Skocz do zawartości

Ogrzewanie gazowe


Recommended Posts

Napisano
Witam

Dom ma 175 m użytkowej , powierzchnia całkowita to 240 metrów ( budynek podpiwniczony). Dom zbudowany w latach 90 . Mur jest trójwarstwowy . W wolną przestrzeń wstrzyknięto piankę . Grzejniki są żeliwne na górze, na dole natomiast blaszaki . W łazience ok 14 metrów mam podłogówkę . W chwili obecnej ogrzewam ok 120 metrów . Dom ma trzy kondygnacje . Grzejniki mają zawory termostatyczne , góra skręcona jest na 1 . Piec kondensacyjny logomax buderus plus GB072-24 .

W chwili obecnej piec szarpie mi 14 m gazu na dobę przy temperaturze wewn 17 stopni i 45 ustawionej na piecu .

Wcześniej na grzejniki miałem ustawione 55 stopni to szarpnął z 18 metrów . Zauważyłem że jeżeli temp pomieszczenia utrzymuje się to szybko wychładza mi się temperatura wody w instalacji . Potem piec musi przetłoczyć całą wodę z 20 do 55 stopni . Jak ustawić taki piec ?? Mam czujnik temp zewnętrznej oraz programator wewnętrzny . Jak dobrać parametry pracy kotła do takiej instalacji , aby zmniejszyć zużycie gazu ???

Dzięki pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam

Dom ma 175 m użytkowej , powierzchnia całkowita to 240 metrów ( budynek podpiwniczony). Dom zbudowany w latach 90 . Mur jest trójwarstwowy . W wolną przestrzeń wstrzyknięto piankę . Grzejniki są żeliwne na górze, na dole natomiast blaszaki . W łazience ok 14 metrów mam podłogówkę . W chwili obecnej ogrzewam ok 120 metrów . Dom ma trzy kondygnacje . Grzejniki mają zawory termostatyczne , góra skręcona jest na 1 . Piec kondensacyjny logomax buderus plus GB072-24 .

W chwili obecnej piec szarpie mi 14 m gazu na dobę przy temperaturze wewn 17 stopni i 45 ustawionej na piecu .

Wcześniej na grzejniki miałem ustawione 55 stopni to szarpnął z 18 metrów . Zauważyłem że jeżeli temp pomieszczenia utrzymuje się to szybko wychładza mi się temperatura wody w instalacji . Potem piec musi przetłoczyć całą wodę z 20 do 55 stopni . Jak ustawić taki piec ?? Mam czujnik temp zewnętrznej oraz programator wewnętrzny . Jak dobrać parametry pracy kotła do takiej instalacji , aby zmniejszyć zużycie gazu ???

Dzięki pozdrawiam


Podłączyć do instalacji więcej grzejników lub przerobić ogrzewanie na podłogówkę ,obniżyć temperaturę zasilania .
Napisano (edytowany)
Przy takiej temperaturze na zewnątrz jak dzisiaj i normatywnie ocieplonym domu, do utrzymania zadanej temperatury ok. 21 stopni, powinno wystarczyć utrzymywanie wody w układzie ok. 40 st.
U mnie przy podobnych parametrach domu zużywam teraz ok. 5,5 m/doba gazu. Ale do wentylacji domu mam rekuperator i okna 3-szybowe.
Domyślam się że piec jest nowo zabudowany. Czy serwis dokonał pierwszego ustawienia?. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Przy takiej temperaturze na zewnątrz jak dzisiaj i normatywnie ocieplonym domu, do utrzymania zadanej temperatury ok. 21 stopni, powinno wystarczyć utrzymywanie wody w układzie ok. 40 st.
U mnie przy podobnych parametrach domu zużywam teraz ok. 5,5 m/doba gazu. Ale do wentylacji domu mam rekuperator i okna 3-szybowe.
Domyślam się że piec jest nowo zabudowany. Czy serwis dokonał pierwszego ustawienia?.




