Skocz do zawartości

płytki, brodzik, wanna, półki, murki


Recommended Posts

Siema,

żeby rozplanować łazienke (szafeczki, duperelki, kraniki, wanny itp.) musze wiedzieć, jakie wymiary przyjąć. A do tego m.in. muszę wiedzieć, czy brodzik i wanne montuje się do płytek, czy to płytki montuje się na brodzik/wanne?

Chodzi mi o to:


Niewiele znalazłem na ten temat w sieci, ale głównie pierwszy wariant, choć nigdzie się nie podejmuje tematu np. wymiany brodzika/wanny w razie jakiegoś fakapu bez kucia płytek.

Wiem, jak robiłem z ojcem u siebie w mieszkaniu, ale my fachowcami nie jesteśmy, dlatego przyszedłem zapytać fachowców.


Taki śmieszny fakap znalazłem w poradnikach muratora. W pierwszym piszą o montażu brodzika i klejeniu płytek właśnie w takiej kolejności, czyli płytki dochodzą do góry brodzika już po jego zamontowaniu. W drugim w kolejności poradniku pokazują, jak prawidłowo kłaść silikon i ewidentnie na filmie widać, że brodzik został dostawiony do płytek już po ich wyklejeniu. Może w przypadku narożnego nie ma znaczenia, ale ja muszę zaplanować i wykonać wcześniej murki, więc muszę wiedzieć, czy wnęka na brodzik 120x80 ma mieć 120,5cm szerokości, czy 123,5cm.

Druga sprawa, to różnej maści półki i murki w łazienkach. Wiem, że do mniejszej "architektury" są teraz specjalne płyty "budowlane" (sturodur wzmocniony siatką zaciągniętą jakąś żywicą) i pewnie półeczki tym będę robił, ale do murków, jak na obrazkach poniżej chyba bym wolał użyć po prostu betonu komórkowego.





Jak widzicie, trochę tego jest i w przypadku tych większych połaci nie jestem pewien, czy beton komórkowy, to dobry pomysł. Ja wiem, że "fachowcy" zrobiliby to z płyt GK i konstrukcyjnie pewnie byłoby to najłatwiejsze i najpewniejszez, ale do mnie GK nie przemawia w łazience.

Sęk w tym, że niespecjalnie mogę kotwić ścianki tych konstrukcji do ścian, bo w tych miejscach idą piony, kable itd., a nie wiem, czy klej do BK, choć wytrzymały, zda egzamin?

Druga sprawa, że w tych szafkach pewnie by się przydały jakieś półki, a ścianki pionowe (prócz węgarka do drzwi szafek) mają być tylko z jednej strony i to chyba nie jest dobry pomysł poprzestać tylko na kleju, aczkolwiek akurat w tych ścianach pionów i kabli nie ma.

Trzecia sprawa, to półka nad pralką - tu już BK nie wystarczy, bo to ma ok. 1m długości i jakieś 0,9m głębokości. Jak takie coś wykonać?
Link do komentarza
odnośnie robienia półeczek z betonu komórkowego zerknij może na system solbet smart, mój post na ten temat tu https://forum.budujemydom.pl/system-solbet-smart-t22378.html lub użyj google. te płyty konstrukcyjne o których piszesz są dość drogie.

co do montażu płytek i brodzika, myślę że oba z fachowego punktu widzenia są poprawne choć ja fachowcem nie jestem. bardziej to kwestia estetyczna i funkcjonalności. brodzik dostawiony do płytek, mniejszy problem z ewentualna wymiana na inny jednak bywa różnie z grubości silikonu, jeśli będzie źle położony, woda i para wodna spłyną pod brodzik. obecnie tak też mam u siebie, robili tzw fachowcy. teraz jednak przemawia za mną ten drugi sposób.

z obrazka rozumiem że półka nad pralką ma pełnić funkcję blatu. według uznania, można zastosować zwykły mdf odpowiednio zabezpieczony wilgoci nie naciągnie lub blat z klejonego drewna zalecany właśnie do pomieszczeń o podwyższonej wilgotności, może być też aglomarmur.
Link do komentarza
Cytat

odnośnie robienia półeczek z betonu komórkowego zerknij może na system solbet smart, mój post na ten temat tu https://forum.budujemydom.pl/system-solbet-smart-t22378.html lub użyj google. te płyty konstrukcyjne o których piszesz są dość drogie.


