Skocz do zawartości

Izolacja domu na poddaszu nieużytkowym - strop, dach czy i to i to?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Dom parterowy ze stropem monolitycznym i nieogrzewanym strychem.
Czy ocieplać też między krokwiami czy sam strop?
Wiem że ocieplenie samego stropu (np. wełną 40 cm) jest tańsze niż np. 10 cm krokwie i 30 cm strop, ale wynikły dwa problemy - na tym strychu będzie centrala WM, więc raczej dobrze by nie było tam mrozów, przy samej dachówce ceramicznej i folii w wielkie mrozy temperatury spadną poniżej zera.
Po drugie - nie chcę za bardzo zagracać pralni w której mam zaprojektowany kocioł, więc projektant zapodał taki temat - wywalenie zasobnika CWU nad kocioł na strych. Czy to się w ogóle robi i czy ma to sens? Według architekta takie rozwiązanie ma tą zaletę że nie potrzeba instalować dodatkowo cyrkulacji do ciepłej wody, bo ta grawitacyjnie spływa do kranów. Czy to prawda? Czy na takim strychu nic nie będzie zamarzać przy zasobniku?
Projektant zaproponował żeby ocieplić i strop, i wełną między krokwiami.
O ile mniej więcej ocieplenie i tego i tego podroży imprezę? Czy zostawić same ocieplenie stropu a centralę wentylacyjną i zasobnik CWU obudować gipskartonem z izolacją?
Napisano
Cytat

Witam,

Dom parterowy ze stropem monolitycznym i nieogrzewanym strychem.
Czy ocieplać też między krokwiami czy sam strop?
Wiem że ocieplenie samego stropu (np. wełną 40 cm) jest tańsze niż np. 10 cm krokwie i 30 cm strop, ale wynikły dwa problemy - na tym strychu będzie centrala WM, więc raczej dobrze by nie było tam mrozów, przy samej dachówce ceramicznej i folii w wielkie mrozy temperatury spadną poniżej zera.
Po drugie - nie chcę za bardzo zagracać pralni w której mam zaprojektowany kocioł, więc projektant zapodał taki temat - wywalenie zasobnika CWU nad kocioł na strych. Czy to się w ogóle robi i czy ma to sens? Według architekta takie rozwiązanie ma tą zaletę że nie potrzeba instalować dodatkowo cyrkulacji do ciepłej wody, bo ta grawitacyjnie spływa do kranów. Czy to prawda? Czy na takim strychu nic nie będzie zamarzać przy zasobniku?
Projektant zaproponował żeby ocieplić i strop, i wełną między krokwiami.
O ile mniej więcej ocieplenie i tego i tego podroży imprezę? Czy zostawić same ocieplenie stropu a centralę wentylacyjną i zasobnik CWU obudować gipskartonem z izolacją?


Jeżeli będziesz miał zrobione tak jak piszesz to trzeba by ocieplać krokwie ,15 cm wzdłuż kroki i 10 cm w poprzek i sprawa załatwiona.
Co do tej cyrkulacji co Ci architekt powiedział to bzdury,niech się doszkoli.
Jeżeli tak ocieplisz to nic tam nie powinno zamarznąć.
Napisano
Tylko po co chcąc się napić piwa, kupować browar ?

Nie ocieplać całego poddasza, tylko wybudować i dobrze ocieplić "kanciapkę" w której będzie zasobnik i centrala.

Ps. Architekta do poprawki icon_evil.gif
Napisano
Cytat

Tylko po co chcąc się napić piwa, kupować browar ?

Nie ocieplać całego poddasza, tylko wybudować i dobrze ocieplić "kanciapkę" w której będzie zasobnik i centrala.

