Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
bodzio1962

Projekt domu pod ziemią

Recommended Posts

Szukam projektu lub pracowni architektonicznej, która taki projekt zrealizuje. Jest możliwość pokazania się z czymś nietuzinkowym. Być może projektantom jest temat dobrze znany, ale ja takiego projektu nie znalazłem. Projekt będzie wykorzystany przez liczniejszą grupę, która stworzy mini-osiedle z takich domków na skarpie. Proszę o informacje na bodzio-solidarna@wp.pl

Tu link do tego tematu i wizji, która nam przyświeca:

https://forum.budujemydom.pl/Domy-w-ziemi-t...294#entry403294 Edytowano przez bodzio1962 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert Konieczny KWK PROMES:

Bartosz Konieczny BARchitecture (własny dom buduje jako częsciową ziemiankę)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe i rozsądne rozwiązanie zwłaszcza na małej skarpie. Ładnie by to wyglądało na skarpie, gdzieś nad jeziorem....
Temat projektu domu krytego ziemią na zboczu o kącie nachylenia 25% jest już omawiany z architektami. Mam nadzieję, że za tydzień-dwa będę znał wstępny kosztorys zarówno jednego, pierwszego projektu jak i dla kolejnych 10 lub może i 30-tu.
Po uporaniu się z tym tematem i uruchomieniu budów mamy kolejne plany na projekt domu około 100-110 m2 w systemie energooszczędnym tzw. 15, z dachem przykrytym ziemią, na terenie płaskim. Warunkiem tego rozwiązania będzie uzyskanie dofinansowania za budowę energooszczędną i zmieszczenie się z kosztami budowy domku wraz z działką i przyłączami w stanie pod klucz w kwocie do 200.000 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nie wierzę w twój kosztorys.
Dom pod ziemią musi mieć konstrukcję żelbetową - ziemia jest bardzo ciężka, nawet na lekkim zielonym dachu. A to przekłada się na fundamenty. Dodatkowo XPS i membrana EPDM pod ziemią (zielony dach).
Nawet jak dom jest mały ma pewną pulę kosztów stałych - np. wyposażenie łazienki, kuchni, koszty przyłączy.
Sama robocizna to 40-50 tyś.

200 tyś zł - za SSZ, bardziej realne.


W kosztorysy robione przez architektów nie wierze odkąd znana pracownia rąbnęła się o 50% w kalkulacjach przy budowie własnego małego domu - chcieli 80 m2 za 100 tyś, maja SSO i już liczą, że to co najmniej będzie 150 tyś.
https://www.facebook.com/NANOHousePolska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

nie wierzę w twój kosztorys.
Dom pod ziemią musi mieć konstrukcję żelbetową - ziemia jest bardzo ciężka, nawet na lekkim zielonym dachu. A to przekłada się na fundamenty. Dodatkowo XPS i membrana EPDM pod ziemią (zielony dach).
Nawet jak dom jest mały ma pewną pulę kosztów stałych - np. wyposażenie łazienki, kuchni, koszty przyłączy.
Sama robocizna to 40-50 tyś.

200 tyś zł - za SSZ, bardziej realne.


W kosztorysy robione przez architektów nie wierze odkąd znana pracownia rąbnęła się o 50% w kalkulacjach przy budowie własnego małego domu - chcieli 80 m2 za 100 tyś, maja SSO i już liczą, że to co najmniej będzie 150 tyś.
https://www.facebook.com/NANOHousePolska




Zapewne masz rację. Ten dom będzie miał płytę fundamentową i brak konstrukcji dachowej, brak tynków zewnętrznych i ogrzewanie pompą ciepła do 2.5 kW. Jak policzę, to przekażę, ile nam wyszło.

https://www.youtube.com/watch?v=pNK5xPHPRv8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sama PC to nie koszt 4 tyś jak za mały piec gazowy. Poza tym liczyłeś 2,5 W razem z produkcją ciepłej wody na mycia? Czy tylko temp. grzewcza, a woda do mycia z bojlera?
Rozumiem, że w grę wchodzi tylko najtańsza pompa powietrze-woda lub powietrze-powietrze, każda gruntowa to spore obciążenie dla budżetu. Dla takiego domu, który miałby być tani, najsensowniejsze byłoby ogrzewanie nadmuchowe zintegrowane z wentylacją mechaniczną (ok 10 tyś rekuperator z instalacją i robocizną + PC, powiedzmy 8 tyś + połączenie tego razem), bo nie wymaga żadnych dodatkowych rur, grzejników. Ale wymaga bojlera elektrycznego.
z tego co widze, pompy poniżej 6 kW w zasadzie dedykowane są tylko do wody ciepłej a nie do ogrzewania.

W sumie dlaczego rozwaząsz drogą PC w domu NF15? Ja bym celowała w niecentralne elektryczne lub nadmuchowe elektryczne. Jest najtańsze, a przy domu NF 15 koszty eksploatacji beda znikomo małe. W zamian za oszczędzone koszty wyprowadzić rurkę na dach do podpięcia kolektora.

