Skocz do zawartości

Agatka z garażem / HB Studio


Jowitta

Recommended Posts

Napisano
Dla zainteresowanych budową poniżej zestawienie wydatków na wykonanie fundamentów Agatka bez garażu.

data jednostka ilość cena/szt suma za co.
2008-01-05 szt. 1050 2,928 3074,4 Bloczek betonowy
2008-01-31 szt. 4 168,88 675,52 Styropian FS20 g=10 twardy fundament
2008-01-31 m2 50 1,49 74,5 Siatka z włókna szklanego 145G
2008-02-26 t 16 26,25 420 Piasek 0,2 przesiewany
2008-02-28 kg 286,7 2,82 808,494 drut zbrojeniowy fi12
2008-02-28 kg 71,91 3,07 220,7637 drut gładki fi6
2008-02-28 kg 5 4,66 23,3 drut do wiązania zbrojenia
2008-02-28 szt. 31 11,52 357,12 cement
2008-02-28 m3 2,5 170,8 427 beton towarowy B7,5
2008-02-28 m3 11,5 274,5 3156,75 beton towarowy B20
2008-02-28 szt. 1 60 60 dowóz betonu B7,5
2008-02-28 szt. 1 100 100 sprawdzenie ław - kierownik budowy
2008-03-04 kg 200 0,4818 96,36 Wapno w workach
2008-03-04 szt. 2 41,48 82,96 Folia izolacja pozioma 365mm
2008-03-07 m3 90 36,66666667 3300 Zasypka do fundamentów
2008-03-07 szt. 1 7000 7000 Fundamenty robocizna
2008-03-08 szt. 3 44,63 133,89 Dysperbit 20kg
2008-03-08 szt. 1 30,07 30,07 folia izolacja pozioma 250mm
20041,1277 PLN

Do tej sumy muszę dodać jeszcze zakup kleju do styropianu i izolację dysperbitu na ścianę zewnętrzną fundamentu myślę że jakieś 800pln
Napisano
Ja za etap który widać na fotkach w moim albumie czyli położona już dachówka zrobiona większość ścianek działowych(materiał mam na całość), wylany chudziak, wykonany drenaż i ocieplenie fundamentu kupiona już stolarka okienna (drewniana) +drzwi wejściowe tez drewniane ,wykonane przyłącza wody (180m) prądu (115m) wydałem niecałe 140tys. Jak uważacie czy moje założenia 250 tys za całość są realne icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Ja za etap który widać na fotkach w moim albumie czyli położona już dachówka zrobiona większość ścianek działowych(materiał mam na całość), wylany chudziak, wykonany drenaż i ocieplenie fundamentu kupiona już stolarka okienna (drewniana) +drzwi wejściowe tez drewniane ,wykonane przyłącza wody (180m) prądu (115m) wydałem niecałe 140tys. Jak uważacie czy moje założenia 250 tys za całość są realne icon_wink.gif




Myślę że to jest realne... wszystko zależy od regionu... oraz kwot jakie sie wydaje za robociznę, materiały. U nas uważam straciliśmy bardzo dużo pieniędzy przez 1 firmę która rozpoczęła budowę... Począwszy od zbyt głębokich fundamentów... po kolejne etapy gdzie by wylać nadproże w garażu zamawiana była cała betoniarka... a to co zostało nie zużyte rozlewane po ogrodzie.... po poprawki które trzeba zrobić i które jeszcze więcej kosztują...

Ja trzymam kciuki!! Mam nadzieję że Ci się uda.....