Ps. Architekta do poprawki icon_evil.gif


Ja bym obstawiał za ociepleniem całego poddasza,ale jeszcze pytanie do autora - ile metrów byłoby do ocieplenia(ile stropu a ile dachu)?
Z drugiej strony sama wełna majątku nie kosztuje a jemu tylko to potrzebne + folia a na przyszłość miałby już zrobione poddasze,bo nigdy nie wiadomo co będzie za kilka lat icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Czyli + puszki do gniazdek icon_mrgreen.gif


Jednak porady Proroka na coś się przydały icon_mrgreen.gif
Dokładnie i jeszcze dodam,że kilka zamaskowanych bo może się wystrój zmienić a raczej gusta inwestora icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ja bym obstawiał za ociepleniem całego poddasza,ale jeszcze pytanie do autora - ile metrów byłoby do ocieplenia(ile stropu a ile dachu)?
Z drugiej strony sama wełna majątku nie kosztuje a jemu tylko to potrzebne + folia a na przyszłość miałby już zrobione poddasze,bo nigdy nie wiadomo co będzie za kilka lat icon_smile.gif




Dzięki za rady.
Dom około 250 całkowitej, parterowy, więc pewnie tyle stropu, dach ze spadkiem jakieś 30%.
Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się ładować kasy w dach, skoro na strychu nikt nie będzie mieszkał tylko będzie graciarnia.
Z drugiej strony - jak ktoś powiedział wełna nie jest droga.
Czy można "obudować" centralę gipskartonem i go ocielplić, czy po prostu odgrodzić murowaną ścianką z BK część strychu gdzie będzie centrala i ocieplić tylko tą część dachu gdzie będzie to pomieszczenie?
Co do zbiornika CWU - co macie na myśli że architekt nie ma racji? To znaczy że nie praktykuje się wywalenia go na strych w ogóle, czy tylko nie ma to znaczenia dla cyrkulacji?
A może dać sobie spokój i w pralni jednak znaleźć miejsce na CWU?
Napisano
Cytat

Dzięki za rady.
Dom około 250 całkowitej, parterowy, więc pewnie tyle stropu, dach ze spadkiem jakieś 30%.
Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się ładować kasy w dach, skoro na strychu nikt nie będzie mieszkał tylko będzie graciarnia.
Z drugiej strony - jak ktoś powiedział wełna nie jest droga.
Czy można "obudować" centralę gipskartonem i go ocielplić, czy po prostu odgrodzić murowaną ścianką z BK część strychu gdzie będzie centrala i ocieplić tylko tą część dachu gdzie będzie to pomieszczenie?
Co do zbiornika CWU - co macie na myśli że architekt nie ma racji? To znaczy że nie praktykuje się wywalenia go na strych w ogóle, czy tylko nie ma to znaczenia dla cyrkulacji?
A może dać sobie spokój i w pralni jednak znaleźć miejsce na CWU?


Dużo ciepła ucieka przez dach,nie pamiętam ile procent ale to mało ważne,ważne że ucieka ,więc ociepliłbym cały dach.
Nie ktoś powiedział,że wełna jest niedroga tylko JA icon_biggrin.gif (patrz cytat mój na którego odpowiadałeś)
Bojler spokojnie możesz dać na strychu,tylko cyrkulacja sama się nie zrobi grawitacyjnie i oto chodziło z tym architektem, bo cyrkulacja to jest obieg wody tam i z powrotem czyli grawitacyjnie na dół poleci a na górę to czym?
Napisano
Cytat

Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się ładować kasy w dach, skoro na strychu nikt nie będzie mieszkał tylko będzie graciarnia.
Z drugiej strony - jak ktoś powiedział wełna nie jest droga.
A może dać sobie spokój i w pralni jednak znaleźć miejsce na CWU?



Czekaj to znaczy nie masz zadnej izolacji "w dachu" tylko ocieplony strop... tak?
Hm... jak wygospodarujesz miejsce to pralnie lub pomieszczenie gospodarcze beda pewnie lepsze dla CWU icon_smile.gif


Cytat

Dużo ciepła ucieka przez dach,nie pamiętam ile procent ale to mało ważne,ważne że ucieka ,więc ociepliłbym cały dach.



Czytalem ze ca 18%.
Takze jak dach nie ma zadnego ocieplenia to napewno warto go ocieplic... potem pytanie czy "dach" czy sam strop
jezeli tam i tak nie ma "nic byc"... no chyba ze to CWU grawitacyjne icon_wink.gif

A co do cyrkulacji... musi byc? Nie wiem co kosztuje wiecej... straty na cyrkulacji czy te litry wylane zanim poleci ciepla woda...?

icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Według architekta takie rozwiązanie ma tą zaletę że nie potrzeba instalować dodatkowo cyrkulacji do ciepłej wody, bo ta grawitacyjnie spływa do kranów. Czy to prawda?