Plyta fundamentowa nie jest tansza od zwyklego fundamentu, zwłaszcza na tak ciezkich konstrukcjach. Elewacja zewnętrzna - ile kosztuje tynk i farba - 2 tyś? Bo przeciez i ocieplenie i izolacje p.wod. trzeba zrobić w obydwóch wersjach, przy czym w twojej z droższego od styropianu XPSa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ten dom będzie miał płytę fundamentową i brak konstrukcji dachowej, brak tynków zewnętrznych i ogrzewanie pompą ciepła do 2.5 kW.


Brak konstrukcji to może być w otwartym patio.
Dach płaski odwrócony i do tego zielony (ciężki/obciążony) będzie wymagał całkiem konkretnej konstrukcji.

Pompa ciepła o tej mocy to raczej do samej CWU, bo dla celów grzewczych i CWU to tak bardziej 3,5-4kW i to pod warunkiem że uzyskasz standard o którym piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Sama PC to nie koszt 4 tyś jak za mały piec gazowy. Poza tym liczyłeś 2,5 W razem z produkcją ciepłej wody na mycia? Czy tylko temp. grzewcza, a woda do mycia z bojlera?

z tego co widze, pompy poniżej 6 kW w zasadzie dedykowane są tylko do wody ciepłej a nie do ogrzewania.



Luknij tu: to tylko jeden z przykładów. https://www.jula.pl/artykuy-budowlane-i-far...na-pompa-ciepa/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie brałam pod uwagę marketowych no-name, szukalam w ofertach Vailanta i podobnych firm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak jak pisałem, to tylko przykład - jeden z wielu w takich cenach niekoniecznie z marketów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W swoim nowym domu, który ma powierzchnię użytkową około 220-240 m2 w ostatnim sezonie grzewczym zużyłem około 7m przestrzennych drewna ( dębu) i tylko drewna. Koszt ogrzewania to około 1.400 zł/rok. W tym projekcie popełniłem jednak błąd, ponieważ zbudowałem go na tradycyjnych fundamentach.
W przypadku domku o powierzchni o ponad połowę mniejszej wybudowanym na płycie fundamentowej, pod którą będzie 25 cm styropianu i brak jęzorów przenoszących zimno, jakimi są ściany fundamentowe, zakładając, że uzyskam współczynnik <15 KW/m2/rok koszt ogrzewania w systemie dwutaryfowym nie powinien przekroczyć 400-450 zł rocznie.
Jeśli chodzi o ciężar ziemi na stropie, to nie jest on tak ogromny, aby się nim specjalnie przejmować. Mokra ziemia nie jest cięższa od kamienia. Gdyby warstwa ziemi wynosiła 30 cm, to ciężar 1m2 nie powinien przekroczyć 450 kg/m2. Dla betonu dobrze zbrojonego czy strunowego to igraszka. W końcu nie zakładamy, że w środku nie będzie ścian nośnych, dzielących te 110 m2 na pomieszczenia.
Kolejnym urządzeniem, które nie kosztuje wiele i koniecznie trzeba wykorzystać jest ogród zimowy lub szklarenka. Ja swojej jeszcze nie podłączyłem do systemu grzewczego, ale zrobię to niebawem. Moja szklarenka ma około 16m2. Na zewnątrz mamy temperaturę np. 12*C a ja szklarenkę przy w miarę słonecznej pogodzie muszę rozsczelniać, bo temperatura wewnątrz przekracza 30*C i boję się o roślinki. Taka temperatura będzie wykorzystana do podgrzewania domu w bardzo długim przedziale czasu. Wystarczy, że zaświeci słoneczko. W naszym projekcie rozważamy okno dwuszybowe i coś na kształt mini ogrodu zimowego.
Nie zamierzam montować urządzeń Vaillant. Wystarczy prosty i tani wymiennik Fujitsu 3.0 kW za 2.600 brutto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mylisz się co do ziemi na stropie. Każdy dach, który jest przewidziany pod zazielenienie musi mieć przeliczoną konstrukcję uwzgledniajaca ciężar mokrej ziemi + wody znajdującej się w folii kubełkowej + pokrywę śnieżną (bo przecież zielonego dachu nie da się odśnieżyć). Bez możliwości zgromadzenia wody opadowej na dachu nie ma szans na przetrwanie roślin. Nawet maty rozchodnikowe mają warstwe akumulującą wilgoć.
W domach na zboczu płyta fundamentowa wyjdzie o wiele drożej niż na prostej działce. Dodatkowo żelbetowa musi być ściana od strony zbocza i po bokach, by wytrzymać napór ziemi.

