Skocz do zawartości

Ogrzewanie gazowe


Recommended Posts

Napisano
Witam

Dom ma 175 m użytkowej , powierzchnia całkowita to 240 metrów ( budynek podpiwniczony). Dom zbudowany w latach 90 . Mur jest trójwarstwowy . W wolną przestrzeń wstrzyknięto piankę . Grzejniki są żeliwne na górze, na dole natomiast blaszaki . W łazience ok 14 metrów mam podłogówkę . W chwili obecnej ogrzewam ok 120 metrów . Dom ma trzy kondygnacje . Grzejniki mają zawory termostatyczne , góra skręcona jest na 1 . Piec kondensacyjny logomax buderus plus GB072-24 .

W chwili obecnej piec szarpie mi 14 m gazu na dobę przy temperaturze wewn 17 stopni i 45 ustawionej na piecu .

Wcześniej na grzejniki miałem ustawione 55 stopni to szarpnął z 18 metrów . Zauważyłem że jeżeli temp pomieszczenia utrzymuje się to szybko wychładza mi się temperatura wody w instalacji . Potem piec musi przetłoczyć całą wodę z 20 do 55 stopni . Jak ustawić taki piec ?? Mam czujnik temp zewnętrznej oraz programator wewnętrzny . Jak dobrać parametry pracy kotła do takiej instalacji , aby zmniejszyć zużycie gazu ???

Dzięki pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam

Dom ma 175 m użytkowej , powierzchnia całkowita to 240 metrów ( budynek podpiwniczony). Dom zbudowany w latach 90 . Mur jest trójwarstwowy . W wolną przestrzeń wstrzyknięto piankę . Grzejniki są żeliwne na górze, na dole natomiast blaszaki . W łazience ok 14 metrów mam podłogówkę . W chwili obecnej ogrzewam ok 120 metrów . Dom ma trzy kondygnacje . Grzejniki mają zawory termostatyczne , góra skręcona jest na 1 . Piec kondensacyjny logomax buderus plus GB072-24 .

W chwili obecnej piec szarpie mi 14 m gazu na dobę przy temperaturze wewn 17 stopni i 45 ustawionej na piecu .

Wcześniej na grzejniki miałem ustawione 55 stopni to szarpnął z 18 metrów . Zauważyłem że jeżeli temp pomieszczenia utrzymuje się to szybko wychładza mi się temperatura wody w instalacji . Potem piec musi przetłoczyć całą wodę z 20 do 55 stopni . Jak ustawić taki piec ?? Mam czujnik temp zewnętrznej oraz programator wewnętrzny . Jak dobrać parametry pracy kotła do takiej instalacji , aby zmniejszyć zużycie gazu ???

Dzięki pozdrawiam


Podłączyć do instalacji więcej grzejników lub przerobić ogrzewanie na podłogówkę ,obniżyć temperaturę zasilania .
Napisano (edytowany)
Przy takiej temperaturze na zewnątrz jak dzisiaj i normatywnie ocieplonym domu, do utrzymania zadanej temperatury ok. 21 stopni, powinno wystarczyć utrzymywanie wody w układzie ok. 40 st.
U mnie przy podobnych parametrach domu zużywam teraz ok. 5,5 m/doba gazu. Ale do wentylacji domu mam rekuperator i okna 3-szybowe.
Domyślam się że piec jest nowo zabudowany. Czy serwis dokonał pierwszego ustawienia?. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Przy takiej temperaturze na zewnątrz jak dzisiaj i normatywnie ocieplonym domu, do utrzymania zadanej temperatury ok. 21 stopni, powinno wystarczyć utrzymywanie wody w układzie ok. 40 st.
U mnie przy podobnych parametrach domu zużywam teraz ok. 5,5 m/doba gazu. Ale do wentylacji domu mam rekuperator i okna 3-szybowe.
Domyślam się że piec jest nowo zabudowany. Czy serwis dokonał pierwszego ustawienia?.




