Jani_63 Napisano 29 stycznia 2014 Udostępnij #51 Napisano 29 stycznia 2014 Roleta w pawilonie handlowym?... jak najbardziej TAK!!!Mirek, tą kasę którą chciałeś wydać na przewymiarowaną izolację ścian przesuń na rolety... efekt będzie ciekawszy/lepszy jak zwał tak zwał, a ekonomia użytkowania podskoczy na plus 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 29 stycznia 2014 Autor Udostępnij #52 Napisano 29 stycznia 2014 (edytowany) Cytat "Uf" to współczynnik przenikania ciepła ramy.W przypadku witryny ważniejszy będzie "Ug" (współczynnik przenikania ciepła szyby) ze względu na stosunek powierzchni szyby do ramy, tym bardziej że będzie to Fix.PSTak na marginesie.Podałem Ci wcześniej współczynniki przenikania ciepła ścian dla obu Twoich wariantów ocieplenia.Porównaj je z tym jakie będzie miała witryna(y), a dojdziesz do jedynie słusznego wniosku że okna i tak są najzimniejszym elementem przegrody zewnętrznej zwanej powszechnie ścianą Tak,widzę,współczynnik przenikalności witryn 1,3 jest tu najsłabszy,nic nie poradzę.Mogłem wziąć inne witryny ze współczynnikiem przenikalności 1,0, tam w nich są trzy szyby ale one są droższe o 70%. W domu czy bloku pewnie jest tak samo, że okna są zimniejsze od ścian. Cytat o tym samym ja doradzam!z doświadczenia!oszczędzaj na innym - a załóż rolety! na te okna!będziesz miał dodatkową przegrodę całą niehandlową nocRano jak otworzysz swój punkt - będzie miło i na liczniku zużycia do zapłacenia - o wiele przyjemniej! WITAJ Rolety są założone,brązowe,mam w planie później zmienić na taki sam kolor jak okna czyli złoty dąb ale to później.Tak czy inaczej teraz rolety są,na witrynach i drzwiach. Edytowano 29 stycznia 2014 przez mirek1970 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 29 stycznia 2014 Udostępnij #53 Napisano 29 stycznia 2014 Tak mimochodem.To ma być warzywniak, tak więc zbyt ciepły nie może być.Skoro warzywa, to mnóstwo żarcia, czyli ewentualnie "inwazja" gryzoni.Gryzonie i styropian - nie najlepsze zestawienie.1m2 witryny (drzwi) równowartość około 7m2 dobrze ocieplonej ściany.Nic nie piszesz o dachu, ale on jest strategiczny, bo (pomijając straty ciepła) w pewnym stopniu "narzuca" rozwiązanie sposobu ocieplenia ścian - pamiętaj o lecie, bo okaże się, że z 1kG warzyw, zostaje tylko 0,5kG. 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 29 stycznia 2014 Autor Udostępnij #54 Napisano 29 stycznia 2014 (edytowany) Cytat Tak mimochodem.To ma być warzywniak, tak więc zbyt ciepły nie może być.Skoro warzywa, to mnóstwo żarcia, czyli ewentualnie "inwazja" gryzoni.Gryzonie i styropian - nie najlepsze zestawienie.1m2 witryny (drzwi) równowartość około 7m2 dobrze ocieplonej ściany.Nic nie piszesz o dachu, ale on jest strategiczny, bo (pomijając straty ciepła) w pewnym stopniu "narzuca" rozwiązanie sposobu ocieplenia ścian - pamiętaj o lecie, bo okaże się, że z 1kG warzyw, zostaje tylko 0,5kG. Nie piszę o dachu/suficie bo tak dokładnie nie wiem jak to wygląda.To co wiem na pewno o suficie,od środka :jest płyta k/g, nad nią styropian - trudno powiedzieć ale na dotyk to jakieś 4-5cm i na tym styropianie wełna, tak czułem wkładając rękę i ta blacha falowana taka jak ścianach.Nad tym wszystkim ok.5cm jest szkielet drewniany jednospadowy na którym przykręcono też takie płaty blachy falowanej dachowej zakończone jedną rynną Cytat "Uf" to współczynnik przenikania ciepła ramy.W przypadku witryny ważniejszy będzie "Ug" (współczynnik przenikania ciepła szyby) ze względu na stosunek powierzchni szyby do ramy, tym bardziej że będzie to Fix.PSTak na marginesie.Podałem Ci