stokrotka.35 Napisano 2 czerwca 2013 Udostępnij #1 Napisano 2 czerwca 2013 Dom nowo-wybudowany, ściana max + 15 cm styropianuPowierzchnia grzewcza:parter - 92 m2Poddasze użytkowe /skosy/ - ok. 70 m2zasobnik na ciepłą wode - 120 litrów /taki planujemy/warunki atmosferyczne:- 3 strefa śniegowa- 3 strefa wiatrowaPaliwo:węgiel + drewnoPlanujemy zakup pieca sas 17 kw Da rade taki piec? Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 2 czerwca 2013 Udostępnij #2 Napisano 2 czerwca 2013 to wszystko można policzyć, ale...tak w uproszczeniu - zakładając że macie ocieplony dach (bo nie wiedząc dlaczego, o ocieplaniu ścian piszesz a dachu już nie) - to jeśli chodzi o moc pieca, to w zupełności wystarczyzasobnik dałbym trochę większy, ale to zależy od liczebności rodziny i trybu życia Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 czerwca 2013 Udostępnij #3 Napisano 2 czerwca 2013 Powinnaś patrzeć na piece 20kW bo ten model to tak na granicy wytrzymałości będzie pracował a zawsze lepiej jak jest mały zapas.Namawiał bym Cie do kupna górnokanałowego i typu uniwersalnego.Tego typu chcesz kupić piec tzn z miarkownikiem ciągu a nie z nadmuchem.Miałem dodać ale zapomniałem ,to co adiqq wspomniał o zasobniku co najmniej 150 l i albo z płaczem wodnym (najlepiej wg mnie) albo z podwójną wężownicą . A jakie masz ogrzewanie tzn podłogówka czy grzejniki. Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 2 czerwca 2013 Autor Udostępnij #4 Napisano 2 czerwca 2013 Cytat to wszystko można policzyć, ale...tak w uproszczeniu - zakładając że macie ocieplony dach (bo nie wiedząc dlaczego, o ocieplaniu ścian piszesz a dachu już nie) - to jeśli chodzi o moc pieca, to w zupełności wystarczyzasobnik dałbym trochę większy, ale to zależy od liczebności rodziny i trybu życia Ta zima jeszcze będzie bez poddasza, po prostu góra będzie odcięta od dołu.Planowane jest ocieplenie skosów wełną .Rodzina liczy 3 osoby, z tym że mąż jest tylko weekendowy / odp. odnośnie zasobnika CWU / Cytat Powinnaś patrzeć na piece 20kW bo ten model to tak na granicy wytrzymałości będzie pracował a zawsze lepiej jak jest mały zapas.Namawiał bym Cie do kupna górnokanałowego i typu uniwersalnego.Tego typu chcesz kupić piec tzn z miarkownikiem ciągu a nie z nadmuchem. Nie rozważaliśmy nadmuchu, chociaż wiem, że to dobra sprawa..Nie chcę też za dużego pieca, by później nie mieć problemów z utrzymaniem temp..Górnokanałowy raczej nie, wlot do komin ma na innej wysokości i potrzebna byłaby przeróbka kanału dymnego.Zapomniałam dopisać, że CO to kaloryfery, a nie podłogówka Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 czerwca 2013 Udostępnij #5 Napisano 2 czerwca 2013 Cytat Ta zima jeszcze będzie bez poddasza, po prostu góra będzie odcięta od dołu.Planowane jest ocieplenie skosów wełną .Rodzina liczy 3 osoby, z tym że mąż jest tylko weekendowy / odp. odnośnie zasobnika CWU /Nie rozważaliśmy nadmuchu, chociaż wiem, że to dobra sprawa..Nie chcę też za dużego pieca, by później nie mieć problemów z utrzymaniem temp..Górnokanałowy raczej nie, wlot do komin ma na innej wysokości i potrzebna byłaby przeróbka kanału dymnego.Zapomniałam dopisać, że CO to kaloryfery, a nie podłogówka Co do zasobnika cwu to nie ważne ile osób ,po prostu im większy tym większa ilość ciepłej wody kumuluje w sobie i na dłużej starczy gdy w piecu się nie pali.Jeżeli masz grzejniki to tak te 17 kW może być bo moc max ma większą.Widzisz ja u siebie wlot do komina zrobiłem wyżej aby mieć możliwość wyboru rodzaju kociołka. Uważam,że lepiej zrobi wlot wyżej aniżeli za nisko. Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 2 czerwca 2013 Autor Udostępnij #6 Napisano 2 czerwca 2013 Cytat Co do zasobnika cwu to nie ważne ile osób ,po prostu im większy tym większa ilość ciepłej wody kumuluje w sobie i na dłużej starczy gdy w piecu się nie pali.Jeżeli masz grzejniki to tak te 17 kW może być bo moc max ma większą.Widzisz ja u siebie wlot do komina zrobiłem wyżej aby mieć możliwość wyboru rodzaju kociołka. Uważam,że lepiej zrobi wlot wyżej aniżeli za nisko. O tym wlocie to już za późno dyskutować, zrobili tak a nie inaczej, więc poniekąd trzeba piec "dopasować" Bo to pruć wszystko to sobie nie wyobrażam.Kotłownia jest też mała 2 x 3,6.Za 2/3 lata bedzie się musiał też tam zmieścić wymiennik ciepła sprzężony z kolektorami.Wiem że lepszy byłby model górno-kanałowy, ale cóż .... Link do komentarza
animus Napisano 2 czerwca 2013 Udostępnij #7 Napisano 2 czerwca 2013 (edytowany) Cytat Dom nowo-wybudowany, ściana max + 15 cm styropianuPowierzchnia grzewczaparter - 92 m2Poddasze użytkowe /skosy/ - ok. 70 m2zasobnik na ciepłą wode - 120 litrów /taki planujemy/warunki atmosferyczne- 3 strefa śniegowa- 3 strefa wiatrowaPaliwo:węgiel + drewnoPlanujemy zakup pieca sas 17 kw[attachment=16459:kociol_n...wg_17_kw.jpg]Da rade taki piec? Spokojnie da radę 17 kw ,dobra firma z tradycjami,to dolniak możesz dosypywać przez jakiś czas zanim się nie zapchają ruszta . Edytowano 2 czerwca 2013 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 czerwca 2013 Udostępnij #8 Napisano 2 czerwca 2013 Cytat O tym wlocie to już za późno dyskutować, zrobili tak a nie inaczej, więc poniekąd trzeba piec "dopasować" Bo to pruć wszystko to sobie nie wyobrażam.Kotłownia jest też mała 2 x 3,6.Za 2/3 lata bedzie się musiał też tam zmieścić wymiennik ciepła sprzężony z kolektorami.Wiem że lepszy byłby model górno-kanałowy, ale cóż .... Komin masz systemowy czy z cegły?Troche mała ta kotłownia,ale ujdzie Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 2 czerwca 2013 Autor Udostępnij #9 Napisano 2 czerwca 2013 Cytat Komin masz systemowy czy z cegły?Troche mała ta kotłownia,ale ujdzie systemowy ... Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 czerwca 2013 Udostępnij #10 Napisano 2 czerwca 2013 Cytat systemowy ... No to po ptokach jeszcze jest wyjście skuć posadzkę i obniżyć poziom podłogi ale to już ostateczność. Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 2 czerwca 2013 Autor Udostępnij #11 Napisano 2 czerwca 2013 Cytat No to po ptokach jeszcze jest wyjście skuć posadzkę i obniżyć poziom podłogi ale to już ostateczność. ano ... musze brać piec, który będzie pasował wysokością do "dziury" w kominie i nie grymasićA płytek byłoby troche szkoda rozwalać ... Link do komentarza
hot-cold Napisano 2 czerwca 2013 Udostępnij #12 Napisano 2 czerwca 2013 Ten kociołek będzie przewymiarowany na oko ze dwa razy ;)...Więc pytanie czy da radę jest jakby nie na miejscu, ale ja się tam na kotłach (na piecach również) nie znam... Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 3 czerwca 2013 Autor Udostępnij #13 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat Ten kociołek będzie przewymiarowany na oko ze dwa razy ;)...Więc pytanie czy da radę jest jakby nie na miejscu, ale ja się tam na kotłach (na piecach również) nie znam... Dlaczego przewymiarowy?Jak powierzchni mam tyle co w 1 poście napisałam + zbiornik na ciepłą na wode.Planujemy 120 litrów, ale niemalże każdy doradza większy.I dalej mam dylemat - ilu litrowy i jaki zasobnik to mam być , bo jest ich na rynku od groma i każdy swój produkt zachwala Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #14 Napisano 3 czerwca 2013 (edytowany) Cytat Dlaczego przewymiarowy? Dlatego, że budując tylko w zgodzie z obowiązującymi przepisami (wymagania minimalne), Twój dom