Skocz do zawartości

szczyty ocieplenie


Recommended Posts

Napisano
witam

Dom jest na kolejnym etapie budowy. Ściany parteru z silki 24cm już stoją. Za ok tydzień czasu wchodzi ekipa od dachu która położy belki i wiązary drewnianego stropu.
Dach dwuspadowy - ściana szczytowa to ściana szkieletowa drewniana 15cm. Wg projektu mam jako ocieplenie szczytów - 20cm wełny mineralnej +3cm pustka powietrzna + okładzina drewniana na stelażu. Dodam ze poddasze będzie nieużytkowe.
Mam pytanie odnośnie docieplenia szczytów ponieważ będziemy je wykonywać sami.
Czy wełna i pustka + okładzina (szalówka) wystarczy?
Czy należy dać jakieś folie między wełną a okładzina? Jakiej wełny najlepiej użyć i jak to wszystko zmontować? czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć i podać jakiś schemat?

Czy mogę ocieplić jedynie szczyty a resztę ścian pozostawić bez ocieplenia (aż do przyszłego roku)?

Napisano
Dużo pytań i mało danych, ale tak szybciutko spróbuję:

Czy pomiędzy konstrukcję drewnianą szczytów będziecie wkładali ocieplenie? W te 15 cm? Od tego warto zacząć!
Od środka w takim razie na konstrukcję drewnianą folia paroizolacyjna żółta, pomiędzy konstrukcję wełna, na to dałbym płytę osb i spokojnie styropian od zewnątrz. Później to już typowe rozwiązania - klej, siatka, klej i szalówka na ruszcie drewnianym. Mniej zabawy, bezpieczeństwo pożarowe zapewni wełna w konstrukcji i dochodzi Wam 15cm ocieplenia.

Opisany przez Ciebie sposób ułożenia jest dość kłopotliwy, bo nie bardzo jest do czego mocować tę wełnę (kołki, klej!)...
chyba, że pomiędzy konstrukcją wymurujecie pustki cegłą??? Wtedy na zewnątrz, pod szalówką powinna być folia wiatrochronna, czyli popularnie zwana paro przepuszczalna, następnie pustka i wełna mocowana do ściany na klej, ewentualnie uzupełniona kołkami i jeszcze ten nieszczęsny ruszt, bo do czegoś musicie zamocować folię i szalówkę.

Jeśli ocieplisz szczyty, to koniecznie wykonaj opierzenia, chyba, że dach wychodzi poza obrys murów. W obu przypadkach należy zachować ciągłość ocieplenia ściany i dachu.

Tyle na dziś - dobranoc icon_smile.gif
Napisano
Czy pomiędzy konstrukcję drewnianą szczytów będziecie wkładali ocieplenie? W te 15 cm? - tak właśnie chcieliśmy zrobić, ale przedstawiony schemat architekta z pustką powietrzną wydał nam się mało logiczny dlatego też pytamy jaki byłby najlepszy sposób na ocieplenie szczytów.
Wykonawca chciał dać płytę osb z wełną w środku i wszytko razem ocieplić (cały budynek) w jednym momencie. Rzucił nam taką kwotę że że nie starczy funduszy na ocieplenie całego domu dlatego też zastanawiamy się jak ocieplić jedynie szczyty aby całą konstrukcję w czasie zimy szlag nie trafił.

Dach przykryty dachówką cementową nie będzie puki co ocieplony. Chcemy ocieplić strop drewniany 20cm wełną mineralną aby odizolować parter od nieużytkowego poddasza. W załączniku przesyłam przekrój budynku, jeśli potrzebne są jakieś informacje to proszę piszcie. Dziękuje za wszelką pomoc.




  Cytat

Dużo pytań i mało danych, ale tak szybciutko spróbuję:

Czy pomiędzy konstrukcję drewnianą szczytów będziecie wkładali ocieplenie? W te 15 cm? Od tego warto zacząć!
Od środka w takim razie na konstrukcję drewnianą folia paroizolacyjna żółta, pomiędzy konstrukcję wełna, na to dałbym płytę osb i spokojnie styropian od zewnątrz. Później to już typowe rozwiązania - klej, siatka, klej i szalówka na ruszcie drewnianym. Mniej zabawy, bezpieczeństwo pożarowe zapewni wełna w konstrukcji i dochodzi Wam 15cm ocieplenia.

