Skocz do zawartości

piec kominkowy w domku drewnianym


billu-79

Recommended Posts

Napisano
Witam.Mam zamiar zamontować piec kominkowy w domku drewnianym letniskowym i mam parę pytań..czy muszę jakoś specjalnie izolować ściany przy których będzie stal piec(moc 6kw) i jaki komin mam do tego zastosować i jak to zrobić ???? Z góry dziękuje za informacje icon_biggrin.gif
Napisano
Witam
Po pierwsze ściana za kominkiem musi być wykonana z materiałow niepalnych np. cegła, gazobeton grubości najlepiej min. 10 cm. Sciane taką możesz wykonać w formie ekranu dostawionego do ściany drewnianej. Poza tym komora kominka musi być wyizolowana (materiały specjalne do kominków np. wełna mineralna lub płyty krzemianowe) o wytrzymałości temperaturowej min. 700*C. Należy także pamiętać o dokładnym wyizolowaniu sufitu i wykonaniu tzw. dekompresji czyli komory wentylacyjnej znajdującej się pomiędzy komorą grzewczą kominka, a stropem. Ma ona za zadanie zabezpieczyć (odciąć) strop drewniany (i nie tylko) od wysokiej temperatury.
Co do komina. Przekrój komina nie może być mniejszy jak przekrój wylotu dymu z wkładu kominkowego. Co do rodzaju komina to ja jestem zwolennikiem kominów systemowych ceramicznych. Szeroki wybór (conajmniej kilka) firm oferujących takie kominy na naszym rynku. Kominy te zazwyczaj są kwaso i żaroodporne, z możliwością izolowania na całej długości, szybkie i proste w monatżu.
Pozdrawiam
Napisano
Małe nieporozumienie icon_confused.gif??: Ale zasade ekranu z materiałów niepalnych stosuje się także przy tego typu piecykach. Co do zastosowania izolacji to w tym przypadku lepsze będą płyty krzemianowe. Są one twarde, samonośne i można je obrobić np. tynkiem lub zaszpachlować. Jedyną ich wadą jest cena icon_cry.gif . Co do ich izolacyjności to jest spora. Kiedyś zrobiliśmy eksperyment - położyliśmy kawałek płytki krzemianowej gr. 3 cm na rozgrzany piec. Po pewnym czasie sprawdziliśmy temperature górnej powierzchni płytki poprzez przyłożenie ręki icon_mrgreen.gif . Płytka była jedynie delikatnie ciepła.
Napisano
Dzięki wielkie za odpisanie..słyszałem że też można zastosować płyty kartonowo-gipsowe o większej odporności na temperaturę i na nie kładzie się jakieś kafle:glazurę czy tam terakotę i chyba tak zrobie. a co do komina to będzie zrobiony z rury izolowanej czyli rura w rurę i wełna na izolacje.Za 4 metrowy komin i podłączenie do pieca jakieś tam uchwyty no ogólnie komplet zapłaciłem 600 zeta,wiec chyba nie dużo..jak myślisz???
Napisano
600 zł za 4 m komina izolowanego to nie za dużo. A jaki producent jest tych rur?? Mają certyfikat na paliwa stałe??
Pamiętaj także o dobrym zabezpieczeniu przejść takiego komina przez stropy, dach czy ściany. W budynkach drewnianych ważne jest to dla bezpieczeństwa p.poż.
Napisano
Więc tak-producentem komina jest firma z łodzi czyli z mojego miasta icon_biggrin.gif firma prywatna która zajmuje się wentylacją,klimatyzacją i oni robią rury i różne tam kanały wentylacyjne.. A jeżeli chodzi o przejście tej rury przez ścianę drewnianą to : ta rura izolowana jest zbudowana tak ze ten zewnętrzny kołnierz rury się w ogóle nie nagrzewa no i tak to wygląda..pozdro...

