Skocz do zawartości

ocieplenie a izolacja !


Gość Guest_dylot_*

Recommended Posts

Gość Guest_dylot_*
Napisano
Witam !
zauwazyłem że "Eksperci" na tym forum wypowiadająsie na ten temat !
Może ktoś dokładnie mi i może innym wyjaśni dokładnie na czy polega różnica
OCIEPLENIE/IZOLACJA tak praktycznie na budowie !
pozdrawiam !
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Upisowo, to jak lodówka zamknięta i uchulona. A w budownictwie to zużycie energii E>120 kWh/m2 rocznie lub przy izolowaniu E<70kWh/m2 rocznie. Dalej co się z tym wiąże, domów izolowanych (E<70kWh/m2 rocznie ) nie da się ogrzewać centralnie (drogi montaż, eksploatacja, ale niski komfort) więc każdy kto doradza gaz, polety , "eko"groszek, czy ciepłe pompy będzie naturalnie bał się skutecznej izolacji, jak diabeł święconej wody.
Poprostu styropian czy wełnę można tak ułożyć by nie izolować.
Napisano
szanowny przedmówco - czy wiesz co to jest komfort cieplny i jaki rodzaj ogrzewania może zapewnić komfort cieplny w domu ?
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Zdrowie , komfort ,opłaty to są oczywiste zlalety dobrej izolacji domu w połaczeniu ze skuteczną wentylacją i precyzyjnym ogrzewaniem.
Do 1990 roku "królowały" niesterowalne systemy ogrzewania, (zaryczałtowane c.o. czy piece na węgiel) masa ściany w takim przypadku stanowiła substytut automatyki, stabilizoawała temperaturę. Ale od 15 lat coraz powszechniejsza jest automatyka w ogrzewaniu, utrzymuje stałą, zadaną temperaturę ( z dokładnościa 0.1stC). Nie występuje chwilowa nadprodukcja ciepła. W takim przypadku ściana stojąca na fundamencie i odprowadzająca ciepło do gruntu, nie jest już akumulatorem a WYŁĄCZNIE odbiornikiem. Im bliżej gruntu tym chłodniejszym odbiornikiem (Umieszczanie izloacji termicznej za stałym odbiornikiem nie świadczy dobrze o wykonacy). Dodając do tego częsty błąd (nawet w normach) najsłabszej izolacji podłogi od gruntu, mamy najchłodniejsze powietrze w strefie gdzie przebywamy a najcieplejsze na górze. jest to oczywisty dyskomfort ,co raczył Szanowny "gość" zauważyć. Coraz częściej też nasza automatyka wspierana jest przez programowanie czasowe i to ocieplanie z zewnątrz pachnie absurdem podobnym do gotowania beczki z wodą gdy chcemy filiżankę herbaty.
W domu izolowanym czas nagrzewania jest znacznie krótrzy niż w domu ocieplanym (izolowanym częściowo) ale za to czas stygnięcia przy zanikach energi nieporównywalnie dłuższy.
Dzieki izolowaniu mamy niższe opłty, wyższy komfort, syche ściany, i mniejsze koszty inwestycyjne.
Napisano
Izolacja termiczna i ocieplenie to terminy równorzędne używane zależnie od przyzwyczajeń. W języku potocznym terminu ocieplenia używa się raczej do określenia ogółu prac związanych z ochrona cieplną budynku, a izolacji - do użytego materiału.
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
A jednak jest kolosalna różnica jakościwa w zużyciu energii między domem izolowanym a ocieplanym.
Ocielanie jest częćiowe czyli mało skuteczne. Czy częściwa izolacja wodna np, durszlak to izolacja, czy przedłużacz z przetartą do miedzi izolacją jest dalej izolowany elektrycznie, czy jeden nausznik u pracującego młotem pneumatycznym to jest izolacja akustyczna?
Napisano
o komforcie cieplnym mówimy wtedy, kiedy nie odczuwamy ani ciepła, ani zimna, czy grzejnik elektryczny może nam zapewnić taki stan w każdym miejscu np. salonu o pwierzchni 35 m2, czy temperatura przy grzejniku i 1 m od niego i dalej 5 m od grzejnika jest taka sama? jedyny komfort to to, że nie dokładamy do pieca, kominka, ne wynosimy popiołu i nie wdychamy kurzu i sadzy
Napisano
Cytat

Może ktoś dokładnie mi i może innym wyjaśni dokładnie na czy polega różnica
OCIEPLENIE/IZOLACJA tak praktycznie na budowie !



"Ocieplenie" to potoczna nazwa izolacji termicznej. Przy czym latem izolacja termiczna budynku powoduje, że latem panuje w nim przyjemny chłód, więc słowo "ocieplenie" jest wtedy mało odpowiednie.

"Izolacja" - może być termiczna albo chociażby przeciwwilgociowa. To szeroki termin i wymaga tego drugiego słówka, żeby wiadomo było o czym mówisz. Mało tego - czasami potrzebne jest trzecie słowo - "fundamentów", "ścian", "dachu". Dlatego prosty człowiek mówi "ocieplenie" zamiast izolacja termiczna ścian.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Upisowo, to jak lodówka zamknięta i uchulona. A w budownictwie to zużycie energii E>120 kWh/m2 rocznie lub przy izolowaniu E<70kWh/m2 rocznie. Dalej co się z tym wiąże, domów izolowanych (E<70kWh/m2 rocznie ) nie da się ogrzewać centralnie (drogi montaż, eksploatacja, ale niski komfort) więc każdy kto doradza gaz, polety , "eko"groszek, czy ciepłe pompy będzie naturalnie bał się skutecznej izolacji, jak diabeł święconej wody.
Poprostu styropian czy wełnę można tak ułożyć by nie izolować.


więc jak?
należy izolować czy ocieplać.
mam mieć piec gazowy dom z poddaszem użytkowym okna plastiki więc jak wykonać tą izolację
dlaczego doradzający takie metody ogrzewania będą się bali dobrej izolacjii
będę kładł 14 cm styropian chciałem zapytać czy murłatę pod podbitką należy też jakoś ocieplić czy zostawić
przepraszam za prostotę pytań i z góry dziękuję za informacje
pozdrawiam
stachu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...