Skocz do zawartości

Kostka brukowa jakie macie zdanie


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Planuję w na wiosnę ułożenie kostki koło domu ok 170m2 kolor grafit i żółty , ma do was prośbę jak by to zrobić ponieważ podwórko jest wylane betonem ( lata 70-80 ) na porządnej podbudowie ( zerwałem kawałek aby zobaczyć co jest po spodem ...
I moje pytanie czy na tym betonie zrobić podbudowę i ułożyć kostkę ? jeżeli tak to jaką 6 czy 8 cm ? Bo jeżeli miałbym to zrywać to bez ciężkiego sprzętu się nie obędzie i masy ciężarówek .. które ten gruz wywiozą a to znowu duże koszty

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

[...]
podwórko jest wylane betonem ( lata 70-80 ) na porządnej podbudowie ( zerwałem kawałek aby zobaczyć co jest po spodem ...
I moje pytanie czy na tym betonie zrobić podbudowę i ułożyć kostkę ? jeżeli tak to jaką 6 czy 8 cm ? Bo jeżeli miałbym to zrywać to bez ciężkiego sprzętu się nie obędzie i masy ciężarówek .. które ten gruz wywiozą a to znowu duże koszty



I co tam jest pod tym spodem? icon_rolleyes.gif
Czy to jest to podwórko, które widać na drugim zdjęciu?
Czy przewidujesz ruch dużych i ciężkich pojazdów (np. podjazd do szamba, dostawa towarów do sklepu, czy jakiegoś warsztatu), czy tylko swoich osobowych (do 3.5 tony)?
Jeśli ta podbudowa jest porządna, jak piszesz i w miarę równa, to na ciągi piesze (dojście do domu, przejście między trawnikami) weź kostkę 6 cm - jest nieco tańsza i pod względem wytrzymałości wystarczy - natomiast pod samochody 8 cm.
Napisano
Cytat

Kostkę można ułożyć na betonowym podłożu, z tym, że konieczne będzie utworzenie ok. 5 cm warstwy wyrównującej z piasku stabilizowanego cementem. Przy obciążeniu samochodami osobowymi wystarczy kostka grubości 6 cm.




ok tak myślałem o podbudowie ale tylko z piasku przewidywany tylko ruch pieszy i auta do 3,5t więc kupuję 6cm. Dziękuje
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Warto zrobić to naprawdę dobrze bo nie wiesz czy za 10 lat nie będzie po tym poruszał się większy samochód takze jak masz możliwość to zrób większą warstwę wzmacniającą.
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
Napisano
zdecydowanie warto zainwestować w coś trwalszego. no chyba, że powyzej 3,5t samochody w ogóle nie mają tam prawa wjechac. podłoże nie wygląda ciekawie, także warto też zadbać o odpowiednie ugruntowanie
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

zdecydowanie warto zainwestować w coś trwalszego. no chyba, że powyzej 3,5t samochody w ogóle nie mają tam prawa wjechac. podłoże nie wygląda ciekawie, także warto też zadbać o odpowiednie ugruntowanie



nie planuje aby miały jeździć tu pojazdy powyżej 3,5 tony i uważam że kostka 6 cm starczy. Nawet gdyby nie wpuszczę cięzszego pojazdu icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

nie planuje aby miały jeździć tu pojazdy powyżej 3,5 tony i uważam że kostka 6 cm starczy. Nawet gdyby nie wpuszczę cięzszego pojazdu icon_smile.gif




Więc rozpoczynam planowanie i realizacje ułożenia kostki padło na podójne T i pytanie czy na chodnikach stosować beton czy układać na samym piasku?

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Więc rozpoczynam planowanie i realizacje ułożenia kostki padło na podójne T i pytanie czy na chodnikach stosować beton czy układać na samym piasku?



Na piasku, to po paru latach bedziesz miał góry świętokrzyskie z Karpatami na przemian. Mrówki dadzą radę.
Napisano
Cytat

Więc rozpoczynam planowanie i realizacje ułożenia kostki padło na podójne T i pytanie czy na chodnikach stosować beton czy układać na samym piasku?


