Skocz do zawartości

REMONT PAWILONU HANDLOWEGO


Recommended Posts

Napisano
Roleta w pawilonie handlowym?... jak najbardziej TAK!!!

Mirek, tą kasę którą chciałeś wydać na przewymiarowaną izolację ścian przesuń na rolety... efekt będzie ciekawszy/lepszy jak zwał tak zwał, a ekonomia użytkowania podskoczy na plus icon_wink.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

"Uf" to współczynnik przenikania ciepła ramy.
W przypadku witryny ważniejszy będzie "Ug" (współczynnik przenikania ciepła szyby) ze względu na stosunek powierzchni szyby do ramy, tym bardziej że będzie to Fix.

PS
Tak na marginesie.
Podałem Ci wcześniej współczynniki przenikania ciepła ścian dla obu Twoich wariantów ocieplenia.
Porównaj je z tym jakie będzie miała witryna(y), a dojdziesz do jedynie słusznego wniosku że okna i tak są najzimniejszym elementem przegrody zewnętrznej zwanej powszechnie ścianą icon_biggrin.gif



Tak,widzę,współczynnik przenikalności witryn 1,3 jest tu najsłabszy,nic nie poradzę.Mogłem wziąć inne witryny ze współczynnikiem przenikalności 1,0, tam w nich są trzy szyby ale one są droższe o 70%. W domu czy bloku pewnie jest tak samo, że okna są zimniejsze od ścian.


Cytat

o tym samym ja

doradzam!
z doświadczenia!

oszczędzaj na innym - a załóż rolety! na te okna!

będziesz miał dodatkową przegrodę całą niehandlową noc
Rano jak otworzysz swój punkt - będzie miło i na liczniku zużycia do zapłacenia - o wiele przyjemniej!



WITAJ icon_biggrin.gif

Rolety są założone,brązowe,mam w planie później zmienić na taki sam kolor jak okna czyli złoty dąb ale to później.Tak czy inaczej teraz rolety są,na witrynach i drzwiach.
icon_smile.gif Edytowano przez mirek1970 (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak mimochodem.

To ma być warzywniak, tak więc zbyt ciepły nie może być.

Skoro warzywa, to mnóstwo żarcia, czyli ewentualnie "inwazja" gryzoni.
Gryzonie i styropian - nie najlepsze zestawienie.

1m2 witryny (drzwi) równowartość około 7m2 dobrze ocieplonej ściany.

Nic nie piszesz o dachu, ale on jest strategiczny, bo (pomijając straty ciepła) w pewnym stopniu "narzuca" rozwiązanie sposobu ocieplenia ścian - pamiętaj o lecie, bo okaże się, że z 1kG warzyw, zostaje tylko 0,5kG.
Napisano (edytowany)
Cytat

Tak mimochodem.

To ma być warzywniak, tak więc zbyt ciepły nie może być.

Skoro warzywa, to mnóstwo żarcia, czyli ewentualnie "inwazja" gryzoni.
Gryzonie i styropian - nie najlepsze zestawienie.

1m2 witryny (drzwi) równowartość około 7m2 dobrze ocieplonej ściany.

Nic nie piszesz o dachu, ale on jest strategiczny, bo (pomijając straty ciepła) w pewnym stopniu "narzuca" rozwiązanie sposobu ocieplenia ścian - pamiętaj o lecie, bo okaże się, że z 1kG warzyw, zostaje tylko 0,5kG.



Nie piszę o dachu/suficie bo tak dokładnie nie wiem jak to wygląda.To co wiem na pewno o suficie,od środka :
jest płyta k/g, nad nią styropian - trudno powiedzieć ale na dotyk to jakieś 4-5cm i na tym styropianie wełna, tak czułem wkładając rękę icon_mrgreen.gif i ta blacha falowana taka jak ścianach.Nad tym wszystkim ok.5cm jest szkielet drewniany jednospadowy na którym przykręcono też takie płaty blachy falowanej dachowej zakończone jedną rynną

Cytat

"Uf" to współczynnik przenikania ciepła ramy.
W przypadku witryny ważniejszy będzie "Ug" (współczynnik przenikania ciepła szyby) ze względu na stosunek powierzchni szyby do ramy, tym bardziej że będzie to Fix.

