Skocz do zawartości

Agatka z garażem / HB Studio


Jowitta

Recommended Posts

Cytat

Mam pytanko, czy okna frontowe są takie jak w projekcie i czy dodatkowe okno w kuchni nie będzie przeszkadzało w umeblowaniu, tam i tak jest mało miejsca zwłaszcza jeśli ktoś nie zrezygnował ze spiżarki.


Witam, okna będą podmurowane o ok. 14cm i wtedy bądą oryginalne jak w projekcie, ze spiżarki rezygnuję, co do okna w kuchni to muszę sobie to jeszcze raz przemyśleć, tyle ze ja lubie jak w domu jest jasno
Link do komentarza
Cytat

Ja osobiście jestem wielkim przeciwnikiem podnoszenia ścianek kolankowych, po pierwsze bezdyskusyjnie (moim zdaniem oczywiście )psuje wygląd budynku. Poza tym zmienia sie konstrukcja dachu( nie jednokrotnie nawet jego kąt) a to ma nie małe znaczenie. Uważam że jeżeli ktoś jest zwolennikiem wysokich ścian kolankowych powinien szukać projektu w którym takie właśnie ścianki przewidziano.





Witam

Jest mi niezmiernie miło że istnieje takie forum bo być może tu dostanę informacje dla mnie bardzo ważne. Otóż nie buduję typowej Agatki ale projekt mam prawie że identyczny (zbieg okoliczności) Całe poddasze będzie drewniane a strop belkowy. Ścianka kolankowa ze względów konstrukcyjnych będzie miała 60 cm. (tak jak w typowej agatce). Całe życie przemieszkałam w domu parterowym, poddaszy za bardzo tez nie oglądam i nie miałam styczności (w przeciwieństwie do mojego męża który jest z zawodu stolarzem i co nie co wie). Z tego co czytam prawie że każdy z Was podnosi ściankę kolankową ale może znajdą sie tacy co zostawiają taka jaka jest w projekcie typowym i do tych Państwa zwracam sie z prośbą o zdjęcia poddaszy nie wykończonych bądź wykończonych (wtedy będę miała lepsze porównanie jak wygląda ten skos).

anetadarekkaplan@op.pl
Link do komentarza
w tym temacie to wszystko zależy od tego gdzie budujesz:kończę budować AGATKE z garażem jednostanowiskowym na podkarpaciu:Zostało mi wykończyć wnętrze tj.posadzki,podłogi meble/do chwili obecnej wydałem 165tys.pln.działkę miałem swoją a z robocizny zapłaciłem 5500 za robotę elewacji,4000tys za tynki tradycyjne 7 zł za mert w 2007 roku jakieś 80 %prac łącznie z dachem wykonałem z rodziną sam/pół rodziny w budowlance.w regionach takich jak mój za 250 tys można zamieszkać ale warszawa wrocław czy pomorze to niestety nasz koszt x2
Link do komentarza
Cześć!

Od dłuższego czasu cicho obserwuje ten temat, bo podobnie jak Wy, sam zainteresowany jestem tym projektem.
Sen z powiek spędza mi ściana kolankowa - jest zdecydowanie za niska.
Jak ją podnieść, by nie ucierpiała na tym ogólna bryła budynku? Da się w ogóle?
Dodam, ze planuję garaż jednostanowiskowy z jednospadowym dachem (bez strychu) i jakieś tam drobne poprawki - wzorując się na niektórych wcześniejszych wypowiedziach. Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Cześć!

