Skocz do zawartości

problem z kominem do kotła dwufunkcyjnego


Recommended Posts

Napisano
witam
czy do komina, do którego był podłączony kocioł z otwartą komorą spalania mogę podpiąć kocioł turbo?
W kominie jest wkład ze stali kwasoodpornej o średnicy fi 120 wiem że są kominy koncentryczne 125/80 można kupić sam wkład fi 80 i wpuśćić go w komin ale czy nie będzie dostarczona za nała ilość powietrza do kotła no i następny problem kominiarz co przy przeglądach , ja niestety mam już wpuszczony 120 a większy nie wejdzie druga sprawa czy macie jakiś faworytów jeżeli chodzi o kotły mieszkanie stara kamienica nie ocieplona 80m2 okna plastiki wysokość komina 6 metrów plus 2 kolanka 90 stopni
pozdrawiam
Napisano
Cytat

witam
czy do komina, do którego był podłączony kocioł z otwartą komorą spalania mogę podpiąć kocioł turbo?
W kominie jest wkład ze stali kwasoodpornej o średnicy fi 120 wiem że są kominy koncentryczne 125/80 można kupić sam wkład fi 80 i wpuśćić go w komin ale czy nie będzie dostarczona za nała ilość powietrza do kotła no i następny problem kominiarz co przy przeglądach , ja niestety mam już wpuszczony 120 a większy nie wejdzie druga sprawa czy macie jakiś faworytów jeżeli chodzi o kotły mieszkanie stara kamienica nie ocieplona 80m2 okna plastiki wysokość komina 6 metrów plus 2 kolanka 90 stopni
pozdrawiam


JUNKERS CERAPUR MODUL ZBS 14/100S-3MA
Napisano
Najprostszym rozwiązaniem będzie rozdzielenie kanału spalinowego i powietrznego (odpowiedni adapter), jeśli istnieje możliwość wyprowadzenia rury powietrznej na zewnątrz przez ścianę domu. Wtedy można wykorzystać istniejąca rurę w kominie do odprowadzenia spalin.

Inne rozwiązanie to wykorzystanie kanału kominowego (przestrzeni wokół rury spalinowej ) do doprowadzenia powietrza zewnętrznego. Wymaga to zamontowania odpowiedniej nasady na wylocie z komina i rozety na wlocie.

Najdroższy wariant to wymiana wkładu kominowego na dwuścienny o średnicy umożliwiającej wprowadzenie w kanał kominowy.
Napisano
Cytat

Najprostszym rozwiązaniem będzie rozdzielenie kanału spalinowego i powietrznego (odpowiedni adapter), jeśli istnieje możliwość wyprowadzenia rury powietrznej na zewnątrz przez ścianę domu. Wtedy można wykorzystać istniejąca rurę w kominie do odprowadzenia spalin.

Inne rozwiązanie to wykorzystanie kanału kominowego (przestrzeni wokół rury spalinowej ) do doprowadzenia powietrza zewnętrznego. Wymaga to zamontowania odpowiedniej nasady na wylocie z komina i rozety na wlocie.

Najdroższy wariant to wymiana wkładu kominowego na dwuścienny o średnicy umożliwiającej wprowadzenie w kanał kominowy.



witam dzięki za odpowiedz
własnie chodzi mi o wykorzystanie starego kanału kominowego w którym jest już rura kwasówka fi 120
chciałem wprowadzić w nią rurę spalinową fi 80 ale nie wiem czy wystarczy powietrza do kotła no i czy sa takie przejsciówki z 125 na 120 pozdrawiam
Napisano
Skoro redukcja ma być tylko dla kanału powietrznego myślę że można skorzystać z redukcji ze stali ocynkowanej, a wkład spalinowy z kwasówki połączyć z króćcem spalinowym kotła.
Tabelka pokazuje jakie są możliwości redukowania średnic



To Ty zadecydowałeś że rura spalinowa będzie średnicy 80mm , czy wynika to z konstrukcji kotła, bo te również mogą pracować z kominami Turbo 60/100mm.
Kondensaty mają przypływ powietrza wymuszony przez wentylator, i to sprzedawca (jak będzie kompetentny) odpowie Ci czy zmniejszenie (lub zwiększenie) średnicy rury powietrznej zakłóci pracę danego kotła.
Ewentualnie szukaj odpowiedzi na to pytanie w dziale technicznym producenta lub u dobrego instalatora, który z racji doświadczenia być może już spotkał się z takim problemem/rozwiązaniem.
Napisano
Wg mnie spośród podanych propozycji, najpewniejszą technicznie i w środku rozpiętości cenowej (jeśli myśleć też o ekonomice modernizacji) byłoby wyciągnięcie istniejącego wkładu 120 mm , ewentualne zlecenie kominiarzowi oczyszczenie kanału z cegły (nie wiemy w jakim charakterze pracował przez lata) oraz wprowadzenie przewodu spalinowego fi 60 lub fi 80 mm (zależnie od wymagań kotła). Przestrzeń między stalą a cegłą będzie kanałem powietrznym.
Uwaga: wkład musi mieć dopuszczenie do pracy w nadciśnieniu (szczególnie jeżeli ten kociołek z zamkniętą komorą spalania będzie urządzeniem kondensacyjnym). Wkład stalowy z odpowiednim dopuszczeniem będzie miał w swojej klasyfikacji normowej oznaczenie P1 (przykładowo "EN 1856-2 T200 P1 W V2 L50060 O").
Ewentualne N1 w tym miejscu będzie oznaczało, że wkład stalowy jest dopuszczony tylko do grawitacyjnego trybu pracy (podciśnieniowego) i nie można go stosować przy kotle kondensacyjnym, a przy kotle "turbo"....wypadałoby indywidualnie przeliczyć cały układ, aby sprawdzić tryb pracy komina przy konkretnych parametrach techniczno-spalinowych kotła i geometrii łącznika i komina.
Napisano
Cytat