PS
Tak na marginesie.
Podałem Ci wcześniej współczynniki przenikania ciepła ścian dla obu Twoich wariantów ocieplenia.
Porównaj je z tym jakie będzie miała witryna(y), a dojdziesz do jedynie słusznego wniosku że okna i tak są najzimniejszym elementem przegrody zewnętrznej zwanej powszechnie ścianą icon_biggrin.gif



"W przypadku witryny ważniejszy będzie "Ug" (współczynnik przenikania ciepła szyby) ze względu na stosunek powierzchni szyby do ramy, tym bardziej że będzie to Fix."
Wszystko to co było na ulotce w kwestii parametrów technicznych o tych oknach to napisałem, w takim razie nic nie podali o szybach - trzeba by tam zadzwonić i pytać o to icon_mad.gif Edytowano przez mirek1970 (zobacz historię edycji)
Napisano
WITAJCIE icon_biggrin.gif

Tak czy inaczej musimy dać od środka ocieplenie,tylko teraz nie wiem czy ze styropianu czy z wełny icon_question.gif Jedni uważają że ze styropianu a inni że jeśli od środka to tylko wełna ... W Castoramie styropian grafitowy najcieńszy ma 10cm on ma współczynnik 0,033 ale są jeszcze są i inne o współczynniku 0,040 i 0,044 przy tych są rożne grubości.Wełna ta prasowana na ściany ma 0,036 .Co proponujecie icon_question.gif co dać w profile,wełnę czy styropian,czym przyłożyć i jaką grubością a może trochę tego trochę tego icon_cry.gif
Teraz tylko czekam na dodatnią temperaturę, ktoś z kolegów pytał jaki jest sufit bo to jest istotne w ociepleniu ścian - dopowiadam, sufitu nie ma bo to co jest to się nie nadaje ( robimy cały odnowa - razem icon_biggrin.gif )
Patrzę teraz przez okno i nie widzę tego zapowiadanego ocieplenia icon_eek.gif
POZDRAWIAM icon_smile.gif
Napisano
Cytat

WITAJ Irbis icon_biggrin.gif
Kamień Pomorski nie leży w pobliżu Poniatowej icon_lol.gif


O kolego, tak łatwo chciałeś za mną trafić icon_wink.gif
Z Kazimierza Dolnego i Poniatowej pochodzi moja rodzina - bywam tam od czasu do czasu, ale prawda, że częściej w Kamieniu Pomorskim... choć tam nie mieszkam (jeszcze).

Co do wełny mineralnej i jej zastosowania - taak, gryzonie jej nie ruszą, ale prawidłowa aplikacja przysporzy sporo problemów. Musisz zdecydować sam.
Napisano
Cytat

O kolego, tak łatwo chciałeś za mną trafić icon_wink.gif
Z Kazimierza Dolnego i Poniatowej pochodzi moja rodzina - bywam tam od czasu do czasu, ale prawda, że częściej w Kamieniu Pomorskim... choć tam nie mieszkam (jeszcze).

Co do wełny mineralnej i jej zastosowania - taak, gryzonie jej nie ruszą, ale prawidłowa aplikacja przysporzy sporo problemów. Musisz zdecydować sam.




WITAJ Irbis icon_biggrin.gif

Cieszę się że jeszcze w tej sprawie jest odzew,bo myślałem że już z tego tematu zrobił się " kotlet " ( poniekąd i tak )
Czyli obecnie mieszkasz w Trzebnicy icon_question.gif Wełna mineralna firmy ISOVER w swojej ulotce ma napisane nap. to że nie osiada.Na tą chwilę mam taki plan że dam w profile 5cm i druga warstwa 10cm. i tak bym zamkną ściany.