Od dłuższego czasu cicho obserwuje ten temat, bo podobnie jak Wy, sam zainteresowany jestem tym projektem.
Sen z powiek spędza mi ściana kolankowa - jest zdecydowanie za niska.
Jak ją podnieść, by nie ucierpiała na tym ogólna bryła budynku? Da się w ogóle?
Dodam, ze planuję garaż jednostanowiskowy z jednospadowym dachem (bez strychu) i jakieś tam drobne poprawki - wzorując się na niektórych wcześniejszych wypowiedziach. Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam icon_smile.gif




Krzysm jeżeli budujesz z suporeksów czy innego podobnego materiału to nie ma problemu aby podnieść tą ściankę kolankową. u mnie całe poddasze łącznie ze stropem nad parterem jest drewniane, belki maja być wyciągane na zewnątrz i niestety nie bardzo można podnieść ta ściankę wiec muszę uzyskać jak najwięcej zdjęć jak wygląda takie poddasze z taka niską ściankę .Przykro mi jest z że forum jest tak rzadko odwiedzane przez pozostałych użytkowników.
Link do komentarza
Ostatecznie nie podjąłem decyzji co do ścian, ale raczej ceramika (max lub th25).
Mnie też bardzo zastanawia jak to w rzeczywistości wygląda ta ścianka, bo gdyby było OK, to po co kombinować...
Zauważyłem, że niemal wszystkie projekty z HB Studio mają taką niską ściankę kolankową. W Archonie nie ma takich problemów, ale... nie ma tam Agatki icon_sad.gif
Również przyłączam się z prośbą do Agatkowiczów o wrzucenie zdjęć już z zamkniętego stanu. No a może ktoś wybudował Agatkę niedaleko Dębicy i chciałby mi ułatwić podjęcie tej decyzji?
Link do komentarza
Witam!

Przygotowujemy się do zamówienia projektu Agatki. Dzięki Waszej dyskusji mamy kilka pomysłów na zmiany w projekcie tj.
- podniesienie ścianki kolankowej o 1 pustak,
- likwidacja podcienia,
- zastąpienie 3 okien w salonie 1 balkonowym
- wykonanie wejścia do pomieszczenia nad garażem z korytarza.
Czy Waszym zdaniem te zmiany są możliwe do wprowadzenia. Mam również pytanie czy ktoś z członków Forum buduje Agatkę w okolicach Warszawy - my będziemy budować w Wieliszewie oraz czy do budowy Agatki polecilibyście bloczki H plus H z firmy Celcom.
Link do komentarza
Artim, ze zmian jakie napisaleś my zrobiliśmy dwie, podnieśliśmy ścianę kolankową o jeden pustak oraz mamy wejście z korytarza do pomieszczenia nad garażem.
Budujemy Agatkę pod Warszawa a dokładnie koło Grodziska Maz. Jeżeli jesteś zainteresowany oględzinami zapraszam serdecznie.
W czwartek kończą nam instalacje hydrauliczną i zaczynają tynki wewnętrzne o ile się drastycznie nie zmieni pogoda.
Link do komentarza
do Agata i Sebastian

Bardzo dziękujemy za zaproszenie - chętnie z niego skorzystamy. Obejrzeliśmy Waszą stronę ze zdęciami Agatki. Gratulacje! Macie już piękny dom (a jaki porządek na placu budowy - pozazdrościć) Jeśli Wam to nie przeszkadza to chcielibyśmy skorzystać z Waszej uprzejmości i zadać kilka pytań odnośnie budowy. Czy możecie podać do siebie e-maila lub inny kontakt. Mój adres to "artur.apl@wp.pl"

Pozdrawiamy.
Link do komentarza
Mam ogromną prośbę do osób, które już mają wybudowaną Agatkę - jeszcze lepiej jak by miały już urządzone wnętrze. O co mi chodzi?
Otóż wybrałem (wstępnie i prawdopodobnie ostatecznie) ten projekt, bo mi się podobała bryła i funkcjonalność.
Agatka ma 119 m2 pow. użytkowej bez garażu i patrząc na rzuty ma wszystko to, co ja chciałbym mieć w moim domu - OK.
Ale dla świętego spokoju, że podejmuję dobrą decyzję, zacząłem przeglądać dokładniej inny projekty, głównie z Archonu i co się okazuje, że domy o bardzo podobnej powierzchni użytkowej mają albo mniejsze pomieszczenia albo brakuje na dole np. łazienki lub pokoju (oprócz salonu).
Powtarzam - Agatka ma to wszystko ładnie rozplanowane i w przyzwoitych wielkościach.
Stąd moje pytanie: skąd takie rozbieżności?
Czy w rzeczywistości te pomieszczenia są takie jak w rzutach?
Link do komentarza
Cytat