Podeślij jakieś nowe fotki... będę mogła zobaczyć gdzie i jak możemy jeszcze zrobić icon_wink.gif
Napisano
madzia.blue - wielkie dzieki za zdjecia, sa bardzo przydatne. Czy moge sie tylko zapytac czy podwyzszylas scianke kolankowa czy nie. Pewnie powinnam widziec po zdjeciach ale chce sie tylko upewnic.. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

madzia.blue - wielkie dzieki za zdjecia, sa bardzo przydatne. Czy moge sie tylko zapytac czy podwyzszylas scianke kolankowa czy nie. Pewnie powinnam widziec po zdjeciach ale chce sie tylko upewnic.. icon_biggrin.gif



Tak o jeden pustak icon_wink.gif
to widać na fotkach od środka nawet .... normalnie był by jeden pustak i wieniec pod więźbę a my mamy dwa... choć posadzka i tak się podniesie o jakieś 12 cm.

A oto i schodki... dziś już wylane... a na garażu dziś już dachówka icon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gif
432ed6c4cf796d53.jpg
Napisano
No i znowu cisza na forum icon_sad.gif... wiele osób czyta a tak mało osób pisze ....ale naprawdę dajcie coś od siebie...
Uważam że brakuje tu tych którzy wykończyli swoje "Agatki" właśnie z powodu takiego małego zainteresowania tematem....
A szkoda... icon_sad.gif
Napisano
No!!! icon_smile.gif Choć jeden najaktywniejszy...
A co do tego że ruszasz od kwietnia.... Powiedz... zmieniasz może w jakiś sposób rozstaw pomieszczeń na piętrze.. i czy już ocieplałeś górę??
Napisano
My chcieliśmy zaczynać już budowę domu,ale niestety deszcz zalał nasz wykop i musimy poczekać.Ale mamy nadzieje,że wkrótce zaświeci słońce i ruszymy z budową.
Napisano
Cytat

No!!! icon_smile.gif Choć jeden najaktywniejszy...
A co do tego że ruszasz od kwietnia.... Powiedz... zmieniasz może w jakiś sposób rozstaw pomieszczeń na piętrze.. i czy już ocieplałeś górę??



Ocieplenie poddasza zostawiam prawie na koniec a na pewno nie wcześniej niż otynkowane zostaną ściany i wylane posadzki. Miałem ocieplenie robić w zimie ale kilku mądrzejszych ode mnie ludzi mi to odradziło i myślę ze słusznie ponieważ cała wilgoć pochodząca z wylewek i posadzki kisiła by się w wełnie co pewnie odbiło by się na jej kondycji. Co do rozmieszczenia pomieszczeń na poddaszu to jeszcze nie do końca jesteśmy zdecydowani co zrobić z pokojem ( tym w którym w projekcie są 2 okna dachowe) pomieszczenie to znacznie by się nam zmniejszyło
ponieważ kosztem tego pokoju zrobiliśmy przejście do pokoju nad garażem który jest znacznie większy od wyżej wymienionego pokoju
Napisano
Cytat

witam, co sądzicie o styropianie Termo Organiki ?? Myślicie że warto ?? pytam o styropian "dalmatyńczyK" czyli z dodatkiem grafitu.
Ma wysoką izolacyjność.



Kupcie lepiej zwykły styropian który jest przetestowany i sprawdzony a nie jakiś wynalazek w ładnym opakowaniu i bardzo zachęcającej reklamie i nic pozatym. A że ludzie lubią wynalazki.....................
Napisano
Cytat

Ocieplenie poddasza zostawiam prawie na koniec a na pewno nie wcześniej niż otynkowane zostaną ściany i wylane posadzki. Miałem ocieplenie robić w zimie ale kilku mądrzejszych ode mnie ludzi mi to odradziło i myślę ze słusznie ponieważ cała wilgoć pochodząca z wylewek i posadzki kisiła by się w wełnie co pewnie odbiło by się na jej kondycji. Co do rozmieszczenia pomieszczeń na poddaszu to jeszcze nie do końca jesteśmy zdecydowani co zrobić z pokojem ( tym w którym w projekcie są 2 okna dachowe) pomieszczenie to znacznie by się nam zmniejszyło
ponieważ kosztem tego pokoju zrobiliśmy przejście do pokoju nad garażem który jest znacznie większy od wyżej wymienionego pokoju