wcześniej współczynniki przenikania ciepła ścian dla obu Twoich wariantów ocieplenia.Porównaj je z tym jakie będzie miała witryna(y), a dojdziesz do jedynie słusznego wniosku że okna i tak są najzimniejszym elementem przegrody zewnętrznej zwanej powszechnie ścianą "W przypadku witryny ważniejszy będzie "Ug" (współczynnik przenikania ciepła szyby) ze względu na stosunek powierzchni szyby do ramy, tym bardziej że będzie to Fix."Wszystko to co było na ulotce w kwestii parametrów technicznych o tych oknach to napisałem, w takim razie nic nie podali o szybach - trzeba by tam zadzwonić i pytać o to Edytowano 29 stycznia 2014 przez mirek1970 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
mirek1970 Napisano 31 stycznia 2014 Autor Udostępnij #55 Napisano 31 stycznia 2014 WITAJCIE Tak czy inaczej musimy dać od środka ocieplenie,tylko teraz nie wiem czy ze styropianu czy z wełny Jedni uważają że ze styropianu a inni że jeśli od środka to tylko wełna ... W Castoramie styropian grafitowy najcieńszy ma 10cm on ma współczynnik 0,033 ale są jeszcze są i inne o współczynniku 0,040 i 0,044 przy tych są rożne grubości.Wełna ta prasowana na ściany ma 0,036 .Co proponujecie co dać w profile,wełnę czy styropian,czym przyłożyć i jaką grubością a może trochę tego trochę tego Teraz tylko czekam na dodatnią temperaturę, ktoś z kolegów pytał jaki jest sufit bo to jest istotne w ociepleniu ścian - dopowiadam, sufitu nie ma bo to co jest to się nie nadaje ( robimy cały odnowa - razem ) Patrzę teraz przez okno i nie widzę tego zapowiadanego ocieplenia POZDRAWIAM Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 31 stycznia 2014 Udostępnij #56 Napisano 31 stycznia 2014 Cytat WITAJ Irbis Kamień Pomorski nie leży w pobliżu Poniatowej O kolego, tak łatwo chciałeś za mną trafić Z Kazimierza Dolnego i Poniatowej pochodzi moja rodzina - bywam tam od czasu do czasu, ale prawda, że częściej w Kamieniu Pomorskim... choć tam nie mieszkam (jeszcze).Co do wełny mineralnej i jej zastosowania - taak, gryzonie jej nie ruszą, ale prawidłowa aplikacja przysporzy sporo problemów. Musisz zdecydować sam. 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 1 lutego 2014 Autor Udostępnij #57 Napisano 1 lutego 2014 Cytat O kolego, tak łatwo chciałeś za mną trafić Z Kazimierza Dolnego i Poniatowej pochodzi moja rodzina - bywam tam od czasu do czasu, ale prawda, że częściej w Kamieniu Pomorskim... choć tam nie mieszkam (jeszcze).Co do wełny mineralnej i jej zastosowania - taak, gryzonie jej nie ruszą, ale prawidłowa aplikacja przysporzy sporo problemów. Musisz zdecydować sam. WITAJ Irbis Cieszę się że jeszcze w tej sprawie jest odzew,bo myślałem że już z tego tematu zrobił się " kotlet " ( poniekąd i tak )Czyli obecnie mieszkasz w Trzebnicy Wełna mineralna firmy ISOVER w swojej ulotce ma napisane nap. to że nie osiada.Na tą chwilę mam taki plan że dam w profile 5cm i druga warstwa 10cm. i tak bym zamkną ściany. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 1 lutego 2014 Udostępnij #58 Napisano 1 lutego 2014 Jeżeli dasz wełnę to jak chcesz rozwiązać jej wentylację/przewietrzanie? 1 Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 1 lutego 2014 Udostępnij #59 Napisano 1 lutego 2014 Cytat Jeżeli dasz wełnę to jak chcesz rozwiązać jej wentylację/przewietrzanie? Z tego co zrozumiałem... wentylacji wełny nie będzie, a raczej szczątkowa poprzez fale w blasze okładzinowej...? 1 Link do komentarza
