większych prac. Przedwczoraj przyszedł do mnie facet, który zajmuje się oknami, wymienił uszczelkę w tych drzwiach balkonowych, bo podobno była w tragicznym stanie i je uszczelnił, bo były ponoć okropnie rozregulowane. Dodatkowo stwierdził, że ta wilgotna ściana to ewidentnie jest problem wody fizycznie przenikającej do mieszkania, najprawdopodobniej między szczeliny między oknem w ścianą, polecił żeby tam przejechać silikonem i to powinno pomóc, bo woda nie będzie się przedostawać. Wczoraj natomiast umówiłem się z jakimś specem który przyszedl sprawdzić co można z tym zrobić i stwierdził, że to najpewniej problem z hydroizolacja. Wypukal ten beton na zewnatrz przy drzwiach na dole i ściany i stwierdził, że może podkuć niewielki kawałek tego betonu, tak koło 15-20 cm i troszkę tej ściany na bokach i sprawdzić, co się tam dzieje i to zaizolować. Wycenił to na jakieś 800 zł + 700 jak chciałbym, żeby odnowił też wilgotna ścianę w środku. 
    • Nie przyłączyłem się, bo szybciutko pobiegłem do Biedronki po lody, tak jak mi zasugerowano 😛 Rozumiem, że więcej merytorycznych odpowiedzi nie będzie, więc dziękuję za pomoc! 
    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...