Skocz do zawartości

Kotły na ekogroszek LOGITERM


Recommended Posts

Napisano
Witam,
przymierzam się do kupna kotła na ekogroszek. Mam do ogrzania ok. 250 m2 domu (parter, piętro, strych użytkowy), niedocieplony, głównie stare żeliwne grzejniki (tylko na strychu nowe Purmo), grube rury, duża pojemność wodna. Odbyłem wiele rozmów z dystrybutorami (Carbon, Cichewicz, Logiterm, Hef, Defro). Zdecydowałem się na kocioł z palnikiem retortowym na ekogroszek, ekogroszek brunatny i miał kwalifikowany. Dodatkowo stałe dodatkowe palenisko w postaci rusztu wodnego.
Wybrałem kocioł LOGITERM duoMAX HYDRO 38 kW. W tym miejscu chciałem prosić użytkowników tych lub podobnych kotłów LOGITERM o uwagi na temat eksploatacji. Nie proszę o rekomendacje innych kotłów, tylko opinie o LOGITERM. Dopiero jeśli negatywy przeważą nad pozytywami zacznę rozważać zakup kotła innej marki.
Jeśli można prosić też o uwagi na temat automatyki, czy kocioł dysponuje wystarczającym fabrycznym sterownikiem, czy trzeba instalować dodatkowe sterowniki pokojowe, pogodowe, siłowniki zaworu czterodrogowego. Krótko mówiąc czy wystarczy ustawić zadaną temperaturę i automatyka sama ustawi czasy podawania, przerwy, dmuchanie itp. Czy można na fabrycznym sterowniku zaprogramować tygodniowo tryb dzienno-nocny?
pozdrawiam - jeanpaul icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

Witam,
przymierzam się do kupna kotła na ekogroszek. Mam do ogrzania ok. 250 m2 domu (parter, piętro, strych użytkowy), niedocieplony, głównie stare żeliwne grzejniki (tylko na strychu nowe Purmo), grube rury, duża pojemność wodna. Odbyłem wiele rozmów z dystrybutorami (Carbon, Cichewicz, Logiterm, Hef, Defro). Zdecydowałem się na kocioł z palnikiem retortowym na ekogroszek, ekogroszek brunatny i miał kwalifikowany. Dodatkowo stałe dodatkowe palenisko w postaci rusztu wodnego.
Wybrałem kocioł LOGITERM duoMAX HYDRO 38 kW. W tym miejscu chciałem prosić użytkowników tych lub podobnych kotłów LOGITERM o uwagi na temat eksploatacji. Nie proszę o rekomendacje innych kotłów, tylko opinie o LOGITERM. Dopiero jeśli negatywy przeważą nad pozytywami zacznę rozważać zakup kotła innej marki.
Jeśli można prosić też o uwagi na temat automatyki, czy kocioł dysponuje wystarczającym fabrycznym sterownikiem, czy trzeba instalować dodatkowe sterowniki pokojowe, pogodowe, siłowniki zaworu czterodrogowego. Krótko mówiąc czy wystarczy ustawić zadaną temperaturę i automatyka sama ustawi czasy podawania, przerwy, dmuchanie itp. Czy można na fabrycznym sterowniku zaprogramować tygodniowo tryb dzienno-nocny?
pozdrawiam - jeanpaul icon_biggrin.gif

Rozwiń  
Poczytaj co ja bym zaproponował icon_smile.gif
TUTAJ
Napisano
do Zbigmaz1
Dzięki za podpowiedź. Widziałem już ten sterownik przy kotłach Carbon II. Podobał mi się, nie powiem.
Co do zaproponowanego przez Ciebie kotła RBR-EKOUNIWERSAL to zauważyłem, że jest sprzedawany na terenie województw lubelskiego i świętokrzyskiego. Wolę lokalnego dystrybutora z uwagi na szybki serwis.
Napisano
  Cytat

do Zbigmaz1
Dzięki za podpowiedź. Widziałem już ten sterownik przy kotłach Carbon II. Podobał mi się, nie powiem.
Co do zaproponowanego przez Ciebie kotła RBR-EKOUNIWERSAL to zauważyłem, że jest sprzedawany na terenie województw lubelskiego i świętokrzyskiego. Wolę lokalnego dystrybutora z uwagi na szybki serwis.

