Skocz do zawartości

Nieprzyjemny zapach z wanny i brodzika kabiny natryskowej.


hako

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Po pierwsze chciałem się przywitać gdyż pierwszy raz piszę na forum. Problem tak jak w tytule jest dość uciążliwy i nie mogę z tym sobie poradzić. Podczas puszczenia pierwszej wody w wannie i w kabinie prysznicowej unosi się nieprzyjemny zapach z kanalizacji który po chwili mija. Zrobiłem syfony z kształtek fi 50 od spływu wanny i kabiny prysznicowej gdyż mam taką możliwość ponieważ łazienkę mam nad kotłownią i większość rur kanalizacyjnych idzie w kotłowni. Stosowałem również napowietrzacze lecz bez żadnego skutku. Nie słychać również żadnego bulgotania podczas spuszczania wody z kibla. Dodatkowo poradzono mi żeby wyprowadzić odpowietrzenie dodatkową rurką do kanału wentylacyjnego co też zrobiłem, niestety to też nie pomogło. W tej chwili jestem w kropce ponieważ nie mam zielonego pojęcia co można jeszcze zrobić żeby te zapachy zlikwidować. Mam nadzieję że ktoś miał podobny problem u siebie i poradził sobie z tym. Dodatkowo umieszczam szkic z rurami kanalizacyjnymi żeby było obrazowo. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam.

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

Podczas puszczenia pierwszej wody w wannie i w kabinie prysznicowej unosi się nieprzyjemny zapach z kanalizacji który po chwili mija.


Dlaczego z kanalizacji? Może to po prostu śmierdzi ciepła woda wskutek aktywności bakterii w rurach? Podane przesłanki zdają się na to wskazywać. W szczególności z kanalizacji śmierdziałoby bez puszczania wody albo po puszczeniu wody (jeśli doszłoby do obniżenia lustra wody w jakimś syfonie w związku z przepływem wody) a nie "podczas puszczania pierwszej wody". Edytowano przez ManfredBee (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam.
Po pierwsze chciałem się przywitać gdyż pierwszy raz piszę na forum. Problem tak jak w tytule jest dość uciążliwy i nie mogę z tym sobie poradzić. Podczas puszczenia pierwszej wody w wannie i w kabinie prysznicowej unosi się nieprzyjemny zapach z kanalizacji który po chwili mija. Zrobiłem syfony z kształtek fi 50 od spływu wanny i kabiny prysznicowej gdyż mam taką możliwość ponieważ łazienkę mam nad kotłownią i większość rur kanalizacyjnych idzie w kotłowni. Stosowałem również napowietrzacze lecz bez żadnego skutku. Nie słychać również żadnego bulgotania podczas spuszczania wody z kibla. Dodatkowo poradzono mi żeby wyprowadzić odpowietrzenie dodatkową rurką do kanału wentylacyjnego co też zrobiłem, niestety to też nie pomogło. W tej chwili jestem w kropce ponieważ nie mam zielonego pojęcia co można jeszcze zrobić żeby te zapachy zlikwidować. Mam nadzieję że ktoś miał podobny problem u siebie i poradził sobie z tym. Dodatkowo umieszczam szkic z rurami kanalizacyjnymi żeby było obrazowo. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam.



Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Jeśli chodzi o zapach to jest to woń tak jakby zgnilizny i chciałem zaznaczyć że pojawia się tylko w początkowej fazie pierwszej wody która uchodzi do spływu, w trakcie np. zalewania ciągłego zapach ten mija. Pozdrawiam serdecznie
Napisano
Może w odpływie zagnieździła się jakaś bakteria i to ona daje ten nieprzyjemny zapach zgnilizny.

