Skocz do zawartości

Izolacja pionowa płyty fundamentowej


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Chciałbym samemu zrobić izolację pionową płyty fundamentowej.
Mam 0,5 metra pospółki na to styropian, folie, zbrojenie i beton.
Styropianu mam 20 cm + 25 cm płyta jak zresztą widać na zdjęciu, które załączam.

Jak zrobić na płycie izolację pionową krok po kroku? Jaki materiał? Nie mam jeszcze zrobionego drenażu i rynien więc dajcie znać czy to zrobić wcześniej czy też później lub nie ma to znaczenia. Będę wdzięczny za info. W sieci jakoś nie mogłem znaleźć osób, które robiły to na płycie, same ławy.

Pozdrawiam
Kuba

DSC01446.jpg

Napisano
Tak jak masz w projekcie. Cwaniak, który ci zrobił ten fundament (również projekt) powinien dostarczyć kompleksowe rozwiązanie.
Mam takie pytanie pod tym szarym pasem (beton?) te dwie białe warstwy to styropian ?
Napisano
Tak to termonium fundament organiki 2x po 10 cm a pomiedzy tym folia.
Nizej masz pospólki 0,5 metra.
W zasadzie to jak przykladalem styropian (zostalo mi 21 plyt fundamentowych) to mam nierownosci pomiedzy styropianem a betonem i czym to dodatkowo wyrownac?

Popatrze w projekt jak to zaplanowal architekt/konstruktor.
Napisano
Wymieniony przez Ciebie produkt nie nadaje się do takiego stosowania.
Na stronie producenta masz umieszczoną tzw. Deklarację właściwości użytkowych. Pkt. 3 opisuje możliwe zastosowanie - tylko "izolacja cieplna w budynkach", a powinna być dodatkowo "nośność".
Opis "służy do izolacji ścian piwnic i fundamentów" powinien być rozumiany w taki sposób "służy do izolacji ścian piwnic i ścian fundamentów".
Moim zdaniem będziesz miał problem.
Napisano
Cytat

Styropian, ktory mi zostal byl pod plyte i nie wiem czy nada sie do ocieplenia pionowego stad moj post i pytania icon_smile.gif
Jak to zrobic?


Właśnie pod płytę nie wolno stosować takiego materiału.
Napisano
Przed chwila rozmawialem z konstruktorem oraz z dyrektorem Organiki i obaj potwierdzili ze jest ok. Ja mam parterowy domek bez poddasza uzytkowego.
Ale obaj powiedzieli ze lepszy bylby xps ... No i wez tu kurna miej kierownika budowy i weryfikuj materialy z architektem.

icon_evil.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Przed chwila rozmawialem z konstruktorem oraz z dyrektorem Organiki i obaj potwierdzili ze jest ok.


W takim razie:
- niech dyrektor Organiki da to na piśmie, tj. wystawi Deklarację właściwości użytkowych z uzupełnieniem pkt. 3 o spełnienie "wymagania podstawowego nr 1" (to dotyczy właśnie nośności), ma do tego pełne prawo (jeżeli sprawdził, że materiał spełnia takie wymagania)
- niech konstruktor opisze dokładnie wszystkie warstwy (z wyraźnym opisem materiału producenta itp) i z oświadczeniem ( zgodnym z Prawem budowlanym) dołączy do dokumentacji budowy, chyba, że tak dokładnie masz opracowany projekt, który został załączony do pozwolenia na budowę.
==============
W tym opisie konstruktora powinna się również znaleźć informacja, której szukasz od początku - jak zabezpieczyć boki. Edytowano przez adam_50 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam,
Chciałbym samemu zrobić izolację pionową płyty fundamentowej.
Mam 0,5 metra pospółki na to styropian, folie, zbrojenie i beton.
Styropianu mam 20 cm + 25 cm płyta jak zresztą widać na zdjęciu, które załączam.

Jak zrobić na płycie izolację pionową krok po kroku? Jaki materiał? Nie mam jeszcze zrobionego drenażu i rynien więc dajcie znać czy to zrobić wcześniej czy też później lub nie ma to znaczenia. Będę wdzięczny za info. W sieci jakoś nie mogłem znaleźć osób, które robiły to na płycie, same ławy.

Pozdrawiam
Kuba


Nie widzę tu problemu. Pozostały styropian można wykorzystać do izolacji pionowej.Technologia ocieplenia taka sama jak przy izolowaniu ścian fundamentowych, a większe nierówności między płytą a styropianem trzeba usunąć np. przez skucie, zeszlifowanie betonu. Płyty pionowe powinny sięgać od podłoża pod izolacją płyty fundamentowej. Bok betonowej płyty trzeba zaimpregnować emulsją asfaltowo-kauczukowaą (dysperbitem).
Napisano
Tak się zastanawiam po co adam_50 bije niepotrzebnie pianę strasząc o niewłaściwym styropianie. Projektant przyjął jakąś wytrzymałość styropianu (dla tego materiału wynosi ona powyżej 100kPa przy odkszłceniach względnych nie większych niż 10%) i ten parametr jest istotny dla takiego możliwości użycia materiału a nie opis zastosowania. Za konstrukcję odpowiada projektant i tylko on może ocenić czy użyty materiał spełnia wymagania wytrzymałościowe.
Napisano
Nie traktuje tego posta jak bicie piany, ale jako informacja ktora warto zweryfikowac.
Zarowno konstruktor, architekt i kierownik budowy potwierdzili zasadnosc takiego wyboru (termonium fundament) i opisali dlaczego. Trafia to do mnie choc mowili o xps ale twierdza ze ich wybor jest dla mnie odpowiedni.

Dowiedzialem sie tez ze dysperbit musi byc przygotowany do ewentualnego styku ze styropianem. Konstruktor mowil o nalozeniu 3 warstw.
Napisano
Cytat

Witam,
Chciałbym samemu zrobić izolację pionową płyty fundamentowej.
Mam 0,5 metra pospółki na to styropian, folie, zbrojenie i beton.
Styropianu mam 20 cm + 25 cm płyta jak zresztą widać na zdjęciu, które załączam.


Nic nie wspominasz o opasce przeciwwysadzinowej.
Napisano
Cytat

Z tego by wynikało że Twój dom stoi na gruncie o przepuszczalności co najmniej dobrej z niskim poziomem wod gruntowych.
To w sumie powód do zadowolenia.



Z tym bym polemizował, ale 0,5 metra pospółki dobrze zagęszczonej plus 2 badania geotechniczne oraz milion pieczątek konstruktora (architekt to u mnie inna osoba) to może dawać do myślenia, ze jednak wiedzieli co robią icon_lol.gif

NO nic jadę malować na czarno płytę icon_cool.gif
Napisano
Pieczątki gruntu Ci nie ogrzeją/zaizolują.
Zadaniem pospółki jest odsunięcie wilgoci gruntu od samej płyty.
Obliczeniowa głębokość przemarzania gruntu jest zależna od strefy klimatycznej, ale głębokość faktyczna do jakiej grunt przemarza zależna jest od czasu trwania (ustabilizowania) temperatur ujemnych, ich wartości, zawilgocenia gruntu, jak i pokrywy śnieżnej – świeży śnieg ponad 3 razy gorzej przewodzi ciepło niż suchy piasek.

Tu jest przykład, może niezbyt precyzyjny, rozkładu izoterm w gruncie dla fundamentu tradycyjnego opartego na ławach, ale pozwala zrozumieć zasadę rozchodzenia się "zimna" w strefie brzegowej fundamentu.






Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...