W pewnym sensie Retro ma racje, ale nawet gdyby pojawiły się mrówki to się zorientujesz, że są i szybka interwencja zapobiegnie "tragedii" icon_biggrin.gif
U mnie na wsi kilka lat temu firma układała chodniki z kostki przy ulicy. Na początku dawali beton, ale okazało się po położeniu kilkuset metrów chodnika, że to przedraża inwestycje więc zaczęli dawać gruz, ale i gruz się po jakimś czasie skończył i na ostatnim etapie kładli tylko na piach. Po kilku latach różnicy nie widać między jednym a drugim i trzecim podłożem.
Oczywiście gruz i piach był zagęszczany.
Napisano
Cytat

W pewnym sensie Retro ma racje, ale nawet gdyby pojawiły się mrówki to się zorientujesz, że są i szybka interwencja zapobiegnie "tragedii" icon_biggrin.gif
U mnie na wsi kilka lat temu firma układała chodniki z kostki przy ulicy. Na początku dawali beton, ale okazało się po położeniu kilkuset metrów chodnika, że to przedraża inwestycje więc zaczęli dawać gruz, ale i gruz się po jakimś czasie skończył i na ostatnim etapie kładli tylko na piach. Po kilku latach różnicy nie widać między jednym a drugim i trzecim podłożem.
Oczywiście gruz i piach był zagęszczany.




czyli wyrównać piachem i dać podbudowę z betonu 5 cm ???? Jakie B ????
Napisano
Cytat

czyli wyrównać piachem i dać podbudowę z betonu 5 cm ???? Jakie B ????


Mowa tu oczywiście o chodniku.
Jak dasz beton to nie zaszkodzi, będzie dobrze trzymało, widziałem jak fachowcy dawali beton na pół suchy ale nie zwróciłem jakiej grubości. Tylko ten piach dobrze by było jakbyś ubił zagęszczarką.
Chyba bezpośrednio na beton nie będziesz układał kostki.
Napisano
Cytat

A nie wystarczy zagęszczony piach stabilizowany cementem?
Przecież po tym King Kong nie będzie biegał.


Własnie dokładnie tak.
Ci fachowcy co opisywałem wyżej mieszali cement z piachem, tak na pół such go dawali i zagęszczali.
Napisano
Cytat

Własnie dokładnie tak.
Ci fachowcy co opisywałem wyżej mieszali cement z piachem, tak na pół such go dawali i zagęszczali.




Właśnie tak planowałem dać piasek zagęścić i na to podbudowę z półsuchego betony kostka i znowu zagęszczanie
Napisano
Cytat




Właśnie tak planowałem dać piasek zagęścić i na to podbudowę z półsuchego betony kostka i znowu zagęszczanie


No, nie zalamka.jpg
NIE MOŻESZ UKŁADAĆ KOSTKI BEZPOŚREDNIO NA BETON!!!!!
Wiesz, nie ubliżając Twojej wiedzy to wypadało by chociaż w necie poszperać coś niecoś na temat układania kostki, a ja widzę, że tyś kompletny noga. Tak z ciekawości wpisałem frazę w google i oto co znalazłem, pierwszy z brzegu obrazek.
Zapodaje go po to aby ustrzec Cie od popełnienia błędów i od zadawania banalnych pytań. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

No, nie zalamka.jpg
NIE MOŻESZ UKŁADAĆ KOSTKI BEZPOŚREDNIO NA BETON!!!!!
Wiesz, nie ubliżając Twojej wiedzy to wypadało by chociaż w necie poszperać coś niecoś na temat układania kostki, a ja widzę, że tyś kompletny noga. Tak z ciekawości wpisałem frazę w google i oto co znalazłem, pierwszy z brzegu obrazek.
Zapodaje go po to aby ustrzec Cie od popełnienia błędów i od zadawania banalnych pytań. icon_biggrin.gif



dzięki poszła pomocna porada icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

dzięki poszła pomocna porada icon_biggrin.gif


Dzięki za + icon_biggrin.gif
Czyli mam rozumieć , że już kumasz o co biega icon_biggrin.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam. Zależy od regionu gdzie mieszkasz, u mnie różnie, średnio około 40- 50 zł. Może by się znalazło kogoś za 35 zł.
Pozdrawiam



dostałem propozycje za ułożenie 80m2 ( materiał po mojej stronie ) za 1500zł podbudowa ubijana ręcznie dwukrotnie ?!

  • 5 miesiące temu...
Napisano
Jeżeli nie chcesz mieć w przyszłości czegoś takiego: http://mistrzowiebudownictwa.blogspot.com/...o-az-takie.html, to wykonaj naprawdę porządnie podbudowę. Zagęść podłoże, jeżeli trzeba to je wzmocnij, aby w przyszłości uniknąć ewentualnego zapadania się). No i zwróć uwagę na dokładne docinanie kostek na brzegach (kwestia estetyki) lub tak rozplanuj wzór by docinania uniknąć i stosować tylko kostki całe i połówki. No i układane krawężniki, trzeba je dokładnie umocować, bo często mają tendencję do "ześlizgiwania się", a jeżeli są kiepskiej jakości to do wykruszania. Układanie kostki może do trudnych nie należy, ale aby było porządnie to naprawdę trzeba się do tego przyłożyć. Życzę powodzenia

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...