Wg mnie spośród podanych propozycji, najpewniejszą technicznie i w środku rozpiętości cenowej (jeśli myśleć też o ekonomice modernizacji) byłoby wyciągnięcie istniejącego wkładu 120 mm , ewentualne zlecenie kominiarzowi oczyszczenie kanału z cegły (nie wiemy w jakim charakterze pracował przez lata) oraz wprowadzenie przewodu spalinowego fi 60 lub fi 80 mm (zależnie od wymagań kotła). Przestrzeń między stalą a cegłą będzie kanałem powietrznym.
Uwaga: wkład musi mieć dopuszczenie do pracy w nadciśnieniu (szczególnie jeżeli ten kociołek z zamkniętą komorą spalania będzie urządzeniem kondensacyjnym). Wkład stalowy z odpowiednim dopuszczeniem będzie miał w swojej klasyfikacji normowej oznaczenie P1 (przykładowo "EN 1856-2 T200 P1 W V2 L50060 O").
Ewentualne N1 w tym miejscu będzie oznaczało, że wkład stalowy jest dopuszczony tylko do grawitacyjnego trybu pracy (podciśnieniowego) i nie można go stosować przy kotle kondensacyjnym, a przy kotle "turbo"....wypadałoby indywidualnie przeliczyć cały układ, aby sprawdzić tryb pracy komina przy konkretnych parametrach techniczno-spalinowych kotła i geometrii łącznika i komina.


witam dzięki wszystkim za odpowiedz temat zakończony
pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli schody prowadzą  do pomieszczenia technicznego lub gospodarczego, przepisy dopuszczają węższe rozwiązania.
    • Żadne z powyższych, trzymamy się projektu  Dzięki za komentarz, też jesteśmy przerażeni uwierz Po kilku dniach od zalania stropu, rozbieramy jego boczne szalunki. Łatwa praca, choć nie tak przyjemna jak podlewanie czyli pielęgnacja betonu. Zima coraz bliżej, oby tylko nie sypnęło teraz śniegiem i nie było mrozu. Wiadomo, że strop musi odstać swoje zanim będziemy ściągać stemple.    
    • I takie schody zrób. One się zakończą pod sufitem.  A belek nie ruszaj, będziesz miał motywację do dbania o wagę, żeby się zmieścić między belkami. 
    • Pytanie jest takie, że jeżeli tak to wykonam czy będzie dobrze? Rozstaw między belkami mam 62 cm, według prawa schody muszą mieć szerokość biegu min 80 cm, dlatego muszę to w jakiś sposób poszerzyć. Chyba że jest inna opcja która pozwoli na wykonanie węższych schodów.
    • Cześć, Widzę na forum sporo pytań od osób z naszego województwa, które mają problem ze znalezieniem wolnej i solidnej ekipy do wylewek. Często firmy z dużych miast nie chcą jechać na "prowincję", albo liczą sobie kosmiczne stawki za dojazd. Chciałem polecić firmę ZAMBUD, która robiła u mnie wylewki. Co ważne – robią kompleksowo: Dom: Wylewki maszynowe z mixokreta (zacierane mechanicznie na gładko, poziomowane laserowo). Garaż/Warsztat: Posadzki przemysłowe (beton utwardzany powierzchniowo – "talerzowany"). Rozmawiałem z właścicielem i potwierdził, że obsługują całe województwo kujawsko-pomorskie bez wyjątków. Wrzucam listę miejscowości, gdzie na 100% dojeżdżają (pytałem o to, bo polecałem ich też rodzinie w innych powiatach), może komuś ułatwi to szukanie: Główne miasta: Bydgoszcz, Toruń, Włocławek, Grudziądz, Inowrocław. Mniejsze miasta i miasteczka (dojeżdżają bez problemu): Aleksandrów Kujawski, Barcin, Brodnica, Brześć Kujawski, Chełmno, Chodecz, Ciechocinek, Dobrzyń nad Wisłą, Gniewkowo, Golub-Dobrzyń, Górzno, Izbica Kujawska, Jabłonowo Pomorskie, Janikowo, Kamień Krajeński, Kcynia, Koronowo, Kowal, Kowalewo Pomorskie, Kruszwica, Lipno, Lubień Kujawski, Lubraniec, Łasin, Mogilno, Mrocza, Nakło nad Notecią, Nieszawa, Nowe, Pakość, Piotrków Kujawski, Radziejów, Radzyń Chełmiński, Rypin, Sępólno Krajeńskie, Skępe, Solec Kujawski, Strzelno, Szubin, Świecie, Tuchola, Wąbrzeźno, Więcbork, Żnin. Moja opinia: Robota zrobiona czysto, szybko i co najważniejsze – równo (pod panele nie trzeba było lać samopoziomu). Mają własny sprzęt, pompy i zacieraczki. Dojazd w dowolne miejsce w Kujawsko-Pomorskim nie stanowił dla nich problemu, a pomiar i wycenę zrobili gratis. Jak ktoś szuka konkretnych fachowców w naszej okolicy, to śmiało dzwońcie do ZAMBUD. Pozdrawiam!  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...