Serwis dokonał uruchomienie i temperaturę zasilania ustawił na 55 stopni . Problem jest taki ze mam tam remont i utrzymuję 16 stopni . Piec nagrzewa instalację do 55 stopni potem cały powrót stygnie bo temperatura nie spada w domu .
Temperatura na powrocie spada do 19 stopni i piec musi wykonać olbrzymią pracę bo musi całą instalacje nagrzać . Nawet skok z 19 do 45 stopni będzie duży bo pojemność wodna kaloryferów żeliwnych oraz rur stalowych jest duża . Mam remont i zastanawiam się nad wymianą kaloryferów . Tylko , że instalator mówił , że nie warto , tak więc nic nie rozumiem .

Zacząłem grzebać w menu i ustawiłem aby piec chodził w automacie według czujki zewnętrznej poczekam 3 dni i napiszę co i jak . Mam 16 stopni w domu i piec szarpie 8 m na dobę .


Dzięki

Pozdrawiam
Napisano (edytowany)
Cytat

Mam czujnik temp zewnętrznej oraz programator wewnętrzny . ?


tak więc w przekładzie na zwykle używane określenia masz regulator pogodowy, którym steruje się ustawiając krzywą grzania.
Pewno w instrukcji użytkownika nie będzie nic na temat krzywej ogrzewania, bo tę tajemną wiedzę producenci zazwyczaj rezerwują dla serwisu i to serwis powinien przeszkolić użytkownika co i jak . Ale nasi serwisanci to zazwyczaj osły i nieuki które potrafią tylko wyczyścić wymiennik i zrobić analizę/regulację spalin, po czym skasować 320 zł, to i potem tak to wszystko wygląda. Z tych 320 , dwadzieścia to opłata za dojazd , he he , dobre.
Piece z automatyczną regulacją pogodową mają szereg ciekawych ustawień/programów, ale chyba jeszcze do nich nie zaglądałeś, więc to zrób bo swoją drogą nie rozumiem jak serwisant mógł Ci ustawić temperaturę stałą na 55 st. skoro masz pogodówkę , bo to jakiś absurd gdyż regulacja pogodowa polega na czymś zupełnie innym.
Musisz wiedzieć że serwisant ma w dupie ile zapłacisz za gaz, o czym sam najlepiej się przekonałem, więc zaglądaj do papierów z tego pieca zapewne w języku producenta i szukaj objaśnień dla krzywej grzania do tego pieca.
Przy czym nie będę Ci pisał jaką masz ustawić krzywą grzania bo każdy piec i producent ma inne skalowanie, więc nie ma sensu. A do tego jaka krzywa będzie odpowiednia dla Twojego domu, wymagań i zasobności portfela, będziesz musiał dojść sam na drodze doświadczeń.
Potem napisz gdybyś potrzebował objaśnień.

Podam Ci jeszcze taki przykład z mojego doświadczenia że u mnie (piec Wolf-CSZ) w instrukcji w języku polskim na temat krzywej grzania jest tylko sucha notka czym jest ta krzywa i że pracownik serwisu powinien ją ustawić podstawowo. Cała reszta zagadnienia z wykresem jest tylko w języku niemieckim . Oczywiście pracownik nic nie ustawiał ale zostawił wszystkie fabryczne ustawienia , które w przypadku krzywej grzania wynosiło 1,2 , natomiast dla moich potrzeb wystarcza w zupełności 0,9 . Ta różnica trzech oczek w znaczący sposób wpływała na początkowe duże zużycie gazu, ale to już inna historia. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Jeszcze takie pytanie, czy jest sens wymiana kaloryferów żeliwnych i rur, na kaloryfery stalowe 3-płytowe a rury na alupeksa? Na parterze są kaloryfery stalowe, natomiast na 1 mieszane, a na 2 tylko żeliwne. I tak teraz mamy remont generalny, więc można by od razu wymienić te kaloryfery. Tylko czy jest sens wydawać dodatkowo pieniądze? czy raczej rodzaj kaloryferów nie będzie miał wpływu na zużycie gazu?
Napisano (edytowany)
Zapewne nie jest Ci obca wiedza że piecom kondensacyjnym w zasadzie nie przeszkadza duża ilość wody będąca w obiegu, są nawet opinie że to lepiej. Ja mam wszystkie aluminiowe kaloryfery i starą instalację rozprowadzającą (stalową) jeszcze pozostałość po systemie grawitacyjnym.
Myślę że z tą ilością wody w obiegu lepiej nie przesadzać, i dobrze wymienić żeliwiaki bo w samych rurach stalowych jest jej wystarczająco dużo. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...