Oooooo atak wygląda ta rura : w środku rura odprowadzająca dym na niej izolacja z wełny i kołnierz zewnętrzny.....(na tej stronie gdzie znalazłem fotke tej rury to metr kosztował 270 zeta icon_eek.gif )

DSC01446.jpg

Napisano
Piec wolnostojący należy ustawić w odległości co najmniej 60 cm od ściany domu lub w przypadku zastosowania okładzin niepalnych na ścianie – co najmniej 30 cm. Wyprowadzenie komina może odbywać się przy użyciu szczelnej rury stalowej, przy czym jej odległość od palnych elementów budynku nie może być mniejsza niż 30 cm. Podłoga w obrębie paleniska pieca powinna być zabezpieczona materiałem niepalnym o szerokości co najmniej 30 cm poza obrysem pieca.
  • 3 lata temu...
Napisano (edytowany)
Witam mam takie pytanie zrobiłem komin na kominku z cegły zrobiłem zbrojenie, więc wiem, że się nie zawali, ale jest mały problem nie zrobiłem wentylacji ani odprowadzenie ciepła z komory cieplnej pytanie moje jest takie gdzie najlepiej zrobić wentylacje czy to musi być komin czy może być po prosu kratka w jakiś wyższych partiach domku oraz czy trzeba zrobić kratkę w komorze grzewczej boje się, że wkład może się przegrzać