Rozwiń  

Tu serwis masz 24/doba bo widać co robisz. Ja palę dwa lata i nie potrzebowałem aby ktoś do mnie przyjeżdżał. W razie "W" sprawują się chłopaki na medal. Spoglądnij na pierwszą stronę na mapę z lokalizacją kotłów a zobaczysz ile ich jest.
Powiększ sobie może i w twoim rejonie ktoś jest icon_smile.gif
MAPA
Napisano (edytowany)
Napiszę w następujący sposób..
Sam mam stary dom w sumie 270m2 do ogrzania, w zasadzie bez izolacji, docieplony jest dach i w 80%starsze okna.....
Kocioł 25kW..... i w duże mrozy ma u mnie co robić.....

Uważam,że taki Twój domek ogrzeje, darowałbym sobie ruszt wodny i szukał z żeliwnym, ale takim, co zostaje na stałe podczas pracy automatu.

Zasugerowałbym z palnikiem ardeo zamiast burnera czy dużej ekoenergii. Dlaczego?- bo ten palnik żeliwny jest dobry na kotły >30kW...

Z doświadczenia z roku ubiegłego, zmiana palnika duża ekoenergia na ardeo w domu znajomego spowodowała, że dobowe spalanie miału węglowego spadło o średnio 5kg.... Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
  Cytat

Witam,
przymierzam się do kupna kotła na ekogroszek. Mam do ogrzania ok. 250 m2 domu (parter, piętro, strych użytkowy), niedocieplony, głównie stare żeliwne grzejniki (tylko na strychu nowe Purmo), grube rury, duża pojemność wodna.
Jeśli można prosić też o uwagi czy wystarczy ustawić zadaną temperaturę i automatyka sama ustawi czasy podawania, przerwy, dmuchanie itp. Czy można na fabrycznym sterowniku zaprogramować tygodniowo tryb dzienno-nocny?
pozdrawiam - jeanpaul

Rozwiń  
Z powodzeniem wystarczy 25 kW ,ja mam 38 kW ale na 450 m2 ,w życiu bym nie wziął kotła z rzutem wodnym , dodatkowe palenisko tylko i wyłącznie z rusztami żeliwnymi . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Widzę, że mogę nieco zejść z mocy np. z 38 na 32 kW (tak mi też radził dystrybutor). Obecnie mam kocioł zasypowy 37,3 kW więc sądziłem, że muszę mieć podobną moc. Z Waszych wpisów nasuwa mi się jeszcze jeden wniosek - zamienić stały ruszt wodny na wymienny ruszt żeliwny (przy okazji nieco tańszy). Wybrany pierwotnie kocioł ze stałym rusztem wodnym jest podobno wg producenta najnowocześniejszy więc sądziłem, że jest pozbawiony wad związanych z wychładzaniem i niedopalaniem, ale czy tak jest w istocie tego nie wiem.
Dzięki za porady
Napisano (edytowany)

  Cytat

Widzę, że mogę nieco zejść z mocy np. z 38 na 32 kW (tak mi też radził dystrybutor). Obecnie mam kocioł zasypowy 37,3 kW więc sądziłem, że muszę mieć podobną moc. Z Waszych wpisów nasuwa mi się jeszcze jeden wniosek - zamienić stały ruszt wodny na wymienny ruszt żeliwny (przy okazji nieco tańszy). Wybrany pierwotnie kocioł ze stałym rusztem wodnym jest podobno wg producenta najnowocześniejszy więc sądziłem, że jest pozbawiony wad związanych z wychładzaniem i niedopalaniem, ale czy tak jest w istocie tego nie wiem.
Dzięki za porady

Rozwiń  
Weź 25kW na pewno da radę będzie jeszcze zapas ,najważniejszy jest palnik w kotle z dużą modulacją mocy ,Ardeo,Pancerpol-bez obrotu,i jeszcze parę innych okrągłych fajkowych to b. dobre palniki ,byle nie taki :


Ten przy zmniejszeniu mocy pali opał z boku ,dostaje lewe powietrze, kopci ,dymi ,zaburzony proces spalania ,dla takich palników ,najlepsze ostre palenie ,duży mróz non,stop ,duże zapotrzebowanie na ciepło ,a zimą często jest tylko kilka stopni na minusie ,albo parę na plusie,musiał byś podłączyć bufor z 1000 litrów.