Zdecydowanie NIE!
Ten Twój architekt omijał chyba zajęcia z fizyki szerokim łukiem icon_biggrin.gif
Z samej definicji słowa "cyrkulacja" wynika że jest to obieg zamknięty.
Grawitacyjnie to woda może wypływać a nie krążyć.
Co się zaś tyczy samej cyrkulacji, to ta ma sens w momencie dużych odległości wylewek od zasobnika. Oczywiście należy bardzo dobrze zaizolować rury cyrkulacyjne, bo w innym przypadku będzie "wyciągała" Ci ciepło z zasobnika w tempie jakiego na pewno byś sobie nie życzył.

Cytat

Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się ładować kasy w dach, skoro na strychu nikt nie będzie mieszkał tylko będzie graciarnia.


Ale przypuszczam że do tej graciarni chciałbyś mieć też dostęp latem, a dach pozbawiony całkowicie izolacji zapewni Ci tam warunki termiczne na poziomie średnio rozgrzanego piekarnika.
Chyba że lubisz "równikowe" ciepło.
O reszcie napisali już koledzy.
Napisano

Ale przypuszczam że do tej graciarni chciałbyś mieć też dostęp latem, a dach pozbawiony całkowicie izolacji zapewni Ci tam warunki termiczne na poziomie średnio rozgrzanego piekarnika.
Chyba że lubisz "równikowe" ciepło.
O reszcie napisali już koledzy.
[/quote]


OK, to już ustaliliśmy - zasobnik cwu przy piecu.

A jakie temperatury w zimie (ciepełko w lecie raczej mi nie przeszkadza) moze być w takim nieocieplnym dachowo (sama dachówka ceramiczna) strychu? Czy jak będą mrozy to czy centrala wentylacyjna może tam pracować? I jeszcze raz się spytam - jak wygląda częściowe ocieplenie takiej kanciapy na strychu gdzie jest centrala?
Napisano
Cytat

OK, to już ustaliliśmy - zasobnik cwu przy piecu.

A jakie temperatury w zimie (ciepełko w lecie raczej mi nie przeszkadza) moze być w takim nieocieplnym dachowo (sama dachówka ceramiczna) strychu? Czy jak będą mrozy to czy centrala wentylacyjna może tam pracować? I jeszcze raz się spytam - jak wygląda częściowe ocieplenie takiej kanciapy na strychu gdzie jest centrala?


Zasobnik czy tzw bojler możesz spokojnie dać na poddaszu ,jeżeli nie masz miejsca w kotłowni to w niczym nie zakłóci jego pracy .Jedyny minus tego rozwiązania to ,to że pójdzie Ci trochę więcej rurki umieszczając go na strychu.
A jaka temperatura zimą,ano na pewno przy temperaturach ujemnych nie będziesz miał na takim strychu temperatury dodatniej.
Latem to tam będziesz miał taki ukrop jak w saunie.
Napisano
Cytat

Zasobnik czy tzw bojler możesz spokojnie dać na poddaszu ,jeżeli nie masz miejsca w kotłowni to w niczym nie zakłóci jego pracy .Jedyny minus tego rozwiązania to ,to że pójdzie Ci trochę więcej rurki umieszczając go na strychu.
A jaka temperatura zimą,ano na pewno przy temperaturach ujemnych nie będziesz miał na takim strychu temperatury dodatniej.
Latem to tam będziesz miał taki ukrop jak w saunie.





Zaraz, czyli w lecie przy zasobniku na strychu to "solary" za darmo :PP
Dzięki za pomoc w rozterkach.
A swoją drogą - czy bardzo drożej wyjdzie ocieplenie i dachu między krokwiami i stropu zamiast tylko stropu?

MS

Cytat

Zasobnik czy tzw bojler możesz spokojnie dać na poddaszu ,jeżeli nie masz miejsca w kotłowni to w niczym nie zakłóci jego pracy .Jedyny minus tego rozwiązania to ,to że pójdzie Ci trochę więcej rurki umieszczając go na strychu.
A jaka temperatura zimą,ano na pewno przy temperaturach ujemnych nie będziesz miał na takim strychu temperatury dodatniej.
Latem to tam będziesz miał taki ukrop jak w saunie.





