Skocz do zawartości

czy pomoże betonowa wylewka


Antonka

Recommended Posts

Napisano
Cytat

No właśnie icon_cry.gif ! widzę , że narobiłam zamieszania , przepraszam icon_redface.gif .
Chciałam tylko sensownej podpowiedzi , co najtaniej rozwiąże mój problem i chciałam uzyskać wiedzę przed spotkaniem z jakimś fachowcem i z przedstawicielem Spółdzielni.
Tak czy inaczej dziękuję wszystkim za wypowiedzi i proszę zaniechajcie dalszej słownej potyczki
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie icon_lol.gif




na podstawie tych kilku zdjęć - lokalu po remoncie
i opisu dzierżawcy od niedawna
nie potrafię zająć stanowiska w sprawie mogę tylko zwrócić uwagę na te niby połyskujące zbiorniki.
Oraz mogę zapewnić iż możliwy jest taki scenariusz że piwnicę pogłębimy jeszcze metr i wody nie będzie .
najtaniej będzie zatrudnić tych co osuszają z założenia samego jednak .
a słowne potyczki i różnica zdań są tu na porządku dziennym i tak jest dobrze


Cytat

Pytanie brzmiało jak zaradzić wilgoci wykrapląjącej się na podłodze!




śmiem twierdzić że przykrycie 2 warstwami folii , styropianem i betonem odsunie problem w czasie -
zaradzić można lecząc przyczyny , poza tym dziękuję za zawezwanie mnie do tego tematu jako jednostki arbitralnej przynajmniej w tym zakresie icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Aktualnie wygląda na to, że po prostu brak jest izolacji poziomej podłogi i wilgoć podciągająca z gruntu powoduje iż mokry beton podkładu traci temperaturę szybciej niż suche ściany, a kiedy jego temperatura osiągnie punkt rosy wilgoć z powietrza wykrapla się na powierzchni gresu. Położenie warstwy izolacyjnej (2x folia, 5cm twardego styropianu, folia) spowoduje zatrzymanie podciągania wilgoci z gruntu na poziomie pierwszej warstwy izolacji z folii, tym samym warstwa suchego styropianu pozwoli na uzyskanie wyższej temperatury posadzki, a to z kolei spowoduje, że najzimniejsze mogą okazać się np. okolice nieocieplonych ścian, zagłębionych w gruncie...



Irbis popłynąłeś nieco
po 1
masz to pod gruntem i nie wiesz co jest za ścianą ani jak to kiedyś wyglądało
po 2 takie przykrywane wady w piwnicach wyglądają jak ???


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



jak na załączonych obrazkach

w temacie ceny:
najtaniej - nie robić nic i szybko zwiewać żeby nie obciążyli kosztami remontu budynku który się sam zdewastował
najdrożej - udawać że się robi cokolwiek i to wielokroć - z mniejszym stresem wiąże się wywalanie kasy przez okno

jakoś tam gdzieś w środku między biegunami jest zabezpieczenie obiektu i nie wracanie do tematu tylko gdzie tu opłacalność dla wynajmującego ????


Napisano
Cytat

śmiem twierdzić że przykrycie 2 warstwami folii , styropianem i betonem odsunie problem w czasie -
zaradzić można lecząc przyczyny


Obawiam się, że widzisz problem tam, gdzie go na dzień dzisiejszy nie ma ... i popłynąłeś w tym kierunku sporo konfabulując tą wizualizacją zalanych wodą pomieszczeń - mogę Ci załączyć zdjęcia kilku podobnych obiektów bez wody na podłodze, ale czy to o czymś świadczy? Trzymajmy się realiów icon_smile.gif

Idąc tokiem Twojego rozumowania musielibyśmy przyjąć regułę, że każdy obiekt zagłębiony w gruncie powinien mieć izolację ciężką, a nigdzie w obowiązujących przepisach prawa budowlanego nie ma takiego obowiązku!

Na dzień dzisiejszy, według mojej oceny, z którą w jakiś sposób się zgadzasz (zauważasz podciąganie wilgoci od gruntu, choć nadinterpretujesz wieszcząc wypływanie wody) brakuje poziomej izolacji i ocieplenia podłogi na gruncie.

Dokładne oględziny na miejscu mogą zweryfikować tę ocenę sytuacji, ale jest to mało prawdopodobne. Sposób postępowania najprawdopodobniej będzie polegał właśnie na uzupełnieniu braków, czyli wykonaniu izolacji poziomej i ocieplenia, tak jak w każdym, prawidłowo wybudowanym budynku/pomieszczeniu, ogrzewanym czy też nie, zgodnie z "Warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie". Polecam lekturę, nawet ekspertom w swojej dziedzinie icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Obawiam się, że widzisz problem tam, gdzie go na dzień dzisiejszy nie ma ... i popłynąłeś w tym kierunku sporo konfabulując tą wizualizacją zalanych wodą pomieszczeń - mogę Ci załączyć zdjęcia kilku podobnych obiektów bez wody na podłodze, ale czy to o czymś świadczy? Trzymajmy się realiów icon_smile.gif





Cytat

Moi drodzy Panowie!
W tym pomieszczeniu są dwie klapy i jak tam zaglądaliśmy to widać , ze w ziemi były jakieś zbiorniki na wodę
( chyba ) . Nawet coś tam błyska jak woda. Nic z tym nie robiliśmy , ciężkie metalowe klapy przykrywają to "coś".




Irbis czy aby na pewno konfabuluję ???? Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...