Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
botulina

szczyty ocieplenie

Recommended Posts

witam

Dom jest na kolejnym etapie budowy. Ściany parteru z silki 24cm już stoją. Za ok tydzień czasu wchodzi ekipa od dachu która położy belki i wiązary drewnianego stropu.
Dach dwuspadowy - ściana szczytowa to ściana szkieletowa drewniana 15cm. Wg projektu mam jako ocieplenie szczytów - 20cm wełny mineralnej +3cm pustka powietrzna + okładzina drewniana na stelażu. Dodam ze poddasze będzie nieużytkowe.
Mam pytanie odnośnie docieplenia szczytów ponieważ będziemy je wykonywać sami.
Czy wełna i pustka + okładzina (szalówka) wystarczy?
Czy należy dać jakieś folie między wełną a okładzina? Jakiej wełny najlepiej użyć i jak to wszystko zmontować? czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć i podać jakiś schemat?

Czy mogę ocieplić jedynie szczyty a resztę ścian pozostawić bez ocieplenia (aż do przyszłego roku)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dużo pytań i mało danych, ale tak szybciutko spróbuję:

Czy pomiędzy konstrukcję drewnianą szczytów będziecie wkładali ocieplenie? W te 15 cm? Od tego warto zacząć!
Od środka w takim razie na konstrukcję drewnianą folia paroizolacyjna żółta, pomiędzy konstrukcję wełna, na to dałbym płytę osb i spokojnie styropian od zewnątrz. Później to już typowe rozwiązania - klej, siatka, klej i szalówka na ruszcie drewnianym. Mniej zabawy, bezpieczeństwo pożarowe zapewni wełna w konstrukcji i dochodzi Wam 15cm ocieplenia.

Opisany przez Ciebie sposób ułożenia jest dość kłopotliwy, bo nie bardzo jest do czego mocować tę wełnę (kołki, klej!)...
chyba, że pomiędzy konstrukcją wymurujecie pustki cegłą??? Wtedy na zewnątrz, pod szalówką powinna być folia wiatrochronna, czyli popularnie zwana paro przepuszczalna, następnie pustka i wełna mocowana do ściany na klej, ewentualnie uzupełniona kołkami i jeszcze ten nieszczęsny ruszt, bo do czegoś musicie zamocować folię i szalówkę.

Jeśli ocieplisz szczyty, to koniecznie wykonaj opierzenia, chyba, że dach wychodzi poza obrys murów. W obu przypadkach należy zachować ciągłość ocieplenia ściany i dachu.

Tyle na dziś - dobranoc icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy pomiędzy konstrukcję drewnianą szczytów będziecie wkładali ocieplenie? W te 15 cm? - tak właśnie chcieliśmy zrobić, ale przedstawiony schemat architekta z pustką powietrzną wydał nam się mało logiczny dlatego też pytamy jaki byłby najlepszy sposób na ocieplenie szczytów.
Wykonawca chciał dać płytę osb z wełną w środku i wszytko razem ocieplić (cały budynek) w jednym momencie. Rzucił nam taką kwotę że że nie starczy funduszy na ocieplenie całego domu dlatego też zastanawiamy się jak ocieplić jedynie szczyty aby całą konstrukcję w czasie zimy szlag nie trafił.

Dach przykryty dachówką cementową nie będzie puki co ocieplony. Chcemy ocieplić strop drewniany 20cm wełną mineralną aby odizolować parter od nieużytkowego poddasza. W załączniku przesyłam przekrój budynku, jeśli potrzebne są jakieś informacje to proszę piszcie. Dziękuje za wszelką pomoc.




Cytat

Dużo pytań i mało danych, ale tak szybciutko spróbuję:

Czy pomiędzy konstrukcję drewnianą szczytów będziecie wkładali ocieplenie? W te 15 cm? Od tego warto zacząć!
Od środka w takim razie na konstrukcję drewnianą folia paroizolacyjna żółta, pomiędzy konstrukcję wełna, na to dałbym płytę osb i spokojnie styropian od zewnątrz. Później to już typowe rozwiązania - klej, siatka, klej i szalówka na ruszcie drewnianym. Mniej zabawy, bezpieczeństwo pożarowe zapewni wełna w konstrukcji i dochodzi Wam 15cm ocieplenia.

Opisany przez Ciebie sposób ułożenia jest dość kłopotliwy, bo nie bardzo jest do czego mocować tę wełnę (kołki, klej!)...
chyba, że pomiędzy konstrukcją wymurujecie pustki cegłą??? Wtedy na zewnątrz, pod szalówką powinna być folia wiatrochronna, czyli popularnie zwana paro przepuszczalna, następnie pustka i wełna mocowana do ściany na klej, ewentualnie uzupełniona kołkami i jeszcze ten nieszczęsny ruszt, bo do czegoś musicie zamocować folię i szalówkę.

