Skocz do zawartości

Mam zamiar docieplić dom inaczej !


Recommended Posts

Będę wdzięczny za pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej docieplenia domu od wewnątrz .
Posiadam dom z początku lat 70 -tych zbudowany od wewnątrz :
Gazobeton 24 , pusta przestrzeń 2-3 cm , cegła pełna czerwona oraz styropian 8 cm od zewnątrz Poddasze użytkowe : Gazobeton i styropian 10 oraz tynk silikatowy od zewnątrz .
Dom posiada piwnicę użytkową którą też chcę docieplić od wewnątrz ponieważ żona zamierza zaadoptować na pomieszczenia gospodarcze .
W sieci jest dużo negatywnych wypowiedzi dotyczących tego systemu dociepleń ponieważ podobno punkt skraplania rosy przesuwa się na mur .
Okna w całym budynku wymienione z pakietem 3 szybowym z PCV ,Poddasze wełna skosy 25 cm oraz w jętkach 30cm Lambda 0,36 jeszcze na etapie dociepleń .
Co do ogrzewania kocioł na gaz lub na eko groszek z podajnikiem lecz na chwilę obecną nie podjąłem ostatecznej decyzji .NA parterze będzie tylko podłogówka z czujnikami w pomieszczeniach i sterownikiem .
Piętro całe w grzejnikach jedynie łazienka podłogowe ogrzewanie .
Poddasze całe w podłogówce z czujnikami temperatury i sterownikiem
.Rozpisuje się odnośnie ogrzewania ponieważ cały dom będzie ogrzewany niskimi temperaturami 28-33 'C w całym systemie grzewczym nawet na grzejniki ponieważ mam zamiar je przewymiarować co pozwoli na ciągłą pracę kotła na niższych nastawieniach temperatury .
Zastanawiam się nad dociepleniem wszystkich zewnętrznych ścian styropianem lub wełną między stelaże po czym przykryć folią alu a na to płyty KG . Na poddaszu zacząłem już docieplać ścianę kolankową lecz zastanawiam się nad tym czy wełna może stykać się z gazobetonem może trzeba ją zamienić na styropian ?
Jeśli ktoś posiada doświadczenie i przerabiał podobny temat jak mój bardzo proszę o wszelkie pomocne informacje dotyczące docieplenia styropianem lub wełną .
Wiem że istnieje system dociepleń z bloczków ytong lecz z uwagi na cenę nie biorę ich pod uwagę choć wiem że się nadają do tego celu . Sprawna wentylacja jest istotna więc prawdopodobnie będzie mechaniczna z rekuperacją lecz jeszcze to przekalkuluję bo budżet ograniczony ,a potrzeb mnóstwo .
Z góry dziękuję za odpowiedz

DSC01446.jpg

Edytowano przez colargol (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Będę wdzięczny za pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej docieplenia domu od wewnątrz .
Posiadam dom z początku lat 70 -tych zbudowany od wewnątrz :
Gazobeton 24 , pusta przestrzeń 2-3 cm , cegła pełna czerwona oraz styropian 8 cm od zewnątrz Poddasze użytkowe : Gazobeton i styropian 10 oraz tynk silikatowy od zewnątrz .
Dom posiada piwnicę użytkową którą też chcę docieplić od wewnątrz ponieważ żona zamierza zaadoptować na pomieszczenia gospodarcze .
W sieci jest dużo negatywnych wypowiedzi dotyczących tego systemu dociepleń ponieważ podobno punkt skraplania rosy przesuwa się na mur .
Okna w całym budynku wymienione z pakietem 3 szybowym z PCV ,Poddasze wełna skosy 25 cm oraz w jętkach 30cm Lambda 0,36 jeszcze na etapie dociepleń .
Co do ogrzewania kocioł na gaz lub na eko groszek z podajnikiem lecz na chwilę obecną nie podjąłem ostatecznej decyzji .NA parterze będzie tylko podłogówka z czujnikami w pomieszczeniach i sterownikiem .
Piętro całe w grzejnikach jedynie łazienka podłogowe ogrzewanie .
Poddasze całe w podłogówce z czujnikami temperatury i sterownikiem
.Rozpisuje się odnośnie ogrzewania ponieważ cały dom będzie ogrzewany niskimi temperaturami 28-33 'C w całym systemie grzewczym nawet na grzejniki ponieważ mam zamiar je przewymiarować co pozwoli na ciągłą pracę kotła na niższych nastawieniach temperatury .
Zastanawiam się nad dociepleniem wszystkich zewnętrznych ścian styropianem lub wełną między stelaże po czym przykryć folią alu a na to płyty KG . Na poddaszu zacząłem już docieplać ścianę kolankową lecz zastanawiam się nad tym czy wełna może stykać się z gazobetonem może trzeba ją zamienić na styropian ?
Jeśli ktoś posiada doświadczenie i przerabiał podobny temat jak mój bardzo proszę o wszelkie pomocne informacje dotyczące docieplenia styropianem lub wełną .
Wiem że istnieje system dociepleń z bloczków ytong lecz z uwagi na cenę nie biorę ich pod uwagę choć wiem że się nadają do tego celu . Sprawna wentylacja jest istotna więc prawdopodobnie będzie mechaniczna z rekuperacją lecz jeszcze to przekalkuluję bo budżet ograniczony ,a potrzeb mnóstwo .
Z góry dziękuję za odpowiedz

