Skocz do zawartości

Panele, a ogrzewanie podłogowe


Recommended Posts

Napisano
Niedługo zaczynam remont nowego lokum icon_smile.gif Poprzedni właściciel w całym mieszkaniu zamontował na podłodze granit, a pod nim jest ogrzewanie podłogowe. Ja granitu nie chcę i planuję położyć panele podłogowe. Moje pytanie jest czy muszę wyrzucić cały kamień i zamiast niego montować panele, czy można bez obawy o nadmierną utratę ciepła zamontować panele na kamieniu ?
Napisano
Panele muszą być typowe do montażu na ogrzewaniu podłogowym. Pozatym panel czy deska są dobrym izolatorem ciepła. Usuwając ten granit istnieje ryzyko uszkodzenia instalacji. Osobiście zaryzykowałbym położenie paneli na tym granicie.
Napisano
Cytat

Panele muszą być typowe do montażu na ogrzewaniu podłogowym. Pozatym panel czy deska są dobrym izolatorem ciepła. Usuwając ten granit istnieje ryzyko uszkodzenia instalacji. Osobiście zaryzykowałbym położenie paneli na tym granicie.



Dzięki. Chyba też tak zrobię.
Napisano
Cytat

Panele muszą być typowe do montażu na ogrzewaniu podłogowym. Pozatym panel czy deska są dobrym izolatorem ciepła. Usuwając ten granit istnieje ryzyko uszkodzenia instalacji. Osobiście zaryzykowałbym położenie paneli na tym granicie.



a gdzie tu ryzyko?
ważne, żeby panele nadawały się na ogrzewanie podłogowe i już.
Napisano
Cytat

a gdzie tu ryzyko?
ważne, żeby panele nadawały się na ogrzewanie podłogowe i już.



No ryzyko jest takie czy Panele nie będą zbyt mocno izolowały ogrzewania.
W końcu byłaby jakby nie patrzeć druga warstwa podłogi.
Napisano
Witam. Kładąc panele na granicie sprawdziłeś wysokości drzwi, czy wejdą, czy trzeba będzie podcinać, czy może wymieniasz także ościeżnice. Ja bym ściągnął ten granit, ale zostawiając go masz o wiele mniej pracy i kurzu. szybka i czysta robota. Pomyśl co będzie dla Ciebie n najlepsze.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. Kładąc panele na granicie sprawdziłeś wysokości drzwi, czy wejdą, czy trzeba będzie podcinać, czy może wymieniasz także ościeżnice. Ja bym ściągnął ten granit, ale zostawiając go masz o wiele mniej pracy i kurzu. szybka i czysta robota. Pomyśl co będzie dla Ciebie n najlepsze.
Pozdrawiam


Ja bym granit zostawił,będzie lepiej buforował ciepło .Martwił bym się jak to słusznie zauważyłeś o drzwi.
Co do paneli to dzisiaj praktycznie każde panele nadają się do ogrzewania podłogowego wodnego.Pisze wodnego bo już słyszałem ,że pojawiły się panele do ogrzewania podłogowego elektrycznego.
No i kładąc panele nie wolno zapomnieć dać folię i specjalny podkład pod ogrzewanie podłogowe.
Napisano
Cytat

Niedługo zaczynam remont nowego lokum icon_smile.gif Poprzedni właściciel w całym mieszkaniu zamontował na podłodze granit, a pod nim jest ogrzewanie podłogowe. Ja granitu nie chcę i planuję położyć panele podłogowe. Moje pytanie jest czy muszę wyrzucić cały kamień i zamiast niego montować panele, czy można bez obawy o nadmierną utratę ciepła zamontować panele na kamieniu ?


To nie ma znaczenia czy zniszczysz ten granit na podłodze czy nie.
Najważniejszym jest, jak podłoga jest izolowana od strony stropu/sufitu pomieszczenia pod nim.
Kładąc panele na podłodze zwiększasz opór cieplny "R" dla strumienia ciepła skierowanego do pomieszczenia.
Jeśli pod elementem grzejącym jest izolacja termiczna odpowiedniej grubości, o większym oporze cieplnym "R" od tego jaki będą stawiały panele, to nie ma żadnego problemu.
Panele, mimo że mają większy opór cieplny niż granit będą ładnie grzały.
Ale jeśli nie ma żadnej izolacji termicznej od strony stropu/sufitu lub jest tylko symboliczna, to opór "R" od góry (po stronie Twojego mieszkania) będzie większy niż od dołu i większość energii cieplnej zostanie skierowana do pomieszczenia znajdującego się pod stropem (Twoją podłogą).