Serwis dokonał uruchomienie i temperaturę zasilania ustawił na 55 stopni . Problem jest taki ze mam tam remont i utrzymuję 16 stopni . Piec nagrzewa instalację do 55 stopni potem cały powrót stygnie bo temperatura nie spada w domu .
Temperatura na powrocie spada do 19 stopni i piec musi wykonać olbrzymią pracę bo musi całą instalacje nagrzać . Nawet skok z 19 do 45 stopni będzie duży bo pojemność wodna kaloryferów żeliwnych oraz rur stalowych jest duża . Mam remont i zastanawiam się nad wymianą kaloryferów . Tylko , że instalator mówił , że nie warto , tak więc nic nie rozumiem .

Zacząłem grzebać w menu i ustawiłem aby piec chodził w automacie według czujki zewnętrznej poczekam 3 dni i napiszę co i jak . Mam 16 stopni w domu i piec szarpie 8 m na dobę .


Dzięki

Pozdrawiam
Napisano (edytowany)
Cytat

Mam czujnik temp zewnętrznej oraz programator wewnętrzny . ?


tak więc w przekładzie na zwykle używane określenia masz regulator pogodowy, którym steruje się ustawiając krzywą grzania.
Pewno w instrukcji użytkownika nie będzie nic na temat krzywej ogrzewania, bo tę tajemną wiedzę producenci zazwyczaj rezerwują dla serwisu i to serwis powinien przeszkolić użytkownika co i jak . Ale nasi serwisanci to zazwyczaj osły i nieuki które potrafią tylko wyczyścić wymiennik i zrobić analizę/regulację spalin, po czym skasować 320 zł, to i potem tak to wszystko wygląda. Z tych 320 , dwadzieścia to opłata za dojazd , he he , dobre.
Piece z automatyczną regulacją pogodową mają szereg ciekawych ustawień/programów, ale chyba jeszcze do nich nie zaglądałeś, więc to zrób bo swoją drogą nie rozumiem jak serwisant mógł Ci ustawić temperaturę stałą na 55 st. skoro masz pogodówkę , bo to jakiś absurd gdyż regulacja pogodowa polega na czymś zupełnie innym.
Musisz wiedzieć że serwisant ma w dupie ile zapłacisz za gaz, o czym sam najlepiej się przekonałem, więc zaglądaj do papierów z tego pieca zapewne w języku producenta i szukaj objaśnień dla krzywej grzania do tego pieca.
Przy czym nie będę Ci pisał jaką masz ustawić krzywą grzania bo każdy piec i producent ma inne skalowanie, więc nie ma sensu. A do tego jaka krzywa będzie odpowiednia dla Twojego domu, wymagań i zasobności portfela, będziesz musiał dojść sam na drodze doświadczeń.
Potem napisz gdybyś potrzebował objaśnień.