Szkoda pieniędzy na wełnę bez wentylacji pomiędzy ścianą a wełną .Styropian będzie trochę lepszym rozwiązaniem z wentylacją mechaniczną ,strop żelbetowy czy drewniany ?
Link do komentarza
Cytat

Szkoda pieniędzy na wełnę bez wentylacji pomiędzy ścianą a wełną .Styropian będzie trochę lepszym rozwiązaniem z wentylacją mechaniczną ,strop żelbetowy czy drewniany ?



Czyli sugerujesz że może coś się dziać pod welną a pustakiem może trzeba ją zamienić na styropian .
Jeśli dam folię przed przykryciem plytami KG to para nie powinna przenikać do wewnątrz tak mi się bynajmniej wydaje .
Gdy chodzi o strop to nad piwnicą jest z ukladanych cegiel na docisk i zalane są betonem ,a co kawalek idzie szyna metalowa .Trochę jak nie z tej epoki lecz ja tego nie budowalem ,poza tym pozostale dwa stropy są z pustakow akerman a wience betonowe .
Link do komentarza
Cytat

Czyli sugerujesz że może coś się dziać pod welną a pustakiem może trzeba ją zamienić na styropian .
Jeśli dam folię przed przykryciem plytami KG to para nie powinna przenikać do wewnątrz tak mi się bynajmniej wydaje .
Gdy chodzi o strop to nad piwnicą jest z ukladanych cegiel na docisk i zalane są betonem ,a co kawalek idzie szyna metalowa .Trochę jak nie z tej epoki lecz ja tego nie budowalem ,poza tym pozostale dwa stropy są z pustakow akerman a wience betonowe .

Para wodna w izolację cieplną może przenikać nie tylko od wewnątrz ,dlatego izolowanie cieplnie budynku od wewnątrz jest trudne.
W takim budynku ze stropami ceglanymi ,czy z innego materiału dobrze przewodzącego ,skuteczność izolacji cieplnej będzie dużo niższa,ciepłe powietrze gromadzące się w górnej strefie będzie stykać się z zimnym niezaizolowanym cieplnie sufitem.
Link do komentarza
Cytat

Para wodna w izolację cieplną może przenikać nie tylko od wewnątrz ,dlatego izolowanie cieplnie budynku od wewnątrz jest trudne.
W takim budynku ze stropami ceglanymi ,czy z innego materiału dobrze przewodzącego ,skuteczność izolacji cieplnej będzie dużo niższa,ciepłe powietrze gromadzące się w górnej strefie będzie stykać się z zimnym niezaizolowanym cieplnie sufitem.


Moje sufity nie będą narażone na ucieczkę ciepła poniewarz nad każdym mam kolejną grzaną kondygnację .
Link do komentarza
Cytat

Dom jest murowany nie budowany metodą szkieletową .
Pewnie Pan zmierza do mostków cieplnych .

Dokładnie ,w miejscu połączenia stropu ze ścianą nie da się zamontować izolacji od środka ,ale zasłania się montując ją kawałek sufitu ,w tych miejscach może dochodzić do kondensacji.

