Skocz do zawartości

Instalacja wentylacyjna do poprawy


Recommended Posts

Napisano
Witam
Tydzień temu wprowadziłem się do "nowego" domu (z lat 80). Sprawdzając dom napotkałem się na dziwną wentylacje "grawitacyjną". Mianowicie wygląda to mniej więcej tak jak na załączonym obrazku. Dom piętrowy z nieużytkowym podaszem. Obecnie mieszkalne jest tylko 1 piętro. Tam 2 pokoje, kuchnia i łazienka. W kuchni i łazience kratki wentylacyjne podłączone w dziwny sposób. Łazienka podłączona jest rurą spiro (fi 120, ocieploną watą, szary kolor na rysunku) do kanału wentylacyjnego przy kominie, do którego również podłączona jest łazienka na parterze. Kuchnia podłączona jest rurą spiro (fi 120, ocieploną watą) do rury PCV (fi 100; kolor brązowy na rysunku) która wystaje około 1 m nad dach, na niej zamontowany plastikowy daszek taki jak do wentylacji kanalizy. Nad dachem rura ta jest nieocieplona. Do tej rury wpięty jest też kanał wentylacyjny pokoju na parterze. Kratka w tym pokoju jest jednak zaklejona. Zastanawia mnie czy taka wentylacja ma prawo bytu czy będzie ona działać w zimie? Czy nie będzie się skraplać, ponieważ poddasze jest nieocieplane (jest też bardzo niskie około 1m) Na chwile obecną w obu kratkach jest wyczuwalny ciąg. Zastanawiam się czy zostawić to tak jak jest czy przerobić właściwie. Co sądzicie o takiej instalacji?

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Zastanawia mnie czy taka wentylacja ma prawo bytu czy będzie ona działać w zimie?


A czemu tylko w zimie, skoro powinna działać cały czas?
Choć patrząc na jej konstrukcję to właściwie tylko zimą ma szansę coś tam zadziałać.
Jest ona wykonana dojść typowo jak na tamtą epokę, czyli miały być dziury wentylacyjne to są, ale sprawnością wentylacji w tamtym okresie nikt sobie głowy nie zaprzątał.
W okresie kiedy dom powstawał okna miały taką "szczelność", że napływ świeżego powietrza był ciągły i należało mu tylko zrobić ujście na zewnątrz. O tym świadczy kratka wywiewna w pokoju.
Przy wymianie okien na szczelne wentylacja, jeśli w ogóle można o niej mówić ustanie na dobre.
Najlepszym rozwiązaniem będzie dołożenie wspomagania mechanicznego na wywiewie i ukierunkowanie przepływu powietrza od pomieszczeń czystych/suczych w kierunku pomieszczeń brudnych/mokrych.
Napisano
Ta wentylacja (Grawitacyjna) nie jest zgodna z przepisami - nawet z tymi z lat 80-tych.
Każde pomieszczenie "brudne" musi (i musiało - w domach jednorodzinnych) posiadać osobny kanał wentylacyjny.


Cytat

Najlepszym rozwiązaniem będzie dołożenie wspomagania mechanicznego na wywiewie i ukierunkowanie przepływu powietrza od pomieszczeń czystych/suczych w kierunku pomieszczeń brudnych/mokrych.




W zasadzie jest to jedyne (najtańsze) rozwiązanie tego problemu.
Napisano
Problem w tym że na piętrze są już okna PCV z nawiewnikami. Obawiam się dużej wilgoci w zimie przy takiej wentylacji. Chciałbym jakoś przetrwać tą zime bo w przyszłym roku całe podasze będzie przerabiane, razem z wentylacją. Myślałem jeszcze nad takim prostym rozwiązaniem: Zostawiam tą rurę pcv na dachu, do niej podłączam bezpośrednio kuchnie i taki sam patent z łazienką. Podłączyłbym to rurami spiro. W takim wypadku kanały były by pionowe ( około 2m wysokości) i każde pomieszczenie na piętrze miało by osobną wentylacje. Tylko czy nie będzie problemu ze skraplaniem. Najlepszym rozwiązaniem było by wymurować te kanały. Ale tak jak wcześniej mówiłem za rok będzie wszystko przerabiane. Rozumiem że przy wspomaganiu mechanicznym zakładam wentylator który działa w sbosób ciągły?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Na chwile obecną nie jestem w stanie zainstalować wentylacji mechanicznej (fundusze). Wiem że pół środki nie popłacają, ale czy taka koncepcja będzie dobra? Czy może ma ktoś inny pomysł ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni. Chcesz wersję tego artykułu w formacie PDF lub z grafikami krok po kroku? Daj znać, przygotuję!
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
    • Ot, dowcipniś      A tak naprawdę?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...