Podam Ci jeszcze taki przykład z mojego doświadczenia że u mnie (piec Wolf-CSZ) w instrukcji w języku polskim na temat krzywej grzania jest tylko sucha notka czym jest ta krzywa i że pracownik serwisu powinien ją ustawić podstawowo. Cała reszta zagadnienia z wykresem jest tylko w języku niemieckim . Oczywiście pracownik nic nie ustawiał ale zostawił wszystkie fabryczne ustawienia , które w przypadku krzywej grzania wynosiło 1,2 , natomiast dla moich potrzeb wystarcza w zupełności 0,9 . Ta różnica trzech oczek w znaczący sposób wpływała na początkowe duże zużycie gazu, ale to już inna historia. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Jeszcze takie pytanie, czy jest sens wymiana kaloryferów żeliwnych i rur, na kaloryfery stalowe 3-płytowe a rury na alupeksa? Na parterze są kaloryfery stalowe, natomiast na 1 mieszane, a na 2 tylko żeliwne. I tak teraz mamy remont generalny, więc można by od razu wymienić te kaloryfery. Tylko czy jest sens wydawać dodatkowo pieniądze? czy raczej rodzaj kaloryferów nie będzie miał wpływu na zużycie gazu?
Napisano (edytowany)
Zapewne nie jest Ci obca wiedza że piecom kondensacyjnym w zasadzie nie przeszkadza duża ilość wody będąca w obiegu, są nawet opinie że to lepiej. Ja mam wszystkie aluminiowe kaloryfery i starą instalację rozprowadzającą (stalową) jeszcze pozostałość po systemie grawitacyjnym.
Myślę że z tą ilością wody w obiegu lepiej nie przesadzać, i dobrze wymienić żeliwiaki bo w samych rurach stalowych jest jej wystarczająco dużo. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chodzi mi o to że chce dokleić kawałek płytki przy tarasie tej co jest na zdjęciu ,ponieważ odpadła kiedyś tam końcówka .Tylko mam problem od spodu nie mam jak tego przykleić i do czego przykleić .Przyłożyłem od spodu jakieś drewienko ale dotknę tego to całość odchodzi .    
    • A coś innego niż przekładanie bo nie oderwę teraz tych listw co są przy krokwi i jak sam w te szpary to brzydko będzie wyglądać.   
    • Taki kierunek zmian był rozważany już na początku XXI wieku i stąd wziął się pierwotny termin wymiany wszystkich liczników energii elektrycznej ustalony na rok 2022 roku. Na szczęście nie było takich mocy przerobowych światowego przemysłu licznikowego, żeby wyprodukować ich odpowiednią ilość, a i firmy odbiorcze nie byłyby w stanie wykupić takich ilości, więc temat energii biernej przycichł i nie jest poruszany publicznie. Bo nie da się obciążyć części odbiorców kosztami, a innych nie. Jednak nikt o nim nie zapomniał, jestem tego pewien i po wymianie wszystkich liczników na elektroniczne (jest nowy termin), na 100% energetyka wróci do poważnych rozważań, bo innego wyjścia nie ma. Bo do klasycznej mocy biernej (indukcyjna i pojemnościowa) doszła teraz moc odkształceń, będąca skutkiem stosowania wszelkich elementów półprzewodnikowych, której to mocy udział w przesyle całkowitym energii będzie tylko wzrastał. A ten  przesył generuje wyłącznie straty, tak jak i przesył innych rodzajów energii biernej. I ktoś za to zapłacić musi. 
    • Jest jeszcze jeden aspekt całej sprawy. Obecnie zakłady energetyczne nie naliczają odbiorcom indywidualnym opłat za przekroczenie dopuszczalnego obciążenia mocą bierną. Dotyczy to zarówno zwykłych gospodarstw domowych, jak i tych, w których są mikroinstalacje PV (panele PV). Jednak mają taką możliwość i mogą zacząć to robić już na bazie obecnie obowiązujących umów. Kilka lat temu już taka próba była ze strony jednego z zakładów energetycznych. Dotyczyła właśnie prosumentów, czyli odbiorców z mikroinstalacją PV. Szybko się z tego wycofano, gdy o sprawie zrobiło się głośno. Ale jestem praktycznie pewien, że ta sprawa do nas kiedyś wróci. Prędzej czy później dotknie nawet tych, którzy nie mają PV. Tym bardziej, że o ile stare liczniki analogowe w ogóle nie rejestrowały mocy biernej, to te nowe elektroniczne już to robią. Są więc techniczne możliwości żeby coraz więcej osób rozliczać uwzględniając moc bierną, czyli wziąć od nich więcej. 
    • Z tego, co się orientuję, to prawda – nie ma tam liczbowych progów, za to są w WT. Dyrektywa wprost zobowiązała państwa do nowych standardów nZEB i ZEB. Kraje same muszą ustalić, jakie parametry są konieczne, by budynek spełnił wymagania. Więc nie ma narzuconych wartości, ale jest narzucony cel.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...