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Krystian31 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Wkład który masz, jest niestety totalną lipą a'la kastoram. Kolejny przykład próby oszczędności na czymś, co ma związek z ogniem. Wkład skręcany z elementów ma tendencję do deformowania się, i jako że skręcany- do rozszczelnienia. Tak zabudowany na pewno się przegrzeje. Masz komorę na drewno, ok, jeśli daje wlot tj przepływ powietrza. Spróbuj zrobić duża kratkę zaraz za kominem z tyłu. Masz dwie cegły nad drzwiczkami, tam po bokach też zmieścisz kratki. Czarna rura wystająca z komina zardzewieje po roku. Pręt stalowy tuż nad drzwiczkami zacznie pracować i odspoi od siebie cegły. Edytowano przez racer (zobacz historię edycji)
Napisano
Ok jak bym pręt przy betonował myślisz że popęka ? I jeszcze jedna sprawa nie mam wentylacji w tym domku może mógłbyś podpowiedzieć jak ją zrobić wystarczy Np dziura w ścianie jest to domek typowo rekreacyjny, więc wszystko, aby tanio i działało poza tym zdarzają się kradzieże od czasu do czasu, więc brałem, co tanie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kończymy szalunki nadproży. Zabieramy się również za słupy podtrzymujące 5 metrowy podciąg w garażu. W końcu będzie widać zarys bramy garażowej. W tym odcinku zobaczycie też trochę gięcia strzemion i wiązania belek  
    • Komentarz dodany przez Andrzej: Witam, mam blachodachowke od Pruszyńskiego. Minela gwarancja i korozją pojawiła się na przetłoczeniach. Porażka!!!!
    • Szukasz pokrycia dachowego, które łączy w sobie nowoczesny design, trwałość i łatwość montażu? Jeśli tak, to zwróć uwagę na blachodachówkę modułową Płaska Plus. To rozwiązanie, które zdobywa serca inwestorów, architektów i ekip dekarskich – bo nie tylko świetnie wygląda, ale i gwarantuje funkcjonalność na długie lata. Przyjrzymy się jej bliżej: od estetyki i parametrów technicznych, przez montaż i konserwację, aż po gwarancje producenta. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/dachy/baza-wiedzy/pokrycia-dachowe/56872-plaska-plus-od-pruszynski-idealna-blachodachowka-panelowa-do-nowoczesnych-domow
    • Blaty i stoły z litego drewna to inwestycja na lata – piękne, naturalne i trwałe, pod warunkiem że zadbamy o ich prawidłową ochronę i pielęgnację. Produkty Osmo oparte na naturalnych olejach i woskach od lat cieszą się uznaniem wśród stolarzy, projektantów wnętrz i użytkowników, którzy oczekują nie tylko estetyki, ale także bezpieczeństwa w codziennym użytkowaniu. Poniżej prezentujemy sprawdzone rozwiązania Osmo dedykowane do blatów kuchennych i stołów:   1. Top-Olej do blatów kuchennych 3028 Jedwabisty Połysk (0,5 L)    Bestseller wśród produktów Osmo Top-Olej 3028 to specjalistyczna powłoka ochronna do blatów kuchennych, stołów i innych powierzchni roboczych z drewna. Łączy w sobie zalety naturalnych olejów i wosków, tworząc odporną na wodę i plamy warstwę, która jednocześnie pozwala drewnu oddychać. wykończenie: jedwabisty połysk – podkreśla naturalny rysunek drewna, nadając mu elegancji, przeznaczenie: blaty kuchenne, stoły, deski robocze, meble, bezpieczeństwo: dopuszczony do kontaktu z żywnością, idealny do kuchni, łatwa aplikacja: nakładany pędzlem lub wałkiem, schnie równomiernie, nie tworząc plam. To idealne rozwiązanie dla osób, które chcą nadać swojemu blatowi nie tylko estetyczne wykończenie, ale również skuteczną ochronę przed wilgocią i zabrudzeniami.   2. Zestaw pielęgnacyjny do blatów kuchennych i roboczych 177   Bestseller i praktyczny wybór Regularna konserwacja blatów olejowanych to klucz do ich trwałości. Zestaw pielęgnacyjny Osmo 177 zawiera wszystkie niezbędne akcesoria i środki do: czyszczenia powierzchni z codziennych zabrudzeń, odświeżenia powłoki olejowej, drobnej renowacji bez konieczności całkowitego szlifowania blatu. Dzięki niemu blat pozostaje gładki, odporny na wodę i łatwy w utrzymaniu. To doskonałe rozwiązanie zarówno do bieżącej pielęgnacji, jak i okresowego odnowienia powierzchni.   3. Płyn do czyszczenia w sprayu 8026 Bezbarwny (0,5 L)   Bestseller w kategorii „Czyszczenie i pielęgnacja” Codzienna pielęgnacja blatów kuchennych nie musi być skomplikowana. Płyn Osmo 8026 w wygodnym sprayu został opracowany z myślą o bezpiecznym i skutecznym czyszczeniu powierzchni olejowanych. przeznaczenie: wszystkie powierzchnie drewniane wykończone olejem, właściwości: delikatnie czyści, nie niszcząc powłoki ochronnej, bezbarwny i neutralny – nie zmienia koloru drewna, wygodna aplikacja – wystarczy spryskać i przetrzeć miękką ściereczką. Dzięki regularnemu stosowaniu blat pozostaje higieniczny, odporny na plamy i zachowuje swój naturalny wygląd.   Produkty Osmo do blatów kuchennych i stołów drewnianych to kompleksowe rozwiązanie: Top-Olej 3028 – zapewnia ochronę i piękne wykończenie, Zestaw pielęgnacyjny 177 – ułatwia konserwację i odnawianie powierzchni, Płyn do czyszczenia 8026 – dba o codzienną higienę i świeżość blatów. Dzięki nim drewniane blaty stają się odporne na wilgoć, plamy i zabrudzenia, a jednocześnie zachowują naturalny urok drewna. To inwestycja w trwałość i estetykę na lata.  
    • Raczej nie jest, ale pewności nie ma. Wypadałoby pobrać próbki wody z rury przed zaworem antyskażeniowym, albo przed reduktorem i porównać z próbką wody pobranej z kranu. Poza tym przeglądnąć wszystkie elementy związane z podłączeniem do wodociągu - może tam się cos zatrzymało? zresztą, okresowo zawsze warto przyglądać się wszystkiemu w okolicy licznika wody, bo to miejsce bardzo narażone na awarie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...