Skocz do zawartości

Wyburzanie ściany


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Zdaję sobie sprawę, że tematy były ale proszę o wzięcie pod uwagę to, że każdy przypadek jest indywidualny

Sprawa wygląda następująco.

Mieszkam w bloku z wielkiej płyty 4/4 piętro w Będzinie.

Teoretycznie jest to ściana działowa więc powinienem móc ją usunąć.

Grubość surowej ściany to ok. 7 cm. Ale biorę pod uwagę że jest ona zbrojona(pręty metalowe)


Poniżej zamieszczam również zdjęcia tej ściany szerokość jej to ok 130 cm. z lewej strony jest połączenie z kuchnią otwór w ścianie ma 220 cm(oryginalnie już tak było zabite ścianką z drewna)

I wejście z przedpokoju do salonu ok 100 cm ( z tego co wiem było kiedyś już powiększane)

Proszę o informację czy będę mógł te resztę pozostałości usunąć.

P.S nie chce rozmawiać ze spółdzielnia, ponieważ już zaczną płakać ze dach się zali.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

P.S nie chce rozmawiać ze spółdzielnia, ponieważ już zaczną płakać ze dach się zali.


Wolisz TY płakać jak się dach zawali?
Bo płakać będziesz na pewno (jak się zawali)... w pierdlu.
Nikt tu nie jest wróżką i to Ty musisz wydostać dokumentację które ściany w lokalu są konstrukcyjnymi, a które tylko działowymi.
Napisano
Od tego trzeba było zacząć icon_confused.gif
To jest ścianka działowa i jedyne niebezpieczeństwo przy jej burzeniu, to to, że może Ci na nogę spaść jej kawałek icon_rolleyes.gif
No i może być jakiś kabel z prądem - wyłącznik na obudowie drzwi...
Dach na pewno się nie zawali icon_wink.gif
  • 5 miesiące temu...
Napisano
A mam jeszcze jedno dodatkowe pytanie.

W blokach z wielkiej płyty jest zrobiony motyw polegający na tym że:

Mamy okno balkonowe (zaznaczone na planie)

Jest wejście na balkon obok okno a pod oknem ściana na której zamontowany jest kaloryfer.

Czy jest możliwość wycięcia tej ściany na której jest zamontowany kaloryfer w taki sposób aby zrobić takie jedno wielkie okno z góry do dołu i zamontować tam drzwi przesuwne? Kaloryfer byłby zamontowany wtedy na innej ścianie tj. prostopadłej niż w tej chwili jest.
Napisano
Przecież to ściana konstrukcyjna (zewnętrzna nośna), więc na takie pytanie to nawet Ci szanujący się wróżbita nie odpowie, a co dopiero ktoś na szanującym się forum.
Napisano
No dobra nie wiedziałem.

Myślałem, że nie stanowi to jakiegoś problemu skoro okno tam jest(które raczej nie trzyma stropu).
A tak na logikę to ten kawałek ściany nie podtrzymuje niczego(jedynie okno) wiec myślałem, że takie coś można zrobić
Napisano
Cytat

No dobra nie wiedziałem.

Myślałem, że nie stanowi to jakiegoś problemu skoro okno tam jest(które raczej nie trzyma stropu).
A tak na logikę to ten kawałek ściany nie podtrzymuje niczego(jedynie okno) wiec myślałem, że takie coś można zrobić




W tym miejscu, kwestią do rozstrzygnięcie jest nie tylko co można zrobić, ale również jak należy to robić. Dlatego też bez uzyskania zgody wszystkich świętych (właściciela - zarządcy, opracowania projektu i uzyskaniu PnB) się nie obejdzie. Przećwiczyłem to.

Nawet kwestia masy, czyli obciążenia w tym miejscu płyty balkonowej jest do przeliczenia
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Przecież to ściana konstrukcyjna (zewnętrzna nośna), więc na takie pytanie to nawet Ci szanujący się wróżbita nie odpowie, a co dopiero ktoś na szanującym się forum.



to nie jest ściana konstrukcyjna tylko zabudowa otworu okiennego wykonywana w całym kraju jedną warstwą pustaka siporex czy jak on tam się dawniej zwał. Przemarzająca zabudowa co jest normalne w naszym klimacie inne pytanie kto udzieli zezwolenia na tak dramatyczną zmianę wyglądu elewacji bloku? Bo to okno wtedy będzie 2 krotnie większe... Edytowano przez pablooki (zobacz historię edycji)
  • 8 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Witam Ponownie,

W kwietniu planuję ruszyć z generalnym remontem w mieszkaniu.
Dlatego chciałem dopytać jeszcze o kilka kwestii jeśli chodzi o centralne ogrzewanie

Blok jest 4 piętrowy mieszkam na najwyższym z nich. Przy suficie rozciąga się cała sieć rur od centralnego ogrzewania.
Czy jest możliwość usunięcia tych rur i montaż odpowietrzników automatycznych tego typu?
http://www.e-heat.pl/images/produkty/afris...powietrznik.jpg

