Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

paw_g_cio

Uczestnik
  • Posty

    23
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O paw_g_cio

  • Ranga
    Początkujący
  1. Witam Dzisiaj na onecie znalazłem coś takiego http://wiadomosci.onet.pl/1492820,69,item.html I co wy na to :
  2. Witam Bardziej odpornym na wilgoć materiałem jest cegła (jeżeli mówimy o cegle pełnej). Pierwszym podstawowym warunkiem jest umieszczenie fundamentu poniżej strefy przemarzania. Natomiast w sytuacji jeżeli fundament będzie znajdował się w gruncie nienarażonym na przemarzanie (przykładowo wewnątrz budynku fundament pod komin) to mnie uczono że jest to minium 50 cm. Wynika to z efektu wypierania gruntu spod fundamentu. Co do materiału z którego ma być wykonany fundament to kiedyś stosowano także cegłę pełną która została wyparta przez materiały szybsze i łatwiejsze w budowie. Pozdrawiam
  3. Witam A do czego ten kanał będzie służył?? Zaprawa cementowa (cement+piasek+woda) charakteryzuje się małą nasiąkliwością czyli nadaje się do murów pozostających w otoczeniu wilgoci. Dodając wapna uzyskasz zaprawę cementowo-wapienną (cement+wapno+piasek+woda). Taka zaprawa ma większą nasiąkliwość lecz lepszą urabialność i dłuższy czas zużycia. Stosunek cementu do wapna do piasku można przyjąć 1:1:6 lub 1:0,3:4. Pozdrawiam
  4. Witam Interesują mnie opinie (na plus i na minus) użytkowników tego wynalazku (jak w temacie) Pozdrawiam
  5. Witam A co będziesz z tych bloczków murował ? Do murowania nie używa się betonu tylko zaprawe cementową (cement+piasek+woda) i to najczęściej w proporcjach cementu do piasku 1:4. Pozdrawiam.
  6. Witam Wcześniejszy wątek z forum czytałem. Interesują mnie najbardziej opinie od osób które już kilka sezonów mieszkają w takich domach lub posiadają od jakiegoś czasu budynki wybudowane w tym systemie. Teoria jest teorią, a życie teorie potrafi naprostować Pozdrawiam
  7. Witam Poszukuje wszelkich informacji (doświadczenia, odczucia, opinie, jak się sprawdza, koszty budowy) na temat budowania w systemie PRAEFA. Może ktoś budował domy w tym systemie dla siebie lub dla innych. Będe wdzięczny za wszelkie informacje. Pozdrawiam
  8. paw_g_cio

    Obudownie kozy (tak jak kominek)

    Powodzenia Może zamieścisz jakieś fotki z przebiegu prac?? Jestem ciekaw jak to wyjdzie. Pozdrawiam Serdecznie
  9. 600 zł za 4 m komina izolowanego to nie za dużo. A jaki producent jest tych rur?? Mają certyfikat na paliwa stałe?? Pamiętaj także o dobrym zabezpieczeniu przejść takiego komina przez stropy, dach czy ściany. W budynkach drewnianych ważne jest to dla bezpieczeństwa p.poż.
  10. Małe nieporozumienie ??: Ale zasade ekranu z materiałów niepalnych stosuje się także przy tego typu piecykach. Co do zastosowania izolacji to w tym przypadku lepsze będą płyty krzemianowe. Są one twarde, samonośne i można je obrobić np. tynkiem lub zaszpachlować. Jedyną ich wadą jest cena . Co do ich izolacyjności to jest spora. Kiedyś zrobiliśmy eksperyment - położyliśmy kawałek płytki krzemianowej gr. 3 cm na rozgrzany piec. Po pewnym czasie sprawdziliśmy temperature górnej powierzchni płytki poprzez przyłożenie ręki . Płytka była jedynie delikatnie ciepła.
  11. paw_g_cio

    Obudownie kozy (tak jak kominek)