potrzebuje kotła (urządzenia grzewczego) o mocy nominalnej 9 - 10kW (przy wentylacji grawitacyjnej i z CWU). Edytowano 3 czerwca 2013 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #15 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat Dlaczego przewymiarowy?Jak powierzchni mam tyle co w 1 poście napisałam + zbiornik na ciepłą na wode.Planujemy 120 litrów, ale niemalże każdy doradza większy.I dalej mam dylemat - ilu litrowy i jaki zasobnik to mam być , bo jest ich na rynku od groma i każdy swój produkt zachwala a ile osób będzie obsługiwał zasobnik ? Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 3 czerwca 2013 Autor Udostępnij #16 Napisano 3 czerwca 2013 To ja już jestem całkiem głupia .....W sklepach sprzedawcy gadają że co-najmniej 20 kw, ten co będzie instalował 17 - 20 kwJa chciałam 15, mąż z gatunku tych co większe to lepsze upierał się przy 20 kw / prawie 2 tyg wojny domowej z mężem na argumenty/ - stanęło na 17 kw.I stąd moje pytanie na tym forum czy taki piec da rade.A teraz słyszę od Was, że nawet 10 kw wystarczy I bądź tu człeku mądry jak sie budujesz Cytat a ile osób będzie obsługiwał zasobnik ? Ja, córa i mąż weekendowo ... od czasu do czasu zapewne jakiś gość Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #17 Napisano 3 czerwca 2013 OZC prawdę Ci powie. Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 3 czerwca 2013 Autor Udostępnij #18 Napisano 3 czerwca 2013 Całe to OZC to podejrzewam pic na wode, dane założeniowe - ale czy sprawdzają sie potem przy użytkowaniu i można na tych wyliczeniach polegać na 100% .Coś co "maszyna" wyliczy nie zawsze w życiu codziennym się sprawdza Link do komentarza
animus Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #19 Napisano 3 czerwca 2013 (edytowany) Cytat To ja już jestem całkiem głupia .....W sklepach sprzedawcy gadają że co-najmniej 20 kw, ten co będzie instalował 17 - 20 kwJa chciałam 15, mąż z gatunku tych co większe to lepsze upierał się przy 20 kw / prawie 2 tyg wojny domowej z mężem na argumenty/ - stanęło na 17 kw.I stąd moje pytanie na tym forum czy taki piec da rade.A teraz słyszę od Was, że nawet 10 kw wystarczy I bądź tu człeku mądry jak sie budujeszJa, córa i mąż weekendowo ... od czasu do czasu zapewne jakiś gość Spokojnie te 17kW jest z zapasem ale śmieciucha można trochę przewymiarować jak weźmiesz jeszcze większy to wzrośnie zużycie opału,tak na teraz będzie za duży ale jak zaczniesz ogrzewać poddasze to będzie dobrze .Jeżeli chcesz grzać wodę w lecie tym kotłem to lepiej wziąć jeszcze mniejszy kociołek taki z 12 kW .Jeżeli zasobnik 2 płaszczowy to weź 200 litrów ,jeżeli bojler z wężownicą to 150l wystarczy . Z zasobnikiem 2 płaszczowym kocioł lepiej współgra lepiej spala opał zasobnik działa jak bufor w podłączeniu grawitacyjnym. Cytat Całe to OZC to podejrzewam pic na wode, dane założeniowe - ale czy sprawdzają sie potem przy użytkowaniu i można na tych wyliczeniach polegać na 100% .Coś co "maszyna" wyliczy nie zawsze w życiu codziennym się sprawdza OZC bardzo się przydaje w podejmowaniu takich decyzji. Edytowano 3 czerwca 2013 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 3 czerwca 2013 Autor Udostępnij #20 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat OZC bardzo się przydaje w podejmowaniu takich decyzji. Wole polegać na opini ludzi niż na wyliczeniach "maszyn" .... Link do komentarza
animus Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #21 Napisano 3 czerwca 2013 (edytowany) Cytat Wole polegać na opini ludzi niż na wyliczeniach "maszyn" .... Nie pytaj tylko sklepach sprzedawców i instalatorów dla nich czym większy kocioł tym większa marża i prowizja. Edytowano 3 czerwca 2013 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