icon_smile.gif Dzięki za odpowiedź! Co do pomieszczenia nad garażem także nie wyobrażam sobie by z pokoiku gdzie są okna dachowe zrobić przejściowy korytarzyk.
I w tym wypadku zrobimy korytarz obok schodów kosztem tego właśnie pokoju.
Będąc na budowie wczoraj rozłożyliśmy pustaki w kształt jaki byśmy chcieli postawić ścianki i ten pokoik mimo zabrania kilku metrów nadal wyglądał atrakcyjnie. (jest bardzo długi a wąski). Przeszkadza tylko słup który także nie wypadł dokładnie w tym miejscu co na projekcie icon_sad.gif

My teraz zaczniemy ścianki działowe na górze a następnie ocieplenie skosów i płyty. Następnie wejdzie elektryk. Przed wylaniem posadzek chcemy założyć instalację do odkurzacza centralnego.
itd.
Napisano
Zmieniłem tylko ich wysokość do 134cm. Ale patrząc na na same otwory w scianie rozmiar wydaje sie ok. Ale jak uwas wstawione juz są okna to wydają sie one strasznie mikre icon_sad.gif
Napisano
Cytat

zwiększyliśmy o wysokość jednego pustaka




Cześć Agatko-maniakom icon_razz.gif
czy ktoś z Was posiada już zdjęcia domku z wykończoną elewacją zewnętrzną?
Napisano
Cytat

Witam, jesteśmy z okolic Rzeszowa, budowę Agatki rozpoczęliśmy na przełomie wrzesnia i października.
obecnie mamy skończony dach, powstawiane okna dachowe. Jeśli kogoś coś więcej interesuje to chętnie podzielimy się swoim doświadczeniem lub fotkami.
A to nasz domek http://www.projekty.ign.com.pl/?p=detail&a...pcja=realizacje




również jestem zainteresowana zdjęciami, mój @ blizniakaneta@interia.pl

pozdrawiam
anett
Napisano
Cytat

mam jeszcze jedno szybkie pytanie do Was?
-Czym będziecie ocieplać ściany zewn. (ile cm i czym?)
-Jak ocieplicie dach (ile cm i czym?)



Elewacja styropian 15cm, poddasze wełna mineralna miedzy krokwie 18cm i 5cm wpoprzeg
Napisano
Cytat

mam jeszcze jedno szybkie pytanie do Was?
-Czym będziecie ocieplać ściany zewn. (ile cm i czym?)
-Jak ocieplicie dach (ile cm i czym?)



co do ścian i dachu to istotne jest z czego budowaliście, jeśli to porotherm np.44 to już nie potrzebujecie docieplenia ścian.
Napisano
Witam
Troszkę mnie nie było bo i specjalnie nic się nie działo (pogoda paskudna).
Lecz wczoraj ruszyły ścianki działowe na górze... no i się zaczęło.. jak wcześniej pisałam słupy wypadły nie w tym dokładnie miejscu w którym miały i stąd mój dylemat...
W końcu wyszło lepiej niż miało icon_smile.gif
Nawet udało mi się wygospodarować miejsce na jako taką garderobę w sypialni.
A do tego jedna ze ścianek ja widać będzie z luxfer co da troszkę światła w korytarzu. icon_biggrin.gif
Jak uda mi się dziś podjechać na budowę to postaram się zrobić fotki tym pomieszczeniom:

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
A to nasz rozkład pomieszczeń:

Brak obrazka
Brak obrazka

Ze stryszku nad garazem zrobimy łazienke (w niedalekiej przyszłości, bo na razie bedzie to tylko przygotowane pomieszczenie). W projekcie trzeba bylo obnizyc strop garazu o okolo 40 cm, aby ta zmiana miala rece i nogi. Efekt moze byc nawet fajny, bo do tej łazienki bedzie zejscie po stopniach, albo jednym stopniu.

