Skocz do zawartości

przepis na beton


Recommended Posts

Witam

w tym roku muszę zamontować bramę przesuwną, a co za tym idzie wykonać fundament pod nią.
Jaki przepis na beton na taki fundamencik?

w necie piszą cement żwir piasek woda (w podanych proporcjach)
składniki musze zamawiać ze żwirowni a nie będe płacił za oddzielny transport żwiru i piasku.

poza tym nie podają jakie frakcje żwiru

moje pytania:

czy można użyć samej frakcji żwiru np. 0/4, 0/8 a może o/16 której najlepiej?
czy trzeba rzeczywiście kupić piasek 0/2 i dodatkowo żwir i to mieszać
jakie proporcje 1 : 3 (cement : żwir)

Link do komentarza
Daleko masz do betoniarni ?
Bo mogą ci od razu przygotować suchą mieszankę - a na budowie tylko wody dolejesz i masz gotowe
Żwir - jak nie musisz zacierać/ wygładzać to weź ten grubszy. Resztę i tak piach dopełni.
Co do piasku tej granulacji to ci nie doradzę - bo może to być po prostu sam muł - ja piasek w rękach sprawdzam.
a proporcje możesz dać nawet 1:4,5 jak w ziemię ładujesz - ale te 1:3 są OK.
Link do komentarza
Cytat

Daleko masz do betoniarni ?
Bo mogą ci od razu przygotować suchą mieszankę - a na budowie tylko wody dolejesz i masz gotowe
Żwir - jak nie musisz zacierać/ wygładzać to weź ten grubszy. Resztę i tak piach dopełni.
Co do piasku tej granulacji to ci nie doradzę - bo może to być po prostu sam muł - ja piasek w rękach sprawdzam.
a proporcje możesz dać nawet 1:4,5 jak w ziemię ładujesz - ale te 1:3 są OK.




chyba nie do końca zrozumiałem:(

czy ma być sam żwir 0-16 i cement czy żwir 0-16, piasek i cement?
wydaje mi się że jak 0-16 to już piachu nie trzeba???

myślałem z suchym betonem ale deszcz pada noi ten zwir wykorzystam jeszcze przy budowie podłogi pod szopę w przyszłym roku i pod słupki na płot.
Link do komentarza
Wiesz co - nie wiem jak ci radzić - na oczy tego żwiru nie widziałem.
Zamów ten żwir frakcji 0-16 - zrób sobie próbną partię w wiaderku czy betoniarce - i zobaczysz co ci z tego wyjdzie.
Może ta mała frakcja jest na tyle "duża" że zastąpi piach. A jakby co to zawsze możesz sobie piach domówić.
Ja bym tam dał piach - cała wywrotka piachu w mojej okolicy kosztuje 250-300 zł - ale jakbyś miał np sam muł kupować to faktycznie już lepiej tylko ten żwir. Inna kwestia jest taka, że głównie sprzedają piach na pospółkę - do murowania się w ogóle nie nadaje - odrobinę daję do betonu tego bo w zaprawie strasznie siada toto.

Piach ma za zadanie związać cement, a kamyki go wzmocnić icon_smile.gif
Tak po chłopsku cement z piaskiem mają się przykleić do kamyków i związać jako całość w postaci betonu.
Link do komentarza
Cytat

z piachu to chudziaka można zrobić.

dzwoniłem do żwirowni, sprzedają frakcję o-16, wystarczy wymieszać z cementem i wodą.

Jaka jest kolejność dodawania składników do betoniarki?


Jest już zbyt późno na betonowanie ,beton wiąże w takich temperaturach wolniej i może to trwać nawet do 3 miesięcy .
Teraz trzeba stosować dodatki ,zmniejszające ilość wody zarobowej bardziej uplastyczniające beton.
Kupić dodatek do betonu zimowy z uplastyczniaczem .
Poprawia urabialność mieszanki, przyspiesza reakcję hydratacji cementu.
Beton szybciej uzyskuje bezpieczną wytrzymałość.
Co do betonu to najlepiej wsypać kruszywo do betoniarki i dopiero dodać cement ,a w trakcie mieszania się składników dolewać wodę z dodatkiem w odpowiedniej proporcji ,wymieszanym w wiadrze ,resztę wody dolać już bez dodatku .Beton musi być gęsto plastyczny ,zbyt duża ilość wody obniża markę betonu .W betoniarce trzymając reżimy można uzyskać beton B-17,5 a dodając chemię i stosując wibrator pogrążalny nawet i B-20.

Jeżeli masz frakcję 0-16 w odpowiedniej proporcji to wystarczy na każdy worek 25 kg cementu wrzucić 20 łopat tego kruszywa i dodać wody z uplastyczniaczem . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jest już zbyt późno na betonowanie ,beton wiąże w takich temperaturach wolniej i może to trwać nawet do 3 miesięcy .
Teraz trzeba stosować dodatki ,zmniejszające ilość wody zarobowej bardziej uplastyczniające beton.
Kupić dodatek do betonu zimowy z uplastyczniaczem .
Poprawia urabialność mieszanki, przyspiesza reakcję hydratacji cementu.
Beton szybciej uzyskuje bezpieczną wytrzymałość.
Co do betonu to najlepiej wsypać kruszywo do betoniarki i dopiero dodać cement ,a w trakcie mieszania się składników dolewać wodę z dodatkiem w odpowiedniej proporcji ,wymieszanym w wiadrze ,resztę wody dolać już bez dodatku .Beton musi być gęsto plastyczny ,zbyt duża ilość wody obniża markę betonu .W betoniarce trzymając reżimy można uzyskać beton B-17,5 a dodając chemię i stosując wibrator pogrążalny nawet i B-20.

Jeżeli masz frakcję 0-16 w odpowiedniej proporcji to wystarczy na każdy worek 25 kg cementu wrzucić 20 łopat tego kruszywa i dodać wody z uplastyczniaczem .



beton wylany
w necie i u znajomych pytałem sie najpierw woda potem cement dopiero potem piasek do betoniarki.
dadatek dodałem ale mi zabrakło więc to co mi zostało dałem do betonu który lałem na samym końcu czyli na wierzchu tego fundamentu,
czytałem badanie wykonane na politechnice na temat tych dodatków - trochę to ściema nie mają takiego działania jak piszą producenci .
Cement można lać do +5 stopni , najważniejsze jest pierwsze kilka godzin w których następuje wiązanie cementu.beton musi uzyskać minimalną wytrzymałość aby woda przy zamarzaniu go nie rozsadziła, no ale na razie mrozu nie ma.
Najlepiej użyć cementu portlandzkiego o symbolu CEMI z literką R jest szybszy i wytrzymalszy na niskie temperatury,i oczywiście przykryć beton folią i styropianem.
Teraz nawet zalecają lać cement tylko do +10 stopni ale w takim razie sezon budowlany w Polsce byłby bardzo krótki biorąc jeszcze pod uwagą zbyt wysokie temp latem
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

najlepiej zamówić w betoniarni jak ma się relatywnie blisko. Koszt w stosunku do jakości będzie zadowalający



potrzebowałem niewielką ilość, chociaż zamówiłem 3,5 t żwiru 0-16 i myślałe że mi sporo zostanie a tu ledwo zabrakło

przeciwwaga miała trochę ponad 2 m dł 1 m głębokości i ok 50 cm szerokości
producent bramy pisze aby szerokość była 30 cm ale jak wykopać rów głęboki na 1m i szeroki 30 cm bez użycia koparki w glinie???
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...