adam_50 Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #22 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat A teraz słyszę od Was, że nawet 10 kw wystarczy Bo wystarczy i 5 kw. Zależy jaki komfort chcesz uzyskać.Ma Twoim miejscu posłuchałbym męża - i nie ma w tym odrobiny antyfeminizmu. Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #23 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat Całe to OZC to podejrzewam pic na wode, dane założeniowe - ale czy sprawdzają sie potem przy użytkowaniu i można na tych wyliczeniach polegać na 100% .Coś co "maszyna" wyliczy nie zawsze w życiu codziennym się sprawdza OZC, to troszeczkę coś innego od Świadectwa Energetycznego, które masz (zapewne) na myśli.Do doboru kotła (urządzenia grzewczego) można podejść fachowo, bazując na sprawdzonych rozwiązaniach (OZC), lub dać wiarę sprzedawcy i "fachowcowi", który dobiera z pod dużego palca, na zasadzie tak robię od XX lat i będzie Pani zadowolona.Przy czym - prawda jest, że w przypadku kotła na paliwo stałe,nieco większa moc kotła nie niesie za sobą, drastycznie zwiększonych kosztów inwestycyjnych i dużo większych wydatków eksploatacyjnych.Prawdą również jest to, że większość producentów kotłów na paliwo stałe, zatrzymała się w rozwoju w latach 90-tych i nie ma w ofercie kotłów spełniających współczesne wymagania - to dorabiają ideologię, uzasadniającą wyższe moce kotłów.A że żyjemy w wolnym kraju - .........................Było pytanie - udzieliłem odpowiedzi. Paaaa Ps. A sceptykom, zadaję pytanie. Jak to jest, że oferowane są moce kotłów dokładnie takie same, dla budynków starych i tych nowych. Po co zatem ocieplać domy skoro, kotły dobierane są takie same i tak samo, jak dla "stodół" ? Cytat Bo wystarczy i 5 kw. Zależy jaki komfort chcesz uzyskać. A co ma z tym wspólnego komfort ???? 1 Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 3 czerwca 2013 Autor Udostępnij #24 Napisano 3 czerwca 2013 (edytowany) A jakie zasobniki na CWU się nadają najlepiej do tego typu pieca i ilości osób, bo wyżej jest odp. że Cytat Jeżeli zasobnik 2 płaszczowy to weź 200 litrów ,jeżeli bojler z wężownicą to 150l wystarczy . Z zasobnikiem 2 płaszczowym kocioł lepiej współgra lepiej spala opał zasobnik działa jak bufor w podłączeniu grawitacyjnym. I które zasobniki są lepsze? Edytowano 3 czerwca 2013 przez stokrotka.35 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #25 Napisano 3 czerwca 2013 Gdzieś pisałeś, że latem (docelowo) chcesz CWU ogrzewać kolektorami (a moze PCi do CWU ).Mając to na uwadze, wybrałbym zasobnik trochę ponad 200l, ale z dodatkową wężownicą dla kolektorów (PCi) Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 3 czerwca 2013 Autor Udostępnij #26 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat Gdzieś pisałeś, że latem (docelowo) chcesz CWU ogrzewać kolektorami (a moze PCi do CWU ).Mając to na uwadze, wybrałbym zasobnik trochę ponad 200l, ale z dodatkową wężownicą dla kolektorów (PCi) Tak, ale kolektory będą dopiero za 2/3 lata i w tym programie unijnym cały osprzęt jest dofinansowywany, w tym zasobnik.Więc teraz mi jest potrzebne jakieś tańsze rozwiązanie kumulacji ciepłej wody Link do komentarza