    Witam Akurat z jednym piecem (konkretnie ten model który przedstawiłeś) miałem styczność. Jak piszesz jest to koza o dużym potencjale grzewczym. Ciężki, duża ilość żeliwa. Grzeje jego cała powierzchnia wszystkich ścianek. Zrobienie do tego konkretnego modelu obudowy powinno dać podobny efekt jak przy zabudowie wkładu kominkowego. Kiedyś też z kilkoma osobami zastanaawialiśmy się nad mozliwością zastosowania takiego rozwiązania (mówie ciągle o piecyku KORNAK nr 9). Pozdrawiam
  12. Witam Po pierwsze ściana za kominkiem musi być wykonana z materiałow niepalnych np. cegła, gazobeton grubości najlepiej min. 10 cm. Sciane taką możesz wykonać w formie ekranu dostawionego do ściany drewnianej. Poza tym komora kominka musi być wyizolowana (materiały specjalne do kominków np. wełna mineralna lub płyty krzemianowe) o wytrzymałości temperaturowej min. 700*C. Należy także pamiętać o dokładnym wyizolowaniu sufitu i wykonaniu tzw. dekompresji czyli komory wentylacyjnej znajdującej się pomiędzy komorą grzewczą kominka, a stropem. Ma ona za zadanie zabezpieczyć (odciąć) strop drewniany (i nie tylko) od wysokiej temperatury. Co do komina. Przekrój komina nie może być mniejszy jak przekrój wylotu dymu z wkładu kominkowego. Co do rodzaju komina to ja jestem zwolennikiem kominów systemowych ceramicznych. Szeroki wybór (conajmniej kilka) firm oferujących takie kominy na naszym rynku. Kominy te zazwyczaj są kwaso i żaroodporne, z możliwością izolowania na całej długości, szybkie i proste w monatżu. Pozdrawiam
  13. paw_g_cio

    Obudownie kozy (tak jak kominek)

    Witam Z tą wielkością otworów to raczej na odwrót. Powietrze zimne poprzez ogrzewanie rozpręża się więc i zwiększa swoją objętość. Dla zapewnienia prawidłowego i swobodnego przepływu powietrza ogrzewanego musisz zapewnić wyloty powietrza ogrzanego większe od doprowadzanego zimnego. Pozdrawiam P.S. Czy jest to piec KORNAK nr 9 ?? Bo tak znajomo mi wygląda
  14. Witam Ceramika poryzowwana powstała po to by zbliżyć się właściwościami cieplnymi ceramiki do np. betonu komórkowego (zachowując inne właściwości ceramiki np. pojemność cieplną). W obecnych czasach stosując ocieplenie przegród zewnetrznych właściwości cieplne przegrody uzyskujemy przez grubość izolacji. Jeżeli chcesz mieć spokojną głowę poproś projektanta, kierownika budowy lub kogoś kto miał styczność z obliczeniami współczynnika U aby przeliczył Ci jak wpłynie na wartość tego współczynnika zamiana Porothermu na inny materiał ceramiczny (np. pustak szczelinowy MAX). Następnie dostosuj grubość izolacji aby osiągnąć minimalną zadawalającą wartość współczynnika U. Tradycyjna ceramika na pewno bedzie tańsza. P.S. Zmiany takie najlepiej zawsze konsultować z projektantem. Bo to nie jest tylko zmiana grubości izolacji ale także parametrów nośnych przegrody. Pozdrawiam
  15. Dodatkową zaletą jest to że w razie jakiejś awarii w okresie eksploatacji np. peknięcie ścianki (które niestety się zdażają) nie musimy liczyć się w trakcie usuwania usterki z większym bałaganem w domu. Albo usterkę można (jeżli budowa kozy na to pozwala) usunąć na miejscu bez większych przeszkód lub wymieniamy koze na nową. Z kominkiem jest gorzej. Gdy pęknie któraś ścianka lub nastąpi jakieś delikatne rozszczelnienie musimy sie liczyć z koniecznością rozebrania mniejszej lub wiekszej części zabudowy. A to juz bałagan
×
×
  • Utwórz nowe...