Spróbuj potraktować odpływ jakimiś środkami bakteriobójczymi

Np. jakiś CLORSAN S
Gość mhtyl
Napisano
Jak dla mnie problem tkwi w syfonach,to że narysowałeś nie znaczy że są one wykonane prawidłowo ,lepsza była by fotka.
Zawór napowietrzający jest w złym miejscu, i zamiast odpowietrzać może być tak że wyciąga wodę z syfonu.
Nie rozumiem co Cie skłoniło do robienia syfonów z kolanek pcv ,przecież cenowo za dużo nie zaoszczędziłeś a po drugie na brak miejsca nie możesz narzekać bo pod wanna czy umywalka jest tyle miejsca ,że syfon się zmieści,więc po co?
A co do zapachu to tak pachną perfumy "ala'szamboo" icon_biggrin.gif

Pion odpowietrzający tez jest błędnie wykonany.

Czy masz w bojlerze anodę magnesową? Bo zamiast tych wszystkich niedociągnięć z kanalizą może być ,że to ciepła woda cuchnie,a zdarza się tak jeżeli woda w zbiorniku długo zalega i jest nie używana a winna za to jest owa anoda. Czy jak puszczasz zimna wodę to też ten zapach?
Napisano
Miałem podobny problem .. Zmieniam syfony i poprawiam odpowietrzenie instalacji .
W domu rodziców od 40 lat są syfony starego typu i nic nigdy nie śmierdziało z kanalizacji , te nowe "płytkie" syfony niestety nie radzą sobie z zatrzymywaniem gazów ..Po wymianie na głębsze problem znika .
Gość mhtyl
Napisano
Kolego nie pisz takich niepoważnych stwierdzeń. Tysiące ludzi ma te nowe ,płytkie syfony i nikt się nie skarży tylko jak ktoś spieprzy instalacje kanalizacyjna to potem wyżala się na syfony albo inne cuda tylko nie na spieprzoną instalację.
Napisano
przechloruj instalację, czy przypadkiem nie masz części instalacji b.rzadko używanej?
bo z tego co piszesz, smród może być z instalacji cw,w na nie kan
Napisano
Witam ponownie. Sprawdziłem dzisiaj rano czy ten zapach wydobywa się ze spływu po puszczeniu zimnej wody. Eksperyment udowodnił że nie ma różnicy czy puszcza się wodę ciepłą czy też zimną zapach jest taki sam. Tak sobie teraz myślę, że może to faktycznie jest jakaś bakteria w rurach kanalizacji i należało by ją potraktować jakimś środkiem np jak podpowiedziała mi stokrotka.35 - CLORSAN S. Może warto spróbować. Czy taki środek wlać do każdego punktu spływu w domu? Wydaje mi sie że tak gdyż chodzi tutaj o oczyszczenie całej instalacji. Pozdrawiam
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

..Ciekawe tylko dlaczego po wymianie syfonów na głębsze problem znika... Tak dla jasności sytuacji termy nie posiadam tak więc wszelkie spekulacje o anodach i stojących wodach niestety są nietrafne .


Panie ekspert zajmij się Pan tym w czym Pan jest dobry a o kanalizacji i tym podobnych rzeczach to masz mgliste pojęcie.
To ,że wymieniłeś syfony na głębsze to nie znaczy ,że wszyscy muszą,jedna jaskółka wiosny nie czyni.
A kto pisał ,ze Ty terme posiadasz icon_eek.gif a o anodzie pisałem,że znajduje się w bojlerze i to Twoje stwierdzenie spekulacyjne jest nietrafne niestety,czytaj co inni piszą gdy chcesz na to odpowiadać.
Napisano
Cytat

Panie ekspert zajmij się Pan tym w czym Pan jest dobry a o kanalizacji i tym podobnych rzeczach to masz mgliste pojęcie.



