
paw_g_cio
Uczestnik-
Posty
23 -
Dołączył
-
Ostatnio
Reputacja
0 NeutralnyO paw_g_cio
-
Ranga
Początkujący
-
Witam Dzisiaj na onecie znalazłem coś takiego http://wiadomosci.onet.pl/1492820,69,item.html I co wy na to :
-
Witam Bardziej odpornym na wilgoć materiałem jest cegła (jeżeli mówimy o cegle pełnej). Pierwszym podstawowym warunkiem jest umieszczenie fundamentu poniżej strefy przemarzania. Natomiast w sytuacji jeżeli fundament będzie znajdował się w gruncie nienarażonym na przemarzanie (przykładowo wewnątrz budynku fundament pod komin) to mnie uczono że jest to minium 50 cm. Wynika to z efektu wypierania gruntu spod fundamentu. Co do materiału z którego ma być wykonany fundament to kiedyś stosowano także cegłę pełną która została wyparta przez materiały szybsze i łatwiejsze w budowie. Pozdrawiam
-
Witam A do czego ten kanał będzie służył?? Zaprawa cementowa (cement+piasek+woda) charakteryzuje się małą nasiąkliwością czyli nadaje się do murów pozostających w otoczeniu wilgoci. Dodając wapna uzyskasz zaprawę cementowo-wapienną (cement+wapno+piasek+woda). Taka zaprawa ma większą nasiąkliwość lecz lepszą urabialność i dłuższy czas zużycia. Stosunek cementu do wapna do piasku można przyjąć 1:1:6 lub 1:0,3:4. Pozdrawiam
-
Witam Interesują mnie opinie (na plus i na minus) użytkowników tego wynalazku (jak w temacie) Pozdrawiam
-
Witam A co będziesz z tych bloczków murował ? Do murowania nie używa się betonu tylko zaprawe cementową (cement+piasek+woda) i to najczęściej w proporcjach cementu do piasku 1:4. Pozdrawiam.
-
Witam Wcześniejszy wątek z forum czytałem. Interesują mnie najbardziej opinie od osób które już kilka sezonów mieszkają w takich domach lub posiadają od jakiegoś czasu budynki wybudowane w tym systemie. Teoria jest teorią, a życie teorie potrafi naprostować Pozdrawiam
-
Witam Poszukuje wszelkich informacji (doświadczenia, odczucia, opinie, jak się sprawdza, koszty budowy) na temat budowania w systemie PRAEFA. Może ktoś budował domy w tym systemie dla siebie lub dla innych. Będe wdzięczny za wszelkie informacje. Pozdrawiam
-
Powodzenia Może zamieścisz jakieś fotki z przebiegu prac?? Jestem ciekaw jak to wyjdzie. Pozdrawiam Serdecznie
-
600 zł za 4 m komina izolowanego to nie za dużo. A jaki producent jest tych rur?? Mają certyfikat na paliwa stałe?? Pamiętaj także o dobrym zabezpieczeniu przejść takiego komina przez stropy, dach czy ściany. W budynkach drewnianych ważne jest to dla bezpieczeństwa p.poż.
-
Małe nieporozumienie ??: Ale zasade ekranu z materiałów niepalnych stosuje się także przy tego typu piecykach. Co do zastosowania izolacji to w tym przypadku lepsze będą płyty krzemianowe. Są one twarde, samonośne i można je obrobić np. tynkiem lub zaszpachlować. Jedyną ich wadą jest cena . Co do ich izolacyjności to jest spora. Kiedyś zrobiliśmy eksperyment - położyliśmy kawałek płytki krzemianowej gr. 3 cm na rozgrzany piec. Po pewnym czasie sprawdziliśmy temperature górnej powierzchni płytki poprzez przyłożenie ręki . Płytka była jedynie delikatnie ciepła.
-
Witam Akurat z jednym piecem (konkretnie ten model który przedstawiłeś) miałem styczność. Jak piszesz jest to koza o dużym potencjale grzewczym. Ciężki, duża ilość żeliwa. Grzeje jego cała powierzchnia wszystkich ścianek. Zrobienie do tego konkretnego modelu obudowy powinno dać podobny efekt jak przy zabudowie wkładu kominkowego. Kiedyś też z kilkoma osobami zastanaawialiśmy się nad mozliwością zastosowania takiego rozwiązania (mówie ciągle o piecyku KORNAK nr 9). Pozdrawiam
-
Witam Po pierwsze ściana za kominkiem musi być wykonana z materiałow niepalnych np. cegła, gazobeton grubości najlepiej min. 10 cm. Sciane taką możesz wykonać w formie ekranu dostawionego do ściany drewnianej. Poza tym komora kominka musi być wyizolowana (materiały specjalne do kominków np. wełna mineralna lub płyty krzemianowe) o wytrzymałości temperaturowej min. 700*C. Należy także pamiętać o dokładnym wyizolowaniu sufitu i wykonaniu tzw. dekompresji czyli komory wentylacyjnej znajdującej się pomiędzy komorą grzewczą kominka, a stropem. Ma ona za zadanie zabezpieczyć (odciąć) strop drewniany
-
Witam Z tą wielkością otworów to raczej na odwrót. Powietrze zimne poprzez ogrzewanie rozpręża się więc i zwiększa swoją objętość. Dla zapewnienia prawidłowego i swobodnego przepływu powietrza ogrzewanego musisz zapewnić wyloty powietrza ogrzanego większe od doprowadzanego zimnego. Pozdrawiam P.S. Czy jest to piec KORNAK nr 9 ?? Bo tak znajomo mi wygląda
-
ceramika tradycyjna czy poryzowana ?
temat odpisał na pytanie paw_g_cio w kategorii Ogłoszenia różne
Witam Ceramika poryzowwana powstała po to by zbliżyć się właściwościami cieplnymi ceramiki do np. betonu komórkowego (zachowując inne właściwości ceramiki np. pojemność cieplną). W obecnych czasach stosując ocieplenie przegród zewnetrznych właściwości cieplne przegrody uzyskujemy przez grubość izolacji. Jeżeli chcesz mieć spokojną głowę poproś projektanta, kierownika budowy lub kogoś kto miał styczność z obliczeniami współczynnika U aby przeliczył Ci jak wpłynie na wartość tego współczynnika zamiana Porothermu na inny materiał ceramiczny (np. pustak szczelinowy MAX). Następnie dostosuj grub -
Dodatkową zaletą jest to że w razie jakiejś awarii w okresie eksploatacji np. peknięcie ścianki (które niestety się zdażają) nie musimy liczyć się w trakcie usuwania usterki z większym bałaganem w domu. Albo usterkę można (jeżli budowa kozy na to pozwala) usunąć na miejscu bez większych przeszkód lub wymieniamy koze na nową. Z kominkiem jest gorzej. Gdy pęknie któraś ścianka lub nastąpi jakieś delikatne rozszczelnienie musimy sie liczyć z koniecznością rozebrania mniejszej lub wiekszej części zabudowy. A to juz bałagan