Skocz do zawartości

Czy łebki pchełek (wkrętów TEX ) przeszkadzają w przykręceniu płyt K-G?


Recommended Posts

Jako że jestem tu nowy, witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie odnośnie montażu płyt kartonowo-gipsowych do stelaża z profili. Jest to taka półka w której mają być zamontowane halogeny. Półka ma wymiary 220cmX60cmX11cm(dł-szer-wys). Niestety albo stety stelaż już złożyłem w następujący sposób. Profil UD30 przykręciłem do ściany i do sufitu, z tego co jest przykręcony do sufitu stworzyłem taka poziomą drabinkę za pomocą profili CD60 aby poniżej (11cm) przykręcić do nich kolejny profil UD30. Z profilu przykręconego do ściany stworzyłem podobną drabinkę tylko ustawioną poziomo.Wszystkie profile CD60 skręcone są z profilami UD30 dla zachowanie sztywności konstrukcji. Następnie obie drabinki skręcone są ze sobą. Wszystko poskręcałem wkrętami samowiercącymi, niestety nie posiadam zdjęcia tego ustrojstwa icon_smile.gif. Teraz jednak zastanawiam się czy wystające łebki nie będą przeszkadzać w przykręcaniu płyt do konstrukcji, znaczy nie powygina się ona lub nie połamie ? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
Link do komentarza
Witaj, Korben28, szkoda że nie masz fotki.
Wiesz, jak robiłem półkę w łązience, też nie mam fotki, to czasem mi się śruby niedowkręcały. Ale jak docisnąłem płytę, to wszystko się razem zaprasowywało i jakoś to było.
Ale...

Ale tak jest nieprawidłowo, na bank. Choć działa.
Link do komentarza
Cytat

Jako że jestem tu nowy, witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie odnośnie montażu płyt kartonowo-gipsowych do stelaża z profili. Jest to taka półka w której mają być zamontowane halogeny. Półka ma wymiary 220cmX60cmX11cm(dł-szer-wys). Niestety albo stety stelaż już złożyłem w następujący sposób. Profil UD30 przykręciłem do ściany i do sufitu, z tego co jest przykręcony do sufitu stworzyłem taka poziomą drabinkę za pomocą profili CD60 aby poniżej (11cm) przykręcić do nich kolejny profil UD30. Z profilu przykręconego do ściany stworzyłem podobną drabinkę tylko ustawioną poziomo.Wszystkie profile CD60 skręcone są z profilami UD30 dla zachowanie sztywności konstrukcji. Następnie obie drabinki skręcone są ze sobą. Wszystko poskręcałem wkrętami samowiercącymi, niestety nie posiadam zdjęcia tego ustrojstwa icon_smile.gif. Teraz jednak zastanawiam się czy wystające łebki nie będą przeszkadzać w przykręcaniu płyt do konstrukcji, znaczy nie powygina się ona lub nie połamie ? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

Nie było potrzeby skręcać profile.
Po zamocowaniu profili UD do ściany i sufitu mocujesz pas płyty do profila zamocowanego do sufitu.
Kolejno: mocujesz dodatkowo lustrzanie profil UD do pasa płyty poziomo na wysokości profila na ścianie, przycinasz kawałki profila sufitowego CD i wsuwasz je pomiędzy lustrzane profile UD - odstęp co 50cm ale tak by nie przebiegały w miejscu planowanych pkt. świetlnych. Rozprowadzasz przewody zasilające i ostatecznie zakrywasz płytą.
Dalej już tylko otwory, narożnik, szpachlowanie.
Link do komentarza
No teraz też dochodzę do takiego wniosku, ale jak to mówią musztarda po obiedzie. Nie będę wszystkiego rozkręcał. Pytanie jaki będzie efekt po przykręceniu płyt na te łebki ? icon_smile.gif. Widziałem pare fotek takiego rozwiązania jak moje w internecie, ale może ktoś na forum też tak zrobił i podzieli się swoją opinią?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
    • witam ponownie,   po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję: - rozdzielacz - 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja)  - rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)   Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.   Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...