Z budowa ruszamy po Wielkanocy, jak tylko stopnieje śnieg icon_smile.gif

Ps. Czy cena 29tys za robocizne stanu surowego bez dachu, to dużo, czy w granicach rozsadku?
Napisano
Cytat

co do ścian i dachu to istotne jest z czego budowaliście, jeśli to porotherm np.44 to już nie potrzebujecie docieplenia ścian.



Budowanie z ytongu czy tez porothermu 44 wg mnie jest błędem, gdyż ściana od warunkow zewnetrznych musi byc odizolowana steropianem, tak jak to sie robi od lat. Jezeli jednak wybudujesz z porothermu, to wydaz kupe pieniedzy na chemie itp. Osobiscie poecam beton komurkowy typu suporex, jest to przynajmniej sprawdzony material.
Napisano
Cytat

Budowanie z ytongu czy tez porothermu 44 wg mnie jest błędem, gdyż ściana od warunkow zewnetrznych musi byc odizolowana steropianem, tak jak to sie robi od lat. Jezeli jednak wybudujesz z porothermu, to wydaz kupe pieniedzy na chemie itp. Osobiscie poecam beton komurkowy typu suporex, jest to przynajmniej sprawdzony material.



Na początku marca rozpocząłem budowę Agatki bez garażu, buduję z pustaka ceramicznego poryzowanego 24 Robena oczywiście dom zostanie ocieplony. O wyborze tego materiału zadecydowało to że jest on sprawdzony i stosowany od lat. A przede wszystkim nie ma większych problemów z budowlańcami przy budowie z tego pustaka. Niezbyt zgadzam się z moim przedmówcą i uważam że ytong i porotherm 44 jest lepszy od suporexu (ytong to też beton komórkowy) z tym że jeśli ktoś decyduje się na budowę z tych materiałów musi pamiętać o kilku sprawach;
1. Należy kupić cały system (zaprawy, nadproża itp)
2. Budowlańcy muszą dobrze znać wybraną technologię i tutaj w moim wyborze najbardziej się obawiałem.
Co z tego że ktoś kupi drogi i dobry materiał jak może on zostać zmarnowany a dom i tak będzie musiał być docieplony

Wg. PN wszystkie przegrody domu powinny mieć współczynnik przenikania ciepła U mniejszy od 0,29 W/m2K,
Na stronie firmy rockwoll dostępne są kalkulatory które pozwalają obliczać ten współczynnik dla różnych konfiguracji materiałów - przed wyborem materiału warto się tym pobawić. Polecam też program KISAN OZC który umożliwia obliczenie zapotrzebowania na ciepło w projektowanym domu na podstawie danych o materiałach i przegrodach.
o wyborze materiału może zdecydować też to czy pustak ma tłumić np. hałas lub być odporny na wilgoć i wiele innych czynników.
Napisano
Cytat

Pytanie kieruje do madzia.blue

Jaki jest koszt rolet okiennych? Wstawiasz sterowane elektrycznie, czy manualnie?



Jeśli chodzi o rolety to koszt ok. 9 tys. (cały dom, kolor orzech) z tym że sterowane i podnoszone za pomocą silniczka będą 2 czyli te duże rolety z okien tarasowych na dole i u góry reszta sterowana manualnie.
Jak wiele osób wie że rolety zewnętrzne nie można traktować jako antywłamaniowe choć często są tak nazywane.
Ja na kierowałam się troszkę tym że na naszej działce bardzo często wieje dość silny wiatr (brak osłony przed nim od frontu). Chciałabym więc stworzyć pomiędzy roletą a oknem takie zabezpieczenie przed tymi czynnikami.
Także chciałam założyć je by nie montować jakiś rolet wewnętrznych. By czuć się bardziej intymnie icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Jeśli chodzi o rolety to koszt ok. 9 tys. (cały dom, kolor orzech) z tym że sterowane i podnoszone za pomocą silniczka będą 2 czyli te duże rolety z okien tarasowych na dole i u góry reszta sterowana manualnie.
Jak wiele osób wie że rolety zewnętrzne nie można traktować jako antywłamaniowe choć często są tak nazywane.
Ja na kierowałam się troszkę tym że na naszej działce bardzo często wieje dość silny wiatr (brak osłony przed nim od frontu). Chciałabym więc stworzyć pomiędzy roletą a oknem takie zabezpieczenie przed tymi czynnikami.
Także chciałam założyć je by nie montować jakiś rolet wewnętrznych. By czuć się bardziej intymnie icon_wink.gif



Dzieki za odpowiedź.

