Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam, mój drugi post;)i kolejne pytanie zamówiłem blachodachówke i osprzęt i sprzedawca zapewnia mnie że łaty 2.5x5 wystarczą,w projekcie mam łaty 4x5 ale dach pod dachówke i niedeskowany,a zrobione mam pełne deskowanie i papa i na to pójdzie blachodachówką,pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam, mój drugi post;)i kolejne pytanie zamówiłem blachodachówke i osprzęt i sprzedawca zapewnia mnie że łaty 2.5x5 wystarczą,w projekcie mam łaty 4x5 ale dach pod dachówke i niedeskowany,a zrobione mam pełne deskowanie i papa i na to pójdzie blachodachówką,pozdrawiam


Bo w zasadzie mniejszych łat jak 4X5 cm nie ma a raczej nie spotkałem się. A sprzedawcy podziękuj bo on wszystko Ci wciśnie aby sprzedać. Zapytaj się tego sprzedawcy jakie łaty dał u siebie w domu.
Jak chcesz abyś nie miał fal na dachu to daj te 4X5 cm.
Napisano
2,5x5cm to rozmiar nadający się na kontrłaty, a nie łaty.
Deskowanie pełne nie ma wpływu na nośność pokrycia wierzchniego, a tylko na sztywność konstrukcji dachu.
Napisano
Tzn to nie tak chyba że chce mi wcisnąć bo chyba większe są droższe,to moj znajomy i poprostu powiedzial że takie wystarczą ale czytam troszkę i widze ze ludzie dają większe z tąd moje pytanie poprostu powiem mu że chce większe i tyle
Napisano
Cytat

Tzn to nie tak chyba że chce mi wcisnąć bo chyba większe są droższe,to moj znajomy i poprostu powiedzial że takie wystarczą ale czytam troszkę i widze ze ludzie dają większe z tąd moje pytanie poprostu powiem mu że chce większe i tyle


Znajomy czy nie znajomy po prostu pusty,bo te 2,5X4 to kontrłaty (tak jak zaznaczył to Jani) a jakie dajesz kontrłaty,że tak się zapytam?
Jeżeli gościu handluje drewnem to on powinien znać się lepiej aniżeli kto inny na materiale i wymiarach,a że tak nie jest to tylko współczuć.
Napisano
Cytat

To facet który sprzedaje dachy kompletne,no nic wezme większe te łaty i tyle,a łaty i kontrłaty mam takie same 2.5x5


Obowiązkowo musisz mieć 4X5 cm a temu gościowi - sprzedawcy to ja bym podziekował bo sam nie wie co sprzedaje, dobre wychowanie wymaga odrobinę wiedzy a u nie niego to z wiedzą kiepsko.
Aż strach pomyslec co może sprzedać komus kto jest zielony w temacie dachów icon_biggrin.gif
Napisano
DragonCRX, sprawdź u producenta blachodachówki jaki przekrój i jaki rozstaw łat przewidział dla swojego produktu.
Przy kryciu blachą czasami jest zalecana łata o przekroju 4x6cm dla zapewnienia odpowiedniej sztywności pokrycia pod obciążeniem.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Tak się dzieje gdy cena jest jedynym wyznacznikiem. Ma być tanio! Przekrój łat zależy od rozstawu krokwi czy wiązarów, kąta nachylenia połaci, strefy klimatycznej i w pewnym stopniu od ciężaru pokrycia. Lekkość pokrycia nie jest zaletą a wręcz wadą bo wymaga solidnego podparcia (choćby z uwagi na nacisk śniegu czy działanie wiatru) czyli łat o odpowiednim przekroju. Natomiast grubość kontrłaty zależy od długości połaci a chodzi tu o wentylacje pokrycia. Skoro projektant określił przekroje łat i kontrłat to takie mają być. Twój sprzedawca nie ma zielonego pojęcia o funkcji dachu. Ciekawe jakie dodatki Ci zaproponuje? Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Tak się dzieje gdy cena jest jedynym wyznacznikiem. Ma być tanio! Przekrój łat zależy od rozstawu krokwi czy wiązarów, kąta nachylenia połaci, strefy klimatycznej i w pewnym stopniu od ciężaru pokrycia. Lekkość pokrycia nie jest zaletą a wręcz wadą bo wymaga solidnego podparcia (choćby z uwagi na nacisk śniegu czy działanie wiatru) czyli łat o odpowiednim przekroju. Natomiast grubość kontrłaty zależy od długości połaci a chodzi tu o wentylacje pokrycia. Skoro projektant określił przekroje łat i kontrłat to takie mają być. Twój sprzedawca nie ma zielonego pojęcia o funkcji dachu. Ciekawe jakie dodatki Ci zaproponuje? Pozdrawiam.



ostatecznie
kontrłaty 2.5x5
łaty 4x5
z dodatków to tylko mialem płaską blachę gąsiory i taśma kalenicowa
Napisano
Cytat

nie nie słyszałem nawet co to:)


icon_eek.gif To jak się przygotowywałeś do budowy domu?
To do czego gąsiory przymocowali? A grzebień okapu to inaczej wróblówka.
Na tej fotce masz pokazany wspornik łaty kalenicowej,to to na do czego jest przymocowana łata.

A tu masz pokazany grzebień okapu.

Napisano
Cytat

On ma blachodachówkę czyli gąsior montowany bezpośrednio do niej. Zamontowanie łaty kalenicowej daje podparcie taśmie kalenicowej i pozwala idealnie poprowadzić blaszane gąsiory. Pozdrawiam.


Tak czy owak wspornik musi być.
Napisano
a grzebienie nie musi być bo blacha jest tak zrobiona że nie ma tam pustki bo jest nie płaska tylko zaginana do dołu i tam nie ma żadnych dziurek ciężko mi wytłumaczyć widać w instrukcji montażu venecji
Napisano
Cytat

a grzebienie nie musi być bo blacha jest tak zrobiona że nie ma tam pustki bo jest nie płaska tylko zaginana do dołu i tam nie ma żadnych dziurek ciężko mi wytłumaczyć widać w instrukcji montażu venecji


Tu nie tyle chodzi o blachę co o odległość kontrłata+łata i o tą przestrzeń chodzi. Wróblówka chroni aby ptaki czy gryzonie nie weszły pod pod pokrycie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...