Za 200 tyś. wybudujesz własnoręcznie niewielki domek w lekkiej konstrukcji a nie taki bunkier żelbetowy systemem zleconym.
Konstrukcji domu pod ziemią przyjrzałam się, bo dla BARrchitecture projektowałam ogród. Sama marzę o tego typu domu, wiec trochę podpytałam. Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

mylisz się co do ziemi na stropie. Każdy dach, który jest przewidziany pod zazielenienie musi mieć przeliczoną konstrukcję uwzgledniajaca ciężar mokrej ziemi + wody znajdującej się w folii kubełkowej + pokrywę śnieżną (bo przecież zielonego dachu nie da się odśnieżyć). Bez możliwości zgromadzenia wody opadowej na dachu nie ma szans na przetrwanie roślin. Nawet maty rozchodnikowe mają warstwe akumulującą wilgoć.
W domach na zboczu płyta fundamentowa wyjdzie o wiele drożej niż na prostej działce. Dodatkowo żelbetowa musi być ściana od strony zbocza i po bokach, by wytrzymać napór ziemi.

Za 200 tyś. wybudujesz własnoręcznie niewielki domek w lekkiej konstrukcji a nie taki bunkier żelbetowy systemem zleconym.
Konstrukcji domu pod ziemią przyjrzałam się, bo dla BARrchitecture projektowałam ogród. Sama marzę o tego typu domu, wiec trochę podpytałam.



Taką ścianę żelbetonową uzyskać możemy z bloczków Termodom. Ściana z takich bloczków zalana betonem i dozbrajana prętem zbrojeniowym jest w sumie najtańszym systemem budowania. Jeśli myślimy o skarpie, to budynek częściowo, zwłaszcza od strony skarpy, jest zagłębiony w ziemi do około 2metrów. Reszta budynku, czyli około 1 metr + 20 izolacja termiczna jest w formie kurchanu, więc napór na ściany, zwłaszcza boczne jest inny, niż w przypadku np. szamba. Mam obecnie wykonaną piwniczkę o głebokości 3.8 metra, ściany z bloczków fundamentowych 25 cm, długie na ponad 5 m, grunt z tych długich boków był poruszony, czyli warstwa luźna stanowiła klin... i się nic nie zawaliło. Teoretycznie, każdy dom z podpiwniczeniem ma zbliżone naciski na ściany jak ten planowany. Takie domy budowano jeszcze wtedy, gdy stali nie używano ...i się nie zawalały. Zagłębienie na 2 metry nie powinno specjalnie robić wrażenia na ścianie żelbetonowej wzmacnianej ścianami nośnymi dzielącymi powierzchnię na pomieszczenia.
Moja znajoma niedawno budowała domek pod Toruniem ( Silno, 10 km od Torunia). Za 106 m2, przykryte dachem 4-spadowym, pod klucz ( łazienka, ogrzewanie podłogowe i grzejnikowe, kominek, wszelkie kafelki, biała armatura, wanna,szambo, hydrofor, piec na ekogroszek) zapłaciła wykonawcy wraz z działką 400 m2 - 180.000 zł brutto.
Ja za swoje 240 m2 + garaż 40m2 + piwniczka i szklarenka do stanu pod klucz z działką za 125 tys. zł. zapłaciłem poniżej 380.000 zł.
Stąd moje przewidywania, że w 200.000 powinienem się zmieścić razem z działką 400m2. Od tej kwoty należy odjąć dofinansowanie, jakie otrzymamy za domek ekologiczny, energooszczędny 15 kW/m2/rok. Jak kosztorys, który niebawem wykonam to potwierdzi, to was poinformuję. Założę również temat na facebooku, ponieważ rozważam namówienie wielu młodych na czynienie takich inwestycji na własną rękę. Moja gmina, gdzie teraz mieszkam, rozważa przekazanie terenów pod taką inwestycję i pomoc z kredytami i wszelkimi formalnościami. Jedyny warunek, jaki sobie chcemy postawić, to budujemy z polskich materiałów i przez wykonawców z naszej gminy. Wizja takiego osiedla przewiduje brak ogrodzeń wewnątrz, brak garaży, szopek, wiat, kominów. Samochody stawiamy pod wiatą przy wjeździe, jeden człowiek dba o teren. Na każdym miniosiedlu jest przewidziana świetlica i stołówka. Jedno miniosiedle tematyczne to około 30 domków. My rozpoczniemy od grupy sportowców lekkoatletów, narciarzy biegowych i rowerzystów, czyli od osiedla turystyczno-treningowego. Może powstać osiedle dla ludzi starszych, dla ludzi młodych-pracujących. Może powstać osiedle ludzi o przekonaniach politycznych. czerwone dachy to SLD, zielone to PSL, pomarańczowe PO :-) te pod ziemią dla PIS :-) Oczywiście trochę bujam w obłokach :-) Ważne będzie, aby na początku powstawały grupy, które chciały by być ze sobą blisko.

Chciałem załączyć jedną fotkę, a weszły 3. To ten mój ostatni projekt, Beta 3.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Znajoma jest cudotwórcą albo mitomanką.
Albo niech zacznie udzielac płatnych porad tym wszytskim, którzy czytają wątek "dom za 200 tyś".