icon_question.gif icon_question.gif
Napisano
No właśnie, tu mam problem.
Bo niby blacha falista od zewnątrz zabezpieczy (częściowo) wełnę przed dyfuzją odwróconą, ale czy jeśli wystąpi powiedzmy cząstkowe zawilgocenie, pofałdowanie tej blachy wystarczy do odprowadzenia tej wilgoci.
Folia paroizolacyjna powinna sobie poradzić z dyfuzją pary wodnej od wewnątrz.
Napisano
No i ten sufit, zimny - jeśli jest ze spadkiem, to istnieje duże prawdopodobieństwo wykroplenia sie na nim wody, a to siłami przyrody może zalać wełnę.
Napisano
Sufit będzie zrobiony, o to się nie martwię, ale wentylacja warstwy izolacji budzi duże wątpliwości. Jeśli coś wyjdzie nie tak (a możliwości jest wiele: dopływ powietrza, odprowadzenie, rozmiar szczeliny, styk z blachą...) to efekt ocieplenia po krótkim czasie zacznie słabnąć. Osobiście wolałbym jednak przyłożyć się do porządnego wykonania ocieplenia ze styropianu, aby wykluczyć możliwość dostępu gryzoni (to wydaje mi się zadaniem nastręczającym mniej trudności)...
Napisano
WITAJCIE icon_biggrin.gif

Nic nie pisałem, bo byłem w Płocku u teściów icon_lol.gif
Widzę że robi się cieplej, będziemy walczyć ... icon_smile.gif
A jak prawidłowo powinna być położona wełna mineralna na moje ściany żeby zachować wentylację icon_question.gif
Napisano
Cytat

No właśnie... czy powinna być w ogóle położona?



WITAJ PRZYJACIELU icon_biggrin.gif

Absolutnie się nie upieram za ociepleniem ścian wełną mineralną, mogę spokojnie dać styropian.
Napisano
Cytat

A jak prawidłowo powinna być położona wełna mineralna na moje ściany żeby zachować wentylację icon_question.gif


Wewnątrz ściany, tam gdzie kończy się warstwa wełny, powinna być wykonana na całej płaszczyźnie ściany szczelina wentylacyjna, która będzie odprowadzała parę wodną z wełny. Otwory wlotowe powinny być zlokalizowane wewnątrz przy podłodze, a wylotowe przy suficie. Wełna nie powinna się stykać z elementami metalowymi, aby uniknąć nasiąkania wykroploną wodą. Twoja realizacja nie jest typowa, więc będzie to improwizacja, a jej efekt obarczony sporą dozą niepewności co do skuteczności. Trzeba też zdawać sobie sprawę, że ta wentylacja wełny obniży w ogóle skuteczność ocieplenia, co wg. mnie, w takim przypadku jak Twój, dyskwalifikuje to rozwiązanie.
Napisano
Cytat

Wewnątrz ściany, tam gdzie kończy się warstwa wełny, powinna być wykonana na całej płaszczyźnie ściany szczelina wentylacyjna, która będzie odprowadzała parę wodną z wełny. Otwory wlotowe powinny być zlokalizowane wewnątrz przy podłodze, a wylotowe przy suficie. Wełna nie powinna się stykać z elementami metalowymi, aby uniknąć nasiąkania wykroploną wodą. Twoja realizacja nie jest typowa, więc będzie to improwizacja, a jej efekt obarczony sporą dozą niepewności co do skuteczności. Trzeba też zdawać sobie sprawę, że ta wentylacja wełny obniży w ogóle skuteczność ocieplenia, co wg. mnie, w takim przypadku jak Twój, dyskwalifikuje to rozwiązanie.



DZIĘKI, IRBIS icon_biggrin.gif
Dobra, to skupiamy się w takim razie na styropianie.
Napisano
Ogólny zarys jak to powinno mniej więcej wyglądać (my tej konstrukcji nie widzimy, a ona może wymusić pewne modyfikacje) opisał Irbis już w drugim poście icon_biggrin.gif

Jakby w profile włożyć jeszcze dodatkowo styropian hydrofobowy, to jakiekolwiek zagrożenie z zawilgoceniem izolacji powinno być zminimalizowane.
Napisano
Cytat

Ogólny zarys jak to powinno mniej więcej wyglądać (my tej konstrukcji nie widzimy, a ona może wymusić pewne modyfikacje) opisał Irbis już w drugim poście icon_biggrin.gif

Jakby w profile włożyć jeszcze dodatkowo styropian hydrofobowy, to jakiekolwiek zagrożenie z zawilgoceniem izolacji powinno być zminimalizowane.



