Skocz do zawartości

Panele, a ogrzewanie podłogowe


Recommended Posts

Napisano
Niedługo zaczynam remont nowego lokum icon_smile.gif Poprzedni właściciel w całym mieszkaniu zamontował na podłodze granit, a pod nim jest ogrzewanie podłogowe. Ja granitu nie chcę i planuję położyć panele podłogowe. Moje pytanie jest czy muszę wyrzucić cały kamień i zamiast niego montować panele, czy można bez obawy o nadmierną utratę ciepła zamontować panele na kamieniu ?
Napisano
Panele muszą być typowe do montażu na ogrzewaniu podłogowym. Pozatym panel czy deska są dobrym izolatorem ciepła. Usuwając ten granit istnieje ryzyko uszkodzenia instalacji. Osobiście zaryzykowałbym położenie paneli na tym granicie.
Napisano
Cytat

Panele muszą być typowe do montażu na ogrzewaniu podłogowym. Pozatym panel czy deska są dobrym izolatorem ciepła. Usuwając ten granit istnieje ryzyko uszkodzenia instalacji. Osobiście zaryzykowałbym położenie paneli na tym granicie.



Dzięki. Chyba też tak zrobię.
Napisano
Cytat

Panele muszą być typowe do montażu na ogrzewaniu podłogowym. Pozatym panel czy deska są dobrym izolatorem ciepła. Usuwając ten granit istnieje ryzyko uszkodzenia instalacji. Osobiście zaryzykowałbym położenie paneli na tym granicie.



a gdzie tu ryzyko?
ważne, żeby panele nadawały się na ogrzewanie podłogowe i już.
Napisano
Cytat

a gdzie tu ryzyko?
ważne, żeby panele nadawały się na ogrzewanie podłogowe i już.



No ryzyko jest takie czy Panele nie będą zbyt mocno izolowały ogrzewania.
W końcu byłaby jakby nie patrzeć druga warstwa podłogi.
Napisano
Witam. Kładąc panele na granicie sprawdziłeś wysokości drzwi, czy wejdą, czy trzeba będzie podcinać, czy może wymieniasz także ościeżnice. Ja bym ściągnął ten granit, ale zostawiając go masz o wiele mniej pracy i kurzu. szybka i czysta robota. Pomyśl co będzie dla Ciebie n najlepsze.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. Kładąc panele na granicie sprawdziłeś wysokości drzwi, czy wejdą, czy trzeba będzie podcinać, czy może wymieniasz także ościeżnice. Ja bym ściągnął ten granit, ale zostawiając go masz o wiele mniej pracy i kurzu. szybka i czysta robota. Pomyśl co będzie dla Ciebie n najlepsze.
Pozdrawiam


Ja bym granit zostawił,będzie lepiej buforował ciepło .Martwił bym się jak to słusznie zauważyłeś o drzwi.
Co do paneli to dzisiaj praktycznie każde panele nadają się do ogrzewania podłogowego wodnego.Pisze wodnego bo już słyszałem ,że pojawiły się panele do ogrzewania podłogowego elektrycznego.
No i kładąc panele nie wolno zapomnieć dać folię i specjalny podkład pod ogrzewanie podłogowe.
Napisano
Cytat

Niedługo zaczynam remont nowego lokum icon_smile.gif Poprzedni właściciel w całym mieszkaniu zamontował na podłodze granit, a pod nim jest ogrzewanie podłogowe. Ja granitu nie chcę i planuję położyć panele podłogowe. Moje pytanie jest czy muszę wyrzucić cały kamień i zamiast niego montować panele, czy można bez obawy o nadmierną utratę ciepła zamontować panele na kamieniu ?


To nie ma znaczenia czy zniszczysz ten granit na podłodze czy nie.
Najważniejszym jest, jak podłoga jest izolowana od strony stropu/sufitu pomieszczenia pod nim.
Kładąc panele na podłodze zwiększasz opór cieplny "R" dla strumienia ciepła skierowanego do pomieszczenia.
Jeśli pod elementem grzejącym jest izolacja termiczna odpowiedniej grubości, o większym oporze cieplnym "R" od tego jaki będą stawiały panele, to nie ma żadnego problemu.
Panele, mimo że mają większy opór cieplny niż granit będą ładnie grzały.
Ale jeśli nie ma żadnej izolacji termicznej od strony stropu/sufitu lub jest tylko symboliczna, to opór "R" od góry (po stronie Twojego mieszkania) będzie większy niż od dołu i większość energii cieplnej zostanie skierowana do pomieszczenia znajdującego się pod stropem (Twoją podłogą).