Wybudowac dom za 200 tyś. jest bardzo ciezko, udało się to ogromnym trudem niewielu osobom. Na tyle wiarygodnym, że mają szczegółowe kosztorysy powykonawcze.
A tu lekko wypisujesz poza domem, szklarenkę, szambo, stan pod klucz za 185 tyś. Wybacz, ale w bajki nie wierzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Znajoma jest cudotwórcą albo mitomanką.
Albo niech zacznie udzielac płatnych porad tym wszytskim, którzy czytają wątek "dom za 200 tyś".

Wybudowac dom za 200 tyś. jest bardzo ciezko, udało się to ogromnym trudem niewielu osobom. Na tyle wiarygodnym, że mają szczegółowe kosztorysy powykonawcze.
A tu lekko wypisujesz poza domem, szklarenkę, szambo, stan pod klucz za 185 tyś. Wybacz, ale w bajki nie wierzę.



Znajoma rozwodziła się i po podziale majątku dostała dużą budowę w stanie surowym otwartym. Sprzedała to cudem za 195 tys. zł.
Zleciła budowę firmie w Silnie, która jej wybudowała za te jej pieniądze. W tym temacie jestem bardzo precyzyjny i wiem.
Jeśli idzie o moje, to nie mam pojęcia, skąd wzięło ci się 185 tys. ponieważ 380.000 - 125.000=255.000 zł. Już dało się mieszkać. Żeby jednak było jak na zdjęciach, czyli drogi, ogród, tynki zewnętrzne i wykończenie poddasza jak należy ( sauna, dodatkowe pomieszczenia poza projektem) musiałem włożyć ponad 100.000
Sąsiad wybudował obok mnie na sprzedaż i stan deweloperski ( bez kafelek i armatury) sprzedał za 300.000 zł, w to głoszeniu było 325.000 i stało prawie 1.5 roku.
Co prawda te ogłoszenia to materiały współczesne, ale takie oferty są w internecie i wiadomo, że wykonawcy raczej zarabiają. Ona miała taniej, bo była jedną z pierwszych i dodatkowo poleciła 2 znajomym z pracy.:

coś podobnego do jej domku:
Silno
kujawsko-pomorskie
Dom Silno
225 000 oblicz ratę kredytu »
********program Mieszkanie Dla Młodych********* Gotowe do zamieszkania domy jednorodzinne w miejscowości Silno w cenie 220.000 zł oraz w miejscowościach Obory
-------------------------------------------------------------------------------

a to jest to mojego sąsiada

Sprzedam dom Wtelno - 110 m²
kujawsko-pomorskie
Ogłoszenie archiwalne
Dom Wtelno
325 000 zł (2 954,55 zł / m²)
Cena 325 000 zł
2 954,55 zł / m²
Powierzchnia 110 m²
Ilość pokoi 4-pokojowy
Ilość sypialni brak danych
Ilość łazienek 2
Kuchnia brak danych
Umeblowane nie
Stan domu do wykończenia
Budynek wolnostojący
Materiał mieszany
Rok budowy 2010
Nr oferty 60742 (2 564 102)
Źródło ogłoszenia agencja nieruchomości

Nowa Niższa Cena ! Do sprzedania dom w stanie surowym zamkniętym. Powierzchnia całkowita domu to 184m2, użytkowa 110m2. Na parterze znajduje się kuchnia, łazienka i przestronny salon (32m2) z miejscem na kominek i dwoma dobrze doświetlonymi wykuszami, oraz garaż(brama na pilota). Prąd, woda, kanalizacja na działce. Dom wybudowano według projektu ASP-142 (lustrzane odbicie) z dodatkowym wykuszem i podwyższonym poddaszem.(...)

https://www.youtube.com/watch?v=pNK5xPHPRv8

Czy ten człowiek mówi prawdę ? Odejmij od tego koszty dachu, więźby i typowych fundamentów i masz dodatkowe 40.000 zł. Płyta fundamentowa w takim domu nie jest o wiele grubsza, niż wylewka i posadzka. Przy grubości 20 cm przy powierzchni 110 m2 daje 22m3 betonu. Podobnie ze stropem. Zamiast zwykłego 18 cm wyjdzie zapewne 25 cm. Jest to różnica, zamiast 20 będzie 27,5 m3 betonu. Płyta fundamentowa, strop i zalanie ścian styropianowych to 22+27,5+35=64m3 1m3 kosztuje zapewne z 250 zl ? czyli wyjdzie nam 16.000 za beton. Niech by było nawet 22.000, bloczki styropianowe nie przekroczą 20.000, , ale co tu pisać, policzę niebawem precyzyjnie :-0 Edytowano przez bodzio1962 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisałeś:
Moja znajoma niedawno budowała domek pod Toruniem ( Silno, 10 km od Torunia). Za 106 m2, przykryte dachem 4-spadowym, pod klucz ( łazienka, ogrzewanie podłogowe i grzejnikowe, kominek, wszelkie kafelki, biała armatura, wanna,szambo, hydrofor, piec na ekogroszek) zapłaciła wykonawcy wraz z działką 400 m2 - 180.000 zł brutto.