Jaki to jest styropian hydrofobowy icon_question.gif ( w profile 4cm )

PS.Spróbuje później przesłać zdjęcie
Napisano
Hydrofobowy to styropian o obniżonej chłonności chłonności wody, lub jak wolisz o zwiększonej odporności na zawilgocenie.
Jego lambda na kolana rzuca, ale tragedii nie ma - 0,036W/mK. icon_wink.gif
Przegroda
- 2cm styropianu lambda 0,04 (założenie)
- blacha falista
- 5cm styropianu lambda 0,036
- 10cm styropianu lambda 0,033
pozwoli uzyskać "U" ≤ 0,2W/mK

Aha, piszesz o 4cm (w tej grubości tez występują).
Ale też nie liczę płyty OSB/MFP i pustki powietrznej, więc jakiś drastycznych zmian w "U" nie będzie.

PS
Folia paroizolacyjna albo pod płytę OSB/MFP jeśli nie będzie wykończenia KG, albo na płytę OSB/MFP jeśli dodatkowo będą klejone płyty KG od wewnątrz.
Napisano
Cytat

Hydrofobowy to styropian o obniżonej chłonności chłonności wody, lub jak wolisz o zwiększonej odporności na zawilgocenie.
Jego lambda na kolana rzuca, ale tragedii nie ma - 0,036W/mK. icon_wink.gif
Przegroda
- 2cm styropianu lambda 0,04 (założenie)
- blacha falista
- 5cm styropianu lambda 0,036
- 10cm styropianu lambda 0,033
pozwoli uzyskać "U" ≤ 0,2W/mK

Aha, piszesz o 4cm (w tej grubości tez występują).
Ale też nie liczę płyty OSB/MFP i pustki powietrznej, więc jakiś drastycznych zmian w "U" nie będzie.

PS
Folia paroizolacyjna albo pod płytę OSB/MFP jeśli nie będzie wykończenia KG, albo na płytę OSB/MFP jeśli dodatkowo będą klejone płyty KG od wewnątrz.



Oo właśnie, MFP tą płytę chcę dać od sirotka,podobno są twardsze od OSB i umaluję je na jasnozielony kolor icon_smile.gif Tak czy inaczej, po styropianie i folii będzie tylko jedna płyta, MFP ( wydaje mi się że 0,8cm grubości tej płyty wystarczy ... )
Napisano
W ogólnym pojęciu można tak powiedzieć że twardsze.
Chodzi o to że naprężenia które są w stanie przenosić są takie same we wszystkich kierunkach.
Na ścianach nie zamierzasz wieszać żadnych koszy z warzywami czy czegoś innego?
Napisano
Cytat

W ogólnym pojęciu można tak powiedzieć że twardsze.
Chodzi o to że naprężenia które są w stanie przenosić są takie same we wszystkich kierunkach.
Na ścianach nie zamierzasz wieszać żadnych koszy z warzywami czy czegoś innego?



Nie, nie zamierzam, może i coś tam i zawieszę ale generalnie będą regały pod sufitem.
Napisano
Cytat

Hydrofobowy to styropian o obniżonej chłonności chłonności wody, lub jak wolisz o zwiększonej odporności na zawilgocenie.
Jego lambda na kolana rzuca, ale tragedii nie ma - 0,036W/mK. icon_wink.gif
Przegroda
- 2cm styropianu lambda 0,04 (założenie)
- blacha falista
- 5cm styropianu lambda 0,036
- 10cm styropianu lambda 0,033
pozwoli uzyskać "U" ≤ 0,2W/mK

Aha, piszesz o 4cm (w tej grubości tez występują).
Ale też nie liczę płyty OSB/MFP i pustki powietrznej, więc jakiś drastycznych zmian w "U" nie będzie.

PS
Folia paroizolacyjna albo pod płytę OSB/MFP jeśli nie będzie wykończenia KG, albo na płytę OSB/MFP jeśli dodatkowo będą klejone płyty KG od wewnątrz.



Styropian hydrofobowy i styropian grafitowy to dwa rożne styropiany Jani icon_question.gif
Napisano
Cytat

Mówiąc potocznie - tak.
Inny kolor, inna technologia produkcji, inny produkt finalny.



Ok. dzięki.
To ja chyba ten hydrofobowy widziałem w Castoramie, coś tam przy nim było napisane że odporny na wodę. Ale jeśli to ten to on ma jakąś kosmiczną cenę, jakieś 180 zł. tylko nie pamiętam, za ile - za co ...
To jest inna struktura tego styropianu.
Napisano
Cytat

Zawiera dodatki hydrfobizujące - "odpychające" wodę...