Jani_63 Napisano 1 lutego 2014 Udostępnij #60 Napisano 1 lutego 2014 No właśnie, tu mam problem.Bo niby blacha falista od zewnątrz zabezpieczy (częściowo) wełnę przed dyfuzją odwróconą, ale czy jeśli wystąpi powiedzmy cząstkowe zawilgocenie, pofałdowanie tej blachy wystarczy do odprowadzenia tej wilgoci.Folia paroizolacyjna powinna sobie poradzić z dyfuzją pary wodnej od wewnątrz. 1 Link do komentarza
bajbaga Napisano 1 lutego 2014 Udostępnij #61 Napisano 1 lutego 2014 No i ten sufit, zimny - jeśli jest ze spadkiem, to istnieje duże prawdopodobieństwo wykroplenia sie na nim wody, a to siłami przyrody może zalać wełnę. 1 Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 1 lutego 2014 Udostępnij #62 Napisano 1 lutego 2014 Sufit będzie zrobiony, o to się nie martwię, ale wentylacja warstwy izolacji budzi duże wątpliwości. Jeśli coś wyjdzie nie tak (a możliwości jest wiele: dopływ powietrza, odprowadzenie, rozmiar szczeliny, styk z blachą...) to efekt ocieplenia po krótkim czasie zacznie słabnąć. Osobiście wolałbym jednak przyłożyć się do porządnego wykonania ocieplenia ze styropianu, aby wykluczyć możliwość dostępu gryzoni (to wydaje mi się zadaniem nastręczającym mniej trudności)... 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 3 lutego 2014 Autor Udostępnij #63 Napisano 3 lutego 2014 WITAJCIE Nic nie pisałem, bo byłem w Płocku u teściów Widzę że robi się cieplej, będziemy walczyć ... A jak prawidłowo powinna być położona wełna mineralna na moje ściany żeby zachować wentylację Link do komentarza
Jani_63 Napisano 3 lutego 2014 Udostępnij #64 Napisano 3 lutego 2014 No właśnie... czy powinna być w ogóle położona? 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 3 lutego 2014 Autor Udostępnij #65 Napisano 3 lutego 2014 Cytat No właśnie... czy powinna być w ogóle położona? WITAJ PRZYJACIELU Absolutnie się nie upieram za ociepleniem ścian wełną mineralną, mogę spokojnie dać styropian. Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 3 lutego 2014 Udostępnij #66 Napisano 3 lutego 2014 Cytat A jak prawidłowo powinna być położona wełna mineralna na moje ściany żeby zachować wentylację Wewnątrz ściany, tam gdzie kończy się warstwa wełny, powinna być wykonana na całej płaszczyźnie ściany szczelina wentylacyjna, która będzie odprowadzała parę wodną z wełny. Otwory wlotowe powinny być zlokalizowane wewnątrz przy podłodze, a wylotowe przy suficie. Wełna nie powinna się stykać z elementami metalowymi, aby uniknąć nasiąkania wykroploną wodą. Twoja realizacja nie jest typowa, więc będzie to improwizacja, a jej efekt obarczony sporą dozą niepewności co do skuteczności. Trzeba też zdawać sobie sprawę, że ta wentylacja wełny obniży w ogóle skuteczność ocieplenia, co wg. mnie, w takim przypadku jak Twój, dyskwalifikuje to rozwiązanie. 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 3 lutego 2014 Autor Udostępnij #67 Napisano 3 lutego 2014 Cytat Wewnątrz ściany, tam gdzie kończy się warstwa wełny, powinna być wykonana na całej płaszczyźnie ściany szczelina wentylacyjna, która będzie odprowadzała parę wodną z wełny. Otwory wlotowe powinny być zlokalizowane wewnątrz przy podłodze, a wylotowe przy suficie. Wełna nie powinna się stykać z elementami metalowymi, aby uniknąć nasiąkania wykroploną wodą. Twoja realizacja nie jest typowa, więc będzie to improwizacja, a jej efekt obarczony sporą dozą niepewności co do skuteczności. Trzeba też zdawać sobie sprawę, że ta wentylacja wełny obniży w ogóle skuteczność ocieplenia, co wg. mnie, w takim przypadku jak Twój, dyskwalifikuje to rozwiązanie. DZIĘKI, IRBIS Dobra, to skupiamy się w takim razie na styropianie. Link do komentarza