  Cytat

Tylko dla przypomnienia - przy mocy kotła ponad 25kW, jest wymagana kotłownia, a nie pomieszczenie .....

Rozwiń  
Obecnie ma kocioł zasypowy 37,3 kW czyli pewnie ma kotłownie ,nie ingeruje w nią kocioł wymienia, planuje teraz 32 kW czyli nie zwiększa mocy kotła .
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Gdzieś już na forum pisałem tak obrazowo odnośnie mocy i spalania......

Nie wiem, ile do tej pory na dobę było spalane w kotle zasypowym, ale mówiąc o podajnikach, mamy następujące dane:

Moc 25kW - aby utrzymać ciągle przez 24h - trzeba spalić ok.96-100kg ekogroszku 26tys. kalorii
Moc 17kW - aby utrzymać ciągle przez 24h - trzeba spalić ok.69-75kg ekogroszku 26....
Moc 12kW - aby utrzymać ciągle przez 24h - trzeba spalić ok. 48-55kg ekogroszku...

W domu generalnie uzupełniamy straty ciepła i po wygrzaniu kotły pracują góra do 10kW..... na dużych powierzchniach słabo izolowanych.... (ok.40-4kg/24h)
Owszem, przy zużyciu CWU są w ciągu doby chwilowe piki mocy na wysokie wartości, ale generalnie średniodobowo w mniejszych, ocieplonych domkach kręci się to do 4-5kW (16-20kg/24h) a w większych, gorzej ocieplonych do ok.7kW..... (27-32kg/24h)


Przy kotle 25kW odpuść sobie brucerowate.
poniżej 20kW mała ekoenergia, czy ewmarowski APPM-1 będą ok.
Napisano
  Cytat

Gdzieś już na forum pisałem tak obrazowo odnośnie mocy i spalania......

Nie wiem, ile do tej pory na dobę było spalane w kotle zasypowym, ale mówiąc o podajnikach, mamy następujące dane:

Moc 25kW - aby utrzymać ciągle przez 24h - trzeba spalić ok.96-100kg ekogroszku 26tys. kalorii
Moc 17kW - aby utrzymać ciągle przez 24h - trzeba spalić ok.69-75kg ekogroszku 26....
Moc 12kW - aby utrzymać ciągle przez 24h - trzeba spalić ok. 48-55kg ekogroszku...

W domu generalnie uzupełniamy straty ciepła i po wygrzaniu kotły pracują góra do 10kW..... na dużych powierzchniach słabo izolowanych.... (ok.40-4kg/24h)
Owszem, przy zużyciu CWU są w ciągu doby chwilowe piki mocy na wysokie wartości, ale generalnie średniodobowo w mniejszych, ocieplonych domkach kręci się to do 4-5kW (16-20kg/24h) a w większych, gorzej ocieplonych do ok.7kW..... (27-32kg/24h)


Przy kotle 25kW odpuść sobie brucerowate.
poniżej 20kW mała ekoenergia, czy ewmarowski APPM-1 będą ok.

Rozwiń  

Mi się udało w największe mrozy spalić ok. 60kg ekogroszku przez 24h na moje 450 m2
Napisano (edytowany)
  Cytat

Mi się udało w największe mrozy spalić ok. 60kg ekogroszku przez 24h na moje 450 m2

Rozwiń  


U mnie w te duże mrozy było podobnie ok. 60kg, czasami pod 70..... na 270m2 starszej chaty
a tak większą część zimy ok. 30-35kg/24h u mnie wychodzi... może za rok jak sie wymieni jeszcze część okien to wszystko nieco spadnie....

