Skocz do zawartości

Elewacja - tynk gładki, jaki wybrać?


Fasolka

Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie,
Jestem w trakcie budowy domu wg projektu: http://www.lk-projekt.pl/lkand866-produkt-945.html. Mam podpisaną umowę z podwykonawcą do stanu deweloperskiego. Tynk wg umowy ma być silikatowy gładki biały plus bonie wg projektu. Mój podwykonawca poprosił mnie o podanie kodów kolorów z palety Caparol. Zaczęłam szukać... i pojawiło się powątpiewanie. Wszystkie tynki silikatowe jakie znalazłam zaczynają się od faktury 1,5mm, a to jest baranek, nie tynk gładki. Bardzo proszę o wyjaśnienie czy tynk ten może zostać położony z efektem gładkiego czy nie. Jeśli nie, jaki wybrać? Dziękuję i pozdrawiam
Napisano
W systemach ociepleń z tynkiem cienkowarstwowym (a o taki prawdopodobnie chodzi) ze względów technologicznych jak i ekonomicznych stosowane są tynki strukturalne o różnej wielkości ziarna. Jedynym (chyba) tynkiem gładkim przewidzianym do systemu BSO jest tynk mineralny Ceresit CT 34, który wymaga malowania.

Uzyskanie estetycznego wykończenia elewacji wymaga jednak bardzo starannego przygotowania podłoża jak i wygładzenia, gdyż wszelkie niedokładności uwidocznią się przy bocznym oświetleniu.

Drobnoziarnista struktura typowych tynków cienkowarstwowych skutecznie maskuje pewne niedokładności i pozwala na uzyskanie równomiernej grubości tynku na całej powierzchni.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam serdecznie,
Jestem w trakcie budowy domu wg projektu: http://www.lk-projekt.pl/lkand866-produkt-945.html. Mam podpisaną umowę z podwykonawcą do stanu deweloperskiego. Tynk wg umowy ma być silikatowy gładki biały plus bonie wg projektu. Mój podwykonawca poprosił mnie o podanie kodów kolorów z palety Caparol. Zaczęłam szukać... i pojawiło się powątpiewanie. Wszystkie tynki silikatowe jakie znalazłam zaczynają się od faktury 1,5mm, a to jest baranek, nie tynk gładki. Bardzo proszę o wyjaśnienie czy tynk ten może zostać położony z efektem gładkiego czy nie. Jeśli nie, jaki wybrać? Dziękuję i pozdrawiam


Ze zdjęć i opisu technicznego projektu domu dostępnego na wskazanej przez Czytelnika stronie internetowej wynika, że ściany zewnętrzne zbudowane zostaną z bloczków z betonu komórkowego bez dodatkowego docieplenia, a więc muszą zostać otynkowane w sposób tradycyjny.
Na lekkie, ciepłe mury zaleca się stosowanie lekkich i ciepłych tynków, najlepiej wapiennych z niewielką ilością cementu i z dodatkiem lekkich kruszyw mineralnych. Tynki te nakłada się na grubość 10 – 15 mm i zaciera dogładzając. Gotowa powierzchnia przypomina drobny papier ścierny. Jeżeli życzeniem jest jeszcze gładsza powierzchnia do dyspozycji stoją zewnętrzne szpachle mineralne. Tak przygotowane tynki maluje się systemami powłokowymi składającymi się z warstw gruntujących i ostatecznych, farbami na bazie akrylu, silikonu lub silikatu. Nowoczesne farby są najczęściej połączeniem co najmniej dwóch takich spoiw.

Jeżeli ściana zewnętrzna ma być wykończona z drobną fakturą można zastosować gotowe, fabrycznie przygotowane cienkowarstwowe tynki mineralne, akrylowe, silikonowe lub silikatowe. Na beton komórkowy i tynk cementowo wapienny najlepiej zastosować tynki mineralne lub silikatowe. Oba dostępne są w uziarnieniu od ok. 1,5 do 3 milimetrów. Tynki mineralne dodatkowo maluje się, silikatowe są barwione w masie.

