Skocz do zawartości

Koszt instalacji POMPY CIEPŁA FONKO


Recommended Posts

Cytat

Nie piszę o domach pasywnych, zużywają zbyt duzo energii. Piszę o domach energooszczędnych.
wysokie koszty eksploatacji generuje przygotowanie ciepłej wody. to nie jest prawdą, stosując niecentralny tani system nie przekroczymy (bez wanny) 300kWh na osobę rocznie. Więcej kosztuje utrzymanie bufora "pod parą".

Nawet Pan nie wie, że Pana domy energooszczędne (poniżej 40kWh/m2 na wszystko), to nic innego jak domy pasywne. Pana domy siłą rzeczy na samo ogrzewanie nie mogą zużywać więcej niż 15kWh/m2 rocznie. Druga granica wyznaczona dla domów pasywnych to 120kWh/m2 "na wszystko" też jest w Pana domach spełniona.
Sposób dojścia do takich parametrów może być różny, podobnie jak sposobów na zbudowanie domu pasywnego.
Może jedno w Pana domach kuleje - domy pasywne z reguły charakteryzują się wysokim komfortem cieplnym przez cały rok, o Pana domach bym tego nie powiedział.
Podając przykład z ciepłą wodą pokazuje Pan również brak komfortu (nie każdemu musi odpowiadać brak wanny w domu).
Jednak pomiędzy deklarowanym przez Pana zużyciem 40kWh/m2 a standardem domu pasywnego jest jeszcze 80kWh/m2 rocznie, więc na przygotowanie wody do wanny także by starczyło.
Link do komentarza
Cytat

Oczywiście! Tylko, że dobrze izolując niewiele nas to kosztuje. Izolacja termiczna to coś co przypomina termos. U nas w kraju nader często się zdarza, że "termos" jest niezamknięty ( izolacja termiczna na gruncie nie zamyka się z tą na ścianie) oraz wilgotny ( w dachu jest paroizolacja w ścianie NIE!)
Wystarczy więc dać izolację z folią od środka zamiast na zewnątrz i zapotrzebowanie ciepła faktyczne spada na tyle, że stosowanie pompy ciepła staje się zupełnie nieopłacane. Można się o tym przekonać czytając co sądzą o izolowaniu skutecznym domów sprzedawcy pomp ciepła.

Przychylam się do pytania bajbagi.
Ile konkretnie kosztuje Tak zaizolowany dom?
Podawał Pan niedawno przykład takiego domu za cenę 2750zł/m2. Gdy zapytałem ile kosztuje dom o tej samej powierzchni i "standardowym" zużyciu energii uchylił się Pan od odpowiedzi. Jednak firma, która takie domy buduje podaje cenę 1600-2500zł/m2.
Dojście do tej energooszczędności nie jest więc za darmo. 10-15% od wartości domu to może być dużo i mało.
Za taką różnicę można równie dobrze zainstalować pompę ciepła, jak i lepiej zaizolować dom uzyskując podobne zużycie energii do ogrzewania i przygotowania ciepłej wody. Może być jeszcze inne rozwiązanie - dodatkowo zaizolować dom i zainstalować mniejszą pompę ciepła. Wtedy zapotrzebowanie na energię może być nie do przebicia dla zwolenników izolowania bez liczenia się z jego kosztami.
Link do komentarza
Cytat

Ile Pan by więcej zapłacił zamieniając w projekcie warstwy (mur na zewnątrz) i folię z dachu przedłużył na ścianę?
Dzięki temu, że w domach energooszczędnych nie montuje się centralnego, są tańsze w budowie od "katalogowych" nie pisząc już o pasywnych.

To nie jest tylko sprawa zamiany strony po której jest izolacja i dodatkowej paroizolacji.
Inna musi być konstrukcja takiej ściany, połączenia pomiędzy ścianami, posadzką i stropem. Uszczelnienie stolarki okiennej i drzwiowej na połączeniu ze ścianami.
Większa jest rozpiętość konstrukcyjna stropów, czy wiązarów dachowych.
Demonizuje Pan sprawę kosztów centralnego ogrzewania. Jest ono drogie w domach enegochłonnych (duże grzejniki, duże przekroje rur). Przy domu energooszczędnym w każdym pomieszczeniu wystarcza niewielki grzejnik połączony z kotłem cienkimi rurkami i to pracujący na niskich parametrach.
Link do komentarza
Cytat

I co bardzo istotne, bardzo szybka możliwość zmiany "paliwa".