Dzieki za linka, poczytam w wolnej chwili. Wstepnie widze, ze chyba mozna zastosowac byle jakie plyty BK (byle trzymaly wymiar). Ciekawe, jak z dostepnoscia tego kleju.

Cytat

z obrazka rozumiem że półka nad pralką ma pełnić funkcję blatu. według uznania, można zastosować zwykły mdf odpowiednio zabezpieczony wilgoci nie naciągnie lub blat z klejonego drewna zalecany właśnie do pomieszczeń o podwyższonej wilgotności, może być też aglomarmur.


Zona chce ten blat wykonczony plytkami - ma wytrzymac minimum 30kg, ale powiedzmy z zapasem min. 50kg.
Link do komentarza
Wszystko zależy od tego... jak krzywe masz ściany i jak dużo miejsca icon_mrgreen.gif
Jeżeli masz mało miejsca w łazience dosłownie na cm - tak jak ja mam w swoim M-3 to liczysz każdy dostępny cm - i tu mam płytki nad wanną - zysk z jakieś 0,5cm - minus - silikon trzeba od czasu do czasu wymienić i wtedy jest problem bo ciężko wygrzebać zza wanny. No i odchodzi ci koszt płytek, których nigdy pewnie już nie zobaczysz - a jak płacisz za robotę i w dodatku "gubisz" te m2 płytek, które też swoje kosztują... . Chyba jedyny plus to taki że masz jakieś tam poczucie bezpieczeństwa, że woda nie wsiąka w gołe ściany - ale jak woda nie będzie miała gdzie odparować to i tak grzyb pewnie jakiś się wda.
Link do komentarza
Cytat

Siema,

żeby rozplanować łazienke (szafeczki, duperelki, kraniki, wanny itp.) musze wiedzieć, jakie wymiary przyjąć. A do tego m.in. muszę wiedzieć, czy brodzik i wanne montuje się do płytek, czy to płytki montuje się na brodzik/wanne?

Chodzi mi o to:


Niewiele znalazłem na ten temat w sieci, ale głównie pierwszy wariant, choć nigdzie się nie podejmuje tematu np. wymiany brodzika/wanny w razie jakiegoś fakapu bez kucia płytek.

Wiem, jak robiłem z ojcem u siebie w mieszkaniu, ale my fachowcami nie jesteśmy, dlatego przyszedłem zapytać fachowców.


Taki śmieszny fakap znalazłem w poradnikach muratora. W pierwszym piszą o montażu brodzika i klejeniu płytek właśnie w takiej kolejności, czyli płytki dochodzą do góry brodzika już po jego zamontowaniu. W drugim w kolejności poradniku pokazują, jak prawidłowo kłaść silikon i ewidentnie na filmie widać, że brodzik został dostawiony do płytek już po ich wyklejeniu. Może w przypadku narożnego nie ma znaczenia, ale ja muszę zaplanować i wykonać wcześniej murki, więc muszę wiedzieć, czy wnęka na brodzik 120x80 ma mieć 120,5cm szerokości, czy 123,5cm.


Tylko sposób Nr 2 bezie poprawny, a czemu? Bo jeżeli za kilka lat przyjdzie ochota wymiany brodzika na inny niższy to czym zakleisz dziurę która zostanie tam gdzie nie ma płytek a jeżeli wyższy to go nie wciśniesz bo będziesz musiał odkuwać płytki.
Jeżeli robisz tą wnękę to musisz już na etapie budowy tej wnęki kupić brodzik i robić pod niego tzn równać kąty i wymiary do brodzika, wtedy będziesz miał gwarancje że robota zostanie wykonana prawidłowo.
I jeszcze jedno nie rób wnęki na styk do brodzika (mam na myśli już po położeniu płytek) zostaw luzu 2-3 mm i tam wciśniesz potem silikon.
Kładąc płytki musisz zostawić zapas na grubość płytki + klej (przeważnie wystarczy 1 cm).
Link do komentarza
Cytat

Rozumiem, ze 1cm razem na obie strony?

