Skocz do zawartości

miejsce na rekuperator


Gość

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Wnioski – straty własne bez odkręcania wody taniego systemu solarnego odpowiadają rocznemu zużyciu energii na cwu przez trzy osobową rodzinę w ilości 300litrów dziennie!!!!!
-25stC ... w tym roku było zbyt ciepło… w Warszawie -18 mniej o 6 rano nie było. Proszę też dodać, że te kW są przed wymiennikiem - gdy ma on 90% --- to ile zostanie?



Przy temp. w domu około 20st. C i wilgotności w granicach 35% rekuperator zacznie szronić już przy około -7 st. C (przy założeniu że ma sprawność odzysku ciepła przynajmniej 80 %), w takich warunkach GWC bardzo się przydaje.
Napisano
Cytat

Nie zgadzam się z tym co Pan napisał, nawet przy temp. glikolu 0,8 stC. wymiennik glikolowego GWC (np. 6cio rzędowy z GWCMAX) zabezpieczy wymiennik Daytony przed zaszronieniem. Przy temp. zewnętrznej -25st. C osiągnie Pan za wymiennikiem około 0 (przy przepływie 200 m3/h - z obliczeń wychodzi 0,5 st.C, daje to 1,7 KW energii cieplnej)

Wygląda na to, że ma Pan rację icon_redface.gif .
Muszę więc tę sprawę jeszcze raz rozważyć.
Prawdę mówiąc większy sens stosowania GWC jest wtedy, gdy centrala posiada bypass (można wtedy używać GWC do chłodzenia budynku latem). Daytona 250 niestety bypassu nie posiada.
Napisano
Cytat

Wygląda na to, że ma Pan rację icon_redface.gif .
Muszę więc tę sprawę jeszcze raz rozważyć.
Prawdę mówiąc większy sens stosowania GWC jest wtedy, gdy centrala posiada bypass (można wtedy używać GWC do chłodzenia budynku latem). Daytona 250 niestety bypassu nie posiada.



Można dokupić kasetę letnią (wymiana jest nieco kłopotliwa), co do GWC zimą, to można tak zmodernizować system antyzamrożeniowy w Daytonie aby zamiast zatrzymywać nawiew uruchamiał GWC, moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie.
Napisano
Cytat

Można dokupić kasetę letnią (wymiana jest nieco kłopotliwa), co do GWC zimą, to można tak zmodernizować system antyzamrożeniowy w Daytonie aby zamiast zatrzymywać nawiew uruchamiał GWC, moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie.


Unikam podciśnienia jak ognia... Ja daję niecały metr kabla samoregulującego przy wymienniku (15W w "0"st C ) może być włączany ręcznie w mrozy lub termostatem . W norweskich centralach jest grzałka sterowana czujnikiem lodu.
Napisano
Cytat

2200zł

Zakładając, że jest w ciągu roku 60dni z temperaturami poniżej zera (średnia temperatura -10st. C), i wydajność wentylacji jest 150m3/h, i przez ten czas nie działa odzysk ciepła i konieczne jest podgrzanie tego powietrza o 10K, to przy pompie ciepła straty te będą mnie kosztowały max. 100zł. Czyli zwrot tej inwestycji trwałby min. 22 lata, a właściwie nigdy by się ona nie zwróciła, jeżeli te 2200zł włożyłbym na lokatę 5%.
Jedyne co bym zyskał, to lepszy komfort.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...