Skocz do zawartości

Pralka w kuchni


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
  Cytat

no patrz, zaraz retro się zdziwi dlaczego twój fortepian nie stoi w saloniku muzycznym, bo on w swojej posiadłości taki sobie zaplanował :p

Rozwiń  


Nie Retro się nie zdziwi, bo pojął sens tego "przesłania" - ryzykuję że mi spadnie na łeb, ale znam to ryzyko i mimo to ryzykuję.

Ty bagatelizujesz zagrożenie, pal licho, że wobec siebie samej, ale propagujesz to na Forum - życzę Ci z całego serca, obyś nigdy nie doświadczyła co może taka pralka (i każde inne urządzenie elektryczne) "zrobić" w łazience.

Lepiej "straszyć" - niż uczestniczyć w pogrzebie (zwłaszcza bliskiej osoby).

Mając to na uwadze, nikomu nie wpieram, że fortepian nad łóżkiem, to dobre rozwiązanie.

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Owszem, według znowelizowanej normy, to co obejmowało III strefę i poza nią jest obecnie poza strefami, bo norma ograniczyła strefy do dwóch - czepiasz się na siłę. Co tylko świadczy, że nie bedzie zadnego problemu z pralką w odpowiednio dużej łazience.
Norma jest przywołana w ustawie, temu nie zaprzeczam. Jednak nie wyklucza lokowania pralki w łazience. Okresla jedynie, że nie mozna jej ustawiać w strefie 1 i 2 oraz podaje niezbędne zabezpieczenia.

********
W tym wątku mowa jest o domu, faktycznie. Ale domu w którym sa dwa MIESZKANIA - pytającego na piętrze i jego rodziców na parterze. Przeczytaj uwaznie.
Poza tym wielu ludzi buduje domy, gdzie, o dziwo projektant nie umieścił pralni jako osobnego pomieszczenia. Nie kazdy dom ma 150 m2 i więcej.
Pisałam z początku o bloku, bowiem w pewnym momencie dyskusja dotyczyła wyższości pralki w kuchni nad pralką w lazience i na odwrót. Przytoczyłam po prostu przykład z rodzinnego domu i wskazałam wady lokalizacji pralek w kuchni.

Natomiast ty od razu napisałeś "Nie masz pralni?"
No żez, dla kaprysu facet wstawia sobie pralkę do kuchni, bo lubi obserwować wirujący bęben a w pralni sobie gotuje obiady, bo jest dziwakiem.

Ponadto napisałeś: "wprowadzać do łazienki zagrożenie porażeniem prądem elektrycznym."
Na co ja zareagowałam tekstem o innych sprzętach elektrycznych, które używa się w łazienkach o wiele bliżej źródeł wody niż pralki. Jak chcesz być konsekwentny zakaż w ogóle ciągnięcia prądu do łazienek, bo zawsze trafi się debil, co będzie chiał sufitowe oświetlenie polewać wodą z rączki prysznicowej.

W pralni też używa się wody, montuje się wanny do moczenia prania czy chciażby głębokie zlewy. Bywa mokra podłoga, bo czasem się woda rozchlapie.
No to teraz jaka to różnica w stosunku do łazienki?

  Cytat

Ty bagatelizujesz zagrożenie, pal licho, że wobec siebie samej, ale propagujesz to na Forum - życzę Ci z całego serca, obyś nigdy nie doświadczyła co może taka pralka (i każde inne urządzenie elektryczne) "zrobić" w łazience.

Rozwiń  


Nieprawda, nie bagatelizuję.
I jak ktoś zacznie czytać co napisałam bez zbędnych emocji to dostrzeże.
Zadna norma nie zabrania lokalizować pralki w łazience. Określa tylko strefy w ktrych jest to zabronione/niewskazane.

Natomiast odpowiedzi retro sugerują, że pralka w łazience to śmierć na miejscu. Popadł w totalne skrajności pokazując zdjęcia łazienek z nieprawidłowo wykonaną instalacją i podłączeniami.
A ja nigdzie nie pisałam, ze pralkę mozna ustawić sobie pod prysznicem. Napisałam jedynie, że z powodu paru debilów nie można uchwalać prawa chroniącego na wyrost (czyli żadnej pralki w łazience zamiast pralka dopuszczalna poza strefą I i II) Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

No to teraz jaka to różnica w stosunku do łazienki?

Rozwiń  


Pomijając, że musi być poza II ?

Czy po upraniu w pralce w łazience, wyciągasz (zawsze) wtyczkę z kontaktu , lub w inny sposób odcinasz ją od prądu ?
Napisano (edytowany)
Nie.
Na instrukcji obsługi mam napisane: "Przed przystąpieniem do czyszczenia lub konserwacji urządzenia, należy je yłączyć lub odłączyć od sieci."

Producent nie nakazuje tego robi po praniu. Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Producent nie nakazuje tego robi po praniu.

Rozwiń  


A pisze, że w łazience ?

Jest coś takiego jak zdrowy rozsądek a to + jako taka wiedza o elektryczności, + o ewentualnej możliwosci zalania wodą z prysznica + instrukcja obsługi co do panelu sterowania ...................... i z mojej strony FINITO, bo to nie mój cyrk, i nie ja będę na ewentualnym pogrzebie (tfu, tfu)
Napisano (edytowany)
  Cytat

A pisze, że w łazience ?

Rozwiń  


Nie. Specjalnie teraz chwyciłam i przeczytałam od deski do deski - nie ma ani słowa o tym, że pralka musi stać w konkretnym pomieszczeniu. Są opisane zabezpieczenia, rodzaj gniazdka, przewodu, bezpiecznika.

babajaga - z twoim podjściem chyba oświetlasz dom wyłącznie światłem naturalnym, jesz surowie warzywa i pierzesz w strumyku - bo w końcu możesz wpaść na pomysł wsadzenia śrubokretu do gniazdka elektrycznego, puszczenia wody w zlewie i wsadzeniam tam podłączonego czajnika elektrycznego albo kąpiania się z suszarką w ręku.
Bo prąd jest zły i tylko czai się by ugryźć.


a w kwestii tezy "tylko w Polsce montuje się pralki w łazience" prpoonuje w google grafika wpisac frazę: "bathroom washing machine".
Z tego wpisu można wnioskować, że pralka w łazience to domena Skandynawów:
http://www.mybuilder.com/questions/v/9081/...in-the-bathroom

a ich przeciez trudno oskarżać o bezmyślne podejscie do projektowania. Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Niniejszy sprzęt nie jest przeznaczony do użytkowania przez osoby (w tym dzieci) o ograniczonej
zdolności fizycznej, czuciowej lub psychicznej, lub osoby o braku doświadczenia lub znajomości
sprzętu .........

Rozwiń  

icon_eek.gif icon_mrgreen.gif


  Cytat

babajaga - z twoim podjściem

Rozwiń  


:yahoo: laugh.gif :takaemotka:

Mam pralkę w łazience i fortepian nad łóżkiem :bezradny:
Napisano
  Cytat

przepraszam za przekręcenie nicka.

Rozwiń  


Nie ma za co - bo to adekwatne - no może nie baba icon_mrgreen.gif

A jako, albo niejako (jak kto woli), tytułem uzupełnienia.

Mam przykre doświadczenia związane ze sporządzaniem protokołów powypadkowych, w tym porażenia prądem, w tym 2 śmiertelne. To byli bardzo młodzi ludzie.


Też byli nierozważni.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...