A jak głęboką wnękę powiniennem wykonać, jeśli brodzik ma mieć 120x80, a od przodu ma być zabudowa szklana 60+60? Chodzi mi o mocowanie zabudowy szklanej.


Ten 1 cm na jedna stronę czyli 2 cm na obie strony.
Głębokość taka jak brodzika choć nie wiem jakie ma mocowanie ta zabudowa czy ona ma być wpuszczona do wewnątrz brodzika tak aby woda spływała do brodzika czy na zewnątrz. Choć bardziej to pierwsze rozwiązanie jest bardziej praktyczne. Musisz zobaczyć ją , tzn jak obudowę się montuje, wtedy będziesz wiedział co robić.

Z tym mocowaniem tej obudowa to czy mocujesz ja od czoła czy od boku, chyba wiesz co mam na myśli. Bo jeżeli od czoła to głębokość mogła by być o dwa centymetry mniejsza (grubość kafelki+klej+ obudowa).
Link do komentarza
  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Który fragment cytatu jest Twoim zdaniem za trudny?
    • Moja mama tak załatwiła takich na czarno po spartoleniu łazienek, tylko to było w trakcie wykonywania prac. Pretekstem było niedotrzymanie terminu zakończenia prac. Po czym chłopy się odgrażały, ale matka ich postraszyła urzędem skarbowym i na samej zaliczce się skończyło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • A ta przebudowa poddasza jest legalna, bo jak to ruszysz, to może okazać się całość do rozbiórki. 
    • Tłumaczenie łopatologiczne jak zawinąć gówno w sreberko.   Płyty STYROLAMIN NRO    OPIS PRODUKTU Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium to płyty styropianowe laminowane papą podkładową na welonie z włókna szklanego. Wyróżniają się one specyficznymi właściwościami fizyko-mechanicznymi, naturalną hydrofobowością, stabilnością wymiarów po zaaplikowaniu, dobrymi właściwościami termoizolacyjnymi, a także dużą wytrzymałością mechaniczną umożliwiającą poruszanie się po nich w czasie montażu i użytkowania. Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium / Super / Max produkowane są na bazie płyt styropianowych Neodach Podłoga Premium, Neodach Podłoga Super, Neodach Podłoga EPS 100-038. Przeznaczone są do wykonywania izolacji termicznej dachów (o kącie nachylenia nie większym niż 20°), i/lub kształtowania dachów płaskich i skośnych. Mogą być również stosowane jako termoizolacja podłóg, fundamentów tarasów, a także pod wylewki betonowe oraz jako warstwa izolacyjna pod papę wierzchniego krycia. W przypadku stosowania płyt termoizolacyjnych Neolamin NRO Premium na dachach zaleca się, aby były one stosowane poza wytyczonymi trasami komunikacyjnymi i na dachach bez dostępu (z wyjątkiem zwykłego utrzymania i napraw). Płyty Neolamin NRO posiadają pełną klasyfikację bezpieczeństwa pożarowego w zakresie klasy reakcji na ogień dla wyrobów dachowych, zostały w klasie BROOF(t1) odporności na ogień zewnętrzny oraz jako nie rozprzestrzeniające ognia (NRO) wg Instrukcji ITB. Produkowane są na bazie płyt styropianowych o klasie reakcji na ogień co najmniej E. Wykonanie całego przekrycie dachu z płyt Neolamin NRO pozwala uzyskać klasę odporności ogniowej na poziomie RE15.           To dla ciebie za trudne.
    • Widzę, że twój problem leży w innym aspekcie.     Czyli wymagasz, że ktoś ma ci tu zaprojektować np. okno spełniające „klasę nierozprzestrzeniania ognia”.   To producent okna musi skomponować materiały, dać okno do badania, dostanie certyfikat i ty je wtedy kupisz.           
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...