I to jest ryzyko jakie niesie Twoja decyzja. Reszta jest sprawą drugorzędną.
Napisano
Cytat

To nie ma znaczenia czy zniszczysz ten granit na podłodze czy nie.
Najważniejszym jest, jak podłoga jest izolowana od strony stropu/sufitu pomieszczenia pod nim.
Kładąc panele na podłodze zwiększasz opór cieplny "R" dla strumienia ciepła skierowanego do pomieszczenia.
Jeśli pod elementem grzejącym jest izolacja termiczna odpowiedniej grubości, o większym oporze cieplnym "R" od tego jaki będą stawiały panele, to nie ma żadnego problemu.
Panele, mimo że mają większy opór cieplny niż granit będą ładnie grzały.
Ale jeśli nie ma żadnej izolacji termicznej od strony stropu/sufitu lub jest tylko symboliczna, to opór "R" od góry (po stronie Twojego mieszkania) będzie większy niż od dołu i większość energii cieplnej zostanie skierowana do pomieszczenia znajdującego się pod stropem (Twoją podłogą).

I to jest ryzyko jakie niesie Twoja decyzja. Reszta jest sprawą drugorzędną.



Skomplikowane to :/ Czyli warto zerwać trochę starej podłogi i sprawdzić izolację ?
Bo ogrzewanie jest w całym domu i na parterze i na piętrze i jak rozumiem to z góry będzie "szło" w dół ?
Przepraszam za głupie pytania ale jestem nowy w tym temacie.
Napisano
Opisz dokładanie co to za mieszkanie, bo teraz coś wspominasz o domu.
Jakie tam są stropy?
Poprzedni właściciel był właścicielem całości, czy tylko mieszkania na piętrze?
On ten dom budował, czy kto inny?
Ogrzewanie podłogowe było zakładane na etapie budowy, czy dokładane znacznie później?
Jest to ogrzewanie elektryczne czy wodne?
Na podstawie odpowiedniego wywiadu będzie można z duża dozą prawdopodobieństwa ustalić co i jak bez dewastacji podłogi
Napisano
Cytat

Opisz dokładanie co to za mieszkanie, bo teraz coś wspominasz o domu.
Jakie tam są stropy?
Poprzedni właściciel był właścicielem całości, czy tylko mieszkania na piętrze?
On ten dom budował, czy kto inny?
Ogrzewanie podłogowe było zakładane na etapie budowy, czy dokładane znacznie później?
Jest to ogrzewanie elektryczne czy wodne?
Na podstawie odpowiedniego wywiadu będzie można z duża dozą prawdopodobieństwa ustalić co i jak bez dewastacji podłogi



Jest to segment skrajny. Łączy się z innym budynkiem garażem i pokojem nad garażem.
Cały segment był własnością jednego właściciela. Dom budowała firma zewnętrzna.
Ogrzewanie było zakładane na etapie budowy przez firmę developerską. Ogrzewanie jest wodne.

Dziękuję za pomoc !
Napisano
W takim układzie na stropie z 98% prawdopodobieństwem została ułożona izolacja termiczna, co jest zgodne ze sztuką
Jeśli mieszkania na parterze jest zamieszkałe i ogrzewane to wszystko powinno być OK.
Spróbuj ewentualnie wydostać informację od poprzedniego właściciela o grubości izolacji na stropie.
Strop gęstożebrowy (developerzy lubią go stosować) jako taki też będzie stawiał większy opór cieplny niż np. strop monolityczny.

Powadzenia w działaniach.
Napisano
Cytat

Panele muszą być typowe do montażu na ogrzewaniu podłogowym.


Maty też muszą być typowe. Do podłóg drewnianych i drewnopochodnych stosuje się niższe moce/m.kw
Napisano
Cytat

Maty też muszą być typowe. Do podłóg drewnianych i drewnopochodnych stosuje się niższe moce/m.kw


O jakich matach piszesz?
Napisano
To i ja się podłączę. U mnie w sklepie są maty pod panele na ogrzewanie podłogowe o grubości 1,6 mm. Panele będą na całym parterze domu, ogrzewanie podłogowe tylko w kuchni gdzie musi być podkład o grubości 1,6 mm, a na reszcie powierzchni domu musi być 5 mm aby spasować się z płytkami przy kominku i płytkami w holu.
Czym, lub jak zniwelować różnice wysokości pomiędzy kuchnią a resztą domu, będzie to około 3 mm.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Czym, lub jak zniwelować różnice wysokości pomiędzy kuchnią a resztą domu, będzie to około 3 mm.
Pozdrawiam


Progiem półokrągłym aluminiowym albo jakimś specjalnym do wyrównania poziomów.

albo
Napisano
Cytat

Witam. Nad tym myślałem, ale zastanawiam się czy taki próg zniweluje tą różnicę, jak myślisz nie będzie widać uskoku w końcu to jakieś 3 mm.
Pozdrawiam


Zniweluje spokojnie. Uskoku nie będzie widać bo próg jest zaokrąglony,ma łagodny łuk a jak masz zamiar kupić taki to zwróć uwagę aby miał uszczelkę silikonową po brzegach ,wtedy ładnie się dopasuje do podłogi.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

O jakich matach piszesz?


O elektrycznych matach grzewczych. Pod panele mają niższe moce na metr podczas gdy pod płytki i gres idzie 100 - 150 wat.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...