Mam ogromną prośbę do osób, które już mają wybudowaną Agatkę - jeszcze lepiej jak by miały już urządzone wnętrze. O co mi chodzi?
Otóż wybrałem (wstępnie i prawdopodobnie ostatecznie) ten projekt, bo mi się podobała bryła i funkcjonalność.
Agatka ma 119 m2 pow. użytkowej bez garażu i patrząc na rzuty ma wszystko to, co ja chciałbym mieć w moim domu - OK.
Ale dla świętego spokoju, że podejmuję dobrą decyzję, zacząłem przeglądać dokładniej inny projekty, głównie z Archonu i co się okazuje, że domy o bardzo podobnej powierzchni użytkowej mają albo mniejsze pomieszczenia albo brakuje na dole np. łazienki lub pokoju (oprócz salonu).
Powtarzam - Agatka ma to wszystko ładnie rozplanowane i w przyzwoitych wielkościach.
Stąd moje pytanie: skąd takie rozbieżności?
Czy w rzeczywistości te pomieszczenia są takie jak w rzutach?


Co masz na myśli takie jak w rzutach ?? że są duże czy małe ??
Link do komentarza
Witam wszystkich, wcześniej to była moja próba dołączenia do forum, czyli tylko mój login. Cieszę sie ,że Agatkowiczów jest aż tylu. My również wybralismy z mężem ten projekt, chociaz jesteśmy dopiero na początku drogi, 3 dni temu otrzymaliśmy warunki zabudowy , więc wszystko przed nami. Mam prośbę do KURI1010 i Denko, którzy budują się pod Lublinem o możliwość zobaczenia domku w realu. My też jesteśmy z lubelskiego.
Link do komentarza
Cytat

Witam wszystkich, wcześniej to była moja próba dołączenia do forum, czyli tylko mój login. Cieszę sie ,że Agatkowiczów jest aż tylu. My również wybralismy z mężem ten projekt, chociaz jesteśmy dopiero na początku drogi, 3 dni temu otrzymaliśmy warunki zabudowy , więc wszystko przed nami. Mam prośbę do KURI1010 i Denko, którzy budują się pod Lublinem o możliwość zobaczenia domku w realu. My też jesteśmy z lubelskiego.



carmen - rozumiem, że mail odnośnie zwiedzania Agatki to od Was... co do terminu Waszej wizyty umówimy się już poprzez pocztę. Mam nadzieje, że będziecie już oglądać nasz dom z dachem (prace dekarskie trochę nam się opóźniły). Pozdrawiam!
Link do komentarza
Cytat

carmen - rozumiem, że mail odnośnie zwiedzania Agatki to od Was... co do terminu Waszej wizyty umówimy się już poprzez pocztę. Mam nadzieje, że będziecie już oglądać nasz dom z dachem (prace dekarskie trochę nam się opóźniły). Pozdrawiam!