Dzięki, Irbis teraz to ja już wszystko wiem o styropianie hydrofobowym icon_mrgreen.gif
Będę teraz w Casto ... to go jeszcze raz dokładnie obejrzę


Cytat

Chyba najprościej będzie dać jednak styropian. Dobierz najlepszy dla wymaganej grubości (grafit), albo (jeśli to np. tylko 5cm) dołóż do szkieletu dodatkowe 10cm (drewniane kantówki) i wewnątrz styropian dwuwarstwowo na mijankę. Połączenia/krawędzie uszczelnij pianką poliuretanową. Na to folia paroizolacyjna (żółta) i płyta gipsowa, albo po szwedzku (większa odporność na uszkodzenia ściany w obiekcie gdzie sporo będzie się działo) płyta OSB, folia paro-przepuszczalna i dopiero płyta gipsowa.



Mają być profile drewniane do tego dziesięciocentymetrowego styropianu icon_question.gif czy mogą być też te metalowe profile icon_question.gif
Napisano
Cytat

Dzięki, Irbis teraz to ja już wszystko wiem o styropianie hydrofobowym icon_mrgreen.gif
Będę teraz w Casto ... to go jeszcze raz dokładnie obejrzę




Mają być profile drewniane do tego dziesięciocentymetrowego styropianu icon_question.gif czy mogą być też te metalowe profile icon_question.gif



Irbis,ale ustaliliśmy że będzie ocieplenie ze styropianu ... icon_surprised.gif
Napisano
Jak Ci się lepiej będzie komponowała konstrukcja na profilach metalowych, to żaden problem.
Je też można wypełnić styropianem, tyle że z docinaniem będzie więcej zabawy.
Ale jakbyś miał dostęp do plotera, to
... to robi się to łatwo i przyjemnie. icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Wewnątrz ściany, tam gdzie kończy się warstwa wełny, powinna być wykonana na całej płaszczyźnie ściany szczelina wentylacyjna, która będzie odprowadzała parę wodną z wełny. Otwory wlotowe powinny być zlokalizowane wewnątrz przy podłodze, a wylotowe przy suficie. Wełna nie powinna się stykać z elementami metalowymi, aby uniknąć nasiąkania wykroploną wodą. Twoja realizacja nie jest typowa, więc będzie to improwizacja, a jej efekt obarczony sporą dozą niepewności co do skuteczności. Trzeba też zdawać sobie sprawę, że ta wentylacja wełny obniży w ogóle skuteczność ocieplenia, co wg. mnie, w takim przypadku jak Twój, dyskwalifikuje to rozwiązanie.



Witaj icon_biggrin.gif


Byłem wczoraj w Leroy Merlin, rozmawiałem też o wełnie, mówili że co jakiś czas przyjeżdżają przedstawiciele różnych firm produkujących materiały budowlane i np. była włożona płyta wełny mineralnej do wanny z wodą na 8 h. i nic nie przyjęła wody ...
Co Irbis o tym sądzisz icon_question.gif
Napisano
Cytat

Byłem wczoraj w Leroy Merlin, rozmawiałem też o wełnie, mówili że co jakiś czas przyjeżdżają przedstawiciele różnych firm produkujących materiały budowlane i np. była włożona płyta wełny mineralnej do wanny z wodą na 8 h. i nic nie przyjęła wody ...
Co Irbis o tym sądzisz icon_question.gif


Znaczy zanurzona była ta płyta w wodzie, a później wyciągnięto ją z wody i pomiar wagowy wykazał, że nie nasiąkła wodą?
A u Ciebie w ścianie, to ona będzie tak jak ta płyta zanurzona w wodzie - wtedy nikt jej nie ważył icon_biggrin.gif
Chwyty reklamowe, chwytami reklamowymi, ale poczytaj zalecenia producentów wełny w kwestii wykonania ocieplenia ściany i tam znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania. Przerabiamy to już n-ty raz

Napisano
Cytat

A może...
patrząc od zewnątrz:
blacha
folia... paroprzepuszczalna
wełna
folia poaroizolacyjna
szkielet aluminiowy
gipskarton?

Generalnie przyszło mi do łba, że może by ścianę ocieplić na takiej zasadzie, jakby to był dach kryty blachą.