W większym kotle chodzi jednak o powierzchnię wodną, jak jest dobry palnik, to ładnie pracuje od dołu.
Nie chciałbym, aby jakiś palnik musiał gibać na maxa, bo popiół byłyby kiepski i zeszlakowany. Mi się nie chce popielnika często obsługiwać. Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

U mnie w te duże mrozy było podobnie ok. 60kg, czasami pod 70..... na 270m2 starszej chaty
a tak większą część zimy ok. 30-35kg/24h u mnie wychodzi... może za rok jak sie wymieni jeszcze część okien to wszystko nieco spadnie....

W większym kotle chodzi jednak o powierzchnię wodną, jak jest dobry palnik, to ładnie pracuje od dołu.
Nie chciałbym, aby jakiś palnik musiał gibać na maxa, bo popiół byłyby kiepski i zeszlakowany. Mi się nie chce popielnika często obsługiwać.

Rozwiń  

Dlatego w kotle 12kW jak bym podłączył miałbym taki popiół zaszlakowany ,który by się zawieszał i zapychał by zsyp do popielnika
Napisano
  Cytat

Gdzieś już na forum pisałem tak obrazowo odnośnie mocy i spalania......

Nie wiem, ile do tej pory na dobę było spalane w kotle zasypowym, ale mówiąc o podajnikach, mamy następujące dane:

Moc 25kW - aby utrzymać ciągle przez 24h - trzeba spalić ok.96-100kg ekogroszku 26tys. kalorii
Moc 17kW - aby utrzymać ciągle przez 24h - trzeba spalić ok.69-75kg ekogroszku 26....
Moc 12kW - aby utrzymać ciągle przez 24h - trzeba spalić ok. 48-55kg ekogroszku...

W domu generalnie uzupełniamy straty ciepła i po wygrzaniu kotły pracują góra do 10kW..... na dużych powierzchniach słabo izolowanych.... (ok.40-4kg/24h)
Owszem, przy zużyciu CWU są w ciągu doby chwilowe piki mocy na wysokie wartości, ale generalnie średniodobowo w mniejszych, ocieplonych domkach kręci się to do 4-5kW (16-20kg/24h) a w większych, gorzej ocieplonych do ok.7kW..... (27-32kg/24h)


Przy kotle 25kW odpuść sobie brucerowate.
poniżej 20kW mała ekoenergia, czy ewmarowski APPM-1 będą ok.

Rozwiń  

W Lutym 2012 były u mnie mrozy dochodzące do -28*C i wtedy jako uczący się palacz i na starym sofcie mój kocioł spalał w granicach 40-45kg/doba. Trzeba zaznaczyć że w domu o pow. 320m2 mieszka 6 dorosłych osób i 3 małych dzieci tak że CWU idzie dość sporo. Grzał bez żadnych problemów i mocy jeszcze miał sporo do wykorzystania ale o tym dowiedziałem się dopiero tej zimy jak już go poznałem. Tej zimy spalałem 35-40gk/doba
Kocioł mam z palnikiem ekoenergii.
Napisano
Zapominasz o drobnym, ale ważnym szczególe... - masz bufor 1000L i dopiero z niego ciepło jest dystrybuowane

Jak spalałeś ok. 40-45kg na początku, to wykorzystywałeś ok. 10kW mocy
Napisano
  Cytat

Zapominasz o drobnym, ale ważnym szczególe... - masz bufor 1000L i dopiero z niego ciepło jest dystrybuowane

Jak spalałeś ok. 40-45kg na początku, to wykorzystywałeś ok. 10kW mocy

Rozwiń  
Piszemy o instalacji czy o kotłach? Czy kiedykolwiek ukrywałem że tego bufora nie mam? W stopce jest odnośnik gdzie o nim pisze.
Jeżeli chodzi o instalację i kocioł jako jedno to mogę to polecać. Taka masa wody w instalacji robi dobrą robotę.
Napisano
Chodzi o to, że Twoja instalacja nie jest typowa.
Trzeba to rozpatrywać jako całość.

Jakbyś nie miał bufora i ten palnik miałby gibać nieco mocniej, to nie byłbyś zadowolony z wyglądu popielnika i jego zawartości.
Napisano
  Cytat

Chodzi o to, że Twoja instalacja nie jest typowa.
Trzeba to rozpatrywać jako całość.