Pomyliłam się na plus o 5 tyś. A teraz piszesz o 255 tyś. i to bez działki. To ile kosztowało WYBUDOWANIE DOMU?
255 tyś jest ceną realną. Ja za 160 m2 całkowitej zapłaciłam do zaawansowanego deweloperskiego ok. 280 tyś (rekuperacja, dom NF15) Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Napisałeś:
Moja znajoma niedawno budowała domek pod Toruniem ( Silno, 10 km od Torunia). Za 106 m2, przykryte dachem 4-spadowym, pod klucz ( łazienka, ogrzewanie podłogowe i grzejnikowe, kominek, wszelkie kafelki, biała armatura, wanna,szambo, hydrofor, piec na ekogroszek) zapłaciła wykonawcy wraz z działką 400 m2 - 180.000 zł brutto.

Pomyliłam się na plus o 5 tyś. A teraz piszesz o 255 tyś. i to bez działki. To ile kosztowało WYBUDOWANIE DOMU?
255 tyś jest ceną realną. Ja za 160 m2 całkowitej zapłaciłam do zaawansowanego deweloperskiego ok. 280 tyś (rekuperacja, dom NF15)



Bo my mówimy o 2 różnych budowach. Jeden dom w Silnie, 106 m2 a drugi dom w Wtelnie ( powierzchni nie pamiętam, ale stropu filigran zamawiałem 208m2) Jeden był budowany, ten jej około 5 lat temu a mój 2 lata temu. Zakładam, że jej z dachem i typowymi fundamentami i działką kosztował 1.700 zł/m2 5 lat temu. Mój w technologii domu pasywnego z działką 1550 m2 kosztował powiedzmy 400.000 za 240 m2, co daje 1666 zł/m2.
W tym przykrytym ziemią oszczędzamy na betonie w ławach fundamentowych , bloczkach fundamentowych, więźbie dachowej, dachówce, robociznach I etap ławy i więźba, robocizna za układanie dachówki, orynnowanie, kominy... Dom nie będzie miał okien z tyłu i z boków, więc warunki zabudowy nie wymagają tak dużej działki. Zakładam 400 m2 a nie jak u mnie 1550 m2. Gdybyśmy uwzględnili oszczędności o których było wyżej i uznali szacunkowo, że na tak małej działce taki m2 wyniesie około 1600 zł, to 1600x110 = 176.000 zł. Za 200.000 zł to będą jeszcze mebelki.

elfir, zaczynamy powoli dochodzić do pewnych spostrzeżeń. Ty zapewne masz dach, masz fundamenty, masz wiele okien, masz tynki zewnętrzne....ten domek tego nie będzie miał. Oszczędzamy na materiałach i robociźnie. U ciebie z tymi dodatkami metr kwadratowy wyszedł i tak tylko 1750 zł. Kominów zapewne nie masz.

osiedle_pozdiemnych_dom_2.bmp

osiedle_pozdiemnych_dom_2.bmp

Edytowano przez bodzio1962 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 lat temu ceny materiałów nie były inne niż teraz, czasem nawet wyższe (boom budowlany 2008-2009).
Bank szacuje koszty budowy na 2,5 tyś/m2. Da się z tego zejść do 1,7 tyś/m2 przy sporym udziale pracy własnej, ale nie systemem zleconym i nie z działką.

Piszesz, że oszczędzasz beton na ławach - ale betonu na płytę potrzeba wiecej niż na ławy. I wiecej stali na zbrojenia.
Lekki klasyczny fundament pod szkieletowca będzie tańszy od płyty pod dom z żelbetu.

Cóż, udowodnij mi w praktyce, ze się mylę. Czekam niecierpliwie na pierwsze ogłoszenia o sprzedazy wbudowanego domu.

Mój dom :
płyta fundamentowa 100 m2
stropodach betonowy - 100m2
Kominów nie mam (jest WM).
okien 10 szt w tym połowa to FIXY. Okna, poza tarasowym suwanym, kosztowały 10 tyś (duże przeszklenia od południa) - czyli u ciebie niech bedzie 5 tyś. (Dom o którym piszesz musi mieć min 4 okna - salon z aneksem kuchennym i trzy pokoje)
tynk, jak napisałam to koszt 2 tyś. Rynny to koszt 800 zł.
Za to u mnie lekkie ściany z silki 18, bez pionowych zbrojeń. Do kosztow dodac trzeba stop teriva, którego nie będzie u ciebie. Za to styropian na ścianach jest zwykły a nie XPS. Na zielonych dachach (ścianie) zaleca się XPS. Mam papę na dachu a nie EPDM i folię kubełkową.
Również prac ziemnych było mniej.



Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Taką ścianę żelbetonową uzyskać możemy z bloczków Termodom.