Opisany przez Ciebie sposób ułożenia jest dość kłopotliwy, bo nie bardzo jest do czego mocować tę wełnę (kołki, klej!)...
chyba, że pomiędzy konstrukcją wymurujecie pustki cegłą??? Wtedy na zewnątrz, pod szalówką powinna być folia wiatrochronna, czyli popularnie zwana paro przepuszczalna, następnie pustka i wełna mocowana do ściany na klej, ewentualnie uzupełniona kołkami i jeszcze ten nieszczęsny ruszt, bo do czegoś musicie zamocować folię i szalówkę.

Jeśli ocieplisz szczyty, to koniecznie wykonaj opierzenia, chyba, że dach wychodzi poza obrys murów. W obu przypadkach należy zachować ciągłość ocieplenia ściany i dachu.

Tyle na dziś - dobranoc icon_smile.gif

Rozwiń  

DSC01446.jpg

Napisano
  Cytat

Po co ocieplać dach jak poddasze nieużytkowe, Wystarczy strop i ściany na wys ok 1 mb.

Rozwiń  

Masz rację - moja odpowiedź wynikła w ogóle z pytania o ocieplenie szczytu, więc założyłem, że jeśli szczyt ma być ocieplony to i dach. W tym przypadku zrobiłbym jednak wypełnienie szkieletu wełną i na to folia paro przepuszczalna (w Danii na ten przykład zastosowano by tu "folię" z tektury - damspaper, bo trwałość i odporność na UV dużo większa), a od środka paroizolacyjna. Elewację obił szalówką i to wszystko. Całe realne ocieplenie na ścianach kondygnacji mieszkalnej i stropie (choć gdyby jednak ocieplić dach tak jak w projekcie, to byłby spory lamus na poddaszu...). Sądzę, że przy takim układzie dodatkowe ocieplanie szczytu na wysokość 1m jest zbędna (pod warunkiem zachowania ciągłości ociepleń).

Dodatkowo dałbym jeszcze folię paroizolacyjną pod wełnę na stropie, czego brak w projekcie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam, dziękuje za pomoc mam jeszcze jedno pytanie. Postanowiłam ocieplać cały parter płytami wełny skalnej Fasrock LL Rockwool.
Czy nie lepiej i łatwiej byłoby poprostu położyć płyty wełny skalnej na szczyty z osb od zewnątrz? Czy wtedy też należy zastosować folię paro przepuszczalną?
Pozdrawiam





  Cytat

Masz rację - moja odpowiedź wynikła w ogóle z pytania o ocieplenie szczytu, więc założyłem, że jeśli szczyt ma być ocieplony to i dach. W tym przypadku zrobiłbym jednak wypełnienie szkieletu wełną i na to folia paro przepuszczalna (w Danii na ten przykład zastosowano by tu "folię" z tektury - damspaper, bo trwałość i odporność na UV dużo większa), a od środka paroizolacyjna. Elewację obił szalówką i to wszystko. Całe realne ocieplenie na ścianach kondygnacji mieszkalnej i stropie (choć gdyby jednak ocieplić dach tak jak w projekcie, to byłby spory lamus na poddaszu...). Sądzę, że przy takim układzie dodatkowe ocieplanie szczytu na wysokość 1m jest zbędna (pod warunkiem zachowania ciągłości ociepleń).

Dodatkowo dałbym jeszcze folię paroizolacyjną pod wełnę na stropie, czego brak w projekcie.