Jakbyś nie miał bufora i ten palnik miałby gibać nieco mocniej, to nie byłbyś zadowolony z wyglądu popielnika i jego zawartości.

Rozwiń  

Znasz taki nick jak chris? 600m2 i kotłem RBR 17kW grzał? Kocioł pracował na maksa i jakoś nie pisał że palnik brzydko wyglądał. Nawet pisał że bardzo ładnie spala i to wtedy o ile się nie mylę dochodziło do 100kg/doba.
Jedno co to na pewno by mój kocioł więcej spalił niż to co pisałem, ile tego nie jestem w stanie określić i ty chyba też.
Napisano (edytowany)
Super przykład, kolejny mający niewiele z rzeczywistością do czynienia.

Dodaj,że grzeje stale bodajże 80m2 czy niewiele więcej a reszta to pomieszczenia wczasowe w których ma być zimą utrzymana temp., aby nie zamarzło, bodajże +8st.C, bo letnicy przybywają głównie latem.....
Nie zapominając,że w rezerwie stoi olejak odpowiedniej mocy.....

Sprzedajcie komuś naprawdę kocioł na powierzchnię 600m2, aby to taką 17kW ogrzał, to wówczas pogadamy.

Ja wolę dane z labo a miałem ten palnik w labo, co więcej miałem go u siebie w domu i wiem, co było jak musiał ciągle pod 60-70kg spalać..... skończyło sie to wymianą palnika w mrozy na większy..... Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Super przykład, kolejny mający niewiele z rzeczywistością do czynienia.

Dodaj,że grzeje stale bodajże 80m2 czy niewiele więcej a reszta to pomieszczenia wczasowe w których ma być zimą utrzymana temp., aby nie zamarzło, bodajże +8st.C, bo letnicy przybywają głównie latem.....
Nie zapominając,że w rezerwie stoi olejak odpowiedniej mocy.....

Sprzedajcie komuś naprawdę kocioł na powierzchnię 600m2, aby to taką 17kW ogrzał, to wówczas pogadamy.

Ja wolę dane z labo a miałem ten palnik w labo, co więcej miałem go u siebie w domu i wiem, co było jak musiał ciągle pod 60-70kg spalać..... skończyło sie to wymianą palnika w mrozy na większy.....

Rozwiń  
Czyżby to co chris zrobił to nie jest rzeczywistość?
Nie będę się z tobą tu kłócił i nie o tym jest ta dyskusja. Poczytaj jeszcze raz wypowiedzi chrisa i pooglądaj jego wykresy, wtedy nie będziesz używał słów "bodajże".
Twoje dane z labo na temat palnika i to że miałeś go u siebie w domu stwierdzają tylko to że wiesz o czym piszesz, tylko dlaczego on u ciebie spalał takie ilości? Przecież znasz się na tym jak mało kto tutaj. U mnie jakoś mniej pali. Czy masz więcej m2 do ogrzania? To że umiesz palić to wiem ale te ilości to chyba tylko na duże metry. Co do moich to wiesz ile mam, jakie zasypy i zużycie też widać, tu oszukaństwa nie znajdziesz.
Ja to chętnie zamieniłbym palnik na mniejszy włącznie z kotłem ale mnie nie stać icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Wiesz, pomijasz w swoich wypowiedziach istotne szczegóły.

Komuś zrobicie krzywdę i faktycznie kupi 17kW na 600m2, bo zapomniało Ci się dodać,że człowiek nie ogrzewa całej tej powierzchni normalnie i że ma kocioł w zapasie o odpowiedniej mocy.


Napisałem dlaczego tyle spalam, dom stary, w zasadzie bez izolacji, prawie wszystkie okna stare i nie sa zbyt szczelne, stara instalacja a w tych metrach jest jeszcze mały magazyn, do którego dochodzi ogrzewanie na zewnątrz w izolowanej rurze, to swoje robi.

Mniejszej ekoenergii nie ma, więc na mniejszy żeliwny nie możesz zamienić, ciut mniejsze wyjście na paliwo ma appm-1, ale to nie sa ogromne różnice. Inne palniki mają mniejsze wyjście. Też mi się wydaje,że u Ciebie 11kW przy tym buforze byłaby ok. bufor fajnie się u Ciebie spawdził Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Wiesz, pomijasz w swoich wypowiedziach istotne szczegóły.