A czy orientujesz sie jaki jest mniejwiecej koszt materiałów na podciągi (chodzi mi o te słupy zaczynające sie w fundamencie na ktorych w zasadzie opiera sie więźba). Chodzi mi o cene stali uzytej oraz betonu?

Dzieki
Napisano
Mam pytanie do Agatkowiczów na pewno ktoś z was będzie montował podobnie jak ja przydomową oczyszczalnie ścieków. Jakie są wasze wybory czy stawiacie na oczyszczalnie drenażowe czy biologiczne ( z reaktorem) Co przemawia za waszym wyborem ?
Napisano
Cytat

Dzieki za odpowiedź.

A czy orientujesz sie jaki jest mniejwiecej koszt materiałów na podciągi (chodzi mi o te słupy zaczynające sie w fundamencie na ktorych w zasadzie opiera sie więźba). Chodzi mi o cene stali uzytej oraz betonu?

Dzieki



Niestety nie mam pojęcia gdyż stal była kupowana nie tylko na te podciągi ale i na wieńce schody i nadproże nad garażem. A że dokupowaliśmy tyle razy to nie potrafię powiedzieć ile tego było... icon_sad.gif Z betonem to inna historia... U nas poszły tony a duża część leży porozlewana na ogrodzie... (To przez ta pierwszą firmę budowlaną)
Ta druga firma sama na wszystko beton kręciła...a my tylko kupowaliśmy cement piasek i żwir.
Napisano
No i po wizycie u architekta i po 'Agatce'....

Dowiedzielismy sie ze ten projekt nie pasuje do naszej dzialki icon_cry.gif No i trzeba zaczac wszystko od nowa a co najgorsze pewnie nici z zaczecia budowy w tym roku...

Pozdrawiamy wszystkich Agatkowiczow i zyczymy udanych i tanich domkow:)
Napisano
Witam,
nie sądziliśmy że rozpoczęcie budowy wymarzonego domu będzie sprawiało tyle niespodzianek.
Doszła nam jedna zmiana, chcemy podnieść ściany na dole o wysokość jednego pustaka czyli 25 cm. Po co ?? a po to że zdecydowaliśmy się na wentyloację mechaniczną. Wiąże sie to z rozprowadzeniem rur pod stropem i podwieszeniem sufitu.
Więc żeby nie tracić cennej wysokości trzeba podnieść ściany.
Naczytałem i "nagadałem" sie o domach energooszczędnych i taką naszą Agatkę chcemy wybudować.
Zamontujemy rekuperator firmy DAIKIN.
Czy ktoś z Was montował w Agatce rekuperator ?? ??

pozdrawiamy
Napisano
Dzis rozpoczelismy pierwsze prace budowlane, czyli zsuniecie humus'a, jutro geodeta, a od soboty zaczynamy fundamenty. W koncu cos sie zaczelo dziac icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Czy orientujecie sie agatkowicze ile kosztowała Was stal?

Dzieki


Przejrzałam faktury.Na stal wydaliśmy 9600.A jeszcze czegoś ciągle brakuje.Mamy zalany strop.
Murarze zaczęli stawiać ściany poddasza.
Jeszcze z kilkaset złotych na pewno.
Napisano
Witam
Po kilku dniach nieobecności powracam. Dzisiaj dokończone zostały ścianki działowe icon_smile.gif
We wtorek ma być stolarz i wstawić okna i drzwi wejściowe a od wtorku chłopaki mają ruszać z elewacją. Jak tylko coś się u mnie zmieni zamieszczę fotki . Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...