Od razu wspomnę, że potrzebuję takiej informacji, ponieważ muszę przygotować się na rozmowę ze spółdzielnia icon_smile.gif

W razie jakichkolwiek pytań proszę pytać udzielę z chęcią odpowiedzi na wszystkie pytania Edytowano przez Eneczka (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam Ponownie,

W kwietniu planuję ruszyć z generalnym remontem w mieszkaniu.
Dlatego chciałem dopytać jeszcze o kilka kwestii jeśli chodzi o centralne ogrzewanie

Blok jest 4 piętrowy mieszkam na najwyższym z nich. Przy suficie rozciąga się cała sieć rur od centralnego ogrzewania.
Czy jest możliwość usunięcia tych rur i montaż odpowietrzników automatycznych tego typu?
http://www.e-heat.pl/images/produkty/afris...powietrznik.jpg

Od razu wspomnę, że potrzebuję takiej informacji, ponieważ muszę przygotować się na rozmowę ze spółdzielnia icon_smile.gif

W razie jakichkolwiek pytań proszę pytać udzielę z chęcią odpowiedzi na wszystkie pytania


W takim przypadku to proponuję wsiąść jakiego instalatora na wizje lokalną i niech oceni co tam można zrobić.
Bo pisząc tych rurach w taki sposób odnoszę wrażenie , że to rury nie tylko do Twojego mieszkania icon_biggrin.gif
Co odpowietrzników, używa się takie ale na pewno nie po usunięciu rur icon_biggrin.gif odpowietrzniki maj a troszkę inne zadanie do spełnienia.
Napisano (edytowany)
Zgadza się rury wychodzą z 4 pionów i idą do sufitu
-Z kuchni
-Salonu
-Łazienki
-pokoju 11,05 m2

Można powiedzieć, że rura idzie z kuchni do grzejnika z grzejnika do góry po suficie do salonu, łączy się z rurą, która też idzie do sufitu z grzejnika od salonu. Rura idzie dalej po całej długości salonu az do lazienki. Łączy się z pionem lazienki przechodzi przez całą długość łazienki idzie do pokoju 10,87 m2 przechodzi przez długość pokoju(nie łączy się z grzejnikiem w tym pokoju) przechodzi do następnego pokoju z którym łączy się z pionem i zimna rura dalej idzie po suficie juz do sąsiada.


edit:

Witam Ponownie,
Jestem własnie po rozmowie z gościem ds. technicznych powiedział mi że nie ma problemu. Zostanie wypisana zgoda na zrobienie odpowietrzników automatycznych. Co prawda niby je odradza bo istnieje możliwość zalania ale tak to nie ma problemu.
Edytowano przez Eneczka (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

edit:

Witam Ponownie,
Jestem własnie po rozmowie z gościem ds. technicznych powiedział mi że nie ma problemu. Zostanie wypisana zgoda na zrobienie odpowietrzników automatycznych. Co prawda niby je odradza bo istnieje możliwość zalania ale tak to nie ma problemu.


Pierwsze słyszę aby była wymagana czy wydawana zgoda na założenie odpowietrzników automatycznych.
natomiast, jeżeli o likwidacje owych rur to zapewne zgoda będzie potrzebna, choćby ze względu na utrudnienia dla sąsiadów.
Napisano
Cytat

Dział techniczny S-ni - własność wspólna i takie tam. icon_mrgreen.gif


Ale czy to oznacza, że na zamontowanie odpowietrzników automatycznych potrzebna jest zgoda?
Napisano
Cytat

Przy suficie rozciąga się cała sieć rur od centralnego ogrzewania


a to to li tylko wszędzie odpowietrzenia, bez gdzieś "ukrytego" naczynka wzbiorczego?

a zgoda może i potrzebna, co nie oznacza, że mieliby zabraniać z jakiegoś niewiadomego powodu
Napisano
Cytat

a to to li tylko wszędzie odpowietrzenia, bez gdzieś "ukrytego" naczynka wzbiorczego?

a zgoda może i potrzebna, co nie oznacza, że mieliby zabraniać z jakiegoś niewiadomego powodu


Na klatce jest coś w stylu większego cylindra
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
z reguły montowano dziwaczne "systemy" odpowietrzania i dopełniania instalacji z których to sposobów dziś już nikt nie korzysta i w wielu blokach właściciele ( kto by to nie był) dokonali modernizacji. Założenie odpowietrzników na odciętych rurach i zamaskowanie shitu jest możliwe, ale ze względu na wspomnianą "wspólną własność" radziłbym wcześniej skonsultować się z administratorem. Jak będzie normalny to pomoże się tego pozbyć, a jak będzie dziad i leń to może stawiać wyimaginowane problemy z czym miałem nieprzyjemność więc najlepiej na spotkanie z nim idź z własną icon_cool.gif wiedzą od hydraulika żeby nie dać się zaskoczyć jakimiś bredniami
pozdrawiam Edytowano przez pablooki (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...