Dzięki za tak szybką odpowiedź, mail był od nas. Czekamy z niecierpliwością na Waszą Agatkę z dachem. Pozdrawiam
Link do komentarza
Witam wszystkich agatkowiczów!!!
Jestem nowym użytkownikiem tego forum, lecz ten wątek śledzę już od jakiegoś dłuższego czasu. Razem z żoną planujemy budowę domu i już w 99% będzie to właśnie ten projekt który urzekł nas swoją prostotą i bardzo ergonomicznym rozmieszczeniem wewnątrz budynku. Niestety jesteśmy obydwoje za granicą i wszystkie nasze działania obecnie są w sferze planów i projektów tego co będziemy chcieli zrobić.
W związku z tym mam prośbę do budujących, o podanie orientacyjnej ilości stali i grubości (fi) jaka jest potrzebna na całą agatkę z garażem jednostanowiskowym? Cena jest obecnie dość przystępna więc chcę zakupić żeby nie przepłacać.
Link do komentarza
Cytat

Witam wszystkich agatkowiczów!!!
Jestem nowym użytkownikiem tego forum, lecz ten wątek śledzę już od jakiegoś dłuższego czasu. Razem z żoną planujemy budowę domu i już w 99% będzie to właśnie ten projekt który urzekł nas swoją prostotą i bardzo ergonomicznym rozmieszczeniem wewnątrz budynku. Niestety jesteśmy obydwoje za granicą i wszystkie nasze działania obecnie są w sferze planów i projektów tego co będziemy chcieli zrobić.
W związku z tym mam prośbę do budujących, o podanie orientacyjnej ilości stali i grubości (fi) jaka jest potrzebna na całą agatkę z garażem jednostanowiskowym? Cena jest obecnie dość przystępna więc chcę zakupić żeby nie przepłacać.



stal fi 6 -500 kg

stal fi 12- tona

stal fi 16 -700kg

Witam tyle zużyliśmy na Agatkę z garażem dwustanowiskowym jeżeli Ci to pomoże.
Zostało nam też około 100kg fi 6 tak na oko .
Pozdrawiam
Agata
Link do komentarza
Cytat

stal fi 6 -500 kg

stal fi 12- tona

stal fi 16 -700kg

Witam tyle zużyliśmy na Agatkę z garażem dwustanowiskowym jeżeli Ci to pomoże.
Zostało nam też około 100kg fi 6 tak na oko .
Pozdrawiam
Agata



Dzięki z pewnością pomoże, tego i tak nie kupuje się z aptekarską dokładnością więc mam już rozeznanie icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Witam
Od długiego czasu śledzę wątek "agatki" na tym forum, zakupiłem projekt i wedle niego snułem plany na przyszłość...
niestety-jak to w życiu bywa-sytuacja się zmieniła i muszę wybudować większy dom.
W związku z tym mam do sprzedania ten że właśnie projekt.(domek z powiększoną kotłownią i przesuniętymi schodami, garaż jednostanowiskowy o dachu dwuspadowym)Gdyby ktoś był zainteresowany proszę o kontakt na zkrzysiek2@o2.pl
Link do komentarza
Witam.
Zakupilam włąsnie projekt Agatka z garażem. Dołączam do drona Agatkowiczów. Miło mi serdecznie.
Jestem na etapie adaptacji projektu. W kwietniu chciałabym rozpocząć budowę. Jednakże jeśli chodzi o wprowadzane zmiany w projekcie mam mały mętlik w głowie. Myślałm nad przerobieniem tarasu i powiększeniem salonu, wprowadzeniem dodatkowych okien dachowych. Nie jestem jednak do końca przekonana.
Czy ktoś z Agatkowiczów mógłby przesłać mi zdjęcia wybudowanej Agatki?? Pozdrawiam
Link do komentarza
goliaty, tynki są maszynowe gipsowe. cenowo kształtują sie od 30 zł/m2 ( ja wynegocjowałem lepszą cene) wysychają przy takiej pogodzie dość długo, wstawiłem koze i sypię koks i jakoś schną. Powierzchnię tynku można porównać do powierzchni szkła icon_biggrin.gif
Są super gładkie, narazie znalazłem tylko dwa miejsca do szpachlowania w całym domu.
Goliaty czy to Wam będzie Sasak budował na wiosnę, bo coś mi sie kojarzy ???
Link do komentarza
Ja o tej porze roku nie odważyłbym sie na zrobienie tynków .
y swoje robiliśmy latem i pomimo upałów i non stop otwartych okien pojawiały sie w mniej przewiewnych miejscach ciemne plamy. Tynki schły ( wizualnie ) około 2 miesięcy. Nie wyobrażam sobie co sie musi dziać w budynku ze świeżymi tynkami i zamkniętymi oknami nawet mocne ogrzewanie go bez przeciągów zbytnio nie pomoże.
Link do komentarza
Cytat