WITAM icon_biggrin.gif

Tu właśnie kolega PeZet na początku dał też chyba dobrą opcję, na tą blachę też dać folię. Irbis, poczytałem ... icon_smile.gif
Generalnie masz raję, wilgoć nie sprzyja wełnie, ale nie sprzyja też i styropianowi.Załóżmy że będzie się skraplać woda na tej trapezowej blasze, i załóżmy że damy styropian i ten styropian nie przyjmie wody, jak wełna, to co się zrobi z tą wodą przy styropianie icon_question.gif icon_question.gif

PS.Wiem że może dla Ciebie ten temat jest już wystarczająco przewałkowany, ale spróbuj się postawić na miejscu Mirka icon_cry.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Czekaj,... czy Ty chcesz wypełnić styropianem też przetłoczenia blachy?



WITAJ Jani icon_biggrin.gif

Nie nie, nie będę wypełniał przetłoczeń blachy. Ten rowek w blasze ma ok. 2 cm, a po za tym chyba w tej sytuacji jest lepiej, gdy ta blacha jest falowana, będzie cyrkulacja powietrza (tak myślę).

Poniżej jest jedno zdjęcie właśnie z tym rowkiem w blasze, a drugie przedstawia całą tylną ścianę pawilonu. Przy okazji widać, jak pomalowałem farbą antykorozyjną profile (dwukrotnie, bo raz było za słabo).

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Edytowano przez mirek1970 (zobacz historię edycji)
Napisano
WITAM icon_biggrin.gif

Chyba jednak zrobimy inaczej, dam od środka ocieplenie tylko do wysokości profili konstrukcyjnych. Wydaje mi się że będzie lepiej jak bardziej skupimy się na ociepleniu na zewnątrz.
Napisano
U Ciebie nie ma zewnątrz/wewnątrz.
W Twoim przypadku nie występuje ścian konstrukcyjna i izolacja oddzielnie.
Jeśli szukasz analogii, to przyjrzyj się konstrukcjom szkieletowym. Tam izolacja termiczna występuje w całym przekroju konstrukcyjnym, a to czy warstwa "krzyżowa" będzie zewnątrz czy od wewnątrz zależy właściwie od projektu, tak by się powierzchnia użytkowa zgadzała.
Napisano
Cytat

U Ciebie nie ma zewnątrz/wewnątrz.
W Twoim przypadku nie występuje ścian konstrukcyjna i izolacja oddzielnie.
Jeśli szukasz analogii, to przyjrzyj się konstrukcjom szkieletowym. Tam izolacja termiczna występuje w całym przekroju konstrukcyjnym, a to czy warstwa "krzyżowa" będzie zewnątrz czy od wewnątrz zależy właściwie od projektu, tak by się powierzchnia użytkowa zgadzała.



Ściany nie ma, to fakt, ja tak piszę w oparciu o tą blachę falowaną. Poza tym źle wychodzi to ocieplenie od "środka", bo zajdzie nam na drzwi i okna.
We wtorek jestem umówiony na montaż witryn i drzwi.
Tu na zdjęciu właśnie widać, jakby weszło to ocieplenie ...

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Napisano
WITAM icon_biggrin.gif

Proszę was o rade.
Sprawa jest taka. Chodzi mi o to, że zastanawiam się, czy przed położeniem ocieplenia nie należałoby wypełnić jakąś pianką wgłębień w blasze falowanej przy ostatnim profilu konstrukcyjnym (na dole), tak jak widać na pierwszym zdjęciu. Tak żeby nie było dziur od dołu. A może tak zostawić, żeby był przepływ powietrza? Od tego poprzecznego profilu w dół ta blacha jeszcze idzie ok. 20 cm i jest obłożona styropianem, tak jak widać. Widać też folię, jedną, która jest na chudziaku i drugą na styropianie. Na jednym zdjęciu widać wybraną posadzkę i dół, w którym był kontener śmieci (puszki, blachy, przęsło z siatką ogrodzeniową, buty, szkła .... icon_mrgreen.gif ). Tam, gdzie jest jeszcze stara ściana i u dołu się kończy, to to jest właśnie teraz to miejsce. Teraz właśnie tam też skrapla się woda, bo na zewnątrz jest słaba izolacja i przeciąga, a wewnątrz temperatura na dużym plusie.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


Napisano
Cytat

Proszę was o rade.
Sprawa jest taka. Chodzi mi o to, że zastanawiam się, czy przed położeniem ocieplenia nie należałoby wypełnić jakąś pianką wgłębień w blasze falowanej przy ostatnim profilu konstrukcyjnym (na dole), tak jak widać na pierwszym zdjęciu.