mirek1970 Napisano 3 lutego 2014 Autor Udostępnij #68 Napisano 3 lutego 2014 Ale pomiędzy płytą, w moim przypadku OSB, a styropianem też idzie ta żółta folia Link do komentarza
Jani_63 Napisano 3 lutego 2014 Udostępnij #69 Napisano 3 lutego 2014 Ogólny zarys jak to powinno mniej więcej wyglądać (my tej konstrukcji nie widzimy, a ona może wymusić pewne modyfikacje) opisał Irbis już w drugim poście Jakby w profile włożyć jeszcze dodatkowo styropian hydrofobowy, to jakiekolwiek zagrożenie z zawilgoceniem izolacji powinno być zminimalizowane. 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 3 lutego 2014 Autor Udostępnij #70 Napisano 3 lutego 2014 Cytat Ogólny zarys jak to powinno mniej więcej wyglądać (my tej konstrukcji nie widzimy, a ona może wymusić pewne modyfikacje) opisał Irbis już w drugim poście Jakby w profile włożyć jeszcze dodatkowo styropian hydrofobowy, to jakiekolwiek zagrożenie z zawilgoceniem izolacji powinno być zminimalizowane. Jaki to jest styropian hydrofobowy ( w profile 4cm )PS.Spróbuje później przesłać zdjęcie Link do komentarza
Jani_63 Napisano 3 lutego 2014 Udostępnij #71 Napisano 3 lutego 2014 Hydrofobowy to styropian o obniżonej chłonności chłonności wody, lub jak wolisz o zwiększonej odporności na zawilgocenie.Jego lambda na kolana rzuca, ale tragedii nie ma - 0,036W/mK. Przegroda- 2cm styropianu lambda 0,04 (założenie)- blacha falista- 5cm styropianu lambda 0,036- 10cm styropianu lambda 0,033pozwoli uzyskać "U" ≤ 0,2W/mKAha, piszesz o 4cm (w tej grubości tez występują).Ale też nie liczę płyty OSB/MFP i pustki powietrznej, więc jakiś drastycznych zmian w "U" nie będzie.PSFolia paroizolacyjna albo pod płytę OSB/MFP jeśli nie będzie wykończenia KG, albo na płytę OSB/MFP jeśli dodatkowo będą klejone płyty KG od wewnątrz. 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 3 lutego 2014 Autor Udostępnij #72 Napisano 3 lutego 2014 Cytat Hydrofobowy to styropian o obniżonej chłonności chłonności wody, lub jak wolisz o zwiększonej odporności na zawilgocenie.Jego lambda na kolana rzuca, ale tragedii nie ma - 0,036W/mK. Przegroda- 2cm styropianu lambda 0,04 (założenie)- blacha falista- 5cm styropianu lambda 0,036- 10cm styropianu lambda 0,033pozwoli uzyskać "U" ≤ 0,2W/mKAha, piszesz o 4cm (w tej grubości tez występują).Ale też nie liczę płyty OSB/MFP i pustki powietrznej, więc jakiś drastycznych zmian w "U" nie będzie.PSFolia paroizolacyjna albo pod płytę OSB/MFP jeśli nie będzie wykończenia KG, albo na płytę OSB/MFP jeśli dodatkowo będą klejone płyty KG od wewnątrz. Oo właśnie, MFP tą płytę chcę dać od sirotka,podobno są twardsze od OSB i umaluję je na jasnozielony kolor Tak czy inaczej, po styropianie i folii będzie tylko jedna płyta, MFP ( wydaje mi się że 0,8cm grubości tej płyty wystarczy ... ) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 3 lutego 2014 Udostępnij #73 Napisano 3 lutego 2014 W ogólnym pojęciu można tak powiedzieć że twardsze. Chodzi o to że naprężenia które są w stanie przenosić są takie same we wszystkich kierunkach.Na ścianach nie zamierzasz wieszać żadnych koszy z warzywami czy czegoś innego? 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 3 lutego 2014 Autor Udostępnij #74 Napisano 3 lutego 2014 Cytat W ogólnym pojęciu można tak powiedzieć że twardsze. Chodzi o to że naprężenia które są w stanie przenosić są takie same we wszystkich kierunkach.Na ścianach nie zamierzasz wieszać żadnych koszy z warzywami czy czegoś innego? Nie, nie zamierzam, może i coś tam i zawieszę ale generalnie będą regały pod sufitem. Link do komentarza