Jeśli ocieplisz szczyty, to koniecznie wykonaj opierzenia, chyba, że dach wychodzi poza obrys murów. W obu przypadkach należy zachować ciągłość ocieplenia ściany i dachu.

Tyle na dziś - dobranoc icon_smile.gif


DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Po co ocieplać dach jak poddasze nieużytkowe, Wystarczy strop i ściany na wys ok 1 mb.


Masz rację - moja odpowiedź wynikła w ogóle z pytania o ocieplenie szczytu, więc założyłem, że jeśli szczyt ma być ocieplony to i dach. W tym przypadku zrobiłbym jednak wypełnienie szkieletu wełną i na to folia paro przepuszczalna (w Danii na ten przykład zastosowano by tu "folię" z tektury - damspaper, bo trwałość i odporność na UV dużo większa), a od środka paroizolacyjna. Elewację obił szalówką i to wszystko. Całe realne ocieplenie na ścianach kondygnacji mieszkalnej i stropie (choć gdyby jednak ocieplić dach tak jak w projekcie, to byłby spory lamus na poddaszu...). Sądzę, że przy takim układzie dodatkowe ocieplanie szczytu na wysokość 1m jest zbędna (pod warunkiem zachowania ciągłości ociepleń).

Dodatkowo dałbym jeszcze folię paroizolacyjną pod wełnę na stropie, czego brak w projekcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam, dziękuje za pomoc mam jeszcze jedno pytanie. Postanowiłam ocieplać cały parter płytami wełny skalnej Fasrock LL Rockwool.
Czy nie lepiej i łatwiej byłoby poprostu położyć płyty wełny skalnej na szczyty z osb od zewnątrz? Czy wtedy też należy zastosować folię paro przepuszczalną?
Pozdrawiam





Cytat

Masz rację - moja odpowiedź wynikła w ogóle z pytania o ocieplenie szczytu, więc założyłem, że jeśli szczyt ma być ocieplony to i dach. W tym przypadku zrobiłbym jednak wypełnienie szkieletu wełną i na to folia paro przepuszczalna (w Danii na ten przykład zastosowano by tu "folię" z tektury - damspaper, bo trwałość i odporność na UV dużo większa), a od środka paroizolacyjna. Elewację obił szalówką i to wszystko. Całe realne ocieplenie na ścianach kondygnacji mieszkalnej i stropie (choć gdyby jednak ocieplić dach tak jak w projekcie, to byłby spory lamus na poddaszu...). Sądzę, że przy takim układzie dodatkowe ocieplanie szczytu na wysokość 1m jest zbędna (pod warunkiem zachowania ciągłości ociepleń).

Dodatkowo dałbym jeszcze folię paroizolacyjną pod wełnę na stropie, czego brak w projekcie.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konstrukcja pod OSB na szczytach daje doskonałą okazję do ułożenia ocieplenia wewnątrz, a dodatkowa warstwa na zewnątrz zapewni komfort. Folia paroizolacyjna raz, od wewnątrz. Sposób wykonania... może jednak z pustką wentylacyjną jeśli na zewnątrz będzie też wełna mineralna!
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

witam

Dom jest na kolejnym etapie budowy. Ściany parteru z silki 24cm już stoją. Za ok tydzień czasu wchodzi ekipa od dachu która położy belki i wiązary drewnianego stropu.
Dach dwuspadowy - ściana szczytowa to ściana szkieletowa drewniana 15cm. Wg projektu mam jako ocieplenie szczytów - 20cm wełny mineralnej +3cm pustka powietrzna + okładzina drewniana na stelażu. Dodam ze poddasze będzie nieużytkowe.
Mam pytanie odnośnie docieplenia szczytów ponieważ będziemy je wykonywać sami.
Czy wełna i pustka + okładzina (szalówka) wystarczy?
Czy należy dać jakieś folie między wełną a okładzina? Jakiej wełny najlepiej użyć i jak to wszystko zmontować? czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć i podać jakiś schemat?

Czy mogę ocieplić jedynie szczyty a resztę ścian pozostawić bez ocieplenia (aż do przyszłego roku)?


Zdecydowałem się na nieużytkowanie przestrzeni pod dachem (więc nie będę spełniał warunków technicznych).
Z przekroju D1 kasuję trzy ostatnie pozycje (izolacja, paroizolacja, płyta g/k), a przedostatnią (paroizolacja) przenoszę do przekroju S1 przed ostatnią pozycję płyta g/k 15mm.
Szczytów nie ocieplam. Edytowano przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zdecydowałem się na nieużytkowanie przestrzeni pod dachem (więc nie będę spełniał warunków technicznych).
Z przekroju D1 kasuję trzy ostatnie pozycje (izolacja, paroizolacja, płyta g/k), a przedostatnią (paroizolacja) przenoszę do przekroju S1 przed ostatnią pozycję płyta g/k 15mm.
Szczytów nie ocieplam.