animus Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #27 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat Tak, ale kolektory będą dopiero za 2/3 lata i w tym programie unijnym cały osprzęt jest dofinansowywany, w tym zasobnik.Więc teraz mi jest potrzebne jakieś tańsze rozwiązanie kumulacji ciepłej wody jeżeli planujesz ten unijny zasobnik wstawić w to samo miejsce to kup jakiś tańszy nawet 120 l bojler z wężownica ale żeby ten pomysł wypalił bo zostaniesz potem z tym bojlerkiem . Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #28 Napisano 3 czerwca 2013 Nie naciskam, ani nie twierdzę, że mam rację.Ale przemyśl - po kiego czorta dodatkowy zasobnik, dodatkowe dla niego miejsce, dodatkowa instalacja CWU i jej "podpinanie". Jak będzie "program", to nie ingerujesz zupełnie w istniejący układ CWU. Po prostu, kolektory wpinasz w istniejącą wężownicę i finito. Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 3 czerwca 2013 Autor Udostępnij #29 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat Nie naciskam, ani nie twierdzę, że mam rację.Ale przemyśl - po kiego czorta dodatkowy zasobnik, dodatkowe dla niego miejsce, dodatkowa instalacja CWU i jej "podpinanie". Jak będzie "program", to nie ingerujesz zupełnie w istniejący układ CWU. Po prostu, kolektory wpinasz w istniejącą wężownicę i finito. A zasobniki do kolektorów nie muszą być stojące? a i ich cena jest dużo wyższa od innych.A na ten zasobnik mam miejsce niemalże pod sufitem i zakładamy, że on będzie "leżący" i po podłączeniu tych kolektorów po prostu będzie zdjęty/ odsprzedany Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #30 Napisano 3 czerwca 2013 I tak na marginesie.Skoro rozważasz możliwość instalacji kolektorów, to wypadałoby już na tym (takim) etapie przemyśleć jak będą instalowane, w jakim układzie i wykonać już teraz wszelkie niezbędne podejścia zarówno dla medium jak i CWU. Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 3 czerwca 2013 Autor Udostępnij #31 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat I tak na marginesie.Skoro rozważasz możliwość instalacji kolektorów, to wypadałoby już na tym (takim) etapie przemyśleć jak będą instalowane, w jakim układzie i wykonać już teraz wszelkie niezbędne podejścia zarówno dla medium jak i CWU. Wszystkie "podejścia" pan który robił CO wykonał, czy poprawnie okaże się w przyszłości.Wiem tylko tyle, że przewody/rurki są wypuszczone i wiem które to są i gdzie co w przyszłości ma się znajdować.A jak to będzie razem pospinane to dła mnie czarna magia Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #32 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat ............... i po podłączeniu tych kolektorów po prostu będzie zdjęty/ odsprzedany Tak czy siak docelowy zasobnik (dla takiego układu) będzie musiał być z 2 wężownicami, - jedna dla kotła, druga dla kolektorów. To co stoi na przeszkodzie, aby zainstalować takowy już teraz ?Ogólny i sumaryczny koszt takiej "inwestycji" będzie niższy niż z wymianą (podmianą) zasobników - a o dodatkowym bałaganie i "dewastacji" kotłowni, związanym z instalacją już nie wspomnę. Link do komentarza
animus Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #33 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat A zasobniki do kolektorów nie muszą być stojące? a i ich cena jest dużo wyższa od innych.A na ten zasobnik mam miejsce niemalże pod sufitem i zakładamy, że on będzie "leżący" i po podłączeniu tych kolektorów po prostu będzie zdjęty/ odsprzedany Tak zasobnik do kolektorków będzie stojący (masz miejsce? )i powinien zaczynać się od 300 litrów cena jest dużo wyższa niestety 2-3 x od takiego zwykłego. Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 3 czerwca 2013 Autor Udostępnij #34 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat Tak czy siak docelowy zasobnik (dla takiego układu) będzie musiał być z 2 wężownicami, - jedna dla kotła, druga dla kolektorów. To co stoi na przeszkodzie, aby zainstalować takowy już teraz ?Ogólny i sumaryczny koszt takiej "inwestycji" będzie niższy niż z wymianą (podmianą) zasobników - a o dodatkowym bałaganie i "dewastacji" kotłowni, związanym z instalacją już nie wspomnę. Jedyną przeszkodą jest jedynie koszt.Bo w programie tych unijnych kolektorów tak czy siak dostanę w pakiecie zasobnik ( w cenie 3,5 tyś za cały zestaw - kolektory + zasobnik + osprzęt + "reszta" ) Cytat Tak zasobnik do kolektorków będzie stojący (masz miejsce? )i powinien zaczynać się od 300 litrów cena jest dużo wyższa niestety 2-3 x od takiego zwykłego. W kąciku już podprowadzone przewody na niego czekają.Kotłownie mam troche przygotowaną na te kolektory, by w przyszłości obeszło się bez kłucia ścian Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #35 Napisano 3 czerwca 2013 W zasadzie wszystko zostało powiedziane.Ostatnia uwaga. Przy wyborze tego zasobnika CWU ważna jest nie tylko jego objętość, ale również moc jego wymiennika (wężownicy), która nie powinna być mniejsza niż moc nominalna kotła. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #36 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat Całe to OZC to podejrzewam pic na wode, dane założeniowe - ale czy sprawdzają sie potem przy użytkowaniu i można na tych wyliczeniach polegać na 100% .Coś co "maszyna" wyliczy nie zawsze w życiu codziennym się sprawdza tak, pic na wode, ja mam dom większy od twojego a ogrzewam "kotłem" 7,6kwno ale ja to liczyłem....w przeciwieństwie do ciebie i sprzedawców kotłów.... 1 Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 3 czerwca 2013 Autor Udostępnij #37 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat tak, pic na wode, ja mam dom większy od twojego a ogrzewam "kotłem" 7,6kwno ale ja to liczyłem....w przeciwieństwie do ciebie i sprzedawców kotłów.... I starcza jego mocy na większy dom od mojego?To w takim razie czemu niemalże wszyscy zalecają większą moc kotła, jak mniejszy też sięsprawdzi Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #38 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat To w takim razie czemu niemalże wszyscy zalecają większą moc kotła, jak mniejszy też sięsprawdzi - bo to "fachofcy" ?- bo nominalna moc tych kotłów, to iluzja ?- bo sprawność tych kotłów, to tylko pobożne życzenie ?- bo wartość opałowa paliwa, to tylko gra pozorów ?- bo tak robili od "wieków" ?- bo zatrzymali się w rozwoju ? Cytat I starcza jego mocy na większy dom od mojego? Dom częściowo podpiwniczony, po podłogach dobrze ponad 240m2, zasilany "kotłem" o mocy 10kW, w domu temperatura około 23 stopni, przy długotrwałych mrozach (dwie zimy temu) dochodzących do - 40 stopni.Wcale nie tak dobrze ocieplony, bo ściany z ytonga PP 36,5 + 5cm wełny, a w dachu tylko 30cm wełny. Link do komentarza
adam_50 Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #39 Napisano 3 czerwca 2013 (edytowany) Cytat To w takim razie czemu niemalże wszyscy zalecają większą moc kotła, jak mniejszy też sięsprawdzi Bo te wszystkie wyliczenia sprawdzają się przy dużej liczbie odbiorników, gdzie chwilowe zapotrzebowanie na energię można statystycznie przyjąć za średnie i na tej podstawie dobrać moc kotła (blok).W domku jednorodzinnym to utopia - bierz 20 kw. Edytowano 3 czerwca 2013 przez adam_50 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #40 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat Bo te wszystkie wyliczenia sprawdzają się przy dużej liczbie odbiorników, gdzie chwilowe zapotrzebowanie na energię można statystycznie przyjąć za średnie i na tej podstawie dobrać moc kotła (blok). Co za głupoty wypisujesz ? Jaka statystyka, jaka średnia ?I dlaczego 20kW, a nie 35kW ? Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #41 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat Bo te wszystkie wyliczenia sprawdzają się przy dużej liczbie odbiorników, gdzie chwilowe zapotrzebowanie na energię można statystycznie przyjąć za średnie i na tej podstawie dobrać moc kotła (blok).W domku jednorodzinnym to utopia - bierz 20 kw. czyli ja posiadając dom jednorodzinny zrobiłem bardzo duży błąd decydując się na "piec" 7,6kw?wg ciebie powinienem mieć co najmniej 20kw ?? Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #42 Napisano 3 czerwca 2013 (edytowany) Cytat Bo te wszystkie wyliczenia sprawdzają się przy dużej liczbie odbiorników, ...............W domku jednorodzinnym to utopia - bierz 20 kw. Z tego co piszesz wynika, że im mniejszy dom, tym o większej mocy kocioł - głupota do n potęgi. Edytowano 3 czerwca 2013 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
adam_50 Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #43 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat Co za głupoty wypisujesz ? Jaka statystyka, jaka średnia ? (2+4)/2=3 Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #44 Napisano 3 czerwca 2013 (edytowany) do tych wyliczeń bierze parametry przegród itd i z tego oblicza się projektowe obciążenie cieplne - i ta tej podstawie dobiera się moci chwilowe zapotrzebowania nie mają tutaj nic do rzeczy, bo nas interesuje te skrajne - np dla III strefy klimatycznej t -20/20 Edytowano 3 czerwca 2013 przez adiqq (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #45 Napisano 3 czerwca 2013 (edytowany) Cytat (2+4)/2=3 - to tak dobiera się moc kotła ? Moc kotła dobiera się w zależności od strat danego budynku, z uwzględnieniem strat powietrza wentylacyjnego, dla delty t około 40 stopni + moc potrzebna do ogrzania CWU.dopisałem:W zasadzie powieliłem to co napisał adiqq Edytowano 3 czerwca 2013 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
adam_50 Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #46 Napisano 3 czerwca 2013 Cytat czyli ja posiadając dom jednorodzinny zrobiłem bardzo duży błąd decydując się na "piec" 7,6kw?wg ciebie powinienem mieć co najmniej 20kw ?? Nie wiem, nie znam instalacji Twojego domu, rodzaju kotła, Twoich nawyków itd. Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #47 Napisano 3 czerwca 2013 (edytowany) Cytat Nie wiem, nie znam instalacji Twojego domu, rodzaju kotła, Twoich nawyków itd. A Stokrotki znasz ? Pomijając już sam fakt, że to bez znaczenia, bo tu raczej zagadnienia fizyki są priorytetem. Edytowano 3 czerwca 2013 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
adam_50 Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #48 Napisano 3 czerwca 2013 (edytowany) Cytat A Stokrotki znasz ? Pomijając już sam fakt, że to bez znaczenia, bo tu raczej zagadnienia fizyki są priorytetem. Stokrotka.35?Masz rację - nie znam. Stokrotka.35 bierz 5 kw. Edytowano 3 czerwca 2013 przez adam_50 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
gry-darek Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #49 Napisano 3 czerwca 2013 moja chałupa ma ok 200 m2 powierzchni do ogrzania. Mam DEFRO 26 kw i pluję sobie w twarz bo piec mi spala zimą masakryczne ilości węgla i drzewa.jest za duży i masa ciepła ucieka kominem.Tej zimy wydałem ponad 3,5 tyś na opał.Czy jest jakaś możliwośc by temu zaradzic? Oprócz zmiany pieca, ma się rozumiec. Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 czerwca 2013 Udostępnij #50 Napisano 3 czerwca 2013 (edytowany) Cytat Czy jest jakaś możliwośc by temu zaradzic? Oprócz zmiany pieca, ma się rozumiec. Napisz na PW do Jarecki-79 Powinien znaleźć sposób.Możesz również umieścić zapytanie np. tu : https://forum.budujemydom.pl/jaka-moc-kotla...zek-t21154.html bo tam Jarecki ostatnio bywał Edytowano 3 czerwca 2013 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się