mirek1970 Napisano 3 lutego 2014 Autor Udostępnij #75 Napisano 3 lutego 2014 Cytat Hydrofobowy to styropian o obniżonej chłonności chłonności wody, lub jak wolisz o zwiększonej odporności na zawilgocenie.Jego lambda na kolana rzuca, ale tragedii nie ma - 0,036W/mK. Przegroda- 2cm styropianu lambda 0,04 (założenie)- blacha falista- 5cm styropianu lambda 0,036- 10cm styropianu lambda 0,033pozwoli uzyskać "U" ≤ 0,2W/mKAha, piszesz o 4cm (w tej grubości tez występują).Ale też nie liczę płyty OSB/MFP i pustki powietrznej, więc jakiś drastycznych zmian w "U" nie będzie.PSFolia paroizolacyjna albo pod płytę OSB/MFP jeśli nie będzie wykończenia KG, albo na płytę OSB/MFP jeśli dodatkowo będą klejone płyty KG od wewnątrz. Styropian hydrofobowy i styropian grafitowy to dwa rożne styropiany Jani Link do komentarza
Jani_63 Napisano 3 lutego 2014 Udostępnij #76 Napisano 3 lutego 2014 Mówiąc potocznie - tak.Inny kolor, inna technologia produkcji, inny produkt finalny. 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 3 lutego 2014 Autor Udostępnij #77 Napisano 3 lutego 2014 Cytat Mówiąc potocznie - tak.Inny kolor, inna technologia produkcji, inny produkt finalny. Ok. dzięki. To ja chyba ten hydrofobowy widziałem w Castoramie, coś tam przy nim było napisane że odporny na wodę. Ale jeśli to ten to on ma jakąś kosmiczną cenę, jakieś 180 zł. tylko nie pamiętam, za ile - za co ...To jest inna struktura tego styropianu. Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 3 lutego 2014 Udostępnij #78 Napisano 3 lutego 2014 Cytat To jest inna struktura tego styropianu. Zawiera dodatki hydrfobizujące - "odpychające" wodę... 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 3 lutego 2014 Autor Udostępnij #79 Napisano 3 lutego 2014 Cytat Zawiera dodatki hydrfobizujące - "odpychające" wodę... Dzięki, Irbis teraz to ja już wszystko wiem o styropianie hydrofobowym Będę teraz w Casto ... to go jeszcze raz dokładnie obejrzę Cytat Chyba najprościej będzie dać jednak styropian. Dobierz najlepszy dla wymaganej grubości (grafit), albo (jeśli to np. tylko 5cm) dołóż do szkieletu dodatkowe 10cm (drewniane kantówki) i wewnątrz styropian dwuwarstwowo na mijankę. Połączenia/krawędzie uszczelnij pianką poliuretanową. Na to folia paroizolacyjna (żółta) i płyta gipsowa, albo po szwedzku (większa odporność na uszkodzenia ściany w obiekcie gdzie sporo będzie się działo) płyta OSB, folia paro-przepuszczalna i dopiero płyta gipsowa. Mają być profile drewniane do tego dziesięciocentymetrowego styropianu czy mogą być też te metalowe profile Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 3 lutego 2014 Udostępnij #80 Napisano 3 lutego 2014 Jeśli ruszt wykonasz z metalowych profili to wypełnienie ich paskami wełny zmniejszy mostki. Szczerze mówiąc, to właśnie z uwagi na te mostki pisałem wcześniej o ruszcie drewnianym. 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 3 lutego 2014 Autor Udostępnij #81 Napisano 3 lutego 2014 Cytat Dzięki, Irbis teraz to ja już wszystko wiem o styropianie hydrofobowym Będę teraz w Casto ... to go jeszcze raz dokładnie obejrzę Mają być profile drewniane do tego dziesięciocentymetrowego styropianu czy mogą być też te metalowe profile Irbis,ale ustaliliśmy że będzie ocieplenie ze styropianu ... Link do komentarza