Komuś zrobicie krzywdę i faktycznie kupi 17kW na 600m2, bo zapomniało Ci się dodać,że człowiek nie ogrzewa całej tej powierzchni normalnie i że ma kocioł w zapasie o odpowiedniej mocy.



Napisałem dlaczego tyle spalam, dom stary, w zasadzie bez izolacji, prawie wszystkie okna stare i nie sa zbyt szczelne, stara instalacja a w tych metrach jest jeszcze mały magazyn, do którego dochodzi ogrzewanie na zewnątrz w izolowanej rurze, to swoje robi.

Mniejszej ekoenergii nie ma, więc na mniejszy żeliwny nie możesz zamienić, ciut mniejsze wyjście na paliwo ma appm-1, ale to nie sa ogromne różnice. Inne palniki mają mniejsze wyjście. Też mi się wydaje,że u Ciebie 11kW przy tym buforze byłaby ok. bufor fajnie się u Ciebie spawdził

Rozwiń  
To nie była propozycja aby tyle grzać, tylko odpowiedź dla ciebie abyś nie porównywał mojej instalacji z buforem do instalacji bez bufora.
To była odpowiedź na twój wpis
  Cytat

Jakbyś nie miał bufora i ten palnik miałby gibać nieco mocniej, to nie byłbyś zadowolony z wyglądu popielnika i jego zawartości.

Rozwiń  

Może teraz mi wyjaśnisz do czego ta dyskusja prowadzi? Przecież chcemy pomóc kol. jeanpaul i mój wpis polegał tylko na pokazaniu sterownika a nie kotła. Nie rozumiem twojego ataku na mnie i szukania dziury w całym.
Przestaje mi się podobać ta dyskusja, jak zawsze wciskaniem to co się sprzedaje i przekonywaniem że to jest najlepsze. Ja jestem tylko użytkownikiem a nie sprzedawcą i nic nie sprzedaje, tylko piszę co mam a zainteresowany sam wybierze co będzie uważał.
Ostatecznie to on za to płaci.

Napisano (edytowany)
Wiesz, to raczej ja nie rozumiem, do czego Ty zmierzasz.

Dopisałem tylko info, o którym Ty nie pamiętasz czy uważasz, że każdy ma sobie szukac po linkach.
Ty masz bufor a tamten kolega tak naprawde nie ogrzewa całej tej powierzchni i tyle, nic więcej i nic ponad to.

Podałem wyraźnie, aby kolega mógł dobrać kocioł co oznacza dany poziom spalania.
Podałem,że jakby wybrał moc 25kW, to w tym wypadku lepszy będzie inny palnik. Wiem to na podstawie testów i na tym na chwile obecną zakończę.

Do mocy 20kW może być czy to mała eko czy appm-1.

Tyle i aż tyle, uczciwie do bólu. Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
Napisano
Odpowiem Ci taką historyjką, humorystyczną.

Rozmawia dwóch znajomych, jeden kupił właśnie toyote auris.
- stary, moja toyota pali tylko 4litry, to naprawdę super oszczędne auto...

- drugi znajomy leci do salonu i kupuje także toyote auris, spotyka się później ze znajomym i mówi,jak Ty to robisz z tym spalaniem, bo mi mniej jak 7litrów nie chce w cyklu mieszanym palić....

- bo ja mam toyotę auris hybrid...

Napisano
  Cytat

Odpowiem Ci taką historyjką, humorystyczną.

Rozmawia dwóch znajomych, jeden kupił właśnie toyote auris.
- stary, moja toyota pali tylko 4litry, to naprawdę super oszczędne auto...

- drugi znajomy leci do salonu i kupuje także toyote auris, spotyka się później ze znajomym i mówi,jak Ty to robisz z tym spalaniem, bo mi mniej jak 7litrów nie chce w cyklu mieszanym palić....

- bo ja mam toyotę auris hybrid...

Rozwiń  
A ja miałem malucha co palił 23 L na miesiąc icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...