I to jest ryzyko jakie niesie Twoja decyzja. Reszta jest sprawą drugorzędną.
Napisano
Cytat

To nie ma znaczenia czy zniszczysz ten granit na podłodze czy nie.
Najważniejszym jest, jak podłoga jest izolowana od strony stropu/sufitu pomieszczenia pod nim.
Kładąc panele na podłodze zwiększasz opór cieplny "R" dla strumienia ciepła skierowanego do pomieszczenia.
Jeśli pod elementem grzejącym jest izolacja termiczna odpowiedniej grubości, o większym oporze cieplnym "R" od tego jaki będą stawiały panele, to nie ma żadnego problemu.
Panele, mimo że mają większy opór cieplny niż granit będą ładnie grzały.
Ale jeśli nie ma żadnej izolacji termicznej od strony stropu/sufitu lub jest tylko symboliczna, to opór "R" od góry (po stronie Twojego mieszkania) będzie większy niż od dołu i większość energii cieplnej zostanie skierowana do pomieszczenia znajdującego się pod stropem (Twoją podłogą).

I to jest ryzyko jakie niesie Twoja decyzja. Reszta jest sprawą drugorzędną.



Skomplikowane to :/ Czyli warto zerwać trochę starej podłogi i sprawdzić izolację ?
Bo ogrzewanie jest w całym domu i na parterze i na piętrze i jak rozumiem to z góry będzie "szło" w dół ?
Przepraszam za głupie pytania ale jestem nowy w tym temacie.
Napisano
Opisz dokładanie co to za mieszkanie, bo teraz coś wspominasz o domu.
Jakie tam są stropy?
Poprzedni właściciel był właścicielem całości, czy tylko mieszkania na piętrze?
On ten dom budował, czy kto inny?
Ogrzewanie podłogowe było zakładane na etapie budowy, czy dokładane znacznie później?
Jest to ogrzewanie elektryczne czy wodne?
Na podstawie odpowiedniego wywiadu będzie można z duża dozą prawdopodobieństwa ustalić co i jak bez dewastacji podłogi
Napisano
Cytat

Opisz dokładanie co to za mieszkanie, bo teraz coś wspominasz o domu.
Jakie tam są stropy?
Poprzedni właściciel był właścicielem całości, czy tylko mieszkania na piętrze?
On ten dom budował, czy kto inny?
Ogrzewanie podłogowe było zakładane na etapie budowy, czy dokładane znacznie później?
Jest to ogrzewanie elektryczne czy wodne?
Na podstawie odpowiedniego wywiadu będzie można z duża dozą prawdopodobieństwa ustalić co i jak bez dewastacji podłogi



Jest to segment skrajny. Łączy się z innym budynkiem garażem i pokojem nad garażem.
Cały segment był własnością jednego właściciela. Dom budowała firma zewnętrzna.
Ogrzewanie było zakładane na etapie budowy przez firmę developerską. Ogrzewanie jest wodne.

Dziękuję za pomoc !
Napisano
W takim układzie na stropie z 98% prawdopodobieństwem została ułożona izolacja termiczna, co jest zgodne ze sztuką
Jeśli mieszkania na parterze jest zamieszkałe i ogrzewane to wszystko powinno być OK.
Spróbuj ewentualnie wydostać informację od poprzedniego właściciela o grubości izolacji na stropie.
Strop gęstożebrowy (developerzy lubią go stosować) jako taki też będzie stawiał większy opór cieplny niż np. strop monolityczny.

Powadzenia w działaniach.
Napisano
Cytat

Panele muszą być typowe do montażu na ogrzewaniu podłogowym.


Maty też muszą być typowe. Do podłóg drewnianych i drewnopochodnych stosuje się niższe moce/m.kw
Napisano
Cytat

Maty też muszą być typowe. Do podłóg drewnianych i drewnopochodnych stosuje się niższe moce/m.kw


O jakich matach piszesz?
Napisano
To i ja się podłączę. U mnie w sklepie są maty pod panele na ogrzewanie podłogowe o grubości 1,6 mm. Panele będą na całym parterze domu, ogrzewanie podłogowe tylko w kuchni gdzie musi być podkład o grubości 1,6 mm, a na reszcie powierzchni domu musi być 5 mm aby spasować się z płytkami przy kominku i płytkami w holu.
Czym, lub jak zniwelować różnice wysokości pomiędzy kuchnią a resztą domu, będzie to około 3 mm.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Czym, lub jak zniwelować różnice wysokości pomiędzy kuchnią a resztą domu, będzie to około 3 mm.
Pozdrawiam


Progiem półokrągłym aluminiowym albo jakimś specjalnym do wyrównania poziomów.

albo
Napisano
Cytat

Witam. Nad tym myślałem, ale zastanawiam się czy taki próg zniweluje tą różnicę, jak myślisz nie będzie widać uskoku w końcu to jakieś 3 mm.
Pozdrawiam


Zniweluje spokojnie. Uskoku nie będzie widać bo próg jest zaokrąglony,ma łagodny łuk a jak masz zamiar kupić taki to zwróć uwagę aby miał uszczelkę silikonową po brzegach ,wtedy ładnie się dopasuje do podłogi.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

O jakich matach piszesz?


O elektrycznych matach grzewczych. Pod panele mają niższe moce na metr podczas gdy pod płytki i gres idzie 100 - 150 wat.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze@rett np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...