Paliwo można zmieniać w szerokim zakresie :
- kocioł elektryczny,
- kocioł gazowy (gaz ziemny i płynny),
- kocioł olejowy,
- kocioł na pelety,
- kolektory słoneczne,
- pompa ciepła,
itp.
Niektóre z tych paliw mogą wymagać niewielkiej kotłowni, ale taką zazwyczaj da się w domu "wykroić".
Razem pozwala to na szeroką dywersyfikację rynku paliw.
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To komin systemowy (prefabrykowany)? Bo na taki wygląda. Co to za płyta/okładzina na nim? Zakładam, że w tym kominie jest jakiś przewód dymowy albo spalinowy?  Tu trzeba uwzględnić dwa wymogi. Pierwszy pochodzi z rozporządzenia w sprawie warunków technicznych (WT): "§ 256. 4. Piec z kamienia, cegły, kafli i podobnych materiałów niepalnych oraz przewody spalinowe i dymowe powinny być oddalone od łatwo zapalnych, nieosłoniętych części konstrukcyjnych budynku co najmniej 0,3 m, a od osłoniętych okładziną z tynku o grubości 25 mm na siatce albo równorzędną okładziną - co najmniej 0,15 m."   Co ważne, tę odległość liczymy od ściany wewnętrznej kanału. Tak więc grubość ścian komina wlicz się w tę odległość. To jest wymóg nadrzędny, wynikający z polskiego prawa. Na pierwszy rzut oka nie będzie go łatwo spełnić w tym przypadku.  Ponadto mamy jeszcze instrukcje producentów kominów. Jednak nawet na etykiecie takiego komina umieszczona jest informacja o minimalnej wymaganej odległości od elementów palnych. O tym jak odczytać takie oznaczenie kodowe pisałem choćby tutaj: https://budujemydom.pl/instalacje/kominki-i-kominy/a/11088-oznaczanie-kominow   Ale przypominam, że tu pierwszeństwo mają wymogi z WT.
    • Podsumujmy co wiemy: - ściana ma 15 cm wraz z tynkiem, czyli to najprawdopodobniej cegła 12 cm; - na przynajmniej 3 z 4 kondygnacji coś jest mniej więcej w tym samym miejscu;  - na najniższej z nich, w garażu, jest belka wzmacniająca (podciąg?); - wyżej, na kolejnym poziomie, także jest ściana.  Moim zdaniem wyburzanie tej ściany jest ryzykowne. Grubość wprawdzie wskazywałaby na ścianę działową, jednak to nie wszystko. Poza wszystkim innym te ściany mogą usztywniać poprzecznie konstrukcję budynku. Ale co najważniejsze w praktyce budowano i tak, że strop kolejnej kondygnacji i ściana działowa na nim, obciążał taką niby działową ścianę poniżej. Na taki układ wskazuje też obecność wzmocnienia stropu w garażu. No bo po co byłoby je robić, gdyby jednak nie zakładano, że na tej linii strop będzie jednak szczególnie obciążony i zagrożony nadmiernym ugięciem? Teoretycznie mogło być i tak, że ktoś to zrobił na zapas, w ramach nadmiernej gorliwości i asekuranctwa, jednak nie wydaje mi się to zbyt prawdopodobne. Zaś jak jest nie dowiemy się bez bardzo szczegółowych badań.  Bardzo prawdopodobne, że ta ściana biegnie równolegle do elementów nośnych stropu (belek). W związku z tym wzmocnienie w garażu wykonano żeby zrekompensować to dodatkowe obciążenie ścianami na wyższych kondygnacjach. Przy czym każda ściana przekazuje obciążenia na tę położoną na niższej kondygnacji. Usunięcie jednej z nich może zadziałać jak wycięcie środka słupa.    
    • U góry to sie wpychało beton, kiedy szpara była zbyt mała, aby zakrywać ją kawałkami cegły. Pomyśl jak by można było sprawdzić w którą stronę są układane płyty stropowe. Czy nad tą działówką nie ma w stropie jakiejś szczeliny. jeśli jest ciągła płyta, to ja bym tę ściankę rozbierał, bez względu na inne okoliczności. A może śą na stropie jakieś mikropęknięcia pomiędzy płytami? W którą stronę? Spróbuj to sprawdzić pod dobre oświetlenie, chociażby latarką albo halogenem.
    • Komentarz dodany przez Monika: Dzień dobry, Bardzo ciekawy i pomocny artykuł, czy z perspektywy czasu wybrałaby Pani ponownie Mikrocement ?
    • Takk dokładnie, zwyjla cegła tylko mowie właśnie ze od góry jakby wysłane coś twardego bo skuwalem przy samym stropie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...