Materiały Caparol:

Tynk podkładowy: Caparol Universal;
Szpachla zewnętrzna: Capalith;
Farby zewnętrzne: Amphisilan, Thermosan, Sylitol, Muresko;
Tynk cienkowarstwowy mineralny: Mineral Leichtputz;
Tynk cienkowarstwowy silikatowy: Sylitol;
Cienkowarstwowy silikonowy: AmphiSilan.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Zawsze polecamy zakup paneli z fabrycznie zamontowaną matą wygłuszającą Sound Control, która jest nakładana fabrycznie podczas produkcji paneli. Oprócz tego, że zapobiega stukaniu blachy, wygłusza odgłosy padającego deszczu o ok. 6-7 dB. Niestety, nie jest możliwe jej podklejeniu na istniejącym już dachu. Drugie rozwiązanie to podklejenie taśmy (jak na załączonym rysunku) w dwóch pasach po bokach panela. Nie posiadają funkcji wygłuszenia, ale zapobiegają stukom blachy. Rozwiązanie to można zastosować, przy istniejącym już pokryciu dachu, ale niestety konieczne będzie odkręcenie i wypięcie arkuszy, podklejenie taśmy i ponowny montaż.   Zalecamy skontaktowanie się z Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD), które w ramach swojej działalności przeprowadza oględziny dachów pod kątem prawidłowości montażu. W efekcie takich oględzin wydawane są zalecenia dotyczące ewentualnych poprawek i usprawnień. Szczegóły oraz możliwość zamówienia opinii technicznej dostępne są tutaj: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna       ________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Dzień dobry,   Pytanie o to, czy lepiej wybrać blachę w macie czy w połysku, wraca bardzo często i nic dziwnego, bo to decyzja, która wpływa nie tylko na wygląd domu, ale też na późniejsze użytkowanie dachu. Matowe wykończenie daje efekt spokojniejszy i bardziej elegancki, świetnie komponuje się z otoczeniem i nie odbija tak mocno światła. Dzięki swojej strukturze lepiej znosi drobne zarysowania i skuteczniej maskuje kurz czy pyłki, co sprawia, że dach dłużej prezentuje się schludnie. Połysk natomiast ma zupełnie inny charakter – dach błyszczy w słońcu i przyciąga uwagę, a gładka powierzchnia sprawia, że łatwiej jest go oczyścić i trudniej, by osadził się na nim mech.   Warto jednak podkreślić, że sam wybór matu albo połysku nie decyduje jeszcze o trwałości. Kluczowa jest powłoka ochronna zastosowana przez producenta. To ona odpowiada za odporność na promieniowanie UV, korozję czy utratę koloru. W ofercie są różne warianty – od standardowych powłok poliestrowych, które zapewniają solidną ochronę na kilkanaście lat, po trwalsze systemy poliuretanowe (np. PURMAT), które oferowane są z gwarancją do nawet 50 lat i lepiej radzą sobie w zmiennych polskich warunkach pogodowych.   Dlatego wybierając dach, warto najpierw zastanowić się nad oczekiwaniami estetycznymi – czy bliższy jest spokojny mat, czy wyrazisty połysk – a dopiero później dobrać do tego odpowiednią powłokę, która zagwarantuje trwałość. Ostatecznie wygląd to kwestia gustu, ale jakość powłoki to kwestia praktyczności i bezpieczeństwa inwestycji. Więcej o powłokach => https://pruszynski.com.pl/produkt/powloki-ochronne/ ________________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa
    • Najskuteczniejszy jest środek o nazwie WYMIANA na nową. Na naprawę pęknięć w ceramice szkoda czasu i atłasu. Można by się bawić gdyby to coś było starożytne (czyli bardzo cenne), a po naprawie stało w hermetycznej gablocie. Jednak umywalka będzie zawsze, jak wyżej wspomniano, narażona na zabrudzenia i te rysy ponownie się ujawnią. Dlatego taniej jest wymienić na nową i nie zawracać sobie rzyci.   PS. Kiedyś pęknięcie szklanki naprawiałem sokiem z czosnku, ale w użytkowaniu to wszystko się wypłucze i rysa znowu będzie.
    • Na dłuższą metę nic tu nie zadziała. W pęknięcia szkliwa zawsze wejdzie nieco brudu. Świeżo po wyszorowaniu będą mało widoczne, jednak szybko się to zmieni. 
    • Można spróbować gotowymi zestawami naprawczymi dostępnymi w różnych sklepach internetowych. Pewnie cały proces przypomina pastowanie rys na karoserii samochodu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...