Rozwiń  

Napisano
Konstrukcja pod OSB na szczytach daje doskonałą okazję do ułożenia ocieplenia wewnątrz, a dodatkowa warstwa na zewnątrz zapewni komfort. Folia paroizolacyjna raz, od wewnątrz. Sposób wykonania... może jednak z pustką wentylacyjną jeśli na zewnątrz będzie też wełna mineralna!
Napisano (edytowany)
  Cytat

witam

Dom jest na kolejnym etapie budowy. Ściany parteru z silki 24cm już stoją. Za ok tydzień czasu wchodzi ekipa od dachu która położy belki i wiązary drewnianego stropu.
Dach dwuspadowy - ściana szczytowa to ściana szkieletowa drewniana 15cm. Wg projektu mam jako ocieplenie szczytów - 20cm wełny mineralnej +3cm pustka powietrzna + okładzina drewniana na stelażu. Dodam ze poddasze będzie nieużytkowe.
Mam pytanie odnośnie docieplenia szczytów ponieważ będziemy je wykonywać sami.
Czy wełna i pustka + okładzina (szalówka) wystarczy?
Czy należy dać jakieś folie między wełną a okładzina? Jakiej wełny najlepiej użyć i jak to wszystko zmontować? czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć i podać jakiś schemat?

Czy mogę ocieplić jedynie szczyty a resztę ścian pozostawić bez ocieplenia (aż do przyszłego roku)?

Rozwiń  

Zdecydowałem się na nieużytkowanie przestrzeni pod dachem (więc nie będę spełniał warunków technicznych).
Z przekroju D1 kasuję trzy ostatnie pozycje (izolacja, paroizolacja, płyta g/k), a przedostatnią (paroizolacja) przenoszę do przekroju S1 przed ostatnią pozycję płyta g/k 15mm.
Szczytów nie ocieplam. Edytowano przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Zdecydowałem się na nieużytkowanie przestrzeni pod dachem (więc nie będę spełniał warunków technicznych).
Z przekroju D1 kasuję trzy ostatnie pozycje (izolacja, paroizolacja, płyta g/k), a przedostatnią (paroizolacja) przenoszę do przekroju S1 przed ostatnią pozycję płyta g/k 15mm.
Szczytów nie ocieplam.

Rozwiń  

I to jest jedyne sensowne rozwiązanie, przy założeniu, że poddasze pozostanie nieużytkowe.
Napisano
poddasze planuje trochę użytkować. nie na cele mieszkalne aczkolwiek chciałabym mieć opcję w przyszłości coś tam zrobić. Ocieplę z zewnątrz z tą pustką. Zobaczymy jak to wyjdzie. Pozdrawiam


  Cytat

I to jest jedyne sensowne rozwiązanie, przy założeniu, że poddasze pozostanie nieużytkowe.

Rozwiń  

Napisano (edytowany)
  Cytat

poddasze planuje trochę użytkować. nie na cele mieszkalne aczkolwiek chciałabym mieć opcję w przyszłości coś tam zrobić. Ocieplę z zewnątrz z tą pustką. Zobaczymy jak to wyjdzie. Pozdrawiam

