Skocz do zawartości

Różnice między stropem monolitycznym a stropem gęstożebrowym?


Recommended Posts

Gość Instalator
Napisano
Drogi Redaktorze stropy monolityczne pozwalają umieścić niektóre instalcje w nich bez ponoszenia przez inwestora dodatkowych kosztów. Ukrycie instalacji w stropie gęstożebrowym wiąże się ze żmudna pracą układania co prowadzi do dodatkowych kosztów gdyż instalacje, która chcemy ukryć musimy pojedynczo ukrywać w bloczkach układając je. Dodatkowo trzeba pamiętać i najlepiej zaznaczyć na projekcie stropu miejsca ukrycia i prowadzenia takich instalacji. Jednym słowem w gęstożebrowych stropach nie ukrywamy nic chyba, że sami się chcemy z tym bawić.
Napisano
Rury do wentylacji mechanicznej , wykonane z tworzywa PE , zdecydowanie lepiej zatapiać w monolitycznym..
Strop monolityczny jest jedna wielką płyta która dodatkowo spina cały dom .. Koszt wykonania może być większy ale efekt lepszy .

DSC01446.jpg

Napisano
Droga Redakcjo BD !
"Zjawisko pękania tynku wzdłuż żeber" stropów gęstożebrowych zachodzi w źle zaprojektowanych stropach lub (co lubi większość inwestorów) w ogóle nie projektowanych, np.: "no oko fachowca", "rady sprzedającego" itp.
Zapewniam, że "zjawisko pękania tynku" w podobnie "projektowanych" stropach żelbetowych monolitycznych jest o wiele groźniejsze.
Napisano
Zalet płyty monolitycznej nie sposób przecenić ..
Przy stropach gęstożebrowych potrzeba dołożyć dużo betonu i dodatkowych zbrojeń ..
W przypadku mojej budowy po przeliczeniu tego "+materiału" wyszło że trochę więcej drutu , zbrojenie : belki f i12x3 co 80 cm + kratownica z fi 12 oczka 20x20 + podciągi zgodnie z projektem , dodatkowo niewiele więcej betonu ..
Efekt można zobaczyć na naszej wystawie/ekspozycji.... Strop ma już 8 lat bez żadnych poprawek na tynkach ..
Napisano
@Kominki ...
Jak już zostaliśmy kolegami to ci odpowiem, bo widzę, że dokładnie nie przeczytałeś wątku.
Cytowany przez ciebie wpis odnosi się do treści artykułu, która sugeruje, że "zjawisko pękania tynku wzdłuż żeber" wpisany jest w system stropów gęstożebrowych.
Napisano (edytowany)
Witam!
Jestesmy na etapie ustalania koncepcji projektu naszego domu. Chcemy uniknac podciagu w salonie gdzie rozpietosc to okolo 7,5m. Wiem ze mozna to zrobic wykonujac wlasnie strop Teriva, jednak troche obawiam sie "klawiszowania" tego stropu z biegiem czasu. Czy strop monolityczny mozna wylac na taka rozpietosc (7,3m)?? A moze ktos podpowie jakies inne rozwiazanie ktore oczywiscie nie bedzie sie wiazalo z duzym wzrostem kosztow.
Przesylam rzut parteru z zaznaczonymi podciagami.

[attachment=17183:rzut_parteru.pdf]

rzut_parteru.pdf

rzut_parteru.pdf

Edytowano przez Marta11 (zobacz historię edycji)
Gość taki tam  -zjada mi resztę zdań
Napisano
Jeżeli chodzi o izolacyjność akustyczną,bezkonkurencyjny jest strop monolityczny. Przy grubości powyżej 14 cm jego masa jest większa niż 350 kg/m

całkowicie tłumi drgania. Posadzkę można wtedy układać bezpośrednio na powierzchni stropu, zyskując pomieszczenia wyższe o kilka centymetrów. Stropy o mniejszej grubości i gęstożebrowe wymagają wyciszenia, dlatego trzeba ułożyć na nich podłogę pływającą
Napisano
A czemu tak się upierasz przy stropie monolitycznym?
Strop Strunobetonowy lub "Filigran"(rozpiętość do 9,5 m) pozbawione są wady w postaci ewentualnego klawiszowania, jednocześnie lepiej tłumiąc dźwięki niż Teriva.

Jeśli zmiany chcecie dokonać w gotowym projekcie, to konstruktor musi i tak wykonać odpowiednie wyliczenia i to on się wypowie wiążąco jak taki strop ma być wykonany.
Napisano
Cytat

A czemu tak się upierasz przy stropie monolitycznym?
Strop Strunobetonowy lub "Filigran"(rozpiętość do 9,5 m) pozbawione są wady w postaci ewentualnego klawiszowania, jednocześnie lepiej tłumiąc dźwięki niż Teriva.

Jeśli zmiany chcecie dokonać w gotowym projekcie, to konstruktor musi i tak wykonać odpowiednie wyliczenia i to on się wypowie wiążąco jak taki strop ma być wykonany.




Konstruktor proponuje Terive a ja juz sie o nim naczytalam tylko ze wiem na pewno ze go nie chce w swoim domu.
Nie chodzi o to ze sie upieram przy czyms. Chce zasiegnac informacji czym mozna zastapic ten strop gestozebrowy (jak dobrze rozumiem to jest wlasnie ta Teriva), a jednoczesnie nie szpecic pomieszczenia podciagiem.
Jestem kobieta i laikiem w dziedzinie budownictwa.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No wyszło petarda i nic się z tym nie dzieje. 
    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...