Ja o tej porze roku nie odważyłbym sie na zrobienie tynków .
y swoje robiliśmy latem i pomimo upałów i non stop otwartych okien pojawiały sie w mniej przewiewnych miejscach ciemne plamy. Tynki schły ( wizualnie ) około 2 miesięcy. Nie wyobrażam sobie co sie musi dziać w budynku ze świeżymi tynkami i zamkniętymi oknami nawet mocne ogrzewanie go bez przeciągów zbytnio nie pomoże.


Jedni maja mniej odwagi drudzy więcej icon_smile.gif
Pochodzę z branży budowlanej i pojęcie o tynkach mam przypadkiem.
Ze specyfikacji wynika że dobrze zrobione tynki gipsowe w okresie letnim powinny schnąć około 2 tygodni a nie 2miesięcy.
Widocznie zależy jakie tynki miałeś znając Zycie polskiego knaufa , jest miękki pozostawia przebarwienia i bardzo długo schnie.
My nie narzekamy jakość naszych tynków jest świetna przybierają już biały kolor a ekipa tynkarzy tak je zrobiła że wyglądają jak lustro na ścianie
Pozdrawiam i życzę spokojnych i wesołych świąt oraz więcej spontaniczności i odwagi oraz wiary w rzeczy nie możliwe
Agata
Link do komentarza
Cytat

a to będziemy sąsiadami, ja sie buduję w Osowcu icon_smile.gif Zapraszam. Napisz kiedy chcesz sie spotkać.