A jak zabezpieczysz ten styropian przed działaniem wody (szczelna hydroizolacja)?
Producent niby pisze że technologia może być wykorzystana do wykonania ścian fundamentowych oraz ścian piwnic, ale czy na pewno w każdych warunkach gruntowych?
Przy gruntach przepuszczalny (suchych) prawdopodobnie nie będzie żadnych problemów, ale w warunkach wilgotnych,
z gruntem nieprzepuszczalnym gdzie jest wymagana ochrona przed stała wilgocią gruntu i wodą po opadową, o wodzie stale napierającej na ściany już nie wspominając, to nie wiem czy system da radę.
Tu potrzebny będzie XPS, a z niego chyba bloczków nawet na zamówienie nie robią.
No i koszt tak przygotowanych bloczków będzie jakby inny w stosunku do Twoich założeń.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Można spróbować trójwarstwową ścianę Baumat - półfabrykat. Powinno być taniej, jak projekt będzie powtarzalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A jak zabezpieczysz ten styropian przed działaniem wody (szczelna hydroizolacja)?
Producent niby pisze że technologia może być wykorzystana do wykonania ścian fundamentowych oraz ścian piwnic, ale czy na pewno w każdych warunkach gruntowych?
Przy gruntach przepuszczalny (suchych) prawdopodobnie nie będzie żadnych problemów, ale w warunkach wilgotnych,
z gruntem nieprzepuszczalnym gdzie jest wymagana ochrona przed stała wilgocią gruntu i wodą po opadową, o wodzie stale napierającej na ściany już nie wspominając, to nie wiem czy system da radę.
Tu potrzebny będzie XPS, a z niego chyba bloczków nawet na zamówienie nie robią.
No i koszt tak przygotowanych bloczków będzie jakby inny w stosunku do Twoich założeń.



Z tym też nie ma problemu. Firma Thermodom ma w ofercie bloczki styropianowe spinane blaszką, które są stosowane przy budowie podpiwniczeń i basenów.

http://www.thermodom.pl/userfiles/file/kat...m_produkcji.pdf

Na przykład taki TH-20B. Nie wiem, jak mają w Isohome 2000, ale te zapamiętałem. Edytowano przez bodzio1962 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Z tym też nie ma problemu. Firma ma w ofercie bloczki styropianowe spinane blaszką, które są stosowane przy budowie podpiwniczeń i basenów.


Ja o wozie, a Ty o kozie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja o wozie, a Ty o kozie.



Nie rozumiem. Chodzi Ci o masę, którą pokryję styropian ? Będzie taka, jaką zaproponuje projektant. Nie zakładam, aby woda stała tam zbyt długo, bo będzie wykonany drenaż i w przeciwieństwie do piwnic i basenów skarpa umożliwia odpływ wody, bo ze strony frontowej nie ma przeszkody i jest w dół :-)

Projekt domu świetny, aczkolwiek jest jedno małe ale: zapach z ziemanki i temperatura :(
Jeśli chodzi o zapytanie poniżej, to nie rozumiem pytania o zapachy, temperaturę i ziemiankę. Jaką ziemiankę ? Żeby łatwiej przyswoić sobie w wyobraźni projekt, to proszę założyć, że dom stoi na płaskim, lub lepiej, na lekkim podwyższeniu, jest obsypany ziemią ( kurchan) i posiada rekuperację ( stała powolna wymiana powietrza). Tak działają wszystkie domy pasywne, są bardzo szczelne i wymienia się w nich powietrze. Temperatura będzie taka, jaką mieć zechcemy. Jak latem nie przysłonimy rolet, to może być za ciepło, ale zimą nie będzie takich spadków, jak w zwykłej konstrukcji, bo temperatura po drugiej stronie ściany nie spadnie poniżej zera nawet wtedy, gdy na zewnątrz mamy - 20*C. Po to te całe zabawy z zagłębianiem się i krycie ziemią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jeśli chodzi o zapytanie poniżej, to nie rozumiem pytania o zapachy, temperaturę i ziemiankę. Jaką ziemiankę ? Żeby łatwiej przyswoić sobie w wyobraźni projekt, to proszę założyć, że dom stoi na płaskim, lub lepiej, na lekkim podwyższeniu, jest obsypany ziemią ( kurchan) i posiada rekuperację ( stała powolna wymiana powietrza). Tak działają wszystkie domy pasywne, są bardzo szczelne i wymienia się w nich powietrze. Temperatura będzie taka, jaką mieć zechcemy. Jak latem nie przysłonimy rolet, to może być za ciepło, ale zimą nie będzie takich spadków, jak w zwykłej konstrukcji, bo temperatura po drugiej stronie ściany nie spadnie poniżej zera nawet wtedy, gdy na zewnątrz mamy - 20*C. Po to te całe zabawy z zagłębianiem się i krycie ziemią.



Ziemianka to ziemia po prostu. Dom w ziemi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A co ma za znaczenie, czy dom jest w ziemi czy przykryty ziemią ? Chodzi może o to, że wlot powietrza do rekuperatora będzie bliżej ziemi ? Wlot powietrza może być na ścianie frontowej, 2.5 m nad ziemią, ale może być nad dachem 0.5 m nad ziemią. Czy trawa źle pachnie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A co ma za znaczenie, czy dom jest w ziemi czy przykryty ziemią ?



