Skocz do zawartości

Wentylacja strychu "użytkowego"


Recommended Posts

Witajcie,
aktualnie jestem na etapie ocieplania dachu wełną. W swoim domku posiadam niemały stryszek, który chciałbym wykorzystać w miarę możliwości - w najlepszym razie jako pralnie - suszarnie do ubrań, a w najgorszym jako typowy strych do składowania rzeczy. Jak zaplanować wentylację takiego strychu? Pomieszczenie posiada dwa okna na przeciwległych ścianach (odległość ok. 10 m).

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


Zastanawiałem się nad nawiewnikami w oknach.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Witam
Proszę o podpowiedź w wykonaniu prawidłowej paroizolacji pomieszczeń poddasza użytkowego i strychu

DSC01446.jpg



Jest to prosty dach dwuspadowy, bez deskowania, z membraną paro przepuszczalną pokryty blacho dachówką,
na wysokości ok 330 cm od posadzki są jętki, na nich podłoga strychu wykonana z desek luźno ułożonych.
W krokwie do samej kalenicy ułożyłem wełnę o gr. 15 cm, do wysokości jętek planuję jeszcze ułożyć 10 cm wełny prostopadle do krokiew by wyeliminować mostki termiczne. W jętki zostanie również włożone 10 cm wełny.
Poddasze mieszkalne ( sufit) chce zamknąć na wysokości 250cm. Na profile, konstrukcję sufitu planuje jeszcze położyć 10 cm wełny. Na poddaszu wykonam szczelną paroizolację (niebieska linia na rysunku).
Strych sporadycznie będzie użytkowany,obecna wentylacja strychu to 1 otwór dolotowy w ścianie i wylot w kalenicy.

Proszę o podpowiedź:
1. Czy w przestrzeni powyżej sufitu a pod jętkami konieczna jest paroizolacja??
2.Czy na strychu jest konieczna paroizolacja??

Link do komentarza
Cytat

Witam
Proszę o podpowiedź w wykonaniu prawidłowej paroizolacji pomieszczeń poddasza użytkowego i strychu
[attachment=18004:poddasze.JPG]

Jest to prosty dach dwuspadowy, bez deskowania, z membraną paro przepuszczalną pokryty blacho dachówką,
na wysokości ok 330 cm od posadzki są jętki, na nich podłoga strychu wykonana z desek luźno ułożonych.
W krokwie do samej kalenicy ułożyłem wełnę o gr. 15 cm, do wysokości jętek planuję jeszcze ułożyć 10 cm wełny prostopadle do krokiew by wyeliminować mostki termiczne. W jętki zostanie również włożone 10 cm wełny.
Poddasze mieszkalne ( sufit) chce zamknąć na wysokości 250cm. Na profile, konstrukcję sufitu planuje jeszcze położyć 10 cm wełny. Na poddaszu wykonam szczelną paroizolację (niebieska linia na rysunku).
Strych sporadycznie będzie użytkowany,obecna wentylacja strychu to 1 otwór dolotowy w ścianie i wylot w kalenicy.

Proszę o podpowiedź:
1. Czy w przestrzeni powyżej sufitu a pod jętkami konieczna jest paroizolacja??
2.Czy na strychu jest konieczna paroizolacja??



Rozwiązanie trochę bez sensu - izolacja cieplna strychu nic nie daje, bo musi być tam zapewniony przewiew. Jedynie latem będzie stanowić dodatkową ochronę przed nagrzewaniem poddasza. Folia paroszczelna na strychu jest zupełnie zbędna, a wręcz może być szkodliwa, gdyż utrudnia odprowadzenie wilgoci.

Izolacje sufitu poddasza spokojnie można ułożyć w całości na konstrukcji podwieszanej.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Witam
Proszę o podpowiedź w wykonaniu prawidłowej paroizolacji pomieszczeń poddasza użytkowego i strychu
[attachment=18004:poddasze.JPG]
Proszę o podpowiedź:
1. Czy w przestrzeni powyżej sufitu a pod jętkami konieczna jest paroizolacja??
2.Czy na strychu jest konieczna paroizolacja??



Ad. 1 Paraizolację z folii polietylenowej o gr. 0,2 mm o paroprzepuszczalności 2- 2,5 g/m2/ dobę należy projektować we wszystkich pomieszczeniach o konstrukcji drewnianej i ciśnieniu pary wodnej 13-16 hPa, czyli w praktyce tylko nad łazienką, WC oraz kuchnia zlokalizowana na poddaszu użytkowym.
Ad.2 Na strychu paraizolacja nie jest konieczna.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...