Dzięki za odpowiedż, ja będę się budował na Odrano Woli myśle że zacznę na wiosnę. A co do obejrzenia budynku odezwałbym się po Swiętach podaje mój numer GG. 2629733 i jak byś cie mogli podać swój numer, na forum lub przesłać mi na GG.
Link do komentarza
Witam
Od długiego czasu śledzę wątek "agatki" na tym forum, zakupiłem projekt i wedle niego snułem plany na przyszłość...
niestety-jak to w życiu bywa-sytuacja się zmieniła i muszę wybudować większy dom.
W związku z tym mam do sprzedania ten że właśnie projekt.(domek z powiększoną kotłownią i przesuniętymi schodami, garaż jednostanowiskowy o dachu dwuspadowym)Gdyby ktoś był zainteresowany proszę o kontakt na zkrzysiek2@o2.pl
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Marzec jest pierwszym miesiącem w roku kiedy fotowoltaika pokazuje swoją moc. Niesie to za sobą poważne konsekwencje.  Wyraźnie wzrasta napięcie w sieci, ale za to spada  cena energii od prosumentów w net-billingu (RCE)    Obydwa zjawiska są niekorzystne dla posiadaczy paneli fotowoltaicznych. Zjawiska te będą tylko narastać, ponieważ nowa dyrektywa budynkowa narzuca obowiązek montażu fotowoltaiki na każdym domu oddawanym do użytku już od 2030r. Jednak do tak gwałtownego przyrostu mocy w fotowoltaice nie zdążyły i raczej do 2030 roku nie zdążą przygotować się sieci energetyczne które były projektowane do przesyłu energii od elektrowni poprzez sieci wysokiego i  średniego napięcia do sieci niskich napięć i odbiorcy końcowego. i Jednak rozwój energetyki rozproszonej sprawił że w słoneczne dni energie trzeba kierować w przeciwnym kierunku. W dzielnicach w których fotowoltaika jest popularna pojawił się problem wysokich napięć i w konsekwencji wyłączanie się mikroinstalacji fotowoltaicznych. Sytuacja z roku na rok będzie jeszcze gorsza, przerwy w ciągu dnia będą coraz dłuższe, a problem zacznie się już w ostatnim miesiącu zimy i potrwają do późnej jesieni. Częste wyłączanie mikroinwertera ma negatywny wpływ na jego żywotność, a co gorsze nie mamy własnej produkcji akurat w czasie kiedy powinna być najwyższa. Jak się przed tym chronić, co zrobić aby nasze instalacje w słonecznie dni produkowały prąd a nie tylko szpeciły dachy. O tym w dalszej części. Wersja dla nie lubiących czytać: Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Optymalny  poziom napięcia w sieci, powinien wynosić  230V i może wahać się maksymalnie o 10%, czyli w przedziale 207-253V. Zgodnie z tymi parametrami ustawiane są również falowniki, czyli główne urządzenia w instalacjach fotowoltaicznych, które przetwarzają prąd. Falownik wyłączy się jeżeli  napięcie w sieci przez 10 minut przekracza  253 V , a wyłączy się natychmiast jak przekroczy 264V natychmiast. Falownik trójfazowy wyłączy sią nawet jeśli napięcie choćby jednej z trzech faz przekroczy dopuszczalną normę.  Problem ten powstaje najczęściej, gdy wiele instalacji PV jest podłączonych do jednej linii energetycznej. Nasila się on podczas słonecznej pogody, kiedy panele fotowoltaiczne produkują najwięcej energii. Jeżeli moc zainstalowana fotowoltaiki w obrębie stacji tansformatorowej znacznie przekracza moc transformatora, to problemy są niemal pewne. Ponadto problem występuję często w domach, które są daleko od transformatorów i w mniejszych miejscowościach.     Co możemy zrobić z problemem wysokich napięć? Jeżeli napięcie w sieci jest stale wysokie to można zgłosić problem do ZE, wysyłając specjalny druk RPV. Może to skutkować obniżeniem napięcia na transformatorze, jednak jeżeli napięcie za transformatorem już jest większe niż zadane, to zabieg ten nie przyniesie spodziewanego efektu.  Po drugie transformatory teoretycznie są dwukierunkowe,  ale nie we wszystkich przypadkach tak jest.  Całkowite rozwiązanie problemu zazwyczaj wymaga wymiany transformatora na trafo o większej mocy, montaż większej ilości transformatorów na danym obszarze, a czasem i wymianę przewodów na grubsze.  