Różnica jest taka jak szczaniem w piwnicy i piciem w Szczawnicy.

Im głębiej wchodzisz w "glebę" tym większym problemem może być odwodnienie takiego budynku - tak jak pisał Jani

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie rozumiem. Chodzi Ci o masę, którą pokryję styropian ? Będzie taka, jaką zaproponuje projektant. Nie zakładam, aby woda stała tam zbyt długo, bo będzie wykonany drenaż i w przeciwieństwie do piwnic i basenów skarpa umożliwia odpływ wody, bo ze strony frontowej nie ma przeszkody i jest w dół :-)


No właśnie... nie zakładasz.
Próbuję Ci tylko uświadomić że Twoje założenia mogą lec w gruzach, lub co gorsza doprowadzić do permanentnych kłopotów w użytkowaniu przy zderzeniu z rzeczywistością.

Dostrzegasz same plusy kompletnie ignorując minusy... a każdy medal ma dwie strony.
Jeśli woda popłynie w dół, to tez napłynie z góry (dom nie stoi na szczycie). A skoro napłynie to będzie jej stałe parcie na materiał izolacyjny.
A normalny styropian nie jest materiałem przystosowanym do stałego kontaktu z wodą i bardzo szybko utraci znaczącą część swoich właściwości izolacyjnych.
I tego że tak nie będzie żaden projektant Ci nie da na piśmie.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Robert Konieczny KWK PROMES:

Bartosz Konieczny BARchitecture (własny dom buduje jako częsciową ziemiankę)


wow robi wrażenie, ale na ile trzeba być "EKO" żeby mieszkać w takim domu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No właśnie... nie zakładasz.
Próbuję Ci tylko uświadomić że Twoje założenia mogą lec w gruzach, lub co gorsza doprowadzić do permanentnych kłopotów w użytkowaniu przy zderzeniu z rzeczywistością.

Dostrzegasz same plusy kompletnie ignorując minusy... a każdy medal ma dwie strony.
Jeśli woda popłynie w dół, to tez napłynie z góry (dom nie stoi na szczycie). A skoro napłynie to będzie jej stałe parcie na materiał izolacyjny.
A normalny styropian nie jest materiałem przystosowanym do stałego kontaktu z wodą i bardzo szybko utraci znaczącą część swoich właściwości izolacyjnych.
I tego że tak nie będzie żaden projektant Ci nie da na piśmie.



Przed każdym z budynków woda deszczowa będzie kanałem odprowadzana do studzienki. Jeśli będzie padało bardzo długo, to ziemia mocno nasiąknie i będzie coś tam przeciekało w pobliżu ściany budynku, ale od tego jest drenaż z kamieni. 10 cm kamienia czy też żwiru o granulacji 15-30 mm powinien odprowadzić wszystko. Z boku budynku rury drenażowe odprowadzą wodę przed budynek a ta kanałem do studzienki deszczowej. A co się dzieje z budynkiem na płaskim bez krycia ziemią z podpiwniczeniem ? Deszcz sobie pada, kałuże obok budynku stoją i co się dzieje ? Dlaczego tu nie alarmujesz, że styropian i woda do siebie nie pasują ? Tak przecież dzieje się w niemal każdym, konwencjonalnym budynku ocieplanym styropianem. Jak radzą sobie te bloczki z basenem kąpielowym, skoro i do tego są przeznaczone ? Tu zadajmy sobie pytanie, czy basen nie ma gorzej, niż budynek na skarpie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Deszcz sobie pada, kałuże obok budynku stoją i co się dzieje ? Dlaczego tu nie alarmujesz, że styropian i woda do siebie nie pasują ? Tak przecież dzieje się w niemal każdym, konwencjonalnym budynku ocieplanym styropianem. Jak radzą sobie te bloczki z basenem kąpielowym, skoro i do tego są przeznaczone ? Tu zadajmy sobie pytanie, czy basen nie ma gorzej, niż budynek na skarpie ?



icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif - zatrudnij fachowców, nie ufaj swoim "przypuszczeniom".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dlaczego tu nie alarmujesz, że styropian i woda do siebie nie pasują ? Tak przecież dzieje się w niemal każdym, konwencjonalnym budynku ocieplanym styropianem. Jak radzą sobie te bloczki z basenem kąpielowym, skoro i do tego są przeznaczone ? Tu zadajmy sobie pytanie, czy basen nie ma gorzej, niż budynek na skarpie ?


Odpowiedź jest bardzo prosta.
Izolację termiczna fundamentów dobiera się do warunków wilgotnościowych panujących na działce.
Tu inwestor ma do wyboru styropian hydrofobowy lub XPS.
Ty korzystając z rozwiązania systemowego nie masz i prawdopodobnie mieć nie będziesz takiej możliwości.

Co się zaś tyczy Twojego porównania do basenu to jest ono bez sensu.
Niecka jest pokryta/wyłożona materiałem całkowicie nieprzepuszczalnym dla wody, a głębokość posadowienia niecki rzadko przekracza 1,5m... Ty będziesz zakopywał styropian na głębokość 4m +... i to nie w suchym piachu.

