Skocz do zawartości

dzienne zużycie gazu


Recommended Posts

Napisano
witam,posiadam kocioł grzewczy brotje. nagrzewam nim wodę i ogrzewam mieszkanie. powierzchnia mojego mieszkania to 32metry. jest to nowy blok, ocieplony ponoć icon_smile.gif tak zapewnia administrator czyli zlk. na kotle nie oprzekraczam temperatury 50-60 stopni, ale staram się zawsze aby była mniejsza. dwa razy dziennie po 10 minut biorę prysznic, używam też gazówkę, typowo, na trzy osoby gotuję. mam trzy grzejniki odkręcone maksymalnie. ile średnio powinno wynosić zużycie gazu dobowo? u mnie wychodzi to mniej więcej do 5metrów sześciennych narazie, temperatura nie była jeszcze na dworze niższa niż 3 stopnie minus. chciał bym jeszcze dodać że zauważyłem iż piec często się włącza i grzeje, wyświetla wtedy ikonkę płomienia, z jaką mniej więcej częstotliwością powinien się włączać? wie ktoś może? najbardziej zależy mi, wiadomo, na ekonomice, czy mój piec działa dobrze i pobiera gaz w miarę ekonomicznie? może ktoś będzie wiedział proszę o odpowiedź. pozdrawiam
Napisano
Cytat

witam,posiadam kocioł grzewczy brotje. nagrzewam nim wodę i ogrzewam mieszkanie. powierzchnia mojego mieszkania to 32metry. jest to nowy blok, ocieplony ponoć icon_smile.gif tak zapewnia administrator czyli zlk. na kotle nie oprzekraczam temperatury 50-60 stopni, ale staram się zawsze aby była mniejsza. dwa razy dziennie po 10 minut biorę prysznic, używam też gazówkę, typowo, na trzy osoby gotuję. mam trzy grzejniki odkręcone maksymalnie. ile średnio powinno wynosić zużycie gazu dobowo? u mnie wychodzi to mniej więcej do 5metrów sześciennych narazie, temperatura nie była jeszcze na dworze niższa niż 3 stopnie minus. chciał bym jeszcze dodać że zauważyłem iż piec często się włącza i grzeje, wyświetla wtedy ikonkę płomienia, z jaką mniej więcej częstotliwością powinien się włączać? wie ktoś może? najbardziej zależy mi, wiadomo, na ekonomice, czy mój piec działa dobrze i pobiera gaz w miarę ekonomicznie? może ktoś będzie wiedział proszę o odpowiedź. pozdrawiam


Jak na tak małe mieszkanie sporo tego gazu raczej. Ja mam dom 165m + garaż i zimą nie przekraczam nigdy na dobę 12 m gazu. Wiem że na mycie dla 3 osób zużywam ok 0,6 - 0,8 m gazu na dobę. Kuchenka elektryczna.
To ile gazu będziesz zużywał zależy w dużej mierze od:
- ustawionej temperatury w domu (podniesienie temp. o 1 stopień powoduje zużycie gazu o ok 6%)
- ustawienia czasowego obniżania temp w domu - nocą i podczas nieobecności domowników
- izolacyjności ścian
- jakości i izolacyjności okien
- intensywności gotowania
- intensywności i sposobu wentylacji

Jeżeli często załączają się grzejniki to w moim mieszkaniu też tak było ale pomogło wyregulowanie przepływu na poszczególnych grzejnikach. Problem polegał na tym że ostatni grzejnik mam daleko od pieca i tam ciepło nie dochodziło, a pierwszy grzejnik był gorący i woda na powrocie miała zbyt wysoką temperaturę co powodowało częste wyłączanie kotła.