Jani_63 Napisano 3 lutego 2014 Udostępnij #82 Napisano 3 lutego 2014 Jak Ci się lepiej będzie komponowała konstrukcja na profilach metalowych, to żaden problem.Je też można wypełnić styropianem, tyle że z docinaniem będzie więcej zabawy.Ale jakbyś miał dostęp do plotera, to... to robi się to łatwo i przyjemnie. 1 Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 3 lutego 2014 Udostępnij #83 Napisano 3 lutego 2014 Cytat Irbis,ale ustaliliśmy że będzie ocieplenie ze styropianu ... Tak, tak - można wypełnić profile paskami styropianu 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 5 lutego 2014 Autor Udostępnij #84 Napisano 5 lutego 2014 Cytat Wewnątrz ściany, tam gdzie kończy się warstwa wełny, powinna być wykonana na całej płaszczyźnie ściany szczelina wentylacyjna, która będzie odprowadzała parę wodną z wełny. Otwory wlotowe powinny być zlokalizowane wewnątrz przy podłodze, a wylotowe przy suficie. Wełna nie powinna się stykać z elementami metalowymi, aby uniknąć nasiąkania wykroploną wodą. Twoja realizacja nie jest typowa, więc będzie to improwizacja, a jej efekt obarczony sporą dozą niepewności co do skuteczności. Trzeba też zdawać sobie sprawę, że ta wentylacja wełny obniży w ogóle skuteczność ocieplenia, co wg. mnie, w takim przypadku jak Twój, dyskwalifikuje to rozwiązanie. Witaj Byłem wczoraj w Leroy Merlin, rozmawiałem też o wełnie, mówili że co jakiś czas przyjeżdżają przedstawiciele różnych firm produkujących materiały budowlane i np. była włożona płyta wełny mineralnej do wanny z wodą na 8 h. i nic nie przyjęła wody ... Co Irbis o tym sądzisz Link do komentarza
mirek1970 Napisano 5 lutego 2014 Autor Udostępnij #85 Napisano 5 lutego 2014 Cytat Jaki to jest styropian hydrofobowy ( w profile 4cm )PS.Spróbuje później przesłać zdjęcie WITAM Tak wygląda ta ściana: Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 5 lutego 2014 Udostępnij #86 Napisano 5 lutego 2014 Cytat Byłem wczoraj w Leroy Merlin, rozmawiałem też o wełnie, mówili że co jakiś czas przyjeżdżają przedstawiciele różnych firm produkujących materiały budowlane i np. była włożona płyta wełny mineralnej do wanny z wodą na 8 h. i nic nie przyjęła wody ... Co Irbis o tym sądzisz Znaczy zanurzona była ta płyta w wodzie, a później wyciągnięto ją z wody i pomiar wagowy wykazał, że nie nasiąkła wodą?A u Ciebie w ścianie, to ona będzie tak jak ta płyta zanurzona w wodzie - wtedy nikt jej nie ważył Chwyty reklamowe, chwytami reklamowymi, ale poczytaj zalecenia producentów wełny w kwestii wykonania ocieplenia ściany i tam znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania. Przerabiamy to już n-ty raz 1 Link do komentarza
bajbaga Napisano 5 lutego 2014 Udostępnij #87 Napisano 5 lutego 2014 Cytat WITAM Tak wygląda ta ściana:[attachment=18297:IMG_0060.JPG] Aż się boję liczyć gdzie i w jakich warunkach nastąpi kondensacja . 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 6 lutego 2014 Autor Udostępnij #88 Napisano 6 lutego 2014 Cytat A może...patrząc od zewnątrz:blachafolia... paroprzepuszczalnawełnafolia poaroizolacyjnaszkielet aluminiowygipskarton?Generalnie przyszło mi do łba, że może by ścianę ocieplić na takiej zasadzie, jakby to był dach kryty blachą. WITAM Tu właśnie kolega PeZet na początku dał też chyba dobrą opcję, na tą blachę też dać folię. Irbis, poczytałem ... Generalnie masz raję, wilgoć nie sprzyja wełnie, ale nie sprzyja też i styropianowi.Załóżmy że będzie się skraplać woda na tej trapezowej blasze, i załóżmy że damy styropian i ten styropian nie przyjmie wody, jak wełna, to co się zrobi z tą wodą przy styropianie PS.Wiem że może dla Ciebie ten temat jest już wystarczająco przewałkowany, ale spróbuj się postawić na miejscu Mirka Link do komentarza