Fakt, że ewentualne mikro przecieki, czy spadek współczynnika "U" nie będą robić praktycznie "żadnej krzywdy" samej konstrukcji w przeciwieństwie do takich samych zjawisk w domu mieszkalnym już pomijam.

I żebyśmy się dobrze zrozumieli.
Ja Ci pozytywnie kibicuję, ale uważam że Twój optymizm i obecne rozeznanie w temacie dobrze nie rokują przyjętym założeniom, lub co gorsza inwestycji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif - zatrudnij fachowców, nie ufaj swoim "przypuszczeniom".



Projektant, architekt to chyba fachowiec ? Mam umówioną pracownię architektoniczną z Koronowa. Mają ciekawe wdrożenia i dla nich takie mikro to pryszcz :-) za 3.600 złotych, ale to portfolio jak znalazł :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Taki domek pod ziemią to super sprawa, na prawdę ładny jest. A basen tam jest?


Jasne... wewnątrz po deszczu jak izolacja przeciwwilgociowa do bani.
Tylko wtedy nie bramki i pompy są potrzebne.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jasne... wewnątrz po deszczu jak izolacja przeciwwilgociowa do bani.
Tylko wtedy nie bramki i pompy są potrzebne.



Dyskusja na tym forum przypomina tą, jaką prezentują nam politycy. Szkoda czasu :-) Projekt będzie gotowy za tydzień i projektant nie widzi żadnych problemów, z niczym.
Dla tych bardziej tchórzliwych i bojaźliwych fajne fotki. Oczywiście już z góry uprzedzam, że to nie o to chodzi, jeszcze raz - nie o to chodzi, ale warto zobaczyć icon_wink.gif

http://demotywatory.pl/4345570/Facet-po-pi...lnego#obrazek-1

Jani 63, to nie taki projekt, jak my zakładamy i proszę go nie analizować :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyle że ja swoim wpisem ustosunkowałem się spamu powyżej, a nie do przyjętej przez Ciebie koncepcji budowy.
Za tydzień jak piszesz będziesz miał gotowy projekt i wtedy możemy, lub nie, wrócić do dyskusji.
Choć dopiero zakończenie inwestycji i użytkowanie domu wykaże czy miałem trochę racji, czy nie, i czy wszystko wykonane według Twoich założeń końcowo zamknie się w planowanym budżecie.


Cytat

I żebyśmy się dobrze zrozumieli.
Ja Ci pozytywnie kibicuję, ale uważam że Twój optymizm i obecne rozeznanie w temacie dobrze nie rokują przyjętym założeniom, lub co gorsza inwestycji.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ciężko mówić o dom energooszczędnym, zeroenergetycznym czy pasywnym bez zamontowanej wentylacji mechanicznej z rekuperacją. Teraz nawet odchodzi się od budowania kominów, bo i po co skoro nie spełniają swojej roli w ogóle? Modna jest ekologia, odnawialne źródła ciepła, pompy ciepła, fotowoltaika etc. To wszystko idealnie współgra z WM. Znaleźć dobrą ekipę, która wykona projekt i przeprowadzi montaż nie jest wcale takie proste. Mnie się udało i zrobiła to firma BCS z Żelazowej Woli https://www.rekuperacjabcs.pl Polecam, bo jak zatrudniać, to tylko fachowców. 
    • A napisz jeszcze, czy korzystałeś z dofinansowania, czy po prostu sam finansowałes instalacje, jaka jest duża itd... To będzie bardzo przydatne dla innych, którzy się zastanawiają.
    • Jaki piec do sauny? Wszystko zależy od sauny, a przede wszystkim o jej wielkości. Piec musi mieć odpowiednią moc żeby dał nagrzać saunę do odpowiedniej temperatury. Nie warto tez kupować pieca o dużej mocy do małej sauny bo wydasz więcej pieniędzy a nie będziesz mógł w całości wykorzystać potencjału takiego pieca. Najlepiej kupować piece znanych i renomowanych producentów takich jak: Harvia, Narvi, Helo czy Tylo. Jak chcesz kupic dobrej jakości i odpowiedniej mocy piec do swojej sauny w sklepie fachowcy na pewno Ci w tym pomogą.
    • Babol, oj babol nad babolami    Dobrze, że inni czuwają.  Ps. Sam liczyłem dobrze .......................
    • Gość acer pp
      Płytki kolczaste wprasowuje się przy pomocy prasy hydraulicznej o nacisku 30 - 50 ton. Do wykonania więźby należy stosować drewno sortowane wytrzymałościowo w klasie zgodnej z tą która jest w projekcie (najczęściej C24) o wilgotności do 18 %. Nie ma żadnych wymogów dot. impregnacji drewna przeciw korozji biologicznej. Więźbę z wiązarów dachowych wyprodukowanych w fabryce, można bez problemów stosować w większości domów z użytkowym poddaszem.
  • Popularne tematy

×