Dogranie wszystkich czynników powinno zoptymalizować zużycie gazu.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Tutaj racja,dzienne zużycie gazu zależy od kilku czynników o których mowa chociażby powyzej,więc najpierw podaj więcej szczegółów i dopiero potem doradzimy w co warto zainwestować.
Napisano
Akurat dzisiaj sprawdzałem - mam 2,75 m3 na dzień (okres od 04.12 - do 15.12), w tym ok 1 m3/dobę to gaz do podgrzewania cwu. Pozostałe 1,75 m3 to ogrzewanie domu (125 m2 + garaż). Temperatura w domu przez ok 10 - 12 h/dobę pomiędzy 20 - 22 stopnie. Pozostały czas utrzymuje się na poziomie 19 - 20 stopni. Dodatkowo spalam dziennie 4-6 dużych polan drewna w kominku.
Jak na razie chwalę sobie tą jesień za temperatury icon_smile.gif
  • 7 miesiące temu...
Napisano
No i jakie wyszły Ci ostateczne wyniki i obliczenia? Podaj szczegóły już po sezonie grzewczym bo to będzie najbardziej interesujące w kwestii kosztów ogrzewania gazem.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Ja grzeję na tyle sporadycznie że na razie nie uznaję sezonu grzewczego za rozpoczęty. Ostatni raz kocioł załączył mi się z 3 dni temu na 20 min. Cały czas w domu ok 21 stopni. Czasami wieczorkiem wrzucę do kominka z 3 polana żeby było przyjemniej. Takiego sezonu jeszcze nie pamiętam, zazwyczaj od 20 października codziennie musiałem grzać, a listopad zawsze oznaczał grzanie. Do tej pory spaliłem może 0,2 m3 drewna, które zostało mi z poprzedniego roku. Nie ma o czym pisać jeszcze.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam, to i ja napiszę jak jest u mnie, dom nowy, w tym roku wprowadziliśmy się, ocieplony powierzchnia ogrzewania to ok 180m2 + zasobnik CWU 160l i zużycie gazu wygląda następująco
od 30. 09. 2014 do 01.10.2014 - 116m3
od 01.11.2014 do 02.12.2014 - 235m3
od 02.12.2014 do 31.12.2014 - 322m3
wydaje mi się to dużo, napiszcie co o tym sądzicie??
Napisano
To ja wstawię swoje zużycie.Powierzchnia domu ok 120 uzytkowej , po podłogach -więcej(150m?).
Ocieplony 15cm styro.Kocioł kondensacyjny 15kW + zasobnik 120litrów.Cały dom w podłogówce.Temperatura wewnątrz zadana na 22,5.
Wprowadziliśmy się w lutym 2013, więc przedstawie dane z tamtego okresu(zima była wcześniej i dużo zimniejsza!).
Pierwsze m-ce to było grzanie na kilkanaście stopni wewnątrz-od lutego pełną parą.
04.10.2013-05.12.2013-240m3 (2miesiące)
05.12.2013-25.02.2014-634m3 (prawie 3 m-ce)
25.02.2014-16.04.2014-282m3

Ten sezon grzewczy:

07.10.2014-03.12.2014-183m3 (2 m-ce)

Twój dom na pewno się jeszcze wygrzewa, ale przy tegorocznej "zimie" to wydaje mi się że sporo. Jaki masz kocioł?jaka instalacja grzewcza?Jaka temp. jest zadana w domu i jaką osiąga?
Napisano (edytowany)
Cytat

07.10.2014-03.12.2014-183m3 (2 m-ce)
.



Jak uwzględnisz CWU i być może (bo nie wiem jaka kuchenka) gotowanie, to na ogrzewanie na ogrzewanie (z wentylacją) poszło średnio około 0,6kWh na godzinę. Nie jest to zły wynik. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

icon_redface.gif O Twoich - bęcwał ze mnie. Poprawiłem cytat. icon_redface.gif



Też wydaje mi się że przy temperaturze wewnatrz 22,5 stopnia nie jest tragicznie, ale to bez kuchenki(wtedy była jeszcze butla). To pewnie zasługa podłogówki w całym domu icon_cool.gif Tylko znowu ten sezon nie jest miarodajny bo piec grzał ledwo co...
Napisano
Cytat

Twój dom na pewno się jeszcze wygrzewa, ale przy tegorocznej "zimie" to wydaje mi się że sporo. Jaki masz kocioł?jaka instalacja grzewcza?Jaka temp. jest zadana w domu i jaką osiąga?



Też mam taką nadzieję że jeszcze się wygrzewa, ale... no włąśnie też wydaje mi się że sporo, kocioł mam BUderusa logamax BG072- 20KW, instalacja to tylko podłogówka, temperatura w domu to ok 22,5 C i nie mam tego czujnika pogodowego na zewnątrz, ale już pare osbób mi miówiło że jednak warto go założyć, co sądzicie?
Napisano
Ja mam Buderus LogamaxGB162 z regulatorem RC35 i pogodowym.Przy ostatnim przeglądzie Pan z serwisu coś tam nam jeszcze poprzestawiał i kocioł utrzymuje cały czas 32stopnie a przy tych mrozach tylko w godzinach nocnych coś tam podnosił temp. na kotle do 46.Może jeszcze coś pokombinować w ustawieniach?Mnie wydaje się że po tych ustawieniach spadło zużycie.Widzę też że kocioł inaczej pracuje(palą się inne kontrolki, ale ja nie mam pojęcia dlaczego). Moim zdaniem masz też za dużą moc kotła.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...