Zaraz, czyli w lecie przy zasobniku na strychu to "solary" za darmo :PP
Dzięki za pomoc w rozterkach.
A swoją drogą - czy bardzo drożej wyjdzie ocieplenie i dachu między krokwiami i stropu zamiast tylko stropu?

MS
Napisano
Cytat

Zaraz, czyli w lecie przy zasobniku na strychu to "solary" za darmo :PP
Dzięki za pomoc w rozterkach.
A swoją drogą - czy bardzo drożej wyjdzie ocieplenie i dachu między krokwiami i stropu zamiast tylko stropu?

MS


No nie za bardzo latem woda ciepła za darmo,bo bojler jest zaizolowany fabrycznie.
A ile drożej to sobie metry musisz policzyć.Na pewno powierzchnia będzie większa aniżeli stropu. Tylko aby po tym stropie można było chodzić musisz nabić jakąś podłogę,o czym w tym temacie nikt nie wspomniał.
Napisano
Cytat

A jakie temperatury w zimie (ciepełko w lecie raczej mi nie przeszkadza) moze być w takim nieocieplnym dachowo (sama dachówka ceramiczna) strychu?


Im lepiej ocieplisz strop, tym temperatury na poddaszu będą bliższe temperaturze zewnętrznej.
Określenie "ciepełko" latem jest bardzo optymistyczne. Latem będą tam panować temperatury stricte równikowe dochodzące nawet do 70-80 oC.
Coś mi się wydaje że za bardzo skupiasz się na w sumie niewielkiej różnicy w kosztach, a za mało na doprowadzenia tego poddasza do stanu przydatności użytkowej, a nie tylko wolnej przestrzeni na pomieszczeniami mieszkalnymi.
Napisano
Cytat

Im lepiej ocieplisz strop, tym temperatury na poddaszu będą bliższe temperaturze zewnętrznej.
Określenie "ciepełko" latem jest bardzo optymistyczne. Latem będą tam panować temperatury stricte równikowe dochodzące nawet do 70-80 oC.
Coś mi się wydaje że za bardzo skupiasz się na w sumie niewielkiej różnicy w kosztach, a za mało na doprowadzenia tego poddasza do stanu przydatności użytkowej, a nie tylko wolnej przestrzeni na pomieszczeniami mieszkalnymi.



Ale to ma być przecież strych nieużytkowy, graciarnia? Wejść, znieść rzeczy, i wyjść.
Czy naprawdę tam będą takie temperatury że nawet tego nie da się zrobić?
Napisano
Pewnie że da się wejść i znieść rzeczy, z tym że latem w słoneczne dni powinieneś zaplanować na to czas między wschodem słońca, a wyjściem do pracy.
Choć może budujesz ten dom na silnie zalesionej działce, albo w przyszłości chcesz go przekazać teściowej (w symbolicznym tego słowa znaczeniu) i taka niedogodność nie ma dla Ciebie znaczenia.
Bo jeśli budujesz dla siebie, na lata, to...
Oszczędność kilku stówek na etapie budowy dużo Ci nie da, a pozostanie świadomość że coś mogłeś zrobić znacznie lepiej niż zrobiłeś.
Ja tu nie chcę prowadzić żadnej krucjaty na rzecz częściowego ocieplenia dachu, bo to Twój dom i skoro tak bardzo się bronisz przed tym rozwiązaniem to tego nie rób.
Zrób jak napisał bajbaga odnośnie ocieplenia zasobnika CWU i potraktuj resztę poddasza jako całkowicie nieużytkowe.
To Twój dom.
Gość arturo72
Napisano
Ja ocieplilem tylko strop,w sumie 40cm izolacji.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

No i jak w lecie/zimie - korzystasz ze strychu, z wentylacji mech?


W zimie zimno w lecie ciepło ale mi to nie przeszkadza.Kanały wentylacyjne mam w warstwie ocieplenia stropu a reku w garażu.
Napisano
Cytat

W zimie zimno w lecie ciepło ale mi to nie przeszkadza.Kanały wentylacyjne mam w warstwie ocieplenia stropu a reku w garażu.



A widzisz - ja nie mogę dać reku w garażu

MS

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...