Rozwiń  

Wymogi techniczne określają jaką min. temperaturę mamy utrzymać w danym rodzaju przeznaczenia pomieszczeniu. A jeżeli pomieszczenia nie ogrzewamy to nie musimy spełniać warunków.
Ścianę szczytową jeżeli wymaga wzmocnienia poszyciem to pokryć płytą OSB od zewnątrz, zabezpieczyć wiatroizolacją, wykonać ruszt pod deskę elewacyjną (który będzie jednocześnie tworzył pustkę wentylacyjną) i zamontować deskę i nic więcej.
Na obecnym etapie przyda się wykonanie wentylacji strychu w celu późniejszej łatwiejszej adaptacji do celów użytkowych.
Oraz asekuracyjne wykonanie paroizolacyjnych przepon których obecnie nie uwzględnił architekt (górę zaprojektował tak jakby część parteru była stale otwarta na poddasze).
Edytowano przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótki unboxing pilarki tarczowej Dewalta DCS579N Akcja serwisowa zepsutej piły szablastej DCS382N zakończona sukcesem!    
    • Witam. Mam problem z wodą zalewającą mi garaz. Garaz to duzy budynek o dlugosci ściany 50m. Większość sciany stanowia bramy wjazdowe. Wjazd jest podlany progiem aby woda sie nie wlewala. Problem w tym, ze ostatnia brama jest w dolku i woda z polowy podworka i reszty dachu garazu plynie wlasnie tam i przelewa sie przez próg i zalewa garaz. Jedyna możliwość jaka ja widze to przekopac przy samej ścianie i tych bramach wjazdowych dziure i polozyc jakis drenaż aby woda spod tej ostatniej bramy odplywala w drugi rog podworka gdzie jest dolek i studzienka. Nie bylo by problemu gdyby do tego garazu wjezdzaly tylko samochody. To zwykla plastikowa drena by moga byc. Problem w tym, ze mozna to zakopac na max 20cm i do tego garazu wjezdzaja maszyny przekraczajace 20t wagi... Z czego zrobic ten odplyw aby to wytrzynalo? Myslalem nad metalowa rura. Tylko, ze to bedzie rdzewiec i predzej czy pozniej przerdzewieje. Myslalem tez nad metalowym profilem 100x100x3 ale to ta sama sytuacja z rdza. Jest cos innego co tam wytrzyma
    • Woski dekoracyjne transparentne OSMO to niezwykle wszechstronny produkt, który łączy estetykę naturalnego wykończenia drewna z praktycznym zastosowaniem w aranżacjach wnętrz. Choć najczęściej stosowane są jako warstwa wykończeniowa, z powodzeniem mogą pełnić także rolę barwnika – działając podobnie jak bejca. Dzięki temu otwierają się szerokie możliwości ich wykorzystania w zależności od potrzeb oraz rodzaju powierzchni drewnianej. Idealne do Zastosowań Wewnętrznych Transparentne woski dekoracyjne OSMO doskonale sprawdzają się jako ostateczna warstwa ochronna dla drewna wewnątrz budynków. Można je stosować na ścianach, sufitach, meblach, a nawet dekoracyjnych panelach drewnianych. Ich półtransparentna formuła pozwala zachować naturalny rysunek słojów drewna, nadając mu jednocześnie subtelny kolor i jedwabisty połysk. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących naturalne wykończenie z nutą indywidualnego charakteru. Wosk Dekoracyjny jako Bejca – Kolor i Styl Co ciekawe, woski OSMO mogą być również stosowane jako kolorowa baza, podobnie jak bejca. Wystarczy nałożyć cienką warstwę wosku dekoracyjnego, aby nadać drewnu pożądany odcień – od ciepłego dębu, przez elegancki orzech, aż po nowoczesne szarości. Dzięki transparentnej formule, drewno zyskuje głębię koloru bez utraty swojej naturalnej struktury. Po zabarwieniu powierzchni warto zastosować dodatkową warstwę zabezpieczającą – szczególnie tam, gdzie drewno narażone jest na intensywne użytkowanie. Ochrona i Trwałość – Wosk Twardy Olejny na Podłogi i Fronty Kuchenne W miejscach szczególnie wymagających – takich jak podłogi, schody, czy fronty kuchenne – samo zabarwienie woskiem dekoracyjnym nie wystarczy. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest nałożenie na zabarwioną powierzchnię warstwy wosku twardego olejnego OSMO. Produkt ten tworzy wyjątkowo trwałą powłokę odporną na ścieranie, działanie wody oraz zabrudzenia. Jest łatwy w pielęgnacji i w razie potrzeby można go miejscowo naprawiać bez konieczności szlifowania całej powierzchni. Podsumowanie Transparentne woski dekoracyjne OSMO to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą podkreślić naturalne piękno drewna, nadać mu delikatny kolor, a jednocześnie zabezpieczyć je przed codziennym użytkowaniem. Stosowane jako warstwa ostateczna – sprawdzą się świetnie w mniej eksploatowanych miejscach. W przypadku intensywnych powierzchni, takich jak podłogi czy kuchenne fronty, najlepiej połączyć je z woskiem twardym olejnym, uzyskując zarówno estetyczny, jak i trwały efekt.
    • No a komu płacą kasę? Przecież ktoś to musi pompować.  A jest kanalizacja?
    • woda w nim jest bo niektórzy sasiedzi sie pod ten wodociag podpieli jeszcze kiedy ta firma istniala a było to za PRL-u Woda  najbardziej dobra tylko rury sa metalowe.Wodociag na mapce jest a gmina napisala mi ze go nie ma 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...