Pisząc w tym wątku nie teoretyzuje tylko opisuje to co dzieje się w przypadku instalacji w MOIM domu ..
Fakt że hydrauliką zajmował się mój OJCIEC od 1966 roku... Najpierw wykonywał instalacje c.o. i c.wu z zasilane z kuchni kaflowych . Potem nauczył się stawiać kuchnie kaflowe ....kominki otwarte działające ponad 30 lat ..
Instalacje kanalizacyjne które wykonywał działają do dziś , przykładowo w domu rodziców ,postawionym AD1972 , żadne smrody z kanalizacji nie lecą ...........
Ta którą wykonali w moim domu , AD 2012 ,Panowie Hydraulicy to TOTALNA PORAŻKA :ranting:
1. dwa grzejniki podłączone odwrotnie ... ciepła woda dopływa od dołu ..rurki się pomyliły..
2. kanalizacja + odpowietrzenie KATASTROFA :bandit:
3. rozszczelnienie rur miedzianych pod wpływem wzrostu temperatury w instalacji ..
4. przyłącze brodzika "wysunęło się " pod wpływem płynącej wody i zalało strop ... "Się wetknęło na sucho " icon_evil.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Pisząc w tym wątku nie teoretyzuje tylko opisuje to co dzieje się w przypadku instalacji w MOIM domu ..
Fakt że hydrauliką zajmował się mój OJCIEC od 1966 roku... Najpierw wykonywał instalacje c.o. i c.wu z zasilane z kuchni kaflowych . Potem nauczył się stawiać kuchnie kaflowe ....kominki otwarte działające ponad 30 lat ..
Instalacje kanalizacyjne które wykonywał działają do dziś , przykładowo w domu rodziców ,postawionym AD1972 , żadne smrody z kanalizacji nie lecą ...........
Ta którą wykonali w moim domu , AD 2012 ,Panowie Hydraulicy to TOTALNA PORAŻKA :ranting:
1. dwa grzejniki podłączone odwrotnie ... ciepła woda dopływa od dołu ..rurki się pomyliły..
2. kanalizacja + odpowietrzenie KATASTROFA :bandit:
3. rozszczelnienie rur miedzianych pod wpływem wzrostu temperatury w instalacji ..
4. przyłącze brodzika "wysunęło się " pod wpływem płynącej wody i zalało strop ... "Się wetknęło na sucho " icon_evil.gif


Ale pisząc tu ja odniosłem takie wrażenie ,że masz problem ze zrozumieniem postów do których się ustosunkowujesz.
Co do prac w Twoim domu to nie będę komentował ,bo już jak to mówią Polak mądry po szkodzie.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Panowie, przepraszam, ale czy ktoś może mi tak po ludzku i prosto wytłumaczyć, co się robi w takiej sytuacji? icon_biggrin.gif Bo za dużo niestety nie zrozumiałem :(
Napisano
Z jednej strony może to być przyczyna kanalizacji i rus- są specjalne preparaty przetykające cały układ i zarazem zapewniają przyjemny zapach,na tym bym się tutaj skupił.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Tak prosto i po ludzku: Zwykle syfony zapobiegają dostawaniu się smrodu z kanalizacji. Polecałbym upewnić się czy wywiewka jest drożna. gdyby znalazł się w niej zator woda z syfonu została by wyciągnięta a smród mógłby dostać się do pomieszczeń. Podobnie może stać się jeśli osprzęt sanitarny nie jest długo używany - woda wyparowuje i bariera znika. Na początek walki z problemem spróbowałbym przeczyścić kanalizację przepychaczką lub potraktować rury chemicznym środkiem do udrażniania.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Dokładnie jak powyżej,moim zdaniem to kwestia syfonów i proponowałbym zacząć właśnie od tego,w razie pytań masz już gotowe odpowiedzi na forum w całym wątku,zrób jak radzą Użytkownicy powyżej i wszystko będzie jasne.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Może w odpływie zagnieździła się jakaś bakteria i to ona daje ten nieprzyjemny zapach zgnilizny.



Miałem to samo - powodem była zbierająca się woda z mydłem w "sitku" umywalki. Po prostu metalowe "sitko" ma otwory którymi powinna spływać woda z przelewu umywalki, ale te otwory są troszkę za wysoko i nie cała woda odpływa. Pomaga wlanie domestosa przez przelew umywalki a potem wypłukanie tego - procedura robiona raz na miesiąc.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...