Jak wiemy Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych (OSD) mają ograniczone budżety, więc zazwyczaj pozostaje nam samodzielnie poradzić sobie z problemem.  Mamy tu kilka opcji do wyboru.      Najprościej jest  zwiększyć autokonsumpcję produkowanej energii. W tym celu musimy zmienić swoje przyzwyczajenia. Wiele urządzeń elektrycznych uruchamiamy często wieczorem lub po zachodzie słońca.   Obecnie większość takich urządzeń jak zmywarki, pralki, suszarki do ubrań, bojlery, systemy nawadniania,  pompy ciepła czy klimatyzatory wyposażona jest w programatory czasowe lub timery pozwalające uruchomić urządzenie po określonym czasie. W naszym przypadku celujemy w godziny w których napięcie w sieci zbliża się do krytycznego. Wówczas inwerter będzie miał mniej energii (nadwyżki) do „wypchnięcia” na zewnątrz, a więc napięcie nie będzie tak intensywnie podbijane. Ponadto w domu mamy wiele urządzeń na baterie które należy ładować, jak np odkurzacze automatyczne, laptopy, tablety, latarki,  elektronarzędzia, rowery elektryczne i powoli pojawiają się samochody elektryczne.  Większość z nas w godzinach południowych jest albo w pracy albo w szkole, więc powstaje problem z włączeniem  ładowarek.  Tutaj z odsieczą przychodzą systemy zarządzania energią, a zwłaszcza  inteligentne gniazdka, które możemy zaprogramować aby włączały przesyłanie prądu o dowolnej porze, możemy też sterować nimi zdalnie.  Gniazdka te pozwalają także na automatyzację, czyli możemy określić warunki w jakich zostanie uruchomiony przepływ prądu. Można np zadać warunek że prąd zaczyna lub przestaje płynąć po osiągnięciu określonego napięcia np 250V.    Link do takiego gniazdka podam w opisie filmu. Warto też do autokonsumpcji prądu w szczycie produkcji namówić sąsiadów, bo tylko wtedy to przyniesie wyraźny spadek napięcia w sieci i zwiększy produkcję prądu przez nasze instalacje.     Co jeżeli nawet to nie pomaga?  Wtedy rozsądne będzie obniżenie napięcia w sieci przez włączenie funkcji Q(U) i P(U) w inwerterze. Wiele inwerterów ma funkcję Q(U) oraz P(U) [czytaj - "Q od U" i "P od U"]. Gdy uruchomiona i właściwie skonfigurowana, powoduje ona, że po przekroczeniu 250 V, falownik zmniejsza moc (konkretnie moc czynną wytwarzając w zamian nieco mocy biernej). Skutkiem tego falownik nie sięga granicy 253 V i dalej działa. Pomimo że instalacja działa z nieco mniejszą mocą, to i tak lepsze niż ciągłe wyłączanie i włączanie się całej instalacji. Bardziej radykalnym krokiem jest włączenie elektrycznego grzejnika także za pomocą inteligentnego gniazdka które uruchomi go tylko jak napięcie będzie na maksymalnym poziomie.  W ten sposób zmarnujemy część energii, ale możemy uchronić instalację przed wyłączeniem. Tutaj ważne jest zdiagnozowanie najbardziej obciążonej fazy.  Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest magazynowanie nadwyżek energii w akumulatorach. Dzięki temu nie obciążamy sieci niezużytą energią a odebrać ja możemy w dowolnym momencie. Minusem rozwiązania są ceny akumulatorów do magazynowania energii, koszt baterii o pojemności 10 kWh to ok 20 tysięcy złotych. Cenę obniżymy dotacjami np z programu Mój Prąd. Ceny akumulatorów w długoletniej perspektywie spadają o ok 20% rocznie. W chwili obecnej z ekonomicznego punktu widzenia magazyny energii są mało opłacalne, ale za lat kilka ich zakup może być bardzo opłacalny, a nawet niezbędny w przypadku przeciążonej sieci energetycznej. Na każdy kWp instalcji PV niezbędne jest minimum 1 kWh pojemności magazynu energii.  Plusem instalacji hybrydowej jest to iż w przypadku awarii sieci nasza instalacja się nie wyłączy, będzie nadal zasilała nasze urządzenia elektryczne. Taniej wychodzą magazyny ciepła.  Woda w bojlerze o odpowiedniej pojemności może być zagrzewana gdy napięcie zbliża się do krytycznego. Tu znów korzystamy z inteligentnych gniazdek.  Podobną funkcję spełnia klimatyzacja którą możemy uruchamiać w szczycie produkcji prądu, aby po powrocie domowników do domu była już optymalna temperatura.  