Skocz do zawartości

ocieplenie a izolacja !


Gość Guest_dylot_*

Recommended Posts

Gość Guest_dylot_*
Napisano
Witam !
zauwazyłem że "Eksperci" na tym forum wypowiadająsie na ten temat !
Może ktoś dokładnie mi i może innym wyjaśni dokładnie na czy polega różnica
OCIEPLENIE/IZOLACJA tak praktycznie na budowie !
pozdrawiam !
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Upisowo, to jak lodówka zamknięta i uchulona. A w budownictwie to zużycie energii E>120 kWh/m2 rocznie lub przy izolowaniu E<70kWh/m2 rocznie. Dalej co się z tym wiąże, domów izolowanych (E<70kWh/m2 rocznie ) nie da się ogrzewać centralnie (drogi montaż, eksploatacja, ale niski komfort) więc każdy kto doradza gaz, polety , "eko"groszek, czy ciepłe pompy będzie naturalnie bał się skutecznej izolacji, jak diabeł święconej wody.
Poprostu styropian czy wełnę można tak ułożyć by nie izolować.
Napisano
szanowny przedmówco - czy wiesz co to jest komfort cieplny i jaki rodzaj ogrzewania może zapewnić komfort cieplny w domu ?
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Zdrowie , komfort ,opłaty to są oczywiste zlalety dobrej izolacji domu w połaczeniu ze skuteczną wentylacją i precyzyjnym ogrzewaniem.
Do 1990 roku "królowały" niesterowalne systemy ogrzewania, (zaryczałtowane c.o. czy piece na węgiel) masa ściany w takim przypadku stanowiła substytut automatyki, stabilizoawała temperaturę. Ale od 15 lat coraz powszechniejsza jest automatyka w ogrzewaniu, utrzymuje stałą, zadaną temperaturę ( z dokładnościa 0.1stC). Nie występuje chwilowa nadprodukcja ciepła. W takim przypadku ściana stojąca na fundamencie i odprowadzająca ciepło do gruntu, nie jest już akumulatorem a WYŁĄCZNIE odbiornikiem. Im bliżej gruntu tym chłodniejszym odbiornikiem (Umieszczanie izloacji termicznej za stałym odbiornikiem nie świadczy dobrze o wykonacy). Dodając do tego częsty błąd (nawet w normach) najsłabszej izolacji podłogi od gruntu, mamy najchłodniejsze powietrze w strefie gdzie przebywamy a najcieplejsze na górze. jest to oczywisty dyskomfort ,co raczył Szanowny "gość" zauważyć. Coraz częściej też nasza automatyka wspierana jest przez programowanie czasowe i to ocieplanie z zewnątrz pachnie absurdem podobnym do gotowania beczki z wodą gdy chcemy filiżankę herbaty.
W domu izolowanym czas nagrzewania jest znacznie krótrzy niż w domu ocieplanym (izolowanym częściowo) ale za to czas stygnięcia przy zanikach energi nieporównywalnie dłuższy.
Dzieki izolowaniu mamy niższe opłty, wyższy komfort, syche ściany, i mniejsze koszty inwestycyjne.
Napisano
Izolacja termiczna i ocieplenie to terminy równorzędne używane zależnie od przyzwyczajeń. W języku potocznym terminu ocieplenia używa się raczej do określenia ogółu prac związanych z ochrona cieplną budynku, a izolacji - do użytego materiału.
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
A jednak jest kolosalna różnica jakościwa w zużyciu energii między domem izolowanym a ocieplanym.
Ocielanie jest częćiowe czyli mało skuteczne. Czy częściwa izolacja wodna np, durszlak to izolacja, czy przedłużacz z przetartą do miedzi izolacją jest dalej izolowany elektrycznie, czy jeden nausznik u pracującego młotem pneumatycznym to jest izolacja akustyczna?
Napisano
o komforcie cieplnym mówimy wtedy, kiedy nie odczuwamy ani ciepła, ani zimna, czy grzejnik elektryczny może nam zapewnić taki stan w każdym miejscu np. salonu o pwierzchni 35 m2, czy temperatura przy grzejniku i 1 m od niego i dalej 5 m od grzejnika jest taka sama? jedyny komfort to to, że nie dokładamy do pieca, kominka, ne wynosimy popiołu i nie wdychamy kurzu i sadzy
Napisano
Cytat

Może ktoś dokładnie mi i może innym wyjaśni dokładnie na czy polega różnica
OCIEPLENIE/IZOLACJA tak praktycznie na budowie !



"Ocieplenie" to potoczna nazwa izolacji termicznej. Przy czym latem izolacja termiczna budynku powoduje, że latem panuje w nim przyjemny chłód, więc słowo "ocieplenie" jest wtedy mało odpowiednie.

"Izolacja" - może być termiczna albo chociażby przeciwwilgociowa. To szeroki termin i wymaga tego drugiego słówka, żeby wiadomo było o czym mówisz. Mało tego - czasami potrzebne jest trzecie słowo - "fundamentów", "ścian", "dachu". Dlatego prosty człowiek mówi "ocieplenie" zamiast izolacja termiczna ścian.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Upisowo, to jak lodówka zamknięta i uchulona. A w budownictwie to zużycie energii E>120 kWh/m2 rocznie lub przy izolowaniu E<70kWh/m2 rocznie. Dalej co się z tym wiąże, domów izolowanych (E<70kWh/m2 rocznie ) nie da się ogrzewać centralnie (drogi montaż, eksploatacja, ale niski komfort) więc każdy kto doradza gaz, polety , "eko"groszek, czy ciepłe pompy będzie naturalnie bał się skutecznej izolacji, jak diabeł święconej wody.
Poprostu styropian czy wełnę można tak ułożyć by nie izolować.


więc jak?
należy izolować czy ocieplać.
mam mieć piec gazowy dom z poddaszem użytkowym okna plastiki więc jak wykonać tą izolację
dlaczego doradzający takie metody ogrzewania będą się bali dobrej izolacjii
będę kładł 14 cm styropian chciałem zapytać czy murłatę pod podbitką należy też jakoś ocieplić czy zostawić
przepraszam za prostotę pytań i z góry dziękuję za informacje
pozdrawiam
stachu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...