I to jest jedyne sensowne rozwiązanie, przy założeniu, że poddasze pozostanie nieużytkowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poddasze planuje trochę użytkować. nie na cele mieszkalne aczkolwiek chciałabym mieć opcję w przyszłości coś tam zrobić. Ocieplę z zewnątrz z tą pustką. Zobaczymy jak to wyjdzie. Pozdrawiam


Cytat

I to jest jedyne sensowne rozwiązanie, przy założeniu, że poddasze pozostanie nieużytkowe.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

poddasze planuje trochę użytkować. nie na cele mieszkalne aczkolwiek chciałabym mieć opcję w przyszłości coś tam zrobić. Ocieplę z zewnątrz z tą pustką. Zobaczymy jak to wyjdzie. Pozdrawiam


Wymogi techniczne określają jaką min. temperaturę mamy utrzymać w danym rodzaju przeznaczenia pomieszczeniu. A jeżeli pomieszczenia nie ogrzewamy to nie musimy spełniać warunków.
Ścianę szczytową jeżeli wymaga wzmocnienia poszyciem to pokryć płytą OSB od zewnątrz, zabezpieczyć wiatroizolacją, wykonać ruszt pod deskę elewacyjną (który będzie jednocześnie tworzył pustkę wentylacyjną) i zamontować deskę i nic więcej.
Na obecnym etapie przyda się wykonanie wentylacji strychu w celu późniejszej łatwiejszej adaptacji do celów użytkowych.
Oraz asekuracyjne wykonanie paroizolacyjnych przepon których obecnie nie uwzględnił architekt (górę zaprojektował tak jakby część parteru była stale otwarta na poddasze).
Edytowano przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działka rodziców ma ok 15 arów powierzchni, więc na pewno da się ją podzielić. A wjazd możliwy będzie do wykonania bliżej piekarni. Z zapewnieniem dostawy mediów nie powinno być kłopotów - wszak to prawie środek wielkiego osiedla w Twoim mieście...
    • Ma zakopane 3 kręgi betonowe. Do środka kręgów dochodzi rura PE które ma w przyszłości zasilać automatyczne nawodnienie.  Teraz z tego miejsca mają się rozchodzić rury do zasilenia nawodnienia. Na zdjęciu jest widoczna druga rura PE ale ta ma służyć do zasilenia w wodę budynku gospodarczego.  Czy to jest dobry pomysł żeby w tym miejscu zainstalować elektrozawory do automatycznego podlewania. Z tego miejsca ma wychodzić rura do zasilenia automatycznych zraszaczy oraz udzielna sekcja do podlewania kropelkowego.  Rury wprowadzone będą nisko w kręgach i będzie można z nich spuszczać na zimę wodę.  Czy jest gdzieś w necie dostępny schemat budowy automatycznego nawadnia ogrodu. Czy takie rozwiązanie ma szanse się sprawdzić?  
    • Gość
      Z chęcią zapłacę 100 zł za metr kwadratowy . Ale niestety dziś Pan dał mi ofertę aż mnie z nóg zniosło . Nie potrafił się określić w jaki sposób mi koszt obliczył .
    • A u mnie wujek Google jest innego zdania     Zresztą tak mnie kiedyś uczyli...   Ja zwykle montowałem sedes śrubami do posadzki, a silikonu używałem do przyklejenia sedesu do podłoża i - tak jak pisze mhtyl - i uważam na 99,9%, że a właściwie nie trzyma  uszczelka na złączu rury wylotowej z sedesu z rurą kanalizacyjną. Zdarza się to wtedy, gdy w trakcie korzystania z kibelka porusza się on, gdyż jest źle przymocowany. Trzeba zdemontować kibelek, wymyć dokładnie podłogę i sedes od dołu, kupić nowy zestaw do mocowania sedesu (w skład zestawu wchodzą po dwie sztuki: kołki rozporowe, długie wkręty, tulejki odpowiednio wyprofilowane i zaślepki), usunąć - jeśli były użyte - stare śruby i kołki, albo nawiercić nowe otwory w posadzce i od nowa zamontować sedes i ozdobić białym silikonem             Ooooo...    W linkowanym temacie czytam:   To chyba z rozpędu...
    • A podzielisz się, tak w skrócie, czym uzasadnia to że te szmaragdy tańsze? Bardzo mnie to zaintrygowalo. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...