Mirek1970... sprawa nie jest taka prosta. Zagłębiamy się w detale nie do końca wiedząc co i jak będzie robione. Radzenie w takim przypadku łatwo może przynieść błąd. Jeśli zostawisz otwory, to po co? Jeśli zakryjesz je to w jakim celu i jakie będą konsekwencje? Moim zdaniem można tę przestrzeń (poniżej posadzki) wypełnić wełną hydrofobową, w celu uniemożliwienia wejścia gryzoniom i z góry założyć, że będzie ona czasem namakała skroplinami powstającymi na zimnej blasze, ale masz posadzkę odciętą od ściany styropianem, więc strata będzie niewielka.

Uważam, że cała ta zabawa z pawilonem to improwizacja i należy ją przeprowadzić w sposób przynoszący maksimum korzyści przy minimalnym nakładzie, z góry godząc się, że nie da się zrobić tego idealnie.
Napisano
Przy czym kwestia do tej pory kompletnie pomijaną jest sprawa wentylacji, a ta przy takiej konstrukcji ścian (przy każdej innej konstrukcji zresztą też icon_wink.gif ) musi być sprawna i wydolna.
Brak jakiejkolwiek przegrody o jakiejkolwiek pojemności cieplno-wilgotnościowej uwidoczni braki w wentylacji z zwielokrotnioną siłą.
I tu myślę że pojawia się następny problem.
Z racji przeznaczenia hali (badyle nie lubią jak jest zbyt sucho bo więdną/obsychają, a ściany nie lubią wilgoci) mamy że tak powiem konflikt interesów icon_biggrin.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
WITAM icon_biggrin.gif
Przepraszam że nic nie pisałem, ale powodem tego było w 100% brak czasu spowodowany tym remontem, powiem szczerze, ta buda trochę mnie przerosła, absolutnie, ale to naprawdę absolutnie nie było w planie robienie takiego remontu. Nic też na to po zakupie nie wskazywało.

POZDRAWIAM icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

MIREK N.
Napisano
Cytat

Mirek1970... sprawa nie jest taka prosta. Zagłębiamy się w detale nie do końca wiedząc co i jak będzie robione. Radzenie w takim przypadku łatwo może przynieść błąd. Jeśli zostawisz otwory, to po co? Jeśli zakryjesz je to w jakim celu i jakie będą konsekwencje? Moim zdaniem można tę przestrzeń (poniżej posadzki) wypełnić wełną hydrofobową, w celu uniemożliwienia wejścia gryzoniom i z góry założyć, że będzie ona czasem namakała skroplinami powstającymi na zimnej blasze, ale masz posadzkę odciętą od ściany styropianem, więc strata będzie niewielka.

Uważam, że cała ta zabawa z pawilonem to improwizacja i należy ją przeprowadzić w sposób przynoszący maksimum korzyści przy minimalnym nakładzie, z góry godząc się, że nie da się zrobić tego idealnie.



WITAJ Irbis icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Tak, to prawda, nie da się tego zrobić idealnie, na ile się da to robię co skutkuje nie małym wyzwaniem już nie wspominając o kwestii finansowej. Wydaje mi się że to był dobry ruch z wypełnieniem tych otworów w blasze trapezowej przy posadce. Za skutkowało to tym że znikło skraplanie się wody na tej wysokości i tak jakby ociepliło się. Nic teraz od dołu, od ziemi nie idzie.

POZDRAWIAM icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Ja bym obłożył to styropianem, zawsze będziesz spał spokojniej bo z wełną zawsze strach że dostanie wilgoci.



WITAM
Tak zrobiłem, styropian grafitowym z frezem 15 cm. grubości i 0,031 lambda.

POZDRAWIAM

PS. Pozdrawiam
Jani 63 i Irbisa icon_biggrin.gif Edytowano przez mirek1970 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...