Nietypowym rozwiązaniem, które może się sprawdzić w niektórych przypadkach jest zastąpienie falownika trójfazowego  trzema falownikami  jednofazowymi podpiętymi do trzech różnych faz.  Jak wiadomo falownik trójfazowy wyłączy się jeżeli napięcie na dowolnej fazie przekroczy normę. Takie rozwiązanie ma wiele zalet: Różnice napięć między fazami przestają mieć znaczenie – każdy falownik działa niezależnie. W razie awarii/wyłączenia falownika 2/3 instalacji wciąż działa. W razie zaniku jednej fazy pozostałe dwa inwertery działają. Minusem jest wyższy koszt instalacji: trzy osobne falowniki kosztują więcej niż jeden trójfazowy, ponadto dochodzi zwielokrotnione okablowanie i zabezpieczenia. Podobny efekt osiągniemy montują mikroinwertery podpięte do różnych faz.    Jeżeli jesteśmy przed montażem instalacji fotowoltaicznej, to musimy zadbać o wydłużenie czasu własnej produkcji prądu za pomocą instalacji Wschód zachód, co pozwoli rozciągnąć swoją produkcję prądu poza czas szczytu produkcji z większości instalacji w okolicy które zazwyczaj są skierowane na południe. Do przekroczenia dopuszczalnego napięcia nie dochodzi ranem ani wieczorem, a w południe. Należy przyjąć że już wkrótce od godziny 10 do 14 a w niektórych miejscach nawet przez 8 godzin na dobę, i to aż przez ponad pół roku sieć będzie przeciążona i większość instalacji PV będzie wyłączona.  Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest wzrost własnej autokonsumpcji poprzez własny prąd od wschodu słońca, aż do zachodu, a nie tylko w południe kiedy jesteśmy w pracy. W nowym systemie rozliczeniowym zwanym netbilingiem taki układ paneli jest niemal konieczny. Obecnie ceny paneli Fotowoltaicznych niesamowicie spadły. Można już nabyć zestaw 10kWp wraz z falownikiem za około 10 tyś zł. Warto też wiedzieć że mała instalacja 3,3kWp wraz z montażem to koszt 15-18 tyś zł, zaś instalacja o 3 krotnie większej mocy (10kWp) kosztuje niecałe 2x więcej, czyli około 30 tys zł. Koszt kwp w małej instalacji to około 6 tys złotych, zaś w dużej to około 3000zł. Duże instalacje 50 kWp to koszt około 100 tys zł, więc koszt kWp to zaledwie 2000zł. Instalatorzy proponują obecnie drogie  małe instalacje argumentując to bardzo wysoka  autokonsumpcją co pozwoli szybko zwrócić koszt inwestycji.  Jest to prawda, ale niestety taka instalacja nie obniży znacznie naszych rachunków. Montując jeden panel 300W w domu o dużych rachunkach za prąd osiągniemy niemal 100% autokonsumpcje, szybki zwrot inwestycji, jednak nie zauważymy tego w rachunkach za prąd.  Warto więc pomyśleć o instalacji o dużo większej mocy niż proponują o obecnie monterzy. Zaletą będzie duży wzrost produkcji prądu w miesiącach o słabym nasłonecznieniu, oraz w pochmurne dni i zaraz po wschodzie i przed zachodem słońca. Jak wiemy w samo południe jest duże ryzyko że wyłączone zostaną zarówno małe jak i duże instalacje PV. taki układ pozwoli też na sprzedaż prądu w lepszych cenach, bo jak wiadomo w południe są one bardzo niskie.  Oczywiście nie polecam zmiany ustawień falowników podnosząc górny próg napięcie, ponieważ jest to szkodliwe dla urządzeń elektrycznych podpiętych do sieci w naszej okolicy.   Jestem ciekaw czy macie jakieś własne sposoby na obniżenie napięcia w sieci.
    • Dlatego trzeba wygiąć pod odpowiednim kątem wcześniej i dopiero przykręcić profil. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Tylko warunek, że po zamocowaniu profilu nie mogą się prostować. 
    • Te Esy możesz wyginać jak chcesz, tego spadu tam nie ma na tyle żeby sobie Esami nie poradzić. Wygniesz, dokręcisz pchełkami i będzie ok. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Oczywiście. To jest wieszak regulowany. Wiercisz w suficie i mocujesz haczyk na dyblu i ten wieszak na nim. Tymi sprężystymi blaszkami regulujesz wysokość zawieszenia mocowania.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...