Jani_63 Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #89 Napisano 6 lutego 2014 Czekaj,... czy Ty chcesz wypełnić styropianem też przetłoczenia blachy? 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 7 lutego 2014 Autor Udostępnij #90 Napisano 7 lutego 2014 (edytowany) Cytat Czekaj,... czy Ty chcesz wypełnić styropianem też przetłoczenia blachy? WITAJ Jani Nie nie, nie będę wypełniał przetłoczeń blachy. Ten rowek w blasze ma ok. 2 cm, a po za tym chyba w tej sytuacji jest lepiej, gdy ta blacha jest falowana, będzie cyrkulacja powietrza (tak myślę).Poniżej jest jedno zdjęcie właśnie z tym rowkiem w blasze, a drugie przedstawia całą tylną ścianę pawilonu. Przy okazji widać, jak pomalowałem farbą antykorozyjną profile (dwukrotnie, bo raz było za słabo). Edytowano 7 lutego 2014 przez mirek1970 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
mirek1970 Napisano 9 lutego 2014 Autor Udostępnij #91 Napisano 9 lutego 2014 WITAM Chyba jednak zrobimy inaczej, dam od środka ocieplenie tylko do wysokości profili konstrukcyjnych. Wydaje mi się że będzie lepiej jak bardziej skupimy się na ociepleniu na zewnątrz. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 9 lutego 2014 Udostępnij #92 Napisano 9 lutego 2014 U Ciebie nie ma zewnątrz/wewnątrz.W Twoim przypadku nie występuje ścian konstrukcyjna i izolacja oddzielnie.Jeśli szukasz analogii, to przyjrzyj się konstrukcjom szkieletowym. Tam izolacja termiczna występuje w całym przekroju konstrukcyjnym, a to czy warstwa "krzyżowa" będzie zewnątrz czy od wewnątrz zależy właściwie od projektu, tak by się powierzchnia użytkowa zgadzała. 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 9 lutego 2014 Autor Udostępnij #93 Napisano 9 lutego 2014 Cytat U Ciebie nie ma zewnątrz/wewnątrz.W Twoim przypadku nie występuje ścian konstrukcyjna i izolacja oddzielnie.Jeśli szukasz analogii, to przyjrzyj się konstrukcjom szkieletowym. Tam izolacja termiczna występuje w całym przekroju konstrukcyjnym, a to czy warstwa "krzyżowa" będzie zewnątrz czy od wewnątrz zależy właściwie od projektu, tak by się powierzchnia użytkowa zgadzała. Ściany nie ma, to fakt, ja tak piszę w oparciu o tą blachę falowaną. Poza tym źle wychodzi to ocieplenie od "środka", bo zajdzie nam na drzwi i okna.We wtorek jestem umówiony na montaż witryn i drzwi.Tu na zdjęciu właśnie widać, jakby weszło to ocieplenie ... Link do komentarza
mirek1970 Napisano 10 lutego 2014 Autor Udostępnij #94 Napisano 10 lutego 2014 WITAM Proszę was o rade.Sprawa jest taka. Chodzi mi o to, że zastanawiam się, czy przed położeniem ocieplenia nie należałoby wypełnić jakąś pianką wgłębień w blasze falowanej przy ostatnim profilu konstrukcyjnym (na dole), tak jak widać na pierwszym zdjęciu. Tak żeby nie było dziur od dołu. A może tak zostawić, żeby był przepływ powietrza? Od tego poprzecznego profilu w dół ta blacha jeszcze idzie ok. 20 cm i jest obłożona styropianem, tak jak widać. Widać też folię, jedną, która jest na chudziaku i drugą na styropianie. Na jednym zdjęciu widać wybraną posadzkę i dół, w którym był kontener śmieci (puszki, blachy, przęsło z siatką ogrodzeniową, buty, szkła .... ). Tam, gdzie jest jeszcze stara ściana i u dołu się kończy, to to jest właśnie teraz to miejsce. Teraz właśnie tam też skrapla się woda, bo na zewnątrz jest słaba izolacja i przeciąga, a wewnątrz temperatura na dużym plusie. Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 11 lutego 2014 Udostępnij #95 Napisano 11 lutego 2014 Cytat Proszę was o rade.Sprawa jest taka. Chodzi mi o to, że zastanawiam się, czy przed położeniem ocieplenia nie należałoby wypełnić jakąś pianką wgłębień w blasze falowanej przy ostatnim profilu konstrukcyjnym (na dole), tak jak widać na pierwszym zdjęciu. Mirek1970... sprawa nie jest taka prosta. Zagłębiamy się w detale nie do końca wiedząc co i jak będzie robione. Radzenie w takim przypadku łatwo może przynieść błąd. Jeśli zostawisz otwory, to po co? Jeśli zakryjesz je to w jakim celu i jakie będą konsekwencje? Moim zdaniem można tę przestrzeń (poniżej posadzki) wypełnić wełną hydrofobową, w celu uniemożliwienia wejścia gryzoniom i z góry założyć, że będzie ona czasem namakała skroplinami powstającymi na zimnej blasze, ale masz posadzkę odciętą od ściany styropianem, więc strata będzie niewielka. Uważam, że cała ta zabawa z pawilonem to improwizacja i należy ją przeprowadzić w sposób przynoszący maksimum korzyści przy minimalnym nakładzie, z góry godząc się, że nie da się zrobić tego idealnie. 1 Link do komentarza
Jani_63 Napisano 11 lutego 2014 Udostępnij #96 Napisano 11 lutego 2014 Przy czym kwestia do tej pory kompletnie pomijaną jest sprawa wentylacji, a ta przy takiej konstrukcji ścian (przy każdej innej konstrukcji zresztą też ) musi być sprawna i wydolna.Brak jakiejkolwiek przegrody o jakiejkolwiek pojemności cieplno-wilgotnościowej uwidoczni braki w wentylacji z zwielokrotnioną siłą.I tu myślę że pojawia się następny problem.Z racji przeznaczenia hali (badyle nie lubią jak jest zbyt sucho bo więdną/obsychają, a ściany nie lubią wilgoci) mamy że tak powiem konflikt interesów 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 1 marca 2014 Autor Udostępnij #97 Napisano 1 marca 2014 WITAM Przepraszam że nic nie pisałem, ale powodem tego było w 100% brak czasu spowodowany tym remontem, powiem szczerze, ta buda trochę mnie przerosła, absolutnie, ale to naprawdę absolutnie nie było w planie robienie takiego remontu. Nic też na to po zakupie nie wskazywało.POZDRAWIAM MIREK N. Link do komentarza
mirek1970 Napisano 1 marca 2014 Autor Udostępnij #98 Napisano 1 marca 2014 Cytat Mirek1970... sprawa nie jest taka prosta. Zagłębiamy się w detale nie do końca wiedząc co i jak będzie robione. Radzenie w takim przypadku łatwo może przynieść błąd. Jeśli zostawisz otwory, to po co? Jeśli zakryjesz je to w jakim celu i jakie będą konsekwencje? Moim zdaniem można tę przestrzeń (poniżej posadzki) wypełnić wełną hydrofobową, w celu uniemożliwienia wejścia gryzoniom i z góry założyć, że będzie ona czasem namakała skroplinami powstającymi na zimnej blasze, ale masz posadzkę odciętą od ściany styropianem, więc strata będzie niewielka. Uważam, że cała ta zabawa z pawilonem to improwizacja i należy ją przeprowadzić w sposób przynoszący maksimum korzyści przy minimalnym nakładzie, z góry godząc się, że nie da się zrobić tego idealnie. WITAJ Irbis Tak, to prawda, nie da się tego zrobić idealnie, na ile się da to robię co skutkuje nie małym wyzwaniem już nie wspominając o kwestii finansowej. Wydaje mi się że to był dobry ruch z wypełnieniem tych otworów w blasze trapezowej przy posadce. Za skutkowało to tym że znikło skraplanie się wody na tej wysokości i tak jakby ociepliło się. Nic teraz od dołu, od ziemi nie idzie.POZDRAWIAM Link do komentarza
pause111 Napisano 28 kwietnia 2014 Udostępnij #99 Napisano 28 kwietnia 2014 Ja bym obłożył to styropianem, zawsze będziesz spał spokojniej bo z wełną zawsze strach że dostanie wilgoci. 1 Link do komentarza
mirek1970 Napisano 1 maja 2014 Autor Udostępnij #100 Napisano 1 maja 2014 (edytowany) Cytat Ja bym obłożył to styropianem, zawsze będziesz spał spokojniej bo z wełną zawsze strach że dostanie wilgoci. WITAMTak zrobiłem, styropian grafitowym z frezem 15 cm. grubości i 0,031 lambda.POZDRAWIAMPS. Pozdrawiam Jani 63 i Irbisa Edytowano 1 maja 2014 przez mirek1970 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się