To pytanie powinno paść już wcześniej:
dlaczego nie udało się zamontować izolacji cieplnej od zewnątrz ?
Link do komentarza
Cytat

Dokładnie ,w miejscu połączenia stropu ze ścianą nie da się zamontować izolacji od środka ,ale zasłania się montując ją kawałek sufitu ,w tych miejscach może dochodzić do kondensacji.

To pytanie powinno paść już wcześniej:
dlaczego nie udało się zamontować izolacji cieplnej od zewnątrz ?


Czyli rozumiem jeśli ocieplę ścianę zewnętrzną i na suficie docieplę jakiś 1 metr przykryję to folią powinno być dobrze . Na suficie nie będzie styropian bo dam sufit podwieszany .
Może ktoś docieplał ścianę wełną między stelaże lub demontował takie docieplenie będę wdzięczny za wypowiedz w tej kwestii .
Link do komentarza
Nie odpowiedziałeś na pytanie: dlaczego nie można wykonać ocieplenia na zewnątrz!

Co to znaczy: na suficie nie będzie styropian bo dam sufit podwieszany. Czy mam rozumieć, że chcesz na sufit, pomiędzy profile również dać wełnę? Nie polecam...

Nie będzie dobrze według pomysłodawców tego rozwiązania: zalecają wentylację pomiędzy wełną a ścianą. Otwory wlotowe wentylacyjne na dole ściany, otwory wylotowe u góry ściany (specjalne kształtki). pamiętaj, że folia paroizolacyjna nie stanowi absolutnej bariery dla pary wodnej, a tylko spowalnia jej przenikanie. Sprawę załatwia dopiero dobra wentylacja mechaniczna domu.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...



Co to znaczy: na suficie nie będzie styropian bo dam sufit podwieszany. Czy mam rozumieć, że chcesz na sufit, pomiędzy profile również dać wełnę? Nie polecam...
Sufit podwieszany bez jakiegokolwiek docieplenia , a ściany zewnętrzne mimo to że są docieplone od zewnątrz 8 cm styropianem docieplę między stelaże styropianem . Dodatkowo dam folię z aluminiową powłoką .

Sprawę załatwia dopiero dobra wentylacja mechaniczna domu.
[/quote]

Przekalkulowałem sprawę z wentylacją mechaniczną i uważam że minimum 20 tysięcy z rekuperacją to kwota którą nie warto inwestować w remont ,za tą kasę mam okna na cały dom z pakietem trzyszybowym z kolorem obustronnym . Zimą grzałka która dogrzewa wymiennik itd . Zawsze wietrze pomieszczenia rano i wieczorem przed snem jak nie kopci sąsiad a na wentylacji mechanicznej nie miał bym na to wpływu i dym z komina w domku icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Co to znaczy: na suficie nie będzie styropian bo dam sufit podwieszany. Czy mam rozumieć, że chcesz na sufit, pomiędzy profile również dać wełnę? Nie polecam...
Sufit podwieszany bez jakiegokolwiek docieplenia , a ściany zewnętrzne mimo to że są docieplone od zewnątrz 8 cm styropianem docieplę między stelaże styropianem . Dodatkowo dam folię z aluminiową powłoką .

Sprawę załatwia dopiero dobra wentylacja mechaniczna domu.


Przekalkulowałem sprawę z wentylacją mechaniczną i uważam że minimum 20 tysięcy z rekuperacją to kwota którą nie warto inwestować w remont ,za tą kasę mam okna na cały dom z pakietem trzyszybowym z kolorem obustronnym . Zimą grzałka która dogrzewa wymiennik itd . Zawsze wietrze pomieszczenia rano i wieczorem przed snem jak nie kopci sąsiad a na wentylacji mechanicznej nie miał bym na to wpływu i dym z komina w domku icon_smile.gif

Czyli ściany zewnętrzne są docieplone od zewnątrz 8 cm styropianem?
A jednak ocieplasz teraz od wewnątrz .
Rozprowadź przy tej demolce przynajmniej rury do wentylacji mechanicznej w mieszkaniu resztę podłączysz jak dojdziesz do kasiory .

Wentylacja mechaniczna czy zwykła powietrze masz takie same nic się nie zmienia ,a ilość wymian można zmniejszyć tak jakbyś miał zwykła wentylację ,ale nie polecam.
Sąsiad nie będzie wiecznie dymić ,naucz go jak spalać paliwo stałe to mu się opłaci .
http://czysteogrzewanie.pl
http://czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/ Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...