Skocz do zawartości

przepis na beton


Recommended Posts

Napisano
Witam

w tym roku muszę zamontować bramę przesuwną, a co za tym idzie wykonać fundament pod nią.
Jaki przepis na beton na taki fundamencik?

w necie piszą cement żwir piasek woda (w podanych proporcjach)
składniki musze zamawiać ze żwirowni a nie będe płacił za oddzielny transport żwiru i piasku.

poza tym nie podają jakie frakcje żwiru

moje pytania:

czy można użyć samej frakcji żwiru np. 0/4, 0/8 a może o/16 której najlepiej?
czy trzeba rzeczywiście kupić piasek 0/2 i dodatkowo żwir i to mieszać
jakie proporcje 1 : 3 (cement : żwir)

Napisano
Daleko masz do betoniarni ?
Bo mogą ci od razu przygotować suchą mieszankę - a na budowie tylko wody dolejesz i masz gotowe
Żwir - jak nie musisz zacierać/ wygładzać to weź ten grubszy. Resztę i tak piach dopełni.
Co do piasku tej granulacji to ci nie doradzę - bo może to być po prostu sam muł - ja piasek w rękach sprawdzam.
a proporcje możesz dać nawet 1:4,5 jak w ziemię ładujesz - ale te 1:3 są OK.
Napisano
Cytat

Daleko masz do betoniarni ?
Bo mogą ci od razu przygotować suchą mieszankę - a na budowie tylko wody dolejesz i masz gotowe
Żwir - jak nie musisz zacierać/ wygładzać to weź ten grubszy. Resztę i tak piach dopełni.
Co do piasku tej granulacji to ci nie doradzę - bo może to być po prostu sam muł - ja piasek w rękach sprawdzam.
a proporcje możesz dać nawet 1:4,5 jak w ziemię ładujesz - ale te 1:3 są OK.




chyba nie do końca zrozumiałem:(

czy ma być sam żwir 0-16 i cement czy żwir 0-16, piasek i cement?
wydaje mi się że jak 0-16 to już piachu nie trzeba???

myślałem z suchym betonem ale deszcz pada noi ten zwir wykorzystam jeszcze przy budowie podłogi pod szopę w przyszłym roku i pod słupki na płot.
Napisano
Wiesz co - nie wiem jak ci radzić - na oczy tego żwiru nie widziałem.
Zamów ten żwir frakcji 0-16 - zrób sobie próbną partię w wiaderku czy betoniarce - i zobaczysz co ci z tego wyjdzie.
Może ta mała frakcja jest na tyle "duża" że zastąpi piach. A jakby co to zawsze możesz sobie piach domówić.
Ja bym tam dał piach - cała wywrotka piachu w mojej okolicy kosztuje 250-300 zł - ale jakbyś miał np sam muł kupować to faktycznie już lepiej tylko ten żwir. Inna kwestia jest taka, że głównie sprzedają piach na pospółkę - do murowania się w ogóle nie nadaje - odrobinę daję do betonu tego bo w zaprawie strasznie siada toto.

Piach ma za zadanie związać cement, a kamyki go wzmocnić icon_smile.gif
Tak po chłopsku cement z piaskiem mają się przykleić do kamyków i związać jako całość w postaci betonu.
Napisano
Cytat

Syp piach lej wodę nie żałuj materiału ;)


z piachu to chudziaka można zrobić.

dzwoniłem do żwirowni, sprzedają frakcję o-16, wystarczy wymieszać z cementem i wodą.

Jaka jest kolejność dodawania składników do betoniarki?
Napisano (edytowany)
Cytat

z piachu to chudziaka można zrobić.

dzwoniłem do żwirowni, sprzedają frakcję o-16, wystarczy wymieszać z cementem i wodą.

Jaka jest kolejność dodawania składników do betoniarki?


Jest już zbyt późno na betonowanie ,beton wiąże w takich temperaturach wolniej i może to trwać nawet do 3 miesięcy .
Teraz trzeba stosować dodatki ,zmniejszające ilość wody zarobowej bardziej uplastyczniające beton.
Kupić dodatek do betonu zimowy z uplastyczniaczem .
Poprawia urabialność mieszanki, przyspiesza reakcję hydratacji cementu.
Beton szybciej uzyskuje bezpieczną wytrzymałość.
Co do betonu to najlepiej wsypać kruszywo do betoniarki i dopiero dodać cement ,a w trakcie mieszania się składników dolewać wodę z dodatkiem w odpowiedniej proporcji ,wymieszanym w wiadrze ,resztę wody dolać już bez dodatku .Beton musi być gęsto plastyczny ,zbyt duża ilość wody obniża markę betonu .W betoniarce trzymając reżimy można uzyskać beton B-17,5 a dodając chemię i stosując wibrator pogrążalny nawet i B-20.

Jeżeli masz frakcję 0-16 w odpowiedniej proporcji to wystarczy na każdy worek 25 kg cementu wrzucić 20 łopat tego kruszywa i dodać wody z uplastyczniaczem . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jest już zbyt późno na betonowanie ,beton wiąże w takich temperaturach wolniej i może to trwać nawet do 3 miesięcy .
Teraz trzeba stosować dodatki ,zmniejszające ilość wody zarobowej bardziej uplastyczniające beton.
Kupić dodatek do betonu zimowy z uplastyczniaczem .
Poprawia urabialność mieszanki, przyspiesza reakcję hydratacji cementu.
Beton szybciej uzyskuje bezpieczną wytrzymałość.
Co do betonu to najlepiej wsypać kruszywo do betoniarki i dopiero dodać cement ,a w trakcie mieszania się składników dolewać wodę z dodatkiem w odpowiedniej proporcji ,wymieszanym w wiadrze ,resztę wody dolać już bez dodatku .Beton musi być gęsto plastyczny ,zbyt duża ilość wody obniża markę betonu .W betoniarce trzymając reżimy można uzyskać beton B-17,5 a dodając chemię i stosując wibrator pogrążalny nawet i B-20.

Jeżeli masz frakcję 0-16 w odpowiedniej proporcji to wystarczy na każdy worek 25 kg cementu wrzucić 20 łopat tego kruszywa i dodać wody z uplastyczniaczem .



beton wylany
w necie i u znajomych pytałem sie najpierw woda potem cement dopiero potem piasek do betoniarki.
dadatek dodałem ale mi zabrakło więc to co mi zostało dałem do betonu który lałem na samym końcu czyli na wierzchu tego fundamentu,
czytałem badanie wykonane na politechnice na temat tych dodatków - trochę to ściema nie mają takiego działania jak piszą producenci .
Cement można lać do +5 stopni , najważniejsze jest pierwsze kilka godzin w których następuje wiązanie cementu.beton musi uzyskać minimalną wytrzymałość aby woda przy zamarzaniu go nie rozsadziła, no ale na razie mrozu nie ma.
Najlepiej użyć cementu portlandzkiego o symbolu CEMI z literką R jest szybszy i wytrzymalszy na niskie temperatury,i oczywiście przykryć beton folią i styropianem.
Teraz nawet zalecają lać cement tylko do +10 stopni ale w takim razie sezon budowlany w Polsce byłby bardzo krótki biorąc jeszcze pod uwagą zbyt wysokie temp latem
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

najlepiej zamówić w betoniarni jak ma się relatywnie blisko. Koszt w stosunku do jakości będzie zadowalający



potrzebowałem niewielką ilość, chociaż zamówiłem 3,5 t żwiru 0-16 i myślałe że mi sporo zostanie a tu ledwo zabrakło

przeciwwaga miała trochę ponad 2 m dł 1 m głębokości i ok 50 cm szerokości
producent bramy pisze aby szerokość była 30 cm ale jak wykopać rów głęboki na 1m i szeroki 30 cm bez użycia koparki w glinie???

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...