Skocz do zawartości

miejsce na rekuperator


Gość

Recommended Posts

Napisano
  Cytat

Wnioski – straty własne bez odkręcania wody taniego systemu solarnego odpowiadają rocznemu zużyciu energii na cwu przez trzy osobową rodzinę w ilości 300litrów dziennie!!!!!
-25stC ... w tym roku było zbyt ciepło… w Warszawie -18 mniej o 6 rano nie było. Proszę też dodać, że te kW są przed wymiennikiem - gdy ma on 90% --- to ile zostanie?

Rozwiń  


Przy temp. w domu około 20st. C i wilgotności w granicach 35% rekuperator zacznie szronić już przy około -7 st. C (przy założeniu że ma sprawność odzysku ciepła przynajmniej 80 %), w takich warunkach GWC bardzo się przydaje.
Napisano
  Cytat

Nie zgadzam się z tym co Pan napisał, nawet przy temp. glikolu 0,8 stC. wymiennik glikolowego GWC (np. 6cio rzędowy z GWCMAX) zabezpieczy wymiennik Daytony przed zaszronieniem. Przy temp. zewnętrznej -25st. C osiągnie Pan za wymiennikiem około 0 (przy przepływie 200 m3/h - z obliczeń wychodzi 0,5 st.C, daje to 1,7 KW energii cieplnej)

Rozwiń  
Wygląda na to, że ma Pan rację icon_redface.gif .
Muszę więc tę sprawę jeszcze raz rozważyć.
Prawdę mówiąc większy sens stosowania GWC jest wtedy, gdy centrala posiada bypass (można wtedy używać GWC do chłodzenia budynku latem). Daytona 250 niestety bypassu nie posiada.
Napisano
  Cytat

Wygląda na to, że ma Pan rację icon_redface.gif .
Muszę więc tę sprawę jeszcze raz rozważyć.
Prawdę mówiąc większy sens stosowania GWC jest wtedy, gdy centrala posiada bypass (można wtedy używać GWC do chłodzenia budynku latem). Daytona 250 niestety bypassu nie posiada.

Rozwiń  


Można dokupić kasetę letnią (wymiana jest nieco kłopotliwa), co do GWC zimą, to można tak zmodernizować system antyzamrożeniowy w Daytonie aby zamiast zatrzymywać nawiew uruchamiał GWC, moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie.
Napisano
  Cytat

Można dokupić kasetę letnią (wymiana jest nieco kłopotliwa), co do GWC zimą, to można tak zmodernizować system antyzamrożeniowy w Daytonie aby zamiast zatrzymywać nawiew uruchamiał GWC, moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie.

Rozwiń  

Unikam podciśnienia jak ognia... Ja daję niecały metr kabla samoregulującego przy wymienniku (15W w "0"st C ) może być włączany ręcznie w mrozy lub termostatem . W norweskich centralach jest grzałka sterowana czujnikiem lodu.
Napisano
  Cytat

2200zł

Rozwiń  
Zakładając, że jest w ciągu roku 60dni z temperaturami poniżej zera (średnia temperatura -10st. C), i wydajność wentylacji jest 150m3/h, i przez ten czas nie działa odzysk ciepła i konieczne jest podgrzanie tego powietrza o 10K, to przy pompie ciepła straty te będą mnie kosztowały max. 100zł. Czyli zwrot tej inwestycji trwałby min. 22 lata, a właściwie nigdy by się ona nie zwróciła, jeżeli te 2200zł włożyłbym na